Laguna II,phase2,2.O 16V+LPG po havárii nestartuje-VYŘEŠENO!
Moderátor: Moderators General
Laguna II,phase2,2.O 16V+LPG po havárii nestartuje-VYŘEŠENO!
Potřebuji poradit s následujícím problémem. Model uvedený v předmětu se nedaří po havárii nastartovat. Po havárii byly vystřelený airbagy řidiče a spolujezdce a všechny napínáky na předních a zadních sedadel. Airbagy a napínáky jsem pro zprovoznění přemostil než seženu nové a nechal reaktivovat jednotku airbagů. To se podařilo a hláška vadných airbagů zmizela a nyní systém hlásí O.K. při zasunutí karty. Zhasne i LEDka imobilizéru a displej hlásí zmáčknut tlačítko start. Po zmačknutí tlačítka start startér točí, ale motor nenaskočí. Odpojil jsem přívod paliva do lišty vstřiků a mimo menší únik paliva tam čerpadlo při startování nic netlačí, tak jsem šel na čerpadlo paliva a to po zasunutí karty do 2.polohy jen začekuje (impuls zatlačí palivo tak sekundu) a víc nedává. Stejně tak jsem zkontroloval i jiskru na svíčkách při startování, ale žádnou jiskra tam taky není. Takže to samozřejmě nemůže chytnout. Pro doplnění ještě informace, že je nainsatlován LPG od EUROGAS OMEGAS, sekvenční vstřikování řízené samostatnou řídící jednotkou, se směšovačem od LANDI RENZO. Ovládání LPG v kabině klasickým přepínačem, který se ale chová nekorektně, respektive reaguje asi jen 15 sek. od vložení karty do 2.stupně, pak zhasne, jako když je systém/jednotka odpojena. Displej na palubovce hlásí, že je vše O.K. po zapnutí. Mechanik co mi dělá běžně diagnostiku a je velice spolehlivý mi tvrdí, že tam žádný jiná blokace v ŘJ není a může to prý být tím plynem. Udajně v Laguně I při crashi se odpálila nějaká pojistka v motorovém prostoru, ale já jsem všechny pojistky v krabičce u baterky prošel a všechny jsou O.K. U Twinga a Mastra mám takový ten mechanický nárazový spínač, ale tady nic takového není. Já si myslím, že je ještě nějaká blokace zapsaná v ŘJ, ale než to povezu na diagnostiku tak bych si to rád alespoň teoreticky ověřil. Musím si půjčit vozík a ta mrcha když nejede tak je to s ní fakt těžký. Jinak to byla relativně malá rána na pravý přední nosník spolu s přední příčkou, žádná elektronika tam není . Doufám, že jsem to zařadil do správné sekce. Tak předem děkuji za nějakou konzultaci a nezlobte se na mě, že jsem se tak rozepsal, ale znáte to, když to nejde tak vás to nenechá v klidu.
Naposledy upravil(a) ruzicka dne čtv pro 17, 2009 10:40, celkem upraveno 1 x.
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 540
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
nestačilo by jen zamáčknout ten červený knoflík u motoru (senzor nárazu)...
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Když já jsem to celé prolezl a žádný tam není. Nepíše se o něm ani v návodu. Já jsem ho vlastně měl na renaultu vždycky od Twinga 97, Twingo 2004, Scénik 2000 a na dodávce MASTER 2004 je taky, ale na téhle LAGUNĚ 2007 asi opravdu není, teda pokud mi někde neupadl, ale to snad nejde. Renault asi postoupil dál a je to řešené elektronikou, ale nevím jestli ho někdo v tomto autě má, tak budu hledat dál.flighttom píše:nestačilo by jen zamáčknout ten červený knoflík u motoru (senzor nárazu)...
-
- Starting member
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 09, 2007 20:53
- Bydliště: Praha
Zdravím -to je divný,že tam není ten protinárazovej spínač kolega má pravdu, až ho najdete tak ho zmáčkněte a musí to startovat, kamoška měla surově rozesmáté Mondeo a nárazový spínač byl v pravém podběhu u řidiče zevnitř, musela se k němu prostrčit ruka a nahmatat ho,v motoru jsme ho hledali dva dny, Scenic 97 8V, BA -palivo ho má v motorovém prostoru za vzduch. filtrem.
Zeptal bych se taky v servisu, ale nezmiňujte se o plynu, na ten vždycky všechno svedou.
Zeptal bych se taky v servisu, ale nezmiňujte se o plynu, na ten vždycky všechno svedou.
Je pravda, že jsem ho hledal jen v motorvém prostoru kde byl vždycky na realtivně viditelném místě. Zkusím se zeptat přímo v Renaultu a uvidím co mi řeknou.Pavel Kment píše:Zdravím -to je divný,že tam není ten protinárazovej spínač kolega má pravdu, až ho najdete tak ho zmáčkněte a musí to startovat, kamoška měla surově rozesmáté Mondeo a nárazový spínač byl v pravém podběhu u řidiče zevnitř, musela se k němu prostrčit ruka a nahmatat ho,v motoru jsme ho hledali dva dny, Scenic 97 8V, BA -palivo ho má v motorovém prostoru za vzduch. filtrem.
Zeptal bych se taky v servisu, ale nezmiňujte se o plynu, na ten vždycky všechno svedou.
Díky za odpověď, potvrzuje to moji domněnku, že to bude řešený softwarem v ŘJ. Jen doufám, že to půjde reaktivací/nastavením ŘJ a nebude zapotřebí výměna. Určitě dám vědět jaký bude výsledek. Zatím díky.okura píše:je to určitě bloknuté softerově po nárazu v RJ motoru.
Tady ti to pouze zahlásí origo diag.
Co se týče odbloku nevím jestli to jde clipem , nebo se mění RJ motoru.
Jde to i jinak
Tak teď jsem se vrátil z Renaultu Zeman, kde sice byli chlapci ochotní a s tvrzením, že je mechanické nárazové čidlo někde u baterky koukali sice na motor v nové Laguně, ale nic tam nenašli, tak mě sdělili, že to tedy asi bude zapsané v řídící jednotce, ale nevěděl to ani elektřikář nad kterým se na zdi vyjímal certifikát Renaultu o udělení osvědčení elektrospecialista. Myslím, že o tom vědí stejný prd jako já, jen když to tam člověk postaví tak na to mají SW s compem.Pěkně si pohrajou a zákazník to pak zacvaká na pokladně. Ale zpátky k věci. S neurčitým zjištěním jsem jel za svým elektromechanikem a ten mi sdělil, že v autě je asi šest až osm jednotek podle výbavy. V jaké jednotce jsi tedy mazal, nebo dělal úpravu ? Jedná se o hlavní "UCM", nebo říkal "UCH", no zkrátka jednotka hlavní pro celý systém vozu, nebo jednotka pro řízení motoru? Na konec jsem ho ukecal, že přijede za týden ke mě a udělá diagnostiku a když to půjde smazat tak to udělá hned, jinak prý to musí k němu na dílnu. Je sice šikovnej, ale tento typ ještě nedělal, tak bych ho rád nasměroval kde to má hledat, aby na tom nemusel laborovat moc dlouho.okura píše:už sem to jednou řešil
na Clipu se mi to nepovedlo,
ale upravi l sem to ručně v softu a bylo
Tak poprosím tě ještě o upřesnění a předem Díky.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 443
- Registrován: pon led 19, 2009 14:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
UCH jednotka je centrální jednotka
UPC je jendotka napájení.
ale data o "crash blocade" jsou uloženy v RJ motoru. Tady je nudné jej odblokovat. Na Clipu to musí vidět. Ani ti to nenapíchli na pc?
když se odpolí bagy jednotka airbagu vyšlo do Can sběrnici informaci o nehodě, RJ příjme tuto informaci ze zběrnice a vypne motor.
po té se musí reaktivovat RJ bagů, a projek komplet auto na diag.
Chce to pouze CLip, pokud ho nemá tak to nemá ani cenu zkoušet
UPC je jendotka napájení.
ale data o "crash blocade" jsou uloženy v RJ motoru. Tady je nudné jej odblokovat. Na Clipu to musí vidět. Ani ti to nenapíchli na pc?
když se odpolí bagy jednotka airbagu vyšlo do Can sběrnici informaci o nehodě, RJ příjme tuto informaci ze zběrnice a vypne motor.
po té se musí reaktivovat RJ bagů, a projek komplet auto na diag.
Chce to pouze CLip, pokud ho nemá tak to nemá ani cenu zkoušet
O.K. Zatím mi to ani nenapíchl protože má dílnu asi 15 km od místa kde mi to stojí a vzhledem k tomu, že má docela hodně práce (jeden by mu mohl závidět) tak jsem mu přivezl jednotku airbagů a tu úspěšně reaktivoval. Já jsem si asi naivně myslel že už to po složení pojede, ale zázrak se nekonal a chová se to naprosto stejně s tím rozdílem, že to již nehlásí problém airbagů a hlásí, jako že vše O.k., ale nestartuje. Takže mu sdělím, že je to zapsané v RJ a lze to přečíst jen Clipem (což předpokládám je diagnostický SW, nebo se jedná o nějaký HW klíč Renaultu pro připojení do zběrnice?).okura píše:UCH jednotka je centrální jednotka
UPC je jendotka napájení.
ale data o "crash blocade" jsou uloženy v RJ motoru. Tady je nudné jej odblokovat. Na Clipu to musí vidět. Ani ti to nenapíchli na pc?
když se odpolí bagy jednotka airbagu vyšlo do Can sběrnici informaci o nehodě, RJ příjme tuto informaci ze zběrnice a vypne motor.
po té se musí reaktivovat RJ bagů, a projek komplet auto na diag.
Chce to pouze CLip, pokud ho nemá tak to nemá ani cenu zkoušet
Termín mám úterý ráno pokud nenastane nějaká neplánovaná událost. Výsledek samozřejmě sdělím.
Zatím dík za rady.
Až dnes jsem se dostal k počítači tak to zkusím shrnout.
Chlapci přijeli v úterý ráno s diagnostikou od Renaultu"CLIP" a začli se skenováním. Mimo několik náhodných chyb, které vznikly odpojováním baterie a rádia, žádná závažná chyby nenalezena. Celý systém se choval dle diagnostiky korektně. Prošli jednotku motoru, žádná zapsaná chyba o crashi, nic. Celou dobu jsem jim koukal do notebooku, program byl v češtině. Když už byli připojený tak mě přepli jazyk palubky z holandštiny do angličtiny a aktivovali denní svícení. Což sice bylo chválihodné, ale na autě které nejede nepotřebné. Znovu jsme prošli jak se závada projevuje a co jsem s tím zatím dělal. Zkontroloval jsem čerpadlo, které jen krátce seplo při zasunutí karty do polohy 2 a dál při startování nedávalo, zkontroloval jsem svíčky, které neházely jiskru a v neposlední řadě přepínání plyn/benzin fungovalo jen 15 sekund pak bylo mrtvé do dalšího pokusu.Všechny pojistky O.K., odpojení baterky na 24 hodin. Jediná neznámá byla řídící jednotka plynu, o které nic nevěděli a odkázali mě na servis plynu. Před tím jsme ještě celou jednotku odpojili (asi 20 pinový konektor) a zkusili start, nic stejné chování a na diagnostice to hodilo chybu na vstřikování. Tím se potvrdilo, že jednotka plynu je asi v systému do série a bez ní to nepojede vůbec. Řídící jednotka plynu zpátky, test START a motor naskočil bez problémů. Vše funguje O.K.. Můj zásadní omyl byla domněnka, že když jsem odpojil baterii tak se všechny náhodné stavy musely smazat, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Stačilo jen vyjmout řídící jednotku plynu, odpojit jí a vrátit zpět. Chlapci si řekli o tisícovku, což mi přišlo solidní když přijeli asi 20 km od jejich dílny. Tak jsem zase o něco moudřejší, že vyzkoušet se má opravdu všechno. Díky za rady a inspiraci, která mě hlavně v závěru již opouštěla.
Když do budoucna někomu pomůže tohle story a ušetří tím čas tak budu rád. Sám jsem zde našel hodně informací.
Chlapci přijeli v úterý ráno s diagnostikou od Renaultu"CLIP" a začli se skenováním. Mimo několik náhodných chyb, které vznikly odpojováním baterie a rádia, žádná závažná chyby nenalezena. Celý systém se choval dle diagnostiky korektně. Prošli jednotku motoru, žádná zapsaná chyba o crashi, nic. Celou dobu jsem jim koukal do notebooku, program byl v češtině. Když už byli připojený tak mě přepli jazyk palubky z holandštiny do angličtiny a aktivovali denní svícení. Což sice bylo chválihodné, ale na autě které nejede nepotřebné. Znovu jsme prošli jak se závada projevuje a co jsem s tím zatím dělal. Zkontroloval jsem čerpadlo, které jen krátce seplo při zasunutí karty do polohy 2 a dál při startování nedávalo, zkontroloval jsem svíčky, které neházely jiskru a v neposlední řadě přepínání plyn/benzin fungovalo jen 15 sekund pak bylo mrtvé do dalšího pokusu.Všechny pojistky O.K., odpojení baterky na 24 hodin. Jediná neznámá byla řídící jednotka plynu, o které nic nevěděli a odkázali mě na servis plynu. Před tím jsme ještě celou jednotku odpojili (asi 20 pinový konektor) a zkusili start, nic stejné chování a na diagnostice to hodilo chybu na vstřikování. Tím se potvrdilo, že jednotka plynu je asi v systému do série a bez ní to nepojede vůbec. Řídící jednotka plynu zpátky, test START a motor naskočil bez problémů. Vše funguje O.K.. Můj zásadní omyl byla domněnka, že když jsem odpojil baterii tak se všechny náhodné stavy musely smazat, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Stačilo jen vyjmout řídící jednotku plynu, odpojit jí a vrátit zpět. Chlapci si řekli o tisícovku, což mi přišlo solidní když přijeli asi 20 km od jejich dílny. Tak jsem zase o něco moudřejší, že vyzkoušet se má opravdu všechno. Díky za rady a inspiraci, která mě hlavně v závěru již opouštěla.
Když do budoucna někomu pomůže tohle story a ušetří tím čas tak budu rád. Sám jsem zde našel hodně informací.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host