Podpalují se ventily

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

vladislav horak
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 07, 2010 12:52
Bydliště: Rakovník

Podpalují se ventily

Příspěvek od vladislav horak » stř črc 07, 2010 13:14

Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . Máte někdo stejné skušenosti ? Jestli ano a víte jak to vyřešit, prosím podělte se . (Přimazávání mám a nepomohlo.)

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » čtv črc 08, 2010 20:44

nepíšeš co máš za motor.to je divný,to se mi nějak nezdá.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » úte črc 13, 2010 22:06

Na LPG mám bez primazávania cca 300 tis. a nič! 2,0 16v. Ahoj.

Uživatelský avatar
borekbroucek
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od borekbroucek » pát srp 06, 2010 21:46

ventily by měli vydržet ,spíše se podpalují sedla (ventil kvalitnější material než sedla) Opravovali mi to na OCTAVCE prdlo těsněni pod hlavou a při srovnání hlavy mi to řekl soustružník(jen vyfukové)
200Kč/ks sedlo +práce: najeto 250tis na LPG 200tis.

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » sob srp 07, 2010 19:59

nic se neupálí jen tak
příčina byvá většinou ve špatných hydroštelech (kvalita oleje a tlak)

martom
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: čtv říj 09, 2008 11:10
Bydliště: Pezinok

Příspěvek od martom » úte srp 31, 2010 16:33

okura čo vieš o motoroch? Mám 3,0 na LPG s plynom síce problem nemam skor v chode na benzin respektive oboje.
Zaujal ma nazor s ventilmi a hydrostelmi. Zdvihatka za studena je celkom pocut a auto zle startuje, za studena striela do vyfuku atd je to komplikovane a nechcem sa rozpisovať v tomto linku.
Ak by si vedel pomoct budem rád
Laguna 2,0i 8V LPG, r.v. 1996 - predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od wilczek » stř zář 01, 2010 05:48

vladislav horak píše:Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . ...... (Přimazávání mám a nepomohlo.)
Ověř si, zda nemáš moc chudou LPG směs. Měl bys mít spotřebu cca 115% spotřeby benzínu. Ale anito není objektivní, můžeš mít nastavenou chudou směs v nějakém konkrétním režimu a v jiném zase bohatou. Chce to servisní seřízení u ODBORNÍKA
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Emob
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát led 22, 2010 23:15

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od Emob » čtv čer 09, 2011 21:59

Mám podobnú skúsenosť.Motor 1,2 16 V a po necelých 30 tis km ventily odišli a oprava stála vyše 1000 €.

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od vítěnko » úte črc 19, 2011 23:42

vladislav horak píše:Dobrý den. Mám dotaz na LPG pohon v espas III. Neustále se my podpalují ventily. Každých 30 tis km . Máte někdo stejné skušenosti ? Jestli ano a víte jak to vyřešit, prosím podělte se . (Přimazávání mám a nepomohlo.)
Záleží na kvalitě ventilů a hlavně na vůli ventilů u motorů 1,8 a 2,0l 8ventil jsou tam podložky ve zdvihátkách, je lepší udělat vůli trochu větší povyměňováním podložek se dostat na tu o trochu větší než je předepsaná.U těchto motorů osmi ventilových dávaných do Lagun a Espasů se to stává dost často.U sacích by to mělo být mezi 0,20-0,25 můžeš jít až na 0,30 a u výfukových 0,20- 0,30 můžeš jít 0,35, když jsou ty vůle větší, pak už jsou ventily slyšet ,ale není to na škodu ,jak se říká aspoń víš že je tam máš,samozřejmě, nesmí to jít zase jak traktor, to radši vůli trochu ubrat dát silnější podložku.Jestli že se jedná o 16.V pak může odejít hydroštos.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » pát srp 05, 2011 10:07

Není to na škodu dokud se ventil či jeho dřík nerozklepe :-).

Jak psal wilczek, na vině je chudá směs a potřeba majitelů vozů s LPG šetřit na max, již jsem několik motorů s upáleným výfukovým ventilem opravoval a vždy se ti lidé přiznali, že se snažili spotřebu LPG stáhnout co to šlo, prostě si ubrali na reduktoru, chudá směs = přehřívání a KO ventily.

Další poznámka k nastavení LPG, dovolím si tvrdit, že nikdo z LPG mechaniků kteří dělají přestavbu na LPG nepoužívají k měření směsi WB lambdu a vše se děje jen "od oka", origo ve většině případů narrow lambda sonda není schopna podat přesnou informaci o sloežení směsi, funguje je jako "spínač" chudá/bohatá což pro kvalitní nastavení skutečně nestačí.

Doporučuji se držet pravidla ladičů motorů a začínat na směsi bohaté a tu postupně snižovat, ideálně za měření A/F poměru a nebo alespoň sledovat spotřebu LPG a postupným stahováním bohatosti se přiblížit k spotřebě ostatních uživatelů LPG s daným vozem, amatérsky se to jinak udělat nedá.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

PAPEN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 15, 2011 21:21

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od PAPEN » pon srp 15, 2011 22:01

Ahojte chcel by som vas poprosit o radu mam Thaliu r2009 1,2 16ventil motorD4F G7 Prestavany na LPG splynovac solaris+JLM domazavanie ventilov auto ma30000km s toho na plyne nejak5000km ako je to s tym nastavovanim ventilov?po kolkych km je potereba dat nastavit tie ventily a ci vobec dakujem za radu

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od jakub » úte srp 16, 2011 08:53

ventily se nastavují dle předpisu výrobce auta.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

PAPEN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 15, 2011 21:21

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od PAPEN » úte srp 16, 2011 17:27

v manuale sa nepise nic o nastavovani ventilov ani kedy a uz vobec som nenasiel nikde ziadnu radu ako je to ked je v aute este aj lpg 100000 alebo 200000?? ak su tam tie hydrostely tak snad az ked je nejaky problem klepanie alebo strata vykonu necham to asi tak ked thalia zvladne 150000km tak budem spokojny

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » ned srp 21, 2011 18:18

U motorů 1.2 16v 55kw je interval seřizování vůle ventilů po 60000km (při provozu na lpg).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

PAPEN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 15, 2011 21:21

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od PAPEN » čtv zář 08, 2011 18:40

Dakujem pekne za odpoved.predpokladam ze v servise to zvladnu, nema niekto skusenost s cenou,toho nastavenia??

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » sob zář 10, 2011 14:08

V renault servisu to zvladnou, kdyz jsem se s nima bavil o cene tak rikali cca 2500kc, a jelikoz se mi to zda hodne, tak jsem tam s tim jeste nebyl, a to mam najeto 82000km (z toho 70000 na lpg).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

PAPEN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 15, 2011 21:21

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od PAPEN » ned zář 11, 2011 21:00

Tak fajn u mna to potom este ma cas ja s lpg este len zacinam, to domazavanie mas aj ty namontovane?Pises ze mas 82000km mal si aj nejake vacsie problemy s tym ze je auto prestavane na lpg?Myslim motor lambda sondy a tak emisie?Zvlada ten motor LPG v pohode?Ja som zatial spokojny s prestavbov auto ide skvele vykon ziadny ale to nebol ani na benzine spotreba lpg nieco malo nad 7litrov len mam obavu ci to ten motor vydrzi

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » pon zář 12, 2011 08:06

mam flash lube. nevím jestli funguje, každý se k tomu vyjadřuje jinak, ale mám to pro jistotu, 5l se dá sehnat za 1600kč a stačí mi na 70000km, takže to není drahé... Větší problémy jsem neměl, jediné co jsem řešil, tak byly drobné chyby v bohatosti směsi, ale to bylo spíše puňtičkářství. Spotřeba LPG do 6.5l/100km, výkon super. Emise nevím, technickou ten motor ještě neměl. Lambda - nevím co bys chtěl vědět, když ukazovala chudou směs tak se prostě přidala bohatost a bylo to ok. Mám systém sekvenčního vstřiku od HL-Propan.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

PAPEN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 15, 2011 21:21

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od PAPEN » pon zář 12, 2011 16:25

Vdaka moc za info. Ja mam namontovany sekvencni vstrek Solaris a to domazavanie JLM tiez pre istotu tak snad to nieco vydrzi,zelam ti vela km bez poruchy a este raz dakujem.

greta8181
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: pát lis 13, 2009 15:29

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od greta8181 » čtv říj 06, 2011 09:19

kotasekh píše:mam flash lube. nevím jestli funguje, každý se k tomu vyjadřuje jinak, ale mám to pro jistotu, 5l se dá sehnat za 1600kč a stačí mi na 70000km, takže to není drahé... Větší problémy jsem neměl, jediné co jsem řešil, tak byly drobné chyby v bohatosti směsi, ale to bylo spíše puňtičkářství. Spotřeba LPG do 6.5l/100km, výkon super. Emise nevím, technickou ten motor ještě neměl. Lambda - nevím co bys chtěl vědět, když ukazovala chudou směs tak se prostě přidala bohatost a bylo to ok. Mám systém sekvenčního vstřiku od HL-Propan.
Ahoj,to jsem rad,ze nekdo toho napsal trochu vice o 1.2 na LPG.Ja chci koupit Clio 1.2 75PS a dat tam taky ten flash lube...Uvazoval jsem o 1.2TCe, ale dosetl jsem se na zahranicnich forech,ze s tim byly velky problemy,takze radsi pujdu jen do 1.2 i vzhledem k tomu,ze ve Francii to tam davaji primo v Renaultu.Jen jsem zjistil,ze Clio ma rezervu z venku,takze ta nadrz musi byt taky venku,ale to by pry nemel byt problem....Jen doufam,ze se tam vejde nejaka vetsi,abych nestal kazdych 300Km u stojanu....i kdyz pri te spotrebe co pises....fakt dobry...myslel jsem ze pod 8l neni realny jezdit....Ty mas v Thalii asi nadrz misto rezervy ve vnitr ze?Jak mas velkou?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 06, 2011 09:33

jo, mám toroid vevnitř kufru misto rezervy pod platem. má vodní objem 41.5l, kdyby fungoval povák tak natankuju asi 33l, jelikož plovák nefunguje tak natankuju 42l 8) . Na jednu nádrž ujedu až 700km. Super ne? :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od septim » čtv říj 06, 2011 10:10

Ja mam v cliu III lpg, nadrz 51L natankujem max okolo 45,5L a dojazd okolo 670km , spotrebu vidis v podpise, nemeram od zaciatku ale uz dost dlho. Mam flash, ale brat nema, kazdy montaznik vravi inak, asi kto chce zarobit. V FR urcite nedavaju flash, takze by to malo jazdit aj bez toho.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

greta8181
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: pát lis 13, 2009 15:29

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od greta8181 » čtv říj 06, 2011 16:08

Tak to je super....45L...mne totiz rikali,ze se tam asi vejde jen nadrz 39L a tudiz uzitnych cca 35l coz me docela odrazovalo....mam ale pocit,ze vubec netusili ze Clio ma rezervu zvenku a tudiz je tam vic mista...Pokud se da ujet aspon tech 500km, tak uz je to OK.Co se tyce toho FLASHlube, tak mas pravdu, ze ve Francii ho tam nedavaji...jen jsem si rikal, jestli nahodou v tovarne nedavaji nejake zesilene sedla ventilu nebo neco.....ale asi ne...Ja tu prestavbu chci nechat udelat ve lpgservis.cz v Brne...davaji tam systém Stag300premium (musim uz dat system na Euro 5) a chteji za to 28000,-Kc+ 2500,-Kc za Flashlube.Pak mi jeste nabizi chip za 3000Kc na cca 63KW,tak na tim taky uvazuji, ale asi bych to udelal az pozdeji az budu videt jak to jede...Auto budem kupovat novy...tak jen mam trochu strach o zaruku,ale v Renaultu tvrdili,ze s tim problem nedelaji a ten lpgSERVIS ma pojistku kdyby nahodou,tak doufam, ze to vse bude OK...
Mas pocit ze ten chip stoji za to?vidis rozdil?

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od septim » pát říj 07, 2011 07:54

Ja vidim obrovsky rozdiel, nakolko ja som mal podmotorovanu verziu 48kW. Takze nad 4200ot to neslo vobec vytacat... chip aj po montazi lpg ide dobre, nemam ziadne problemy, na lpg mam uz 20 000km a zatial nic. Auto ide svizne, na plny plyn ked idem a prepnem na benzin necitim rozdiel, skor v mensich otackach je to trochu zivsie na benzin, avsak casom ak ti zostarne benzin, bude ti klepat nan, pretoze sa mapa prisposobi na lpg okt c. Musel som zacat tankovat 98cku benal, aby to nieco vydrzalo. Este budes mat problem s virtualnym ubudanim benzinu na palivomery, ale ten problem som uz vyiesil, najdes to tu na fore... A dojazd 670km sa mi zda v pohode, inak na niektore systemy su mensie nadrze, napr brat na BRC ma 47Lnadrz.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

luccas
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv lis 26, 2009 14:10

Re: Podpalují se ventily

Příspěvek od luccas » pát říj 21, 2011 13:10

Tak to máte super, mi bere Laguna1 cca. 11l lpg/100km :-/
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti