Podpalují se ventily

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Mytys
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: úte zář 30, 2008 14:23

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Mytys » stř led 29, 2014 00:17

Kangoo 1,2/16v/55kW ze začátku cukalo, problémy, zbytečně kontrola ventilů v servisu 3,5 tis v pr...i. Veškeré závady byli vždy ve svíčkách. originály renault nevydrželi ani měsíc. Nyní používím Brisk iridiové P8. Na LPG vydrží 25 tis. Namontováno LPG ve 20 tis. Nyní 70 tis odešla zapalovací cívka. Po výměně v pohodě. řekl bych že LPG je náchylné na svíčky. Ventily zatím asi v pohodě manuálmí nastavování ne hydroštely.
Renault Kangoo

Mytys
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: úte zář 30, 2008 14:23

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Mytys » pát dub 04, 2014 11:34

Podpalují se vám ventily? A nekecá náhodou mechanik aby víc vydělal? Na mě to zkoušeli taky a nic jim nebylo. Štelovat ventily po 6000 Km na LPG je teda šílenost to bych byl v servise 2x do měsíce a platit 3,5 tis za seštelování to by se mi asi vyplatilo. Jak vám to pořád nejede, tak měníte svíčky a taháte za kabely. A kabely jsou pak poškozené a musíte vyměnit celou zapalovací cívku. To byl můj případ. A už to jede.
Renault Kangoo

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » ned kvě 11, 2014 07:26

jakub píše:Není to na škodu dokud se ventil či jeho dřík nerozklepe :-).

Jak psal wilczek, na vině je chudá směs a potřeba majitelů vozů s LPG šetřit na max, již jsem několik motorů s upáleným výfukovým ventilem opravoval a vždy se ti lidé přiznali, že se snažili spotřebu LPG stáhnout co to šlo, prostě si ubrali na reduktoru, chudá směs = přehřívání a KO ventily.

Další poznámka k nastavení LPG, dovolím si tvrdit, že nikdo z LPG mechaniků kteří dělají přestavbu na LPG nepoužívají k měření směsi WB lambdu a vše se děje jen "od oka", origo ve většině případů narrow lambda sonda není schopna podat přesnou informaci o sloežení směsi, funguje je jako "spínač" chudá/bohatá což pro kvalitní nastavení skutečně nestačí.

Doporučuji se držet pravidla ladičů motorů a začínat na směsi bohaté a tu postupně snižovat, ideálně za měření A/F poměru a nebo alespoň sledovat spotřebu LPG a postupným stahováním bohatosti se přiblížit k spotřebě ostatních uživatelů LPG s daným vozem, amatérsky se to jinak udělat nedá.
Co to je "narow Lambda"? Musel jsem si toto slovo nechat přeložit v překladači Google. Vyšlo mi "úzký lambda". Proč píšeš pro mne (debila) tak nesrozumitelně. Pochybuji, že ti kdokoliv rozumí. Stejně , ani po přeložení nevím o jaké lambdě mluvíš. Co kdybys používal ke svému vyjadřování české technické názvosloví? Místní slengové (možná americké?) výrazy nemusí být zavedené v jiné oblasti. Tak se nezlob za mírnou výtku, zřejmě problematice rozumíš a když se vyjádřiš lépe, porozumím tomu i já - zedník. Musíme však mluvit společnou řeči.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 11, 2014 07:33

Narow lambda meri presne male rozmezi okolo stechiometrickeho pomeru (pri lambda =1). Pokud vim, pouziva se v zavodnich autech a pri tuningu. Normane byva sirokospektralni lambda, ktera toho zmeri daleko vice (sirsi zaber), ale ne tak presne. Je to jen me povedomi, mozna kecam ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » ned kvě 11, 2014 08:34

Kyslíkové čidlo , jak ho znám, meri presne male rozmezi okolo stechiometrickeho pomeru. Pořád nevidím důvod jeho "úzké" specializace. Při stavbě závodních aut jsem ji určitě nepoužíval.
Také nevidím důvod nějakou jinou sondu lambda používat v závodním motoru, směs je optimální právě při stechiometrickém poměru (ten je ale na různá alternativní paliva pokaždé jiný, ale vždy vyjádřen č. 1). Pro dosažení max. výkonu je vhodnější použit směs o něco bohatší, protože průběh tvoření směsi a její zapálení není vždy ideální.
Naposledy upravil(a) Lancar dne pon kvě 12, 2014 04:08, celkem upraveno 5 x.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 11, 2014 08:45

Asi jsem to ve svém predchozim prispevku napsal naopak, sirokospektralni se pouziva u zavodaku a "uzka" u normalnich aut. Clanek o rozdilech a pouzitich jsem nasel bohuzel jen v anglictine. Ja si to prelozim, ale netusim, jak ty. Kdyztak zkus translator, ale buh vi co z toho vypadne. Odkaz na clanek ZDE.
U karburatorovych motoru se lambda nepouzivala, proto jsi ji asi nepouzival, ale to urcite vis.

Jinak teda - narow band lambda umi tri stavy - chuda, stechio, bohata. Nic vic. Nerekne kolik chuda nebo kolik bohata. Wide band lamba presne ukaze, jaky pomer mame namichany.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » ned kvě 11, 2014 08:54

Super, už mi to je jasné. Mlžím jak politik. Samozřejmě jsem nepoužival narow lambdu, ale ani jinou. Byly tam horizontální karburátory Weber.
Širokospektrální určitě umožňuje nastavení právě té bohatší směsi.
Jsem rád, že jsme to nakonec objasnili.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1495
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » ned kvě 11, 2014 11:04

Narrow lambda sonda je sonda používaná standartně u většiny aut, umí POUZE dva stavy L/R tzn chudá/bohatá, říká se jí také skoková lambda, dle ní nelze nic naladit, buď je výstup L nebo R, nereaguje na změnu okamžitě....


Wideband lambda je širokopásmová lambda, používá se k naladění směsi, používá ji i pár seriových aut a dává se i do závodních, tato lambda měří plynule ale je třeba ji nejprve prohřát pokud se neprohřeje zkracuje se její životnost...

Dále je ještě dobrý hlídat EGT - teploty výfukových plynů, čidlo je pár cm od výf. ventily ve výf. svodu, teplota jde ruku v ruce s bohatostí tzn dá se bohatostí ovlivnit.

IAT - teplota nasávaného vzduchu..


a plno dalšího ale tohle bych řekl je základ pro nějaký experimenty se směsí...


Mimochodem naladění WB lambdou se používá i karburátorů, taky se dříve používal CarbTune ale lmbda je lambda, je to rychlé a eliminuje to propálené písty a upálené ventily.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » pon kvě 12, 2014 05:20

Díky,
o existenci širokopásmové sondy lambda jsem doposud neměl ani ponětí. Závodní auta jsem stavěl 4 roky před uvedením narow lambdy. (Pochybuji, že by se ji od počátku říkalo narou).
Směšovací poměr λ jsme viděli, skleněným izolátorem speciální zapalovací svíčky, přímo ve válci. :shock:
Bledě modrý plamen znamenal chudou směs - to nebyla naše parketa. Spotřeba by možná byla nižší, ale motor neměl grády a mohlo dojit k vážným poškozením, hlavně podpálení ventilů. Konkrétní hodnotu λ jsme přitom samozřejmě nezjistili. Spíše jsme se řídili nadsázkou "z výfuku musí kapat benzín" (ne aby to někdo bral doslova!)

Bohatost se seřizovala (ve středním a vysokém zatížení) změnou průměrů trysek a vzdušníků. Otvor se zaletoval cínovou pájkou, znovu provrtal a zkalibroval průbojníkem, u větších otvorů výstružníkem o přesném průměru. Větší průměr vzdušníku směs ochuzuje, větší otvor trysky znamená obohacení. Následovala zkouška jízdou (Takhle primitivně jde nahradit a doladit jakýkoliv karburátor, exhalace u veteránů vyjdou bez obav - jinde na fóru na to dotazy byly ).
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » pon kvě 12, 2014 08:54

Skutečné spalovacíc teploty BENZÍNU a LPG

Všichni většinou papouškuji oblíbený mýtus.
Při spalování LPG v motoru, vznikají vyšší teploty, než při spalování benzínu.
Kdo z "odborníků" tyto teploty opravdu změřil?

Skutečnost je úplně opačná.

Mám tady volně dostupné výsledky z XXXVII konference o spalovacích motorech....Bratislava 2007 a z Fakulty strojního inženýrství..... v Brně.

http://lancar.rajce.idnes.cz/Teploty_ve ... _prostoru/

Benzín......2077˚C
LPG.........2000˚C

Mnohé plynářské montážní firmy, ani servisy nemohou vycházet z obecné zkušenosti, že plamen PB hořáku má vyšší teplotu než plamen letlampy. (Všichni samozřejmě víme, že Benzínovou letlampou se mosaz pájet nedá, ale PB hořákem to jde).

Bludy o vyšší teplotě hoření LPG v motoru, jen znesnadňují nalezení pravé příčiny patologického zvýšení teploty v motoru. (bohatost směsi, předstih a co já vím....)

Na druhé straně (jízda na BA) kapalný vstřikovaný benzín ochlazuje svým vypařováním spalovací prostor, hlavně sací ventily. (Můj systém BRC se dá seřídit až na 20% přivstřiku benzínu k LPG - to však už odporuje ekonomice provozu)

Přátele, co si o tom myslíte, jaké máte zkušeností? Odhalme příčiny různých kilometrových proběhů u stejných typů aut na LPG. V čem to opravdu vězí?
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1495
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » pon kvě 12, 2014 10:51

Hele v tom grafu je stupnice v K a né v °C, píše se tam, že to je vypočteno a né měřeno a konečně bych řekl, že ty teploty jsou docela přemrštěné (můj názor), protože při měření EGT (teplota výf. plynů) když se teploty začla šplhat na ca 920°C už mohly začít problémy s upalováním ventilů a propalováním pístů, v grafu je to křivka Tsp ta nejvyšší, fakt se mě to nějak nezdá, do těhle teplot bych můj motor fakt nehnal.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » pon kvě 12, 2014 11:20

- Výsledek výpočtu mám přepočten z K na normální teplotu a přesto je u BA vyšší
(v grafu je špička teploty cca 2 250 st K).

- Pochybuji, že v grafu je chyba, to by byli vědci zplivali už na konferenci.

- Spalovací teplota se běžně uvádí kolem 2 000st C. Teplota plynů při expanzi prudce klesá.

Poděl se s výsledky měření výfukových plynů v porovnání obou paliv.

Důležitější než nějaká teoretická špičková teplota je rozhodující skutečně teplota výfuku.
Ta by nás měla zajímat v první řadě.
Já ji neznám.

Plynaři se možná špatně vyjadřuji - pro zjednodušení, třeba při tom mají na mysli právě vyšší teplotu výfuku?

Mimochdem, právě jsem dostal svoji opravenou hlavu:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Opravena_h ... oo_1,2_16V
Naposledy upravil(a) Lancar dne pon kvě 12, 2014 20:35, celkem upraveno 2 x.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1495
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » pon kvě 12, 2014 11:50

nemám žádné podklady, léta kdy jsem se tím zabýval jsou pryč a s přestavěným autem (5.0 benzin přestavěn na 5.0 BiTurbo) jsem rozprodal i měření... nikdy jsem neměřil EGT u LPG takže to ani nerozporuju (co hoří za vyšších teplot). No a i když teplota plynů po expanzi prudce klesá tak o 800-900°C dolů se ten okamžik se mě to stejně nezdá.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od truny » čtv kvě 15, 2014 09:44

Dobrý den,
povídání o teplotách je zajímavé, ale řešení je důležitější. Mám 2.0 8v motor a znovu vyndavám hlavu kvůli sedlům. Mám systém BRC bez možnosti přivstřiku benzínu a jsem přesvědčen že pan mechanik v Moravských Budějovicích to prostě neumí naštelovat. Také si myslím, že tyto motory nejsou ty nejvhodnější pro LPG, i když v provozu bych rozdíl mezi plynem a benzínem kolikrát nerozeznal. Vzhledem k tomu, že instalace plynu něco stála a auto mám rád, dám tomu poslední šanci. To znamená vyměnit sedla ventilů a ventily, a zajet do Tábora, kde je šikovný mechanik BRC, který to sešteluje.
Mám dvě otázky, ke komu mohu hlavu poslat, s kým máte dobré zkušenosti? Posledně to dělal pán z Nevcehle a vydrželo to asi 10 000km. V Jihlavě mi bylo řečeno, že to posílají do Polska a tam je nějaká firma co staví závodní motory a ty to renovují. Je to však dost drahé. Nehledám nejlevnější řešení, ale rozumné za rozumné peníze.
Druhá otázka je, jestli neznáte někoho jiného než v Táboře, kdo umí seštelovat BRC. Jsem z Dačic, ale zajedu kam bude zapotřebí. Díky.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1495
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » čtv kvě 15, 2014 10:31

Sedla praskla? To je divná závada....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » čtv kvě 15, 2014 21:59

Laguna je v tabulce BRC uvedena jako náchylná na zaklepávání ventilů:
http://www.lpgeko.cz/album/auta-nachyln ... e-1-2-jpg/
Na autorizované dílny BRC se zeptej tady:
http://www.lpg-autogascentrum.cz/kontakty/

Dnes jsem převzal Kangoo po zabroušení ventilů, Zatím 40 km - konečně se motor chová jak má.

Svou dílnu v Ostravě doporučit nemohu (ostatní ji doporučují), zprvu se mi líbila její zamaštěnost a stáří. Výsledkem však byla nečistá práce, nevyleštěné ventily a chlupy z hadrů skřípnuté pod ventily. Nevím proč, ale jeden seřizovací šroubek je tak vytočený, že kontramatka drží jen na dvou závitech. Obrobením sedel a ventilů tomu mělo být přesné naopak. Nepořádek na celé dílně svědčí o pečlivosti pracovníků a špičkový stroj na obrábění sedel to nezachránil.

Během víkendu si sám namontuji čtyřbodovou JLM ochranu ventilů.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » pát kvě 16, 2014 10:46

Této firmě můžeš hlavu poslat, nejsou drazí.
http://www.rho.cz/express.html
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od bagrik » čtv kvě 22, 2014 08:09

příčina je jednoduchá. Dříve by si řádně netvrzené ventily do auta nedovolil dát žádnej výrobce. Dneska... jsou ty díly jako z másla. Jak ventily, sedla. Všechno je udělané tak akorát, aby to přežilo pár let provozu.
U D4F je to vidět na Loganech továrně na plyn. MAjí jinou hlavu, ve které jsou kvalitnější sedla i jiné ventily oproti čistě benzínové verzi. Proč asi... výrobce dobře ví...

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » čtv kvě 22, 2014 23:08

Škoda, že jsem kurvítka nevyměnil při sundané hlavě za ventily a sedla. Nemusel bych se starát ani o přimazávání původních kurvítek!

Automobil revue
Chyták na zákazníky – KURVÍTKO
JUDr. Karel Friml 07.05.2014 :
http://www.automobilrevue.cz/rubriky/tr ... 43055.html
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od truny » pát kvě 23, 2014 08:40

Děkuju za tipy. Ono to není zaklepávání v doslovném smyslu, ale podle zkoumání tam vzniká jakési mikrosvařování a ventily tak vyškubávají materiál ze sedel. Nechal jsem sedla vyměnit za speciální, ale nedá se věřit každému, takže po deseti tisících se znovu ozvali a pán co to dělal začal kecat a vymlouvat se. Do Ostravy jsem volal, a nespecializují se na tvrzená sedla. Nevíte o někom, kdo montuje sedla a ventily přímo na LPG? Nechci to znovu riskovat, díky.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1495
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » pát kvě 23, 2014 09:00

spíš bych to viděl na chudou směs a tohle je její důsledek, změřit směs nebo aspoň kouknout na elektrody svíčky vsadímse že budou do bíla...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

tutman
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
Bydliště: Krnov-Zlaté Hory

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od tutman » sob čer 07, 2014 21:27

se nedivím že se mu do kopce nechtělo a na volnoběh chcípalo
komprese 9-5-6-9,5

Obrázek
Obrázek
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw

tutman
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
Bydliště: Krnov-Zlaté Hory

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od tutman » ned čer 08, 2014 07:17

motor byl nedávno měněný, ale byl z auta kde byl taky plyn :cry:
ventilové vule jsem při výměně neřešil, a také byli ted
Obrázek

hlavu budu dávat jinou chvilku po repasi, mám řešit tu rozdílnou vuli o 0,01 ?
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Lancar » pon čer 23, 2014 09:17

Setinu mm měrkami ani objektívně nezměříš,
jenomže podle ručního rozpisu jde o desetinu a to už naprosto vybočuje z tolerovatelné tolerance!
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

tutman
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
Bydliště: Krnov-Zlaté Hory

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od tutman » sob čer 28, 2014 23:48

jj jsem se sekl, kazdopádně jsem podložky objednal a srovnal vůle

vymezovací podložka v renaultu 600,- v szakal 200,-
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host