LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
redidlos6006
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: ned zář 05, 2010 02:40

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od redidlos6006 » stř říj 21, 2020 22:45

paja.1 píše:
sob říj 03, 2020 14:03
Tak co teď s tím???
Psal jsi: záruka je podmíněna kontrolou ventilu ve 40 000. Jaký vůle byly? Nech to naladit toho plynaře od feldy. Určitě to nebude horší. Jinak cukalo auto při rychlém rozjezdu? Při rychlém přeřazení?
Renault MEGANE GrandCoupé Intens SCe 115 LPG Magic G4 modrá Cosmos RPR Obrázek

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » čtv říj 22, 2020 07:45

Předpokládám, že pokud jsou ventily v 55000 km podpáleny tak na nich nikdo ve 40 neměřil ventilové vůle.Pokud by tomu tak bylo muselo by se zjistit, že tam již žádná vůle není a nebo je již jen minimální.Na každý pád by se musel motor rozhodit vč. sundání vaček a rozvodů a buď ventily seřídit výměnou kalíšků nebo výměnou za tvrzená sedla a následné sestavení celé hlavy motoru (cca 30000Kč).To seřízení je ale v tomto případě nedostatečné řešení, jelikož pokud bude lpg seřízeno opět neodborně tak jste po dalších 40-50000km ve stejné situaci a můžete investovat opět.A investice za seřízení ventilů představuje částku cca 13-15000Kč.Podle toho, kolik je potřeba těch kalíšků vyměnit.V případě, že se vymění sedla tak máte jednou provždy pokoj a můžete si zvesela užívat jízdy na lpg.Má volba by byla v tomto případě zcela jasná.Samozřejmě bych nechal auto naladit někým, kdo to opravdu umí a neodflákne to nastavením autoadaptací přes OBD.Pak to takto dopadne, jelikož při kvalitě materiálů použitých z výroby na komponenty motoru to ani jinak dopadnout nemůže. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

paja.1
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: úte lis 28, 2017 10:33

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od paja.1 » pát led 15, 2021 08:30

Ahoj všichni, tak jsem se rozhodl ukončit kapitolu svých problémů s motorem 1,6 SCE a dla jsem Megana na protiúčet a pořizuji si Captura 1.0 TCE LPG... Po všech těch problémech a hlavně s vidinou dalších jdu do sice menšího, ale snad míň poruchového Renaulta Captur. Prodejce mic dal na protiúčet velmi slušnou cenu, z nového mi dal taky super slevu, takže ve finále zaplatím cca 100 000 doplatek za nové auto a budu mít zase chvíli klid... A za to mi to stojí... V Capturu je motor, který už přes dva roky jezdí v Daciích i Renaultech, spotřeba je super, takže snad ok.
Renault Captur II, 1,0 TCE LPG

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » pon led 18, 2021 08:33

Ten Captur má lpg přímo z výrobního závodu nebo je to předělané až v autosalónu respektive nějakou montážní firmou v ČR? Pokud by to bylo od výrobce tak by měl mít motor hlavu uzpůsobenou na provoz na lpg.To v praxi znamená tvrzená sedla ventilů.Netuším zdali motor 1.0 disponuje hydroštely nebo nesmyslným seřizováním vůlí pomocí výměny kalíšků jako na mém Meganovi, ale pokud budou tvrzená sedla tak by to mělo být v pořádku. Já se s Meganem po 2,5 letech provozu blížím hranici 100.000 km a zatím musím zaklepat bez problémů.Ventily a vše ostatní drží tak to snad ještě alespoň 200.000 km dá.Nad Capturem jsem přemýšlel rovněž, ale zvítězila u mě podle mého podstatně pohodlnější jízda s Meganem a 4 válcový motor a zatím si nemohu na svou volbu stěžovat. Captur je ale jinak alespoň pro mne velmi hezké a atraktivní vozidlo, ale spíše bych důvěřoval motoru 1,3. Ten ale bohužel do lpg nadám a tak je pro moje účely k ničemu. Držím palce a ať auto slouží. Občas by bylo klidně dobré i sem dát info . Snad nebude vymazáno. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od auto-radce » úte led 19, 2021 08:33

1,0 TCe nemá hydraulické vymezování ventilových vůli. Standartní čistě benzinové 1,0 TCe má písty potažené grafitem a ventily s povrchovou úpravou DLC (uhlík s vlastnostmi diamantu) - oboje zvyšuje odolnost proti vysokým teplotám - takže totéž má i verze na LPG.

1,0 TCe LPG, co je v ceníku Renaultu a Dacie, je vždy montovaná ve výrobním závodu a má tak uzpůsobenou hlavu a tvrzená sedla ventilů.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Mirec1981
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob kvě 15, 2021 22:33

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od Mirec1981 » sob kvě 15, 2021 22:49

Zdravim, ma niekto skusenost s LPG Renault Megane 4 1,6Sce? Mam problem, ze sa na plyne rozsvietia kontrolky check a esp. Auto ide normalne vsetko funguje iba sa rozsvietia kontrolky. V pondelok idem na diagnostiku . Len sa pytam ci nema niekto podobnu skusenost. Dakujem.

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » stř čer 02, 2021 17:05

Zdravím, myslím si, že diagnostika ukáže chudou směs paliva. To znamená, že je zařízení lpg špatně a neodborně naladěno a že v případě kdy jedeš na lpg jedeš na chudou směs paliva.Na jízdě to prakticky nepoznáš. V každém případě bych si dal na toto a zvláště u tohoto motoru velký pozor.Velice reálně hrozí, že se vlivem chudé směsi a tím pádem vyšší teploty ve spalovacím prostoru začnou zaklepávat ventilová sedla a až dosáhneš určité míry zaklepání tak nebudeš mít žádnou vůli na ventilech.To znamená jedině to, že se ventily začnou podpalovat.Pak následuje ztráta komprese a auto se pomalu ale jistě stane nepojízdným.Je to velice nepříjemné, protože jen seřízení ventilových vůlí pomocí výměny seřizovacích kalíšků znamená prakticky rozebrání celé horní části tohoto motoru, sundání vaček a rozvodů a je to i značně finančně nákladná oprava.Proto doporučuji nechat okamžitě seřídit zařízení lpg, ale tím myslím někoho, kdo to opravdu ovládá a ne někoho, kdo vám bude tvrdit, že svítící kontrolka motoru je v podstatě u motoru s lpg normální věc a že se nic neděje. A že takových montážníků je stále dost. Opravdu to není normální a diagnostika vám nesmí svítit.Nevím jak dlouho se svítící kontrolkou jezdíte, ale pro jistotu bych nechal krom seřízení lpg zkontrolovat i ventilové vůle.Určitě se to vyplatí a dá se předejít značným škodám.Určitě vás nechci strašit, ale v tomto případě bych byl velice opatrný. zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

redidlos6006
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: ned zář 05, 2010 02:40

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od redidlos6006 » stř čer 30, 2021 22:18

Podělíš se o výsledek z diag? Určitě to nezajímá jen mě. Taky doplnit info o lpg- výrobce(verze)/montážník.
Normální je jezdit bez chyb :D
Renault MEGANE GrandCoupé Intens SCe 115 LPG Magic G4 modrá Cosmos RPR Obrázek

xmaster
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon říj 11, 2010 21:08

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od xmaster » stř zář 29, 2021 11:57

Přidám svoji zkušenost po třech letech s přestavbou a provozem Megane IV 1.6 SCE na LPG.
Megana jsem kupoval nového s úmyslem přestavby na LPG. Přestaveno po cca 3000km na Harfě. Vybral jsem nejdražší systém BRC, protože jsem s tím měl dobré zkušenosti z Megana III. Systém byl při přestavbě doplněn o elektronické přimazávání ventilů (jedna hadička před blok s vstřikovači LPG).
První rok paráda, žádné problémy. Po roce (30tkm) odešel vstřikovač plynu (č.3). Výměna na záruku. První rok bylo auto používáno na kratší vzdálenosti, v druhé části roku také na delší trasy po rozkopané D1.
Pak se D1 uvolnila a dalo se tak jet z Prahy do Brna konstantní rychlostí. V průběhu jen pár měsíců auto znatelně ztrácelo výkon (táhlá stoupání na Vysočině na tempomat) až při 57tkm se rozsvítil při pomalé jízdě oranžový klíč s chybou vstřikování. Plynaři se dušovali, že to není chyba související s přestavbou na plyn, a že je rozhodně něco špatně s autem. Dále oprava motoru v autorizovaném servisu, podpálené ventily (konkrétně na prvním válci, nižší komprese byla i na druhém).
Po opravě následovalo nové seřízení a navíc nastavení přívstřiku benzínu podobně jako bez přimazávání. Ovšem přimazávání zůstalo aby byl motor maximálně chráněn. Od té doby jsem nezatěžoval motor při provozu na LPG na více než 4000 otáček/min.
O nějaký měsíc později (66tkm) odešel další vstřikovač (č.4). Naštěstí pár dní před koncem dvouleté záruky na přestavbu. Po dlouhém dohadování, nakonec vyměněno na záruku. Poté jsem tankoval jen u dvou ověřených benzinek s plynem.
Dále jsem již přestal do tohoto servisu jezdit a měnil plynový filtr u jiného plynaře. Tam se ukázalo, že je filtr plný pěny z přimazávání a tak ucpává vstřikovače na konci lišty. Následovala tak častější výměna plynového filtru. I přesto po dalších 30tkm odešel znovu vstřikovač č. 3. Výměna již svépomocí za originál nový. Pár týdnů na to pak výměna svíček odstranila cukání motoru na benzín za studena.
Nicméně výlet na Německé dálnice i za dodržování "bezpečných" otáček motoru neměl zjevně dobrý vliv. Subjektivně jsem poté začal pozorovat mírné snížení výkonu motoru na dálnici do kopce. Stejné chování jsem pozoroval i dříve při natankování méně kvalitního LPG.

Z mé zkušenosti tedy vyplývá, že přimazávání LPG (s jednou hadičkou) jen ničí drahé LPG vstřikovače, dále méně kvalitní LPG má asi podobný efekt na motor jako chudá směs, delší (více jak hodinu) jízda na dálnici v konstantně vyšších otáčkách od cca 3500ot/min má velmi výrazný dopad na životnost ventilových sedel tohoto motoru.
Jinak u BRC opravdu nikdy nesvítí kontrola motoru, pokud motor neběží aspoň pár vteřin na 3 válce.
Kadjar 1.2 TCE EDC
Megane IV 1.6 SCE LPG

KaJe
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: sob srp 31, 2019 01:40

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od KaJe » stř zář 29, 2021 16:17

Já nějak nemůžu pochopit, že by přímaz takhle dokázal zaplnit či zapěnit filtr, zřejmě plynné fáze. To by snad ten přívod musel být ještě před filtrem, což je blbost. Že by se to tak vracelo zpět? Také mě překvapilo, že ti tam nedali rovnou rozvod přímazu ke každému válci, to si myslím, že je posledních deset let standart.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5523
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od kotasekh » čtv zář 30, 2021 08:21

Prave, dava se primaz primo do sani ke kazdemu valci zvlast. A bohuzel, tato 1.6 holt neni primarne moc vhodna na lpg, ta sedla jsou moc mekka a nema hydrostel.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

hynek1
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: stř čer 04, 2014 09:29

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od hynek1 » pát pro 30, 2022 21:12

Nechci to přechválit, ale mám najeto 145 000 Km na Lpg. Přestavěno při 3t.km. Motor H4M, spotřeba 8,3 - 8,9l Lpg. Podtlak. přímaz, polské komponenty. Většinou dálniční tempo - 65l toroid nádrž. Co 15t. km seřízení u p. Jiránka Holohlavy - super spolupráce ! :) Jediné seřízení ventilú v cca 60tis. km. a na technické říkali vše ok, jen ten stav km se nám nelíbí. Odpověď byla, to se tam točí plynoměr, směrem nahoru to jistě stočené nebude. Držím všem palec, ať to jezdí pěkně.:)

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » sob led 21, 2023 13:25

Po delší době jsem zde na fóru a chtěl bych se podělit se zkušenostmi se svým vozem. Mám nyní na 1.6 Sce r.v.2018 najeto 165000 km a motor stále bez jakýchkoliv problémů. Vůli ventilů jsem měřil naposledy jak jsem již dříve psal v 70000 km a od té doby jsem na to nenašel čas. Chtěl bych to v nejbližší době napravit a ventily přeměřit. Více jak 90000 od posledního měření je opravdu hodně a sám jsem zvědav jak na tom ventily budou. Ale žádné problémy s motorem nemám a mám pocit, že čím má auto více najeto tak jezdí lépe. Spotřeba cca 7.8 l/100 Lpg. Spotřeba motorového oleje se kterou jsem ze začátku bojoval ( 0.3 l/1000km) je od cca 80000 km nájezdu takřka nulová. S vozem jsem celkově velmi spokojen a určitě jeho koupě a okamžité montáže lpg nelituji. Částka ušetřená za palivo je velmi zajímavá. Pokud máte někdo nějaké příspěvky k tématu lpg v našich vozech tak sem s nimi. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » úte led 31, 2023 19:27

Zdravím, tak dnes provedena kontrola ventilových vůlí po ujetí 165000 km. Naposledy jsem si je měřil v 70000km tak ve mě byla malá dušička , ale vůle se za 95000 km nepohnula ani na jediném ventilu takže si opravdu troufám tvrdit, že záleží na kvalitním seřízení lpg zařízení. Vyměnil jsem rovnou svíčky na kterých bylo rovných 100000km a vypadaly ještě opravdu dobře. Nové svíčky stejně jako předešlé Denso Iridium IXEH22TT za 195 Kč/ks. A mám na dalších min. 80-100000km pokoj. Takže všem přeji minimálně stejný počet beztarostně najetých kilometrů. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5523
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od kotasekh » stř úno 01, 2023 06:54

Tak super. Jeste by se hodilo info, kdo to prestavoval, at se muzou ostatni taky dostat ke kvalitnimu prestavbari LPG ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host