AG SGI
Moderátor: Moderators General
Re: AG SGI
chcipnutie auta uz mam poriesene (vymena sviecok, vycistenie klapky a ostatnych veci okolo), no stale, ked mi prepne na plyn, tak skape a vobec nefunguje. Menil som membrany v reduktore, mozno je naozaj slaby tlak, no skor mam tusenie, ze to moze byt cidlom tlaku. Za ake neoriginalne ho mozem vymenit? Mate nejaky navrh? Ja mam cidlo tlaku na samotnom vstrekovaci - AG DGI.
vstrekovac
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 0e36009411
vstrekovac
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 0e36009411
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
Zdar.
ja je menil na sgi 1...je trivodicove -+5v a signal.
pak je snadne sehnat nahradu.
nastavit tlak je hracka i bez diag na lpg.
dela se bosch na filtru plynne faze , nebo treba mpx4250ap
ja je menil na sgi 1...je trivodicove -+5v a signal.
pak je snadne sehnat nahradu.
nastavit tlak je hracka i bez diag na lpg.
dela se bosch na filtru plynne faze , nebo treba mpx4250ap
Re: AG SGI
Vdaka za info, no zaujimalo by ma ako nastavit tlak na lpg? Ja mam DGI reduktor a ten ma nastavovaci sroub vo vnutri, v tele reduktoru na malej membrane. Z vonka sa to nesteluje, musel by som ho asi rozobrat. Skusim pouzit ten filter plynnej faze od Boscha.
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
jasne...
zalezi na reduktoru...
mas fotku?
zalezi na reduktoru...
mas fotku?
Re: AG SGI
tu su fotky mojho reduktora: http://www.upnito.sk/album.php?album=9b ... b7b063e7ac
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
Zdar, staršia téma, ale skúsim sa popýtať. Mám v aute LPG systém Teleflex GFI III SGI. Objavila sa nasledovná závada:
Studený motor naštartujem na benzín, oranžová kontrolka na prepínači bliká. Keď sa motor zohreje v momente, keď už má prepnúť na plyn, ozve sa nepretržité pípanie a na LPG nechce prepnúť.
Zamieril som teda k chlapíkovi, ktorý mi to montoval, napichol to na diagnostiku a ukazovalo mu, že v systéme nie je tlak, teda akoby bola prázdna nádrž, ale tá bola z polovice plná. Po vypnutí motoru a opätovnom naštartovaní to normálne preplo na plyn a podľa hodnôt z diagnostiky všetko funguje normálne. Po dvoch dňoch keď bol kľud, sa chyba opäť začala objavovať.
Všimol som si, že za normálnych okolností po naštartovaní auta sa vždy z kufra, od toroidnej nádrže ozvalo hlasné cvaknutie, teda sa otvoril ventil na nádrži a plyn tak mohol tiecť do reduktora. Teraz žiadne cvaknutie od nádrže pri naštartovaní nepočujem. Predpokladám teda, že solenoidový ventil, ktorý je na nádrži, ostáva uzavretý a plyn z nádrže do reduktora teda neprúdi. Otázkou je, či je daný ventil mechanicky poškodený, alebo je chyba v reduktore, resp. v riadiacej jednotke, ktorá mu nedá povel, aby sa otvoril?
Studený motor naštartujem na benzín, oranžová kontrolka na prepínači bliká. Keď sa motor zohreje v momente, keď už má prepnúť na plyn, ozve sa nepretržité pípanie a na LPG nechce prepnúť.
Zamieril som teda k chlapíkovi, ktorý mi to montoval, napichol to na diagnostiku a ukazovalo mu, že v systéme nie je tlak, teda akoby bola prázdna nádrž, ale tá bola z polovice plná. Po vypnutí motoru a opätovnom naštartovaní to normálne preplo na plyn a podľa hodnôt z diagnostiky všetko funguje normálne. Po dvoch dňoch keď bol kľud, sa chyba opäť začala objavovať.
Všimol som si, že za normálnych okolností po naštartovaní auta sa vždy z kufra, od toroidnej nádrže ozvalo hlasné cvaknutie, teda sa otvoril ventil na nádrži a plyn tak mohol tiecť do reduktora. Teraz žiadne cvaknutie od nádrže pri naštartovaní nepočujem. Predpokladám teda, že solenoidový ventil, ktorý je na nádrži, ostáva uzavretý a plyn z nádrže do reduktora teda neprúdi. Otázkou je, či je daný ventil mechanicky poškodený, alebo je chyba v reduktore, resp. v riadiacej jednotke, ktorá mu nedá povel, aby sa otvoril?
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
moze byt, ze je ventil na nadrzi zaneseny, teda zaseknuty, skuste tiez premerat na kontaktoch ventilu napatie, ak tam bude po prepnuti na LPG 12V a motor nejde, tak je ventil zaseknuty, ak nie je 12V, nedostava povel od RJ.
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
Zdar.
dik za foto..tento neznam,treba nastudovat....nejjednodussi je povolit privod kapalneho lpg do reduktoru...opatrne , na vzduchu. pokud ma tect a netece tak to vzit odzadu.
dik za foto..tento neznam,treba nastudovat....nejjednodussi je povolit privod kapalneho lpg do reduktoru...opatrne , na vzduchu. pokud ma tect a netece tak to vzit odzadu.
Re: AG SGI
Tak som okolo toho trochu laboval, meral a zistil nasledovné:
- Elektromagnetický ventil na nádrži je funkčný
- Napätie na prívodných svorkách do daného ventilu je nulové aj v stave, keď tam má byť +12V
- Kábel vedúci od reduktoru do ventilu poškodený nie je
- napokon som objavil, že súčiastka, na obrázku v pravo hore: http://www.lpgonderdelenshop.nl/WebRoot ... orkant.jpg
je uvoľnená. Vôľa je dosť veľká, plance to zo strany na stranu. Je to asi nejaký spínač, alebo tlakové čidlo. Ide z toho kábel, ktorý ovláda elektromagnetický ventil, ktorý je na nádrži. Pohýbal som tým, provizórne zafixoval tak, aby to neplantalo a auto čuduj sa svete, funguje bez problémov.
- Tento stav samozrejme nehodlám akceptovať, som predovšetkým rád, že som odhalil závadu. Vie mi niekto prosím povedať, čo je tá čierna súčiastka na reduktore zač a ako ju vymeniť? Ďakujem
- Elektromagnetický ventil na nádrži je funkčný
- Napätie na prívodných svorkách do daného ventilu je nulové aj v stave, keď tam má byť +12V
- Kábel vedúci od reduktoru do ventilu poškodený nie je
- napokon som objavil, že súčiastka, na obrázku v pravo hore: http://www.lpgonderdelenshop.nl/WebRoot ... orkant.jpg
je uvoľnená. Vôľa je dosť veľká, plance to zo strany na stranu. Je to asi nejaký spínač, alebo tlakové čidlo. Ide z toho kábel, ktorý ovláda elektromagnetický ventil, ktorý je na nádrži. Pohýbal som tým, provizórne zafixoval tak, aby to neplantalo a auto čuduj sa svete, funguje bez problémov.
- Tento stav samozrejme nehodlám akceptovať, som predovšetkým rád, že som odhalil závadu. Vie mi niekto prosím povedať, čo je tá čierna súčiastka na reduktore zač a ako ju vymeniť? Ďakujem
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
to je el.mag ventil reduktora, ktory sa otvara sucasne s ventilom na nadrzi. Tiez musi byt funkcny a platia pre neho tie iste podmienky ako pre ten na nadrzi. To, co sa hybe je cievka ventilu. Tiez je potrebne pravidelne cistenie.
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
Vďaka za odpoveď Predpokladám, že tá cievka nemá mať takú vôľu... Dá sa to vymeniť bez kompletného rozobratia celého reduktora?
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
Zdar...
ta civka muze bejt volna..je to spotrebic a ten nic dalsiho neovlada..udela el mag pole a v sobe pohne jadrem co se nadzvedne a pusti kapalnej lpg do reduktoru...povel na otevreni jde od ecu lpg,pokud je spatnej kontakt tak pohybanim se obnovi a jede to ...pokud jsou k tomu dva draty tak nema s nadrzi nic spolecne...pokud je k tomu dratu vic 3-4 tak je to zaroven propojka na el.mag na nadrzi a pak je treba poladit....pohyb dokola je jedno...vule nahoru dolu k reduktoru mam bejt 00nic...pri vypnutem motoru sundat civku a pak tu tycku v te je to jaderko s gumovym sedlem to ocistit..mozna je nabobtnaly a pak vymenit........dle zkusenosti je to vcelku trvanliva vec..
ta civka muze bejt volna..je to spotrebic a ten nic dalsiho neovlada..udela el mag pole a v sobe pohne jadrem co se nadzvedne a pusti kapalnej lpg do reduktoru...povel na otevreni jde od ecu lpg,pokud je spatnej kontakt tak pohybanim se obnovi a jede to ...pokud jsou k tomu dva draty tak nema s nadrzi nic spolecne...pokud je k tomu dratu vic 3-4 tak je to zaroven propojka na el.mag na nadrzi a pak je treba poladit....pohyb dokola je jedno...vule nahoru dolu k reduktoru mam bejt 00nic...pri vypnutem motoru sundat civku a pak tu tycku v te je to jaderko s gumovym sedlem to ocistit..mozna je nabobtnaly a pak vymenit........dle zkusenosti je to vcelku trvanliva vec..
Re: AG SGI
Tak chlapi, elektromagnetické ventily sú zdá sa oba v poriadku. Premeral som všetky káble, nikde poškodené nie sú a na polohe cievky ktorá ovláda ventil na reduktore nezáleží. Blbne to, aj keď som tú cievku zafixoval proti pohybu. Chyba je evidentne v nejakom senzore, ktorý posiela signál pre otvorenie plynových ventilov, jednak na nádrži a aj na reduktore. Ak auto cez noc stojí a motor je studený, po zahriatí na prevádzkovú teplotu sa motor prepne na plyn bez problémov. Pri teplom motore to také ružové nie je, signalizácia stálym pípaním po naštartovaní hlási chybu. Dlhodobo som pravidelne tankoval na pumpe, kde majú plyn od firmy Tomegas. Mechanik od plynu sa vyjadril, že vraj mal Tomegas dodávky závadného plynu, ktorý je plný nečistôt. Asi pred pol rokom som bol u neho na preventívne čistenie vstrekovačov a plynový palivový filter vytiahol z puzdra už takmer rozpadnutý, celý čierny, zalepený lepkavou čiernou hmotou, vyzeralo to ako karamel. Rovnaký bordel je podľa neho aj v reduktore a zo závad, ktoré sa prejavujú to vyzerá tak, že teplom sa daná hmota stáva lepkavou a gumená membrána v reduktore tak zostáva prilepená. Po pravde, neviem presne ako ten reduktor (splyňovač) vlastne funguje... Každopádne sa mi ponúknutá cena cca 200 € za výmenu membrány a vyčistenie reduktora zdá dosť, pri uvážení, že sa z Poľska dá objednať za 30 € aj s tesneniami a poštovným, prípadne originál opravná sada od GFI za cca 55 €, v ktorej je snáď všetko, čo sa dá na reduktore vymeniť. Čo si o tom myslíte? Repasoval to niekto? Potýkal sa niekto s podobnými závadami, prípadne má niekto tiež skúsenosť so špinavým plynom? Vďaka
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
Vymena membran na reduktore nie je nic zlozite, chce to iba trochu pedantnosti, predsa je to plyn. Ja osobne som membrany uz menil. Mam z toho aj nejake foto, no je to reduktor DGI, teda trosku iny, ale princip je rovnaky.
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI
Re: AG SGI
Zdravím. Mám takýto problém. Bol som na prehliadke, kontrole LPG. Bolo mi povedané, že v systéme je nízky tlak a nedalo sa mu ho zvýšiť . Auto ide problém je len v tom, že si to prepína medzi BE a LPG ako sa mu chce. Mechanik povedal, že vstrekovace už dlho nevydržia a nedajú sa objednať nové, ani žiadna alternatíva, že sa to už proste nevyrába. Jediná možnosť je vraj vymeniť celý systém. Do toho sa mi moc nechce. Niekde som čítal, že sa dajú vstrekovace repasovat, čistiť. Čo si o tom myslíte? Ďakujem za odpovede . Systém je AG SGI, teleflex.
Renault Scenic, 1,6 16V, 83kw, rv.2004, BE-LPG
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Re: AG SGI
Ja už tiež neviem čo si mám o veľa veciach myslieť. Mne nechcelo prepínať na plyn, vysvetlenie mechanika bolo, že je zanesený reduktor nečistotami v plyne, membrána je prilepená v jednej polohe a preto sa nechce prepnúť. Logiku by to malo. Navrhol výmenu membrány za 180 € alebo nový reduktor za 220. Opravná originál sada vyšla na 50 €. Po naštudovaní servisného manuálu k reduktoru, odpojení baterky, zatvorenom ventile na nádrži a dobre vetranej garáži som sa dal do toho. Najhoršia časť bolo vypustenie chladiacej kvapaliny, vďaka absencii vypúšťacej zátky na Megane po odpojení dolnej hadice so super prístupom som mal chladiacu zmes aj za ušami. Potom to šlo hladko. S reduktorom na stole som po demontáži krytu zistil, že vnútro reduktora je bez nečistôt a membrána nie je natrhnutá ani inak poškodená. Po založení novej membrány, výmene tesnení a starostlivom poskladaní zase dokopy som bol plný očakávaní. Problém s prepínaním na plyn pretrvával, kocka v kabíne ho opäť dávala najavo hlasitým pípaním. Šiel som teda po tom, čomu sa rozumiem najlepšie - elektrických komponentoch a preklepol som si solenoidové ventily. Doslova. Ventil na nádrži fungoval normálne, po pripojení 12V pólov sa otvára aj zatvára tak ako má. Závada sa ukázala na elektroventile na reduktore, ktorý sa po pripojení napätia otvoril len málokedy. Po jemnom poklepaní fungoval pár krát normálne, aby sa opäť zasekol v zatvorenej polohe a neplnil svoju činnosť. Po demontáži skrutky, ktorá drží elektromagnet som sa dostal k mechanizmu samotného ventilu. V podstate sa jedná len o feromagnetický valček, ktorý je do zatvorenej polohy tlačený pružinou a do otvoreného stavu ho posunie magnetická sila elektromagnetu. Stačilo pár kvapiek oleja a ventil chodí presne tak ako má. Toto bolo všetko, čo bolo potrebné urobiť pre opravu prepínania benzínu a LPG, ktorý trval takmer pol roka. Odvtedy najazdených zopár stoviek km bez závady, ak sa to ale bude opakovať, hodlám ventil celý radšej vymeniť.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
Jednoduché a lacné. A potom sa spoliehaj na majstrov v servisoch.
K tomu ventilu sa dá dostať ľahko? Nemám žiadne skúsenosti s LPG. Zatiaľ sa len zaúčam. Ale znova sa mi potvrdilo že čo si neurobis sám, to nemáš.
K tomu ventilu sa dá dostať ľahko? Nemám žiadne skúsenosti s LPG. Zatiaľ sa len zaúčam. Ale znova sa mi potvrdilo že čo si neurobis sám, to nemáš.
Renault Scenic, 1,6 16V, 83kw, rv.2004, BE-LPG
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Re: AG SGI
Ja mám náhodou super majstra, viem ho odporučiť. Vo veľa veciach pomôže, poradí. Ak si z okolia BA/TT, rád dám kontakt. Mne sa len zdala tá oprava zbytočne drahá. Konečne prestavba na LPG na seba zarobila, skončila 2- ročná záruka a už sa to začalo sypať. Pred mojim zásahom predchádzala diagnostika u daného pána mechanika ktorá signalizovala, že v reduktore nie je tlak plynu. Takto sa vraj prejavuje, keď je prázdna nádrž, alebo membrána zaseknutá v zatvorenej polohe. Zatvorený ventil mu to však nehlásilo. Mňa len zarazila výmena celého reduktoru po dva a pol roku, resp. jeho oprava za tie prachy. Tak som sa do toho pustil sám, nemal som čo stratiť. Napokon bola závada banálnejšia než som si myslel. Mám ale pred tým veľký rešpekt, predsa len ide o plyn. Ešte pár krát po celej oprave som si dal auto na kanál a všetko kontroloval či nikde nič nepúšťa. Bez akýchkoľvek predošlých skúseností by som do toho nerýpal. K spomínanému ventilu sa dostaneš najlepšie tak, že celý reduktor vytiahneš von z auta. Solenoidový ventil je možné pomerne jednoducho vymeniť, dá sa kúpiť v PL obchode tu: http://www.holenderskielpg-sklep.pl/en_ ... AG-SGI/166 Možno aj inde, treba pohľadať. Zároveň takto od stola je ťažko povedať, kde je chyba v tvojom prípade. Ja už som ventily čistené mal, s novým palivovým filtrom plynnej fázy som za to zacvakal 70 €. Celá časť systému, kde je plyn v plynnej fáze bola zanesená lepkavou hmotou z nekvalitného plynu.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
Nie, som z RK, takže to blízko nemám. ale dík. Bol som vo vychválenom servise vo Zvolene, tak hádam im môžem veriť, keď tvrdili že moje vstrekovače sa nedajú ani čistiť, ani vymeniť za nové, keďže sa už nevyrábajú. Ostatné časti mi možu vymeniť, ale brzdiť ma budú stále tie vstreky. A výmena celého systému by bola cenovo velmi blízko. Povedali že mám jazdiť kým to ide, tak budem.
Momentálne nemám čas sa na to pozrieť, ale ked budem mať volnejšie určite si to naštudujem a pozriem ten reduktor.
Momentálne nemám čas sa na to pozrieť, ale ked budem mať volnejšie určite si to naštudujem a pozriem ten reduktor.
Renault Scenic, 1,6 16V, 83kw, rv.2004, BE-LPG
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Re: AG SGI
Ozaj, taký dotaz ešte. Je normálne že prepínač v kabíne býva horúci?
Renault Scenic, 1,6 16V, 83kw, rv.2004, BE-LPG
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Renault Scenic, 1,6 16V, 79kw, rv.2002
Re: AG SGI
Nie, nevšimol som si, že by bol prepínač v kabíne horúci. Inak od mojej opravy ubehol už rok, odvtedy nalietaných cca 20000 km a bez závady. Chyba pri prepínaní sa neprejavuje. Jedine vtedy, ak vyjazdím plynovú nádrž úplne dosucha a natankujem plnú, vtedy to nechce prepnúť, až na viacnásobný pokus. Inak s plynom a aj celkovo autom spokojnosť.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: AG SGI
ahojte, mam staru lagunu 1999 2,0 16V 102 kW a mam tam problem s teleflexom, obcas pocas jazdy mi zacne blikat a pipat prepinac LPG a prepne na benzin. Neda sa prepnut rucne spat na LPG. Vypnem LPG - svieti na cerveno a zapnem spat ale zase pipa a preblikava. Musim vypnut motor /aj pocas jazdy/ a pri opatovnom zapnuti uz ide normalne. Bol som pred 2 mesiacmi na kontrole, vymena filtrov tesnosti, povedal som im to ale nic nenasli... /MOtorGas Nitra/. Mimo tohto auto ide normalne, spotreba 10,2 dlhodobo. Ma s tym niekto skusenosti? Dakujem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů