Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
Moderátor: Moderators General
- _Martin_
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: úte bře 02, 2010 22:58
- Bydliště: Strakonice / Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
Ahoj všem, rád bych vás poprosil o radu. Jsme 2 mesíce šťastnými majiteli L II a 3 týdny v ní průměrně šťastně máme LPG. Montáž jsem nechal udělat u HL Propan v Praze, máme systém Magic 2.
Už jsem s předchozím autem na LPG najel nějaký ten kilometr, tak jsem věděl, že to chce nějaký čas na vyladění.
A teď k těm problémům:
Problém s ubýváním benzínu při provozu na plyn vlastně ani není problém, o tom jsem věděl a taky jsem začal pracovat na nápravě. V HL Propan mi totiž řekli, že mi emulátor namontují až potom, co se ukáže, že benzín skutečně ubývá. To se ukázalo, ale na montáž emulátoru tam chtěli auto nechat a to se zase nechtělo mě. Takže mi ho svěřili a ukázali co a jak. Dokonce k tomu byl i návod jenomže mě to co? Nefunguje. Bohužel. Mám určitě ten samý, co vy všichni ( http://aeb.it/products/emulators/392 ), tak bych chtěl požádat o návod na zapojení. Do měřáku paliva vedou 4 dráty, 2 silnější, 2 slabší. Na oba silnější jsem napojil černý a modrý od emulátoru, na jeden slabší, kde jsem detekoval signál jsem napojil žlutý a zelený. Odkud máte zapojené napájení toho emulátoru? Já to právě zapojil na ty oba tlusté dráty, ale to napětí tam je jen chvíli při zapnutí zapalování a ono by to asi chtělo pořád. Podle obrázku v návodu by to mělo být napojené na spínací skříňku, tak by mě zajímalo, na jaký kabel vede napětí pořád po zastrčení karty. Těch kabelů tam pár je třeba k čerpadlu atd...Mohl byste prosím někdo přesně popsat, jak to máte v autě zapojené?
Problém č. 2 jsou svíčky. Nejdřív po namontování to auto dost škubalo ve středních a vyšších otáčkách, tak jsem jel na seřízení, kde jsme právě řešili i ten emulátor, a pan technik mi řekl, že by to asi chtělo nové svíčky, zvlášť pokud už tam jsou delší dobu. I tak to trochu pošteloval a zdálo se to lepší, ale ne dokonalé. Prý taky bych ze začátku měl jezdit víc na benzín, protože plynová řídící jednotka si ukládá hodnoty i z jízdy na benzín a pokud jsem to dobře pochopil, tak se těmito hodnotami proloží křivka pro plyn a tím se to seřídí. Vyměnil jsem tedy svíčky, dal jsem tam zavrhované Brisk Silver DR15YS-9 s tím, že kdyby něco, tak to moc nestálo. No a ono to přestalo startovat na benzín, když je motor studený. Teda abych byl přesný, tak to startuje, ale motor točí řádově sekundy, než naskočí. Chtěl jsem se zeptat, jestli jste někdo z vás postřehl něco podobného. Řešení je asi jenom výměna svíček, když za to ty svíčky evidentně mohou, ale přesto... A to jsou ty Brisky skutečně tak špatné?? Nebo je problém jinde? Škubání zůstalo, někdy je to horší, někdy lepší. Ale subjektivně s tímhle svíčky trochu pomohly. Na seřízení se chystám tak za týden, až něco najedu.
Poslední otázka: jaký je rozdíl mezi Magic 2 a 3od HL Propan? Když jsme domlouvali přestavbu, tak jsem měl pocit, že jsem říkal, že chci elektroniku Magic 3 a dostal jsem Magic 2. Magic 3 máme v autě jen reduktor. Nebo je Magic 3 použitelný jen na jiná auta a v Renaultu musí být M2? I tak rozdíl asi není tak důležitý, hlavně aby se vychytali ty mouchy
Taky jsem dával společně se svíčkami nový vzduchový filtr, ale ten za špatné startování asi nemůže.
Ještě k přístupu HL Propan v Praze: průměrný, mají toho hodně, což je ale neomlouvá, ale snažili se. Takže kdybysme byli ve škole, tak za 2.
Budu vděčný za jakékoliv postřehy, zároveň děkuju wilczekovi za vyčerpávající popis v tématu Turbo na LPG. Teda až na doporučení těch svíček
M.
Už jsem s předchozím autem na LPG najel nějaký ten kilometr, tak jsem věděl, že to chce nějaký čas na vyladění.
A teď k těm problémům:
Problém s ubýváním benzínu při provozu na plyn vlastně ani není problém, o tom jsem věděl a taky jsem začal pracovat na nápravě. V HL Propan mi totiž řekli, že mi emulátor namontují až potom, co se ukáže, že benzín skutečně ubývá. To se ukázalo, ale na montáž emulátoru tam chtěli auto nechat a to se zase nechtělo mě. Takže mi ho svěřili a ukázali co a jak. Dokonce k tomu byl i návod jenomže mě to co? Nefunguje. Bohužel. Mám určitě ten samý, co vy všichni ( http://aeb.it/products/emulators/392 ), tak bych chtěl požádat o návod na zapojení. Do měřáku paliva vedou 4 dráty, 2 silnější, 2 slabší. Na oba silnější jsem napojil černý a modrý od emulátoru, na jeden slabší, kde jsem detekoval signál jsem napojil žlutý a zelený. Odkud máte zapojené napájení toho emulátoru? Já to právě zapojil na ty oba tlusté dráty, ale to napětí tam je jen chvíli při zapnutí zapalování a ono by to asi chtělo pořád. Podle obrázku v návodu by to mělo být napojené na spínací skříňku, tak by mě zajímalo, na jaký kabel vede napětí pořád po zastrčení karty. Těch kabelů tam pár je třeba k čerpadlu atd...Mohl byste prosím někdo přesně popsat, jak to máte v autě zapojené?
Problém č. 2 jsou svíčky. Nejdřív po namontování to auto dost škubalo ve středních a vyšších otáčkách, tak jsem jel na seřízení, kde jsme právě řešili i ten emulátor, a pan technik mi řekl, že by to asi chtělo nové svíčky, zvlášť pokud už tam jsou delší dobu. I tak to trochu pošteloval a zdálo se to lepší, ale ne dokonalé. Prý taky bych ze začátku měl jezdit víc na benzín, protože plynová řídící jednotka si ukládá hodnoty i z jízdy na benzín a pokud jsem to dobře pochopil, tak se těmito hodnotami proloží křivka pro plyn a tím se to seřídí. Vyměnil jsem tedy svíčky, dal jsem tam zavrhované Brisk Silver DR15YS-9 s tím, že kdyby něco, tak to moc nestálo. No a ono to přestalo startovat na benzín, když je motor studený. Teda abych byl přesný, tak to startuje, ale motor točí řádově sekundy, než naskočí. Chtěl jsem se zeptat, jestli jste někdo z vás postřehl něco podobného. Řešení je asi jenom výměna svíček, když za to ty svíčky evidentně mohou, ale přesto... A to jsou ty Brisky skutečně tak špatné?? Nebo je problém jinde? Škubání zůstalo, někdy je to horší, někdy lepší. Ale subjektivně s tímhle svíčky trochu pomohly. Na seřízení se chystám tak za týden, až něco najedu.
Poslední otázka: jaký je rozdíl mezi Magic 2 a 3od HL Propan? Když jsme domlouvali přestavbu, tak jsem měl pocit, že jsem říkal, že chci elektroniku Magic 3 a dostal jsem Magic 2. Magic 3 máme v autě jen reduktor. Nebo je Magic 3 použitelný jen na jiná auta a v Renaultu musí být M2? I tak rozdíl asi není tak důležitý, hlavně aby se vychytali ty mouchy
Taky jsem dával společně se svíčkami nový vzduchový filtr, ale ten za špatné startování asi nemůže.
Ještě k přístupu HL Propan v Praze: průměrný, mají toho hodně, což je ale neomlouvá, ale snažili se. Takže kdybysme byli ve škole, tak za 2.
Budu vděčný za jakékoliv postřehy, zároveň děkuju wilczekovi za vyčerpávající popis v tématu Turbo na LPG. Teda až na doporučení těch svíček
M.
Laguna II ph2, 2,0T 125 kW, LPG, 07/2006
Já se vyjádřím jenom k těm svíčkám. Už jsem to tu také psal. Dávám obyč Bosch (cca 80,-CZK) a spokojenost. Odtrh sklepnu z 0,9 na 0,7 mm a se škubáním není problém. Cukání předpokládám pouze při provozu na LPG...?
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
Re: Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
Emulátor je zbytečnost. Stačí zjistit které z těch drátů jsou od odporového snímače v nádrži a které od čerpadla. Pak jeden z těch dvou od snímače rozstřihni a vlož do okruhu odpor cca 50 ohm. Ten pak přemostíš relátkem, které ho zkratne vždy po zapnutí zapalování. Můžeš ho tedy připojit na drátky od benzínového čerpadla. Emulátor i s poděkováním HL klukům vrať. Mám dojem, že emulátor sice pomáhá, ale hlavně od té tisícovky, co stojí._Martin_ píše: ......Problém s ubýváním benzínu při provozu na plyn ........ že mi emulátor namontují ......... Dokonce k tomu byl i návod jenomže mě to co? Nefunguje. Bohužel. Mám určitě ten samý, co vy všichni ( http://aeb.it/products/emulators/392 ), tak bych chtěl požádat o návod na zapojení. Do měřáku paliva vedou 4 dráty, 2 silnější, 2 slabší.
..... Teda až na doporučení těch svíček M.
Za Briskami Silver si stojím. Přeskokovou vzdálenost jsem měl před jejich výměnou hodně přes 0,8 a naprosto v pohodě. Tvůj problém bude někde jinde. Možná dožívající některá indučka, závada vstřikovače plynu, špatné seřízení aj.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Svíčky
Já mám pouze ke svíčkám jako kolega nahoře . Používám taktéž (již 10let) jen obyčejné svíčky s jednou elektrodou, podle katalogu pro dané auto. Svíce za 60-80kč, Champion, Bosch, NGK sklepnuty na 0,7mm a vše je v nejlepším pořádku. Stejně je měním po 15tis jako olej.
Emulátor je podle mě zbytečnost. Ručička mi ukazuje správně, rozsvěcí se pouze rezerva a po několika startech se zkalibruje a vše je zase ok.
Mégane Grandtour 99, 1.6 16v LPG Tartarini sekvenční
minulost
Škoda 110 LPG Lovato
Škoda 120 LPG Brc
Hyundai Pony 1.5Glsi LPG Tartarini
Emulátor je podle mě zbytečnost. Ručička mi ukazuje správně, rozsvěcí se pouze rezerva a po několika startech se zkalibruje a vše je zase ok.
Mégane Grandtour 99, 1.6 16v LPG Tartarini sekvenční
minulost
Škoda 110 LPG Lovato
Škoda 120 LPG Brc
Hyundai Pony 1.5Glsi LPG Tartarini
- _Martin_
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: úte bře 02, 2010 22:58
- Bydliště: Strakonice / Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
VŠE VYŘEŠENO - SVÍČKY, SEŘÍZENÍ, EMULÁTOR, HL PROPAN
slibný nadpis, ale popořadě...
Nejdříve ke svíčkám - už to tady padlo, používám Brisk silver sklepnuté na 0,7. Teď potvrzuji, že OK.
Škubání a seřízení - konečně po čtvrté návštěvě v HL Propan a troše vnucování se to funguje, jak má. Spotřeba je dle palubního počítače jako na benzín (přesnou spotřebu přeměřím při dotankování) a výkon motoru taky jako na benzín. To vše při plynu od Shellu. Při natankování levného no name okamžitý a citelný rozdíl.
Emulátor - napojení dle návodu od výrobce (viz výše), jen napájení nelze realizovat z napájení plováku v nádrži, protože tam je napětí jen přechodně, ale emulátor jsem připojil na zásuvku 12V v kufru - zásuvka je stavěná na zátěž a připojit to někam jinam bych si asi netroufnul. Po zasunutí karty do čtečky si auto načte objem nádrže, pokud chci startovat bez zasunutí karty, tak si nenačte nic - přesněji řečeno si načte prázdnou nádrž. Možná je to ale tím, že ta zásuvka v kufru je také napájená zpožděně... Ještě vyřeším. Ale při procházení různých příspěvků tady na fóru jsem narazil na následující:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... BB+z%E1vad
Tam se popisuje, že pokud zasunete kartu a při tom budete držet tlačítko přepínání funkcí palubního počítače, počítač se zrestartuje. Pro naše účely stačí, že si sám znovu načte objem nádrže, ale zároveň nesmaže data o průměrné rychlosti, spotřebě atd. Takže při zasunutí karty podržet tlačítko a ušetřili jste emulátor. U mě vyzkoušeno, přijde mi to jako elegantní řešení bez odporů a vypínačů a relátek.
HL Propan - už to konečně seřídili, jen jak ten plyn montovali, tak to neudělali moc hezky řemeslně (hodně dlouhé samořezné šrouby skrz karoserii u nádrže, "zapomenuté" zbytky bužírky u motoru, atd. ), ale jak jsem psal - byla by to dvojka. Jen teď jsem si všimnul, že k přepínači LPG, který mám nalevo od volantu u táhla ruční brzdy vede zbytečně dlouhý kabel a plete se při řízení. Chtěl jsem ho tam přichytit k ostatním kabelům pod volantem a v autě mi chybí ten tapecírunk co je nad pedály. Máte ho tam??? Já ho mám jen napravo pod přihrádkou před spolujezdcem. Buď tam nebyl od začátku nebo mi ho tam zapomněli vrátit nebo se tam vůbec nedává (o čemž pochybuji).
Otázka pro zkušenější: máte představu, jak se liší spotřeba udávaná palubním počítačem při provozu na LPG od skutečné spotřeby? Jak moc přesné jsou palubní počítače v renaultech?
Snad jsem vás nenudil, ale když jsem tohle téma založil, chtěl jsem to dotáhnout i do konce.
M.
slibný nadpis, ale popořadě...
Nejdříve ke svíčkám - už to tady padlo, používám Brisk silver sklepnuté na 0,7. Teď potvrzuji, že OK.
Škubání a seřízení - konečně po čtvrté návštěvě v HL Propan a troše vnucování se to funguje, jak má. Spotřeba je dle palubního počítače jako na benzín (přesnou spotřebu přeměřím při dotankování) a výkon motoru taky jako na benzín. To vše při plynu od Shellu. Při natankování levného no name okamžitý a citelný rozdíl.
Emulátor - napojení dle návodu od výrobce (viz výše), jen napájení nelze realizovat z napájení plováku v nádrži, protože tam je napětí jen přechodně, ale emulátor jsem připojil na zásuvku 12V v kufru - zásuvka je stavěná na zátěž a připojit to někam jinam bych si asi netroufnul. Po zasunutí karty do čtečky si auto načte objem nádrže, pokud chci startovat bez zasunutí karty, tak si nenačte nic - přesněji řečeno si načte prázdnou nádrž. Možná je to ale tím, že ta zásuvka v kufru je také napájená zpožděně... Ještě vyřeším. Ale při procházení různých příspěvků tady na fóru jsem narazil na následující:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... BB+z%E1vad
Tam se popisuje, že pokud zasunete kartu a při tom budete držet tlačítko přepínání funkcí palubního počítače, počítač se zrestartuje. Pro naše účely stačí, že si sám znovu načte objem nádrže, ale zároveň nesmaže data o průměrné rychlosti, spotřebě atd. Takže při zasunutí karty podržet tlačítko a ušetřili jste emulátor. U mě vyzkoušeno, přijde mi to jako elegantní řešení bez odporů a vypínačů a relátek.
HL Propan - už to konečně seřídili, jen jak ten plyn montovali, tak to neudělali moc hezky řemeslně (hodně dlouhé samořezné šrouby skrz karoserii u nádrže, "zapomenuté" zbytky bužírky u motoru, atd. ), ale jak jsem psal - byla by to dvojka. Jen teď jsem si všimnul, že k přepínači LPG, který mám nalevo od volantu u táhla ruční brzdy vede zbytečně dlouhý kabel a plete se při řízení. Chtěl jsem ho tam přichytit k ostatním kabelům pod volantem a v autě mi chybí ten tapecírunk co je nad pedály. Máte ho tam??? Já ho mám jen napravo pod přihrádkou před spolujezdcem. Buď tam nebyl od začátku nebo mi ho tam zapomněli vrátit nebo se tam vůbec nedává (o čemž pochybuji).
Otázka pro zkušenější: máte představu, jak se liší spotřeba udávaná palubním počítačem při provozu na LPG od skutečné spotřeby? Jak moc přesné jsou palubní počítače v renaultech?
Snad jsem vás nenudil, ale když jsem tohle téma založil, chtěl jsem to dotáhnout i do konce.
M.
Laguna II ph2, 2,0T 125 kW, LPG, 07/2006
Re: Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
@Martin: otazka - namontovali ti tam ten emulator v cene prestavby, nebo jsi ho musel doplacet? me za to chteji tamtez nauctovat 1500 kc, coz mi prijde jako nesmysl, kdyz mi tou montazi LPG vlastne vyradili ukazatel paliva, teplomer a hodiny - stale mi sviti service, ze neukazuje palivomer...
Dik
Dik
Laguna 1 2.0 16V 102 kW LPG
ex Grand Espace III 2.0 8V LPG
ex Espace II 2.2 LPG
ex Espace I 2.0 1984
ex Grand Espace III 2.0 8V LPG
ex Espace II 2.2 LPG
ex Espace I 2.0 1984
Re: Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
Tak s prominutím takovou práci bych jim omlátil o hlavu a požadoval aby vše fungovalo...
- _Martin_
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: úte bře 02, 2010 22:58
- Bydliště: Strakonice / Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna II 2.0 Turbo- emulátor, svíčky, HL Propan
Ahoj, poté, co jsem se o něj přihlásil, tak mi ho dali zdarma - montáž jsem udělal sám viz můj příspěvek. Přemýšlím ale o tom, že nastavím ŘJ UCH (a přístrojovku) pro práci s plynem, Laguna je na to připravená, tak by to určitě vyřešilo třeba to ubývání benzínu. Jen to musím pohledat ve schématech, všechno proměřit, pozapojovat signály atd. Mohlo by to ukazovat i stav plynu v nádrži, jde zase jen o to, jaký je do Renaultu plánovaný měřák plynu atd. Dokonce i na té přístrojovce je kontrolka GPL. Přes zimu bych se k tomu mohl dostat
Laguna II ph2, 2,0T 125 kW, LPG, 07/2006
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů