Jízda na LPG ve vyšších otáčkách

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
xlaguna
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice

Jízda na LPG ve vyšších otáčkách

Příspěvek od xlaguna » pon bře 16, 2009 07:03

Jaký na to máte názor? Mechanik mně tvrdil, že prostě nesmím vytáčet motor při režimu LPG. Prý se razantně poškozuje motor. Vím že existují systémy, které automaticky přepnou z LPG na benzin při překročení 4000 ot/min. (nebo jiné hladiny).
Co je na tom pravdy? Problém je, že 16-ti ventil trochu jede právě až nad 4000 otáček, takže při předjíždění, na dálnici a td. Je docela často zapotřebí vyšších otáček.
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW

Xfantasy
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xfantasy » pon bře 16, 2009 09:59

Já tohle slyším poprvé.
Spíše slýchávám že LPG ničí motor už snad i tou nálepkou na skle :lol:
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy

xlaguna
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice

Příspěvek od xlaguna » pon bře 16, 2009 13:01

Něco na tom musí být, proč by se jinak u některých systémů automaticky přepínalo ve vyšších otáčkách na benzin???
Předpokládám, že může dojít k počkození ventilů, nebo jiné části z důvodu vyšší teploty spalování...
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW

Xfantasy
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xfantasy » pon bře 16, 2009 16:12

No,tak obecně LPG více hřeje... takže je možné že to automaticky přepíná při maximálních otáčkách.Ale jak je kterej systém nastavenej to nevím.
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pon bře 16, 2009 17:02

A nebo LPG odbornici neumej spravne nastavit bohatost smesi? Pry celkem casty problem...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Xfantasy
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xfantasy » pon bře 16, 2009 18:15

Podle mojich zkušeností "odborníci" nastaví základní parametry a zbytek nechají na samotném PC LPG,aby si to majitel zajel sám. Což není zrovna nejlepší způsob,protože se hůře předvídají problémy.
Mě to v Chebu poštelovali pořádně a nemám žádný problém.Kámošovy to nastavili a nechali ho ať si zajede mapu sám .... Pak to samozřejmě asi po tejdnu zkoukly.Má ale problém při plném výkonu,že mu to cukne,což může být ono přepnutí na benzín. Všiml sem si u něj že když mu to přepne na LPG tak to cukne,takže někde něco bude...
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy

altar
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: čtv čer 19, 2008 20:02
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od altar » stř bře 18, 2009 14:17

ahoj mi pri nastavovani lpg rekl ze nad 4000 bude pristrikavat trochu benzinu kvuli mazani at neodpalim ventily ale ze to dela u lagun u jinych aut to nedela teda nekterych jo ale spis ne tak nevim co je na tom pravdy s temi ventily, ale asi toho benzinu neni moc jel jsem do brna a celkem jsem to hnal tam i zpet a pres 4000 jsem jel znacnou cast cesty a benzinu ani neubylo

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » stř bře 18, 2009 20:57

LPG déle hoří a tímto motor nemá ve vysokých otáčkách takový výkon jako na benzín, palivo pak dohořívá ve výfukovém potrubí, přehřívá ventily, kat a případně i turbo. Osobně jsem zkoušel emulátor předstihu, ale ten měl jiné neduhy, a tak jsem jej nakonec vyředil. Psal jsem o tom už dříve.
Opravdu některé systémy umožňují automaticky přepínat ve vyšších otáčkách na benzín, ale asi bych se bál, že přechod nemusí být vždy košér. Takové prokucnutí motoru při předjíždění může být opravdu nepříjemné. Řešením je jezdit normálně do cca 4500 ot, občasné krátkodobé vytočení motor snese bez újmy. Pokud vím, že budu potřebovat maximální výkon, předem přepnout na benál.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

xlaguna
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice

Příspěvek od xlaguna » stř bře 18, 2009 22:53

altar píše:ahoj mi pri nastavovani lpg rekl ze nad 4000 bude pristrikavat trochu benzinu kvuli mazani at neodpalim ventily ale ze to dela u lagun u jinych aut to nedela teda nekterych jo ale spis ne tak nevim co je na tom pravdy s temi ventily, ale asi toho benzinu neni moc jel jsem do brna a celkem jsem to hnal tam i zpet a pres 4000 jsem jel znacnou cast cesty a benzinu ani neubylo
Když Ti mechanik řekne, že něco bude mazat benzinem, tak to není automechanik ale pekař, cukrář, zedník, nebo cokoliv jiného ale ne automechanik. benzin je suchej a používá se jako odmašťovadlo 8)
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW

Uživatelský avatar
uiop
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: úte črc 20, 2004 13:43

Příspěvek od uiop » čtv dub 02, 2009 14:10

Ja mam skusenosti s LPG DGI (original zastavba od Renault fabriky) na viac ako 200t km a mal som robrate vsetko co suvisi s lpg - reduktor, injektor a aj riadiacu jednotku.
Viem ako funguje DGI a ked prepina pri vyssich otackach na bernzin, tak je to ptavdepodobne nespravna cinnost lpg riadiacej jednotky - opravit.

uiop
Scenic RXE 1.6 16V 2000 LPG

mikihu
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: sob pro 22, 2012 17:45

Re: Jízda na LPG ve vyšších otáčkách

Příspěvek od mikihu » stř úno 03, 2016 17:26

Zdravim, aj ja mam original LPG od Renaultu, ked mate tie skusenosti, vedeli by ste mi poradit?
1. cez Clip mi nenajde ziadnu RJ plynu, je RJ na hlavnej diag zasuvke?
2. cistil som injektor, no teraz mam problem po prepnuti na plyn, motor nejde pravidelne, kape a po prepnuti spat na benzin este chvilu blbne a az potom sa ustabilizuje. Je mozne, ze RJ zapisala chybu, kym sa injektor a hadicky naplnili plynom?
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 462
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: Jízda na LPG ve vyšších otáčkách

Příspěvek od akruh » pát úno 12, 2016 23:01

Clipem nenačteš žádnou řj od plynu. Musíš mít soft od systemu co máš v autě zamontován a zvláštní kabel připojit na řj LPG.
Renault nedělá zástavby LPG, vždy to předá externí firmě, jen má motory pro LPG, to znamená že mají pevnější sedla ventilů.

Google http://projekt-tech.cz/?15,interface-ag ... -%28usb%29
Scenic II 2,0L, 16v, r.v.2006, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -

http://akruh.rajce.idnes.cz/

mikihu
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: sob pro 22, 2012 17:45

Re: Jízda na LPG ve vyšších otáčkách

Příspěvek od mikihu » úte úno 23, 2016 22:14

len je zaujimave, ze Clip ma v diag. programe aj moznost vyhladavania RJ LPG a ja na svojej RJ LPG nemam ziadny externy konektor alebo vyvod, z toho usudzujem, ze kontakty su vyvedene prave do centralnej OBD zasuvky, kde sa teda pripaja Clip. Ten interface som nasiel, no neviem, ci s nim nieco dokazem diagnostikovat. Mam AG DGI system.
Renault Scenic 1,6 16V, 79kW, r.2000, fabricke LPG - AG DGI

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti