Podpalují se ventily
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř črc 07, 2010 12:52
- Bydliště: Rakovník
Podpalují se ventily
Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . Máte někdo stejné skušenosti ? Jestli ano a víte jak to vyřešit, prosím podělte se . (Přimazávání mám a nepomohlo.)
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
- borekbroucek
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
- Bydliště: Ostrava
okura čo vieš o motoroch? Mám 3,0 na LPG s plynom síce problem nemam skor v chode na benzin respektive oboje.
Zaujal ma nazor s ventilmi a hydrostelmi. Zdvihatka za studena je celkom pocut a auto zle startuje, za studena striela do vyfuku atd je to komplikovane a nechcem sa rozpisovať v tomto linku.
Ak by si vedel pomoct budem rád
Zaujal ma nazor s ventilmi a hydrostelmi. Zdvihatka za studena je celkom pocut a auto zle startuje, za studena striela do vyfuku atd je to komplikovane a nechcem sa rozpisovať v tomto linku.
Ak by si vedel pomoct budem rád
Laguna 2,0i 8V LPG, r.v. 1996 - predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané
Re: Podpalují se ventily
Ověř si, zda nemáš moc chudou LPG směs. Měl bys mít spotřebu cca 115% spotřeby benzínu. Ale anito není objektivní, můžeš mít nastavenou chudou směs v nějakém konkrétním režimu a v jiném zase bohatou. Chce to servisní seřízení u ODBORNÍKAvladislav horak píše:Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . ...... (Přimazávání mám a nepomohlo.)
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: Podpalují se ventily
Mám podobnú skúsenosť.Motor 1,2 16 V a po necelých 30 tis km ventily odišli a oprava stála vyše 1000 €.
Re: Podpalují se ventily
Záleží na kvalitě ventilů a hlavně na vůli ventilů u motorů 1,8 a 2,0l 8ventil jsou tam podložky ve zdvihátkách, je lepší udělat vůli trochu větší povyměňováním podložek se dostat na tu o trochu větší než je předepsaná.U těchto motorů osmi ventilových dávaných do Lagun a Espasů se to stává dost často.U sacích by to mělo být mezi 0,20-0,25 můžeš jít až na 0,30 a u výfukových 0,20- 0,30 můžeš jít 0,35, když jsou ty vůle větší, pak už jsou ventily slyšet ,ale není to na škodu ,jak se říká aspoń víš že je tam máš,samozřejmě, nesmí to jít zase jak traktor, to radši vůli trochu ubrat dát silnější podložku.Jestli že se jedná o 16.V pak může odejít hydroštos.vladislav horak píše:Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . Máte někdo stejné skušenosti ? Jestli ano a víte jak to vyřešit, prosím podělte se . (Přimazávání mám a nepomohlo.)
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpalují se ventily
Není to na škodu dokud se ventil či jeho dřík nerozklepe .
Jak psal wilczek, na vině je chudá směs a potřeba majitelů vozů s LPG šetřit na max, již jsem několik motorů s upáleným výfukovým ventilem opravoval a vždy se ti lidé přiznali, že se snažili spotřebu LPG stáhnout co to šlo, prostě si ubrali na reduktoru, chudá směs = přehřívání a KO ventily.
Další poznámka k nastavení LPG, dovolím si tvrdit, že nikdo z LPG mechaniků kteří dělají přestavbu na LPG nepoužívají k měření směsi WB lambdu a vše se děje jen "od oka", origo ve většině případů narrow lambda sonda není schopna podat přesnou informaci o sloežení směsi, funguje je jako "spínač" chudá/bohatá což pro kvalitní nastavení skutečně nestačí.
Doporučuji se držet pravidla ladičů motorů a začínat na směsi bohaté a tu postupně snižovat, ideálně za měření A/F poměru a nebo alespoň sledovat spotřebu LPG a postupným stahováním bohatosti se přiblížit k spotřebě ostatních uživatelů LPG s daným vozem, amatérsky se to jinak udělat nedá.
Jak psal wilczek, na vině je chudá směs a potřeba majitelů vozů s LPG šetřit na max, již jsem několik motorů s upáleným výfukovým ventilem opravoval a vždy se ti lidé přiznali, že se snažili spotřebu LPG stáhnout co to šlo, prostě si ubrali na reduktoru, chudá směs = přehřívání a KO ventily.
Další poznámka k nastavení LPG, dovolím si tvrdit, že nikdo z LPG mechaniků kteří dělají přestavbu na LPG nepoužívají k měření směsi WB lambdu a vše se děje jen "od oka", origo ve většině případů narrow lambda sonda není schopna podat přesnou informaci o sloežení směsi, funguje je jako "spínač" chudá/bohatá což pro kvalitní nastavení skutečně nestačí.
Doporučuji se držet pravidla ladičů motorů a začínat na směsi bohaté a tu postupně snižovat, ideálně za měření A/F poměru a nebo alespoň sledovat spotřebu LPG a postupným stahováním bohatosti se přiblížit k spotřebě ostatních uživatelů LPG s daným vozem, amatérsky se to jinak udělat nedá.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Podpalují se ventily
Ahojte chcel by som vas poprosit o radu mam Thaliu r2009 1,2 16ventil motorD4F G7 Prestavany na LPG splynovac solaris+JLM domazavanie ventilov auto ma30000km s toho na plyne nejak5000km ako je to s tym nastavovanim ventilov?po kolkych km je potereba dat nastavit tie ventily a ci vobec dakujem za radu
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podpalují se ventily
ventily se nastavují dle předpisu výrobce auta.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Podpalují se ventily
v manuale sa nepise nic o nastavovani ventilov ani kedy a uz vobec som nenasiel nikde ziadnu radu ako je to ked je v aute este aj lpg 100000 alebo 200000?? ak su tam tie hydrostely tak snad az ked je nejaky problem klepanie alebo strata vykonu necham to asi tak ked thalia zvladne 150000km tak budem spokojny
Re: Podpalují se ventily
U motorů 1.2 16v 55kw je interval seřizování vůle ventilů po 60000km (při provozu na lpg).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Podpalují se ventily
Dakujem pekne za odpoved.predpokladam ze v servise to zvladnu, nema niekto skusenost s cenou,toho nastavenia??
Re: Podpalují se ventily
V renault servisu to zvladnou, kdyz jsem se s nima bavil o cene tak rikali cca 2500kc, a jelikoz se mi to zda hodne, tak jsem tam s tim jeste nebyl, a to mam najeto 82000km (z toho 70000 na lpg).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Podpalují se ventily
Tak fajn u mna to potom este ma cas ja s lpg este len zacinam, to domazavanie mas aj ty namontovane?Pises ze mas 82000km mal si aj nejake vacsie problemy s tym ze je auto prestavane na lpg?Myslim motor lambda sondy a tak emisie?Zvlada ten motor LPG v pohode?Ja som zatial spokojny s prestavbov auto ide skvele vykon ziadny ale to nebol ani na benzine spotreba lpg nieco malo nad 7litrov len mam obavu ci to ten motor vydrzi
Re: Podpalují se ventily
mam flash lube. nevím jestli funguje, každý se k tomu vyjadřuje jinak, ale mám to pro jistotu, 5l se dá sehnat za 1600kč a stačí mi na 70000km, takže to není drahé... Větší problémy jsem neměl, jediné co jsem řešil, tak byly drobné chyby v bohatosti směsi, ale to bylo spíše puňtičkářství. Spotřeba LPG do 6.5l/100km, výkon super. Emise nevím, technickou ten motor ještě neměl. Lambda - nevím co bys chtěl vědět, když ukazovala chudou směs tak se prostě přidala bohatost a bylo to ok. Mám systém sekvenčního vstřiku od HL-Propan.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Podpalují se ventily
Vdaka moc za info. Ja mam namontovany sekvencni vstrek Solaris a to domazavanie JLM tiez pre istotu tak snad to nieco vydrzi,zelam ti vela km bez poruchy a este raz dakujem.
Re: Podpalují se ventily
Ahoj,to jsem rad,ze nekdo toho napsal trochu vice o 1.2 na LPG.Ja chci koupit Clio 1.2 75PS a dat tam taky ten flash lube...Uvazoval jsem o 1.2TCe, ale dosetl jsem se na zahranicnich forech,ze s tim byly velky problemy,takze radsi pujdu jen do 1.2 i vzhledem k tomu,ze ve Francii to tam davaji primo v Renaultu.Jen jsem zjistil,ze Clio ma rezervu z venku,takze ta nadrz musi byt taky venku,ale to by pry nemel byt problem....Jen doufam,ze se tam vejde nejaka vetsi,abych nestal kazdych 300Km u stojanu....i kdyz pri te spotrebe co pises....fakt dobry...myslel jsem ze pod 8l neni realny jezdit....Ty mas v Thalii asi nadrz misto rezervy ve vnitr ze?Jak mas velkou?kotasekh píše:mam flash lube. nevím jestli funguje, každý se k tomu vyjadřuje jinak, ale mám to pro jistotu, 5l se dá sehnat za 1600kč a stačí mi na 70000km, takže to není drahé... Větší problémy jsem neměl, jediné co jsem řešil, tak byly drobné chyby v bohatosti směsi, ale to bylo spíše puňtičkářství. Spotřeba LPG do 6.5l/100km, výkon super. Emise nevím, technickou ten motor ještě neměl. Lambda - nevím co bys chtěl vědět, když ukazovala chudou směs tak se prostě přidala bohatost a bylo to ok. Mám systém sekvenčního vstřiku od HL-Propan.
Re: Podpalují se ventily
jo, mám toroid vevnitř kufru misto rezervy pod platem. má vodní objem 41.5l, kdyby fungoval povák tak natankuju asi 33l, jelikož plovák nefunguje tak natankuju 42l . Na jednu nádrž ujedu až 700km. Super ne?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Podpalují se ventily
Ja mam v cliu III lpg, nadrz 51L natankujem max okolo 45,5L a dojazd okolo 670km , spotrebu vidis v podpise, nemeram od zaciatku ale uz dost dlho. Mam flash, ale brat nema, kazdy montaznik vravi inak, asi kto chce zarobit. V FR urcite nedavaju flash, takze by to malo jazdit aj bez toho.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Podpalují se ventily
Tak to je super....45L...mne totiz rikali,ze se tam asi vejde jen nadrz 39L a tudiz uzitnych cca 35l coz me docela odrazovalo....mam ale pocit,ze vubec netusili ze Clio ma rezervu zvenku a tudiz je tam vic mista...Pokud se da ujet aspon tech 500km, tak uz je to OK.Co se tyce toho FLASHlube, tak mas pravdu, ze ve Francii ho tam nedavaji...jen jsem si rikal, jestli nahodou v tovarne nedavaji nejake zesilene sedla ventilu nebo neco.....ale asi ne...Ja tu prestavbu chci nechat udelat ve lpgservis.cz v Brne...davaji tam systém Stag300premium (musim uz dat system na Euro 5) a chteji za to 28000,-Kc+ 2500,-Kc za Flashlube.Pak mi jeste nabizi chip za 3000Kc na cca 63KW,tak na tim taky uvazuji, ale asi bych to udelal az pozdeji az budu videt jak to jede...Auto budem kupovat novy...tak jen mam trochu strach o zaruku,ale v Renaultu tvrdili,ze s tim problem nedelaji a ten lpgSERVIS ma pojistku kdyby nahodou,tak doufam, ze to vse bude OK...
Mas pocit ze ten chip stoji za to?vidis rozdil?
Mas pocit ze ten chip stoji za to?vidis rozdil?
Re: Podpalují se ventily
Ja vidim obrovsky rozdiel, nakolko ja som mal podmotorovanu verziu 48kW. Takze nad 4200ot to neslo vobec vytacat... chip aj po montazi lpg ide dobre, nemam ziadne problemy, na lpg mam uz 20 000km a zatial nic. Auto ide svizne, na plny plyn ked idem a prepnem na benzin necitim rozdiel, skor v mensich otackach je to trochu zivsie na benzin, avsak casom ak ti zostarne benzin, bude ti klepat nan, pretoze sa mapa prisposobi na lpg okt c. Musel som zacat tankovat 98cku benal, aby to nieco vydrzalo. Este budes mat problem s virtualnym ubudanim benzinu na palivomery, ale ten problem som uz vyiesil, najdes to tu na fore... A dojazd 670km sa mi zda v pohode, inak na niektore systemy su mensie nadrze, napr brat na BRC ma 47Lnadrz.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Podpalují se ventily
Tak to máte super, mi bere Laguna1 cca. 11l lpg/100km :-/
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů