Laguna I na LPG
Moderátor: Moderators General
Laguna I na LPG
Zdravím vás Renaulťáci. Se zvyšující cenou benzínu se mi zhoršuje ekonomika provozu a to rapidně. Jedná se o můj 2,0 8v 83 Kw který má najeto poctivých 95tis km. Moje hlavní otázka tedy zní za kolik by se dal nechat udělat plyn na moji lagi. Trochu o tom vím ale odborník přes plyn nejsem. Můžete mi tedy zdělit nějaké detailnější informace abych věděl na co se připravit. Dík moc.
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
dík moc za odpovědi ještě to zvážím ale určitě bych do toho dal sekvenční vstřik plynu a toroidní nádrž
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
Mám Lagi I (taky ještě osmiventil) s plynem do sání a relativně malou nádrží (toroid 40l) a tento LPG systém bych už nechtěl. Má to nižší výkon, vyšší spotřebu a když máš málo plynu, tak jde výkon ještě víc dolů, takže na úplné vyjetí nádrže zapomeň (díky tomuhle + 80 procentnímu plnění počítej, že nádrž má o 1/4 kapacity míň). V zimě raději ručně přepínám plyn/benzín podle teploty motoru, protože se mi několikrát stalo, že jsem dojel na ten pseudoautomatický režim a v -10 jsem měl obrovské problémy znovu nastartovat. Krom toho nemám ukazatel LPG v kabině (třeba se montuje i do některých systémů s plynem do sání, ale ten můj to nemá), což je spolu se směšným dojezdem skutečně otravné.
Ale abych jen nenadával: LPG i lagi mám rád a moje další lagi bude opět na LPG, ale já rozhodně zainvestuju do sekvenčního vstřikování a pořádně velké nádrže.
Toť názor člověka, který kdysi přemýšlel úplně stejně jako ty teď
Ale abych jen nenadával: LPG i lagi mám rád a moje další lagi bude opět na LPG, ale já rozhodně zainvestuju do sekvenčního vstřikování a pořádně velké nádrže.
Toť názor člověka, který kdysi přemýšlel úplně stejně jako ty teď
Pěkný první příspěvek, gratuluji!JozefII píše:Mám Lagi I (taky ještě osmiventil) s plynem do sání a relativně malou nádrží (toroid 40l) a tento LPG systém bych už nechtěl. Má to nižší výkon, vyšší spotřebu a když máš málo plynu, tak jde výkon ještě víc dolů, takže na úplné vyjetí nádrže zapomeň (díky tomuhle + 80 procentnímu plnění počítej, že nádrž má o 1/4 kapacity míň). V zimě raději ručně přepínám plyn/benzín podle teploty motoru, protože se mi několikrát stalo, že jsem dojel na ten pseudoautomatický režim a v -10 jsem měl obrovské problémy znovu nastartovat. Krom toho nemám ukazatel LPG v kabině (třeba se montuje i do některých systémů s plynem do sání, ale ten můj to nemá), což je spolu se směšným dojezdem skutečně otravné.
Ale abych jen nenadával: LPG i lagi mám rád a moje další lagi bude opět na LPG, ale já rozhodně zainvestuju do sekvenčního vstřikování a pořádně velké nádrže.
Toť názor člověka, který kdysi přemýšlel úplně stejně jako ty teď
Já mám také vstřikování do sání a je pravda, že mám dost citelný nižší výkon oproti provozu na benzín (přesně to dělá 3,7536289351 hp) a úplně citelný úbytek výkonu po vyjetí 49,9999% plynové nádrže... (v tom případě to je přesně 3,7536289352 hp)
Ehm...Je to samozřejmě fórek. Sekvenční vstřikování je proti "do sání" daleko novější technologie a v dnešní době už se asi nevyplatí dávat něco jiného. Ten můj zastaralý systém má v mém případě jednu mouchu - v zimě přepínám až po zahřátí motoru (tudíž manuálně). Na autě nepozoruji úbytek výkonu ve srovnání s benzínem žádný a už vůbec ne po vyjetí nějaké části nádrže...
Pánové prominou, ale tohle slyším opravdu poprvé.
A propós - jaký je dojezd se sekvenčním vstřikováním a s 40-ti litrovým toroidem Počítám, že to bude o 1,135 km delší v uváděné motorizaci
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
Možná mám fakt něco špatně seřízeného, protože já ten úbytek opravdu pozoruju. Hlavně při zátěži např. do kopce stačí přepnout z plynu na benzín (což za běžného provozu nedělám, ale párkrát jsem to zkusil abych ten úbytek výkonu otestoval) a hned po typickém cuknutí cítím o něco větší zátah motoru. Na dálnici je fuk jestli jedu na plyn/benzín, ale na šumavských okreskách to poznat jde. Ten úbytek výkonu v závislosti na množství LPG poznám když dojíždím poslední desítky kilometrů. Projevuje se to opět hlavně při zátěži. Ten dojezd by asi při 40 litrové nádrži nebyl o moc větší, ale já taky píšu, že bych už do takhle malé nádrže nešel (do Lagi se vejde i větší toroid, já mám kolem svojí nádrže nastrkanou celou povinnou výbavu). Netvrdím, že se s tím nedá jezdit, ale myslím si, že tenhle zastaralý systém patří maximálně do Felicie... ale to už záleží na vkusu. Chápu, že rozdíl 10 000 Kč není zanedbatelný.
Každopádně ať už mira18 zvolí jakýkoli systém, neudělá mu to takový vítr v peněžence jako 8 ventil na benzín.
Každopádně ať už mira18 zvolí jakýkoli systém, neudělá mu to takový vítr v peněžence jako 8 ventil na benzín.
Když jsem jel vloni na dovolenou (v rámci ČR), tak jsme jeli tři dospělí a dvě děcka, kufr nařachnutý až hrůza, zaplá klima a auto pelášilo, že jsem byl sám překvapený. Od té doby říkám, že to sice není žádný nadělovák, ale jede zatížený stejně jako prázdný - na spotřebu plynu moc nehledím, jezdím 10/100
A nádrž jsem jednou málem dojel do mrtě (o té dovolené - auto bylo plně obsazeno), jelikož nebyla v dohledu pumpa a žádný úbytek výkonu jsem fakt nepozoroval
A nádrž jsem jednou málem dojel do mrtě (o té dovolené - auto bylo plně obsazeno), jelikož nebyla v dohledu pumpa a žádný úbytek výkonu jsem fakt nepozoroval
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
dík všem za cenné příspěvky budu o tom přemýšlet ale stále si nedokážu představit že jedu s autem ve kterém budu mít "bombu" za zadkem zkusím s tím válčit zatím na benzín a pak uvidím ale ropu (naftu) nechci to podle mě patří do traktoru
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
kdyz budes mit nadrz toroidni a sekvencni vstrik tak ani nevis krome tankovani ze jezdis na plyn a myslet na bombu kterou nevidis te ani nenapadne haha a jestli jsi nevidel testy(tak koukni) v tv jak podpalili auta s plynovou bombou , benzinem a naftou tak bomba vydrzela nejvic a nemusis mit strach ani z tohoto hlediska
o testech sem slyšel že jsou lepší jak na normální nárdže, říkám uvidím a přinejhorším toroid a sekvenc to jistí akorát tady jak sem si četl ty reakce tak jestli sem to správně pochopil tak když jdu tankovat tak musím do plna že nebo tak nějak to je a jak s vyjížděním to mi není jasné
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
a když se to přepne na benál tak to jede normálně žádný škubání zdechání a tak? nebo i opačně třeba znám maníka co má kango na plyn a drží mu to volnoběh 500 což mi připadá jaksi málo
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
Ahoj ja dopuručuji jedině přímý vstřik,určitě nic staršího.Zajízdy ani nepoznáš na co jedeš jestli na benzín nebo plyn.Plyn nemusíš brát vždy do plna nemá to žáden vliv na provoz.U přímého vstřiku auto vždy startuje na benzín a přepne podle nastavení řídící jednotky já mám nastaveno 30stupnu teplota chladící kapaliny a 1200ot/min.
P.S:letos vzimě muj stařičký karburátorový favorit chytal na plyn i při -20 sice se mu nechtělo ale chytal.
Renault Scenic 1.6 79kw r.v.2002 plyn Stag 3000
P.S:letos vzimě muj stařičký karburátorový favorit chytal na plyn i při -20 sice se mu nechtělo ale chytal.
Renault Scenic 1.6 79kw r.v.2002 plyn Stag 3000
s jakou značkou nebo firmou máte nejlepší zkušenosti
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
Před dvěma týdny jsme si nechal montovat LPG - sekvenci. Stálo mě to 23 900,- je to polský STAG, ale polská je v podstatě jenom řídící jednotka. Zbytek je vesměs tomasetto. Musím ještě na seřízení, ale zatím velká spokojenost (sice cítím, že výkon není jako na benzín, může to být ale subjektivní pocit, uvidím po seřízení).
Renault Scénic 1.8 16V, r.v. 2002, 85 kW, 115 HP, LPG STAG 300
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Po každé jízdě? To není třeba,zase takové výkyvy tam nejsou a běžná odchylka mapy má být kolem 10%.
Kouknul jsem na mapy po dvou letech od návštěvy servisu a byla v mezích.Překvapilo mne jak si to ten systém dovede krásně sám skorigovat....
Pokud bych měl znovu volit systém LPG,bude to opět Stag.
Kouknul jsem na mapy po dvou letech od návštěvy servisu a byla v mezích.Překvapilo mne jak si to ten systém dovede krásně sám skorigovat....
Pokud bych měl znovu volit systém LPG,bude to opět Stag.
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy
to je zajímavé to sem nevěděl že u plynu něco takového jde
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů