Laguna I na LPG

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Laguna I na LPG

Příspěvek od mira18 » úte bře 16, 2010 20:40

Zdravím vás Renaulťáci. Se zvyšující cenou benzínu se mi zhoršuje ekonomika provozu a to rapidně. Jedná se o můj 2,0 8v 83 Kw který má najeto poctivých 95tis km. Moje hlavní otázka tedy zní za kolik by se dal nechat udělat plyn na moji lagi. Trochu o tom vím ale odborník přes plyn nejsem. Můžete mi tedy zdělit nějaké detailnější informace abych věděl na co se připravit. Dík moc.
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

MI2cz
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob úno 20, 2010 09:07

Příspěvek od MI2cz » čtv bře 18, 2010 20:54

+/- 26000 kč
firmu si vyber podle spokojenosti ostatnich i kdyby jsi tam mel jet 100km. Pozdejsi reseni vzniklych problemu u nekvalitne udelane montaze je o nervy.
Renault Scenic II 1,6 83kW r.v. 2004 + LPG
Renault Scenic II 1,9 Dci r.v. 2005
Renault Megan Scenic 1.6 16V RXT rv.2000 + LPG

Galeta
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 10, 2005 16:20

Příspěvek od Galeta » čtv bře 18, 2010 22:29

Asi 28000,- s DPH, vestavba na klíč.

altar
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: čtv čer 19, 2008 20:02
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od altar » pát bře 19, 2010 08:27

cena jak uz je vyse uvedeno kol 26-30 tisic , bez rozhodne do sekvencniho vstrikovani ,nenech se nikym presvedcit o plynu do sani je to sice trochu levnejsi ale ani zdaleka tak dobre

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » ned bře 21, 2010 13:25

dík moc za odpovědi ještě to zvážím ale určitě bych do toho dal sekvenční vstřik plynu a toroidní nádrž
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 451
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renda4 » ned bře 21, 2010 17:27

Tak nevím , jestli je o 10 000.- levnější plyn do sání tak bych šel do něho , do sekvence bych šel a to 100% pokud bych měl auto zánovní a ne starý 8ventil zvaž kolik km najezdíš a jestli se ti to oplatí já mám kromě ř.j. plynu před 4 lety vše nové a nemám s tím žádné problémy.
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

JozefII
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát dub 02, 2010 15:58

Příspěvek od JozefII » pát dub 02, 2010 16:22

Mám Lagi I (taky ještě osmiventil) s plynem do sání a relativně malou nádrží (toroid 40l) a tento LPG systém bych už nechtěl. Má to nižší výkon, vyšší spotřebu a když máš málo plynu, tak jde výkon ještě víc dolů, takže na úplné vyjetí nádrže zapomeň (díky tomuhle + 80 procentnímu plnění počítej, že nádrž má o 1/4 kapacity míň). V zimě raději ručně přepínám plyn/benzín podle teploty motoru, protože se mi několikrát stalo, že jsem dojel na ten pseudoautomatický režim a v -10 jsem měl obrovské problémy znovu nastartovat. Krom toho nemám ukazatel LPG v kabině (třeba se montuje i do některých systémů s plynem do sání, ale ten můj to nemá), což je spolu se směšným dojezdem skutečně otravné.
Ale abych jen nenadával: LPG i lagi mám rád a moje další lagi bude opět na LPG, ale já rozhodně zainvestuju do sekvenčního vstřikování a pořádně velké nádrže.
Toť názor člověka, který kdysi přemýšlel úplně stejně jako ty teď :wink:

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 451
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renda4 » pát dub 02, 2010 19:29

Zřejmě si něco neměl v pořádku , já jsem na své staré Š130 nastartoval na plyn do -7°C celkem v pohodě a žádné kolísání výkonu u žádného auta jsem nepozoroval , ano ubývání výkonu pozoruji u lagi když mám v nádrži tak 1/2l plynu .
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

Uživatelský avatar
kartmen
Junior member
Příspěvky: 205
Registrován: ned led 25, 2009 09:45

Příspěvek od kartmen » pát dub 02, 2010 22:32

JozefII píše:Mám Lagi I (taky ještě osmiventil) s plynem do sání a relativně malou nádrží (toroid 40l) a tento LPG systém bych už nechtěl. Má to nižší výkon, vyšší spotřebu a když máš málo plynu, tak jde výkon ještě víc dolů, takže na úplné vyjetí nádrže zapomeň (díky tomuhle + 80 procentnímu plnění počítej, že nádrž má o 1/4 kapacity míň). V zimě raději ručně přepínám plyn/benzín podle teploty motoru, protože se mi několikrát stalo, že jsem dojel na ten pseudoautomatický režim a v -10 jsem měl obrovské problémy znovu nastartovat. Krom toho nemám ukazatel LPG v kabině (třeba se montuje i do některých systémů s plynem do sání, ale ten můj to nemá), což je spolu se směšným dojezdem skutečně otravné.
Ale abych jen nenadával: LPG i lagi mám rád a moje další lagi bude opět na LPG, ale já rozhodně zainvestuju do sekvenčního vstřikování a pořádně velké nádrže.
Toť názor člověka, který kdysi přemýšlel úplně stejně jako ty teď :wink:
Pěkný první příspěvek, gratuluji!
Já mám také vstřikování do sání a je pravda, že mám dost citelný nižší výkon oproti provozu na benzín (přesně to dělá 3,7536289351 hp) a úplně citelný úbytek výkonu po vyjetí 49,9999% plynové nádrže... (v tom případě to je přesně 3,7536289352 hp) :lol:
Ehm...Je to samozřejmě fórek. Sekvenční vstřikování je proti "do sání" daleko novější technologie a v dnešní době už se asi nevyplatí dávat něco jiného. Ten můj zastaralý systém má v mém případě jednu mouchu - v zimě přepínám až po zahřátí motoru (tudíž manuálně). Na autě nepozoruji úbytek výkonu ve srovnání s benzínem žádný a už vůbec ne po vyjetí nějaké části nádrže...
Pánové prominou, ale tohle slyším opravdu poprvé.
A propós - jaký je dojezd se sekvenčním vstřikováním a s 40-ti litrovým toroidem :?: Počítám, že to bude o 1,135 km delší v uváděné motorizaci :lol:
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002

JozefII
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát dub 02, 2010 15:58

Příspěvek od JozefII » pát dub 02, 2010 23:49

Možná mám fakt něco špatně seřízeného, protože já ten úbytek opravdu pozoruju. Hlavně při zátěži např. do kopce stačí přepnout z plynu na benzín (což za běžného provozu nedělám, ale párkrát jsem to zkusil abych ten úbytek výkonu otestoval) a hned po typickém cuknutí cítím o něco větší zátah motoru. Na dálnici je fuk jestli jedu na plyn/benzín, ale na šumavských okreskách to poznat jde. Ten úbytek výkonu v závislosti na množství LPG poznám když dojíždím poslední desítky kilometrů. Projevuje se to opět hlavně při zátěži. Ten dojezd by asi při 40 litrové nádrži nebyl o moc větší, ale já taky píšu, že bych už do takhle malé nádrže nešel (do Lagi se vejde i větší toroid, já mám kolem svojí nádrže nastrkanou celou povinnou výbavu). Netvrdím, že se s tím nedá jezdit, ale myslím si, že tenhle zastaralý systém patří maximálně do Felicie... ale to už záleží na vkusu. Chápu, že rozdíl 10 000 Kč není zanedbatelný.
Každopádně ať už mira18 zvolí jakýkoli systém, neudělá mu to takový vítr v peněžence jako 8 ventil na benzín. :D

Uživatelský avatar
kartmen
Junior member
Příspěvky: 205
Registrován: ned led 25, 2009 09:45

Příspěvek od kartmen » sob dub 03, 2010 19:51

Když jsem jel vloni na dovolenou (v rámci ČR), tak jsme jeli tři dospělí a dvě děcka, kufr nařachnutý až hrůza, zaplá klima a auto pelášilo, že jsem byl sám překvapený. Od té doby říkám, že to sice není žádný nadělovák, ale jede zatížený stejně jako prázdný - na spotřebu plynu moc nehledím, jezdím 10/100 :wink:
A nádrž jsem jednou málem dojel do mrtě (o té dovolené - auto bylo plně obsazeno), jelikož nebyla v dohledu pumpa a žádný úbytek výkonu jsem fakt nepozoroval :!:
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » sob dub 10, 2010 21:22

dík všem za cenné příspěvky budu o tom přemýšlet ale stále si nedokážu představit že jedu s autem ve kterém budu mít "bombu" za zadkem zkusím s tím válčit zatím na benzín a pak uvidím ale ropu (naftu) nechci to podle mě patří do traktoru :)
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

altar
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: čtv čer 19, 2008 20:02
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od altar » ned dub 11, 2010 10:26

kdyz budes mit nadrz toroidni a sekvencni vstrik tak ani nevis krome tankovani ze jezdis na plyn a myslet na bombu kterou nevidis te ani nenapadne haha a jestli jsi nevidel testy(tak koukni) v tv jak podpalili auta s plynovou bombou , benzinem a naftou tak bomba vydrzela nejvic a nemusis mit strach ani z tohoto hlediska

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » ned dub 11, 2010 12:11

o testech sem slyšel že jsou lepší jak na normální nárdže, říkám uvidím a přinejhorším toroid a sekvenc to jistí akorát tady jak sem si četl ty reakce tak jestli sem to správně pochopil tak když jdu tankovat tak musím do plna že nebo tak nějak to je a jak s vyjížděním to mi není jasné
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 451
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renda4 » ned dub 11, 2010 12:26

Tankovat do plna nemusíš , není důvod , a když nádrž vyjedeš automat ti to přepne na benzín toto vůbec neřeš , jediné co si musíš hlídat je aspoň 5litrů benzínu v nádrži.
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » ned dub 11, 2010 12:40

a když se to přepne na benál tak to jede normálně žádný škubání zdechání a tak? nebo i opačně třeba znám maníka co má kango na plyn a drží mu to volnoběh 500 což mi připadá jaksi málo
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

altar
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: čtv čer 19, 2008 20:02
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od altar » ned dub 11, 2010 16:55

no tak to ma spatne serizene, do plna samozrejme tankovat nemusis to je holy nesmysl a pri tom sekvencnim mi to zapipa a prepne na benal samo a nic nepoznas a otacky standartni kolem 700 myslim takze klid

zdenek-1
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned dub 11, 2010 18:42
Bydliště: ostrava

Příspěvek od zdenek-1 » ned dub 11, 2010 20:26

Ahoj ja dopuručuji jedině přímý vstřik,určitě nic staršího.Zajízdy ani nepoznáš na co jedeš jestli na benzín nebo plyn.Plyn nemusíš brát vždy do plna nemá to žáden vliv na provoz.U přímého vstřiku auto vždy startuje na benzín a přepne podle nastavení řídící jednotky já mám nastaveno 30stupnu teplota chladící kapaliny a 1200ot/min.
P.S:letos vzimě muj stařičký karburátorový favorit chytal na plyn i při -20 sice se mu nechtělo ale chytal.

Renault Scenic 1.6 79kw r.v.2002 plyn Stag 3000

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » sob dub 17, 2010 10:18

s jakou značkou nebo firmou máte nejlepší zkušenosti
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

MAD
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: čtv dub 09, 2009 09:14

Příspěvek od MAD » úte dub 20, 2010 15:30

Před dvěma týdny jsme si nechal montovat LPG - sekvenci. Stálo mě to 23 900,- je to polský STAG, ale polská je v podstatě jenom řídící jednotka. Zbytek je vesměs tomasetto. Musím ještě na seřízení, ale zatím velká spokojenost (sice cítím, že výkon není jako na benzín, může to být ale subjektivní pocit, uvidím po seřízení).
Renault Scénic 1.8 16V, r.v. 2002, 85 kW, 115 HP, LPG STAG 300

Xfantasy
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xfantasy » čtv dub 22, 2010 06:49

Já mám také Stag.Pořídil jsem si kabel a občas si srovnám nastavení provozních map sám.Je to dobrej systém.Prakticky nemám šanci poznat jestli jedu na LPG či benál.
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 451
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renda4 » čtv dub 22, 2010 16:21

To ty mapy můžeš srovnávat po každé jízdě.
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

Xfantasy
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xfantasy » čtv dub 22, 2010 19:36

Po každé jízdě? To není třeba,zase takové výkyvy tam nejsou a běžná odchylka mapy má být kolem 10%.
Kouknul jsem na mapy po dvou letech od návštěvy servisu a byla v mezích.Překvapilo mne jak si to ten systém dovede krásně sám skorigovat....

Pokud bych měl znovu volit systém LPG,bude to opět Stag.
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » pát dub 23, 2010 22:11

to je zajímavé to sem nevěděl že u plynu něco takového jde
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů