Turbomotor a LPG
Moderátor: Moderators General
Re: Turbomotor a LPG
Benzin je tam cca. měsíc co jsem bral naposledy,ale startuje to normálně,volnoběh v pohodě a nízké otáčky taky ale jak přidám začne cukat ale jen někdy ne pokaždé a ve chvíly kdy přepne na plyn tak bez problémů.
Re: Turbomotor a LPG
Pak muze byt rozhozena adaptace smesi lpg, kdy na lpg jsou jine korekce nez na benzin. Na to je ale treba diagnostika a sledovat kratkodobe korekce. Pokud na lpg budou korekce o vice nez 20 procentnich bodu mimo, dela to pak neporadek na benzin. Pokud jsou koreckce mimo o vice nez 25 procentnich bodu, rozne se check engine.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Turbomotor a LPG
Zdravím, jaké to tlakové mazání jsi měl na mysli? Namontovali jsme "Elektronic Valve Protector Klasic kit 12" a zatím to jede 4 měsíce bez poruchy.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Re: Turbomotor a LPG
Mám Renault 1,4 16 V r.v 2002 na LPG od 112000km,teraz má 3150000 km,olej používam Total Quartz 7000 10W-40 vhodný na LPG mením po15000km,prešiel som z Elf 10W-40,primazávanie ventilov JLM podtlakové,doteraz žiadne problémy, sviečky obyčajné NGK BKR6EZ,spotreba dlhodobá 7 l LPG / 100km,olej nežerie vôbec,systém LPG sekvenčné Solaris OBD,takže vôbec by som sa toho nebál...Šamša píše: ↑ned zář 24, 2006 13:53Automobilový motor, který je konstruován pro spalování benzínu, není vhodný pro spalovaní plynných paliv a to z důvodu jiného průběhu procesu spalování a jiných teplot. Tak aby se toto splnilo, muselo by být upraveno časování ventilů, předstih zápalu a kompresní poměr, a ještě úplně jiný motorový olej. Všechno jiné je jen bastlení a urychlená likvidace motoru.wilczek píše:Vážení kolegové renaulťáci. Zvažuji přestavbu turbomotoru 2,0i z r. 2003 na LPG. Dle mně dostupných informací je s ohledem na dlouhodobou spolehlivost nejlepším systémem sekvenčního vstřikování systém LandiRenzo. Než ale přestavbu zadám, chci si ujasnit několik otázek. Prosím, pokud je někdo ochoten dát seriózní odpověď, budu mu moc vděčen. Auto ESPACE 4 chci dlouhodobě provozovat, nikoliv objezdit a šup ho dál, ať se trápí někdo jiný.
1) Ochranu výfukových ventilů a sedel lze zajistit přisáváním přípravku Flaschlube, četl jsem, že s úspěchem postačuje Benadit. Dle dodavatele Flaschlube je možno přisávat i u turba (přetlak v sání),protože během brzdění motorem je zde podtlak. Další možností je přidávat do benzínu kvalitní aditivum od Bishop original a přepínat při delší jízdě chvílemi na benzín.
2) Tři mechanici nezávisle na sobě říkali, že po rozebrání motorů na LPG byly vždy díry v pístech a v hlavě. Jenže nikdo z nich nemůže říci, jak byl systém LPG seřízen (vždy šlo o karburátorové sání) a jaká byla kvalita používaného LPG. Většinou se u LPG čkářů jedná o šetřílky za každou cenu a kupují ten nejlevnější sajrajt s množstvím síry.
3) LPG má oktanové číslo přes 100. Tzn., že bude v motoru seřízeném výrobcem na 95 okt. benzín déle hořet. Předpokládám, že dojde ke zvýšení teploty výfukových plynů a tímto k vyššímu teplotnímu zatížení turba, což by bylo moc nedobré. Prosím Vás, víte někdo zodpovědně, zda si řídicí jednotka upravuje předstih a plnící tlak v závislosti na palivu (dle čidla klepání) i směrem nahoru, nebo pouze dolů při zaznamenaném přetížení motoru v nízkých otáčkách. Pokud by tomu bylo tak, bylo by to dobré. V opačném případě zbývá jen chiptuning motoru s individuálním požadavkem na přečipování pro vysokooktanové palivo (dá se u fy. ABCtuning). Předpokládám, že řídicí jednotka systému LPG neumí zpětně zasáhnout do řídicí jednotky motoru.
4) Motor má najeto 150 000 km na kvalitní polosyntetiku ELF Competition STI 10W-40. Údajně není po takové době dobré motoru olej zaměnit za jiný. Výrobce ale neuvádí vhodnost tohoto oleje pro LPG. Je vhodnější olej ponechat i nadále nebo přejít na plnou syntetiku od TOTAL (má certifikát na LPG), který je s ELFem „spřízněn“ konsorciem a tudíž snad i používanými aditivy?
Díky moc za odpovědi. St.Wilczek
Tak šetřílci, vemte kalkulačku a spočítejte si provozní náklady přímé a náklady nepřímé a jestli máte fištrón tak se na to "vyprdnete".
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbomotor a LPG
Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbomotor a LPG
Šamša píše: ↑sob lis 11, 2017 16:27Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.
v tom případě mám už cca 240 tisíc docela štěstí, v autě mi LPG funguje skvěle
Laguna III 2009 2.0T 150kw LPG
Re: Turbomotor a LPG
S “primazavanim”?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Turbomotor a LPG
EspIk IV 2004 má 320 000 , 80 na lpg a o turbu a motoru nevím (na pár blbostí).
Je dobrý vyměnit indučky po 120t, nebo pokud nevíte kdy, tak hned (BERU)
LPG je víc namáhá(vyšší napětí).
Svíčky normální měním tak po 40t.
MAZAT!
Měkký sedla tolik nepodpalují,ale ventily se víc zatloukají do hlavy.
Je dobrý vyměnit indučky po 120t, nebo pokud nevíte kdy, tak hned (BERU)
LPG je víc namáhá(vyšší napětí).
Svíčky normální měním tak po 40t.
MAZAT!
Měkký sedla tolik nepodpalují,ale ventily se víc zatloukají do hlavy.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
Re: Turbomotor a LPG
Je vůbec potřeba přimazávat na 2,0T?? Na rozdíl od atmo verze má právě ventily z jiného materiálu a sedla jsou tvrzená. Myslím, že F4RT nepořebuje žádný přímaz. Moje Laguna má 275tkm a z toho 135tkm na sekvenc Lovato a bez problémů. Dokonce má i chip...
Re: Turbomotor a LPG
no a keď sa zatlkajú do hlavy tak sa nakoniec nedovierajú a podpalujú sa...
úplne 1. príspevok v tejto téme: lacný sajrajt a vysokým obsahom síry... to je momentálne u nás slovnaft a ešte k tomu je skoro najdrahší
úplne 1. príspevok v tejto téme: lacný sajrajt a vysokým obsahom síry... to je momentálne u nás slovnaft a ešte k tomu je skoro najdrahší
Vivaro LPG 2008 9miest
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbomotor a LPG
Motor F4R s turbem i bez má hlavně hydroštely.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Turbomotor a LPG
A máš pravdu, tak sa asi nastavujú sami a dovierajú sa stále
Vivaro LPG 2008 9miest
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013
Re: Turbomotor a LPG
Já koupil loni Espace 2,0 T už s namontovaným plynem bez přimazávání. Zatím to má na plyn najeto 120 tkm ( mnou 15).
Před tím jsem měl Ford Escort, plyn Viale už z výroby, taky bez přimazávání. Letos šel do zběru po 22 letech a asi 400 tkm.
V motoru jsem se nikdy nevrtal. Tlaky byly a oleje nebral ani trochu.
Jsem šetřílek, takže jsem tankoval většinou u Ona.
Navíc to nemělo žádný filtry. Na plynnou fázi se tenkrát nehrálo a tam kde měl být kapalnej, tam bylo jen kovový sítko s vyseklou centimetrovou dírou.
Re: Turbomotor a LPG
Prosím o radu, Espace IV + LPG,2007, najeto 180 000, 35 000 na plyn, při jízdě na benzín, studený motor jelo auto v pohodě a po sedmi km najednou jízda na tři válce, po ohřátí se přepnulo na plyn a v pohodě. další studené starty, pořád tři válce. Výměna všech cívek k svíčkám, nic. podle diagnostiky vstřikovací ventil, vyměněn a furt nic. Máte někdo podobnou zkušenost a třeba i radu? Jo a svíčky byly měněny před třemi měsíci. předem díky.
Pavel
Espace V 1,6, 118kw, 2016
bylo : Nevada 2,0 Espace II, 2,2LPG, Scenic I, 1,6, Scenic II, 1,6, Espace IV 2007 2,0T 125Kw LPG
Espace V 1,6, 118kw, 2016
bylo : Nevada 2,0 Espace II, 2,2LPG, Scenic I, 1,6, Scenic II, 1,6, Espace IV 2007 2,0T 125Kw LPG
Re: Turbomotor a LPG
Na přestavbu se nedoporučuje 2.0, ale s kódem M4R (motor od Nissanu, japonci mívají měkká sedla ventilů). Nenašel jsem nic o problémech F4R a F4RT, naopak tu psalo pár lidí s F4RT a mají na LPG dost najeto (a to nemluvím o polácích). Existuje varianta na LPG přímo od Renaultu http://www.powertrain.renault.com/our-r ... v-rsf4r-rsŠamša píše: ↑sob lis 11, 2017 16:27Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.
Jestli tam něco měnili, jsem bohužel nenašel. Jinak svojí F4RT nepřimazávám, nenašel jsem žádný nezávislý test, který by jednoznačně prokázal pozitivní vliv přimazávání. Ale je pravda, že jsem místo toho investoval do širokopásmové lambda sondy.
Chlazení benzínem je přeceňované, LPG udělá podle strakonických o 50C víc. Problém může nastat při kombinaci
- delší jízda ve vysokých otáčkách (dálnice), kdy jakékoliv palivo produkuje přirozeně nejvyšší teplotu.
https://www.researchgate.net/figure/Max ... _215904692
- špatné nastavení plynařem (protože jak už se na fóru rozebíralo, v zátěži není uplatňována korekce od lambda sondy, takže se to samo nesrovná)
- nadměrná vůle ventilů
Re: Turbomotor a LPG
No, pokud by rozdil mezi benzinem a plynem byl jen 50 C, tak prece nemůže být problém s LPG u žádného vozu. Jak je vidět, při pouhých 4 tisících otáčkách (u většina atmosfer je to běžná dálniční rychlost) je max teplota skoro 800 C - tj. motor s takovými vysokými teplotami musí počítat.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Turbomotor a LPG
Tohle mám jen z internetu.
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... a-ventilu/
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... ta-horeni/
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... or-na-lpg/
tady je asi důležitější rozdíl než absolutní hodnota
https://www.researchgate.net/figure/a-C ... _263874565
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... a-ventilu/
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... ta-horeni/
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... or-na-lpg/
tady je asi důležitější rozdíl než absolutní hodnota
https://www.researchgate.net/figure/a-C ... _263874565
Průběh lambdy za katalyzátorem
Mám 2.0T v espace IV rv 2004, nalítáno 346t 100t na lpg,
náplně(motor,převodovka,servo) s prolongem.
Neví někdo jak má vypadat průběh napětí lambdy za katalyzátorem?
Podle automechanika "koncern only" - má být kat už dávno v háji,
ale co to mám jsem nic kolem neřešil, asi tam bude i nerez výfuk.
tady je průběh z jízdy, něco v tahu, něco bez.
http://www.podhalan.unas.cz/_test/espace2t_lambda.jpg
náplně(motor,převodovka,servo) s prolongem.
Neví někdo jak má vypadat průběh napětí lambdy za katalyzátorem?
Podle automechanika "koncern only" - má být kat už dávno v háji,
ale co to mám jsem nic kolem neřešil, asi tam bude i nerez výfuk.
tady je průběh z jízdy, něco v tahu, něco bez.
http://www.podhalan.unas.cz/_test/espace2t_lambda.jpg
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
Re: Turbomotor a LPG
Zapomněl jsem to uložit, ale ten průběh vypadá stejně. Upstream sonda kreslí v celém rozsahu a downstream má korelaci s upstream, ale mimo prudké změny drží dole.
Re: Turbomotor a LPG
Renault začal dávat LPG z výroby do litrových motorů 3 válec s turbem. Má ho NEW Captur z roku 2020, Dacia Duster bude ho mít SANDERO a další . Mám toho Captura II z roku 2020 a jede to bez problémů a nemá to přimazávání žádné. Na starém autě Kangoo mám LPG s přímazem ekolube a pod. A BEZ PROBLÉMŮ 150 TIS. Tam je atmosférická 1,2/16V.
Renault Kangoo
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Turbomotor a LPG
Uvažuji nad montáží LPG do manželčina Clia V 1.0 Tce. Můžete mi doporučit kvalitní sadu (výrobce) a montážní servis? Jde mi opravdu o kvalitu přestavbové sady a špičkovou montáž se zkušeností jak v montáži tak nastavení. Díky
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Turbomotor a LPG
Tak ke kvalitě snad jen BRC či ještě lépe Prins. A třeba ZDE bych to zkusil, po předchozím hledání zkušeností samozřejmě .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Turbomotor a LPG
Takže, oslovil jse několik firem s dlouholetou zkušeností na trhu s LPG a nakonec se rozhodl pro sadu AC Stag Next plus. Všechny firmy jsem oslovil s tím, že mi nejde o cenu montáže, ale kvalitu a možnost přesného nastavení. Většina firem navrhla Stag právě z důvodu vysoké kvality nastavení a možnosti úprav pro konkrétní motor. Uznávají, že kvalita vstřikovačů není na úrovni BRC, ale zase jsou rozebíratelné, opravitelné a stojí cca. 1/4 ceny vstřikovače BRC který je neopravitelný. Je rozdíl dát v budoucnu za opravu nebo výměnu samotných vstřikovačů 2500 Kč nebo 12000 Kč od BRC. Naopak seřízení a software je údajně od Stagu na mnohem vyšší úrovni, s mnohem lepší tovární podporou, vydáváním aktualizací a ochotou řešit případné problémy. Velká výhoda je i široké servisní zastoupení a zkušenosti mechaniků s touto značkou při montáži a servisu. Jako ochranu ventilů jsem zvolil přívstřik benzinu během provozu na LPG. Počítám s až 20% spotřebou benzínu, v závislosti na zatížení a otáčkách při provozu. Tato varianta mi přijde jako účinější než přidávání aditiva do směsi plynu. Je pravda, že na této věci se servisy nemohou shodnout, někdo doporučuje přidávání aditiv, jiný zase přívstřik benzínu. Je zajímavé, že LPG systémy montované v zahraničí dlouhá léta, žádná aditiva nepoužívají, takže buď jedou s přívstřikem benzínu, nebo na čisté LPG.
Montáž zabere 3 dny, z toho necelé 2 dny jse samotná montáž a zbytek času jsem jim nechal na jízdní zkoušky a odlazení systému- nastavení a kontrolu mapy vstřikování. Montovat to bude Neptun Harfa v Praze během příštího měsíce, dřív nemají volný termín.
Montáž zabere 3 dny, z toho necelé 2 dny jse samotná montáž a zbytek času jsem jim nechal na jízdní zkoušky a odlazení systému- nastavení a kontrolu mapy vstřikování. Montovat to bude Neptun Harfa v Praze během příštího měsíce, dřív nemají volný termín.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Turbomotor a LPG
Supr. Treba dacia nepouziva u lpg zadna aditiva, ale privstrik benzinu, cca 0,2 l/100 km.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Turbomotor a LPG
Dnes jsem po třech dnech vyzvedl auto ze servisu a zatím spokojenost. Na hodnocení je příliš brzy, ale co se týká jízdy, můžu říct, že není žádný rozdíl v chování motoru, nebo pocitový rozdíl ve výkonu. Prostě nepoznáte na jaké palivo motor zrovna běží. Problém trochu nastal s volným prostorem pod kapotou, ačkoliv se jedná o tříválec, volného prostoru pro LPG komponenty tam moc není, ale nakonec si servis poradil velmi dobře. Ochranu ventilů jsem zvolil přívstřikem benzínu a jelikož používám vždy aditiva, očekávám i celkem rozumnou funkčnost. Zatím jsem najel jen něco kolem 100 km, uvidíme po pár tisících kilometrech. Nádrž se vešla na místo rezervy a má objem cca. 40l. Dokonce je přesně v rovině s podlahou kufru, takže ideální kombinace.
edit:
Najeto cca. 2tis. km, vše funguje výborně. Jediné co musí servis při první kontrole doladit je ukazatel stavu paliva LPG. Neukazuje správnou hladinu, musí provést kalibraci při prázdné a při plné nádrži. Spotřeba se pohybuje od necelých 6 litrů (mimo město) do 7,2 litru (ve městě) LPG, takže při mimoměstském provozu vychází 1km dokonce pod 1Kč.
edit:
Najeto cca. 2tis. km, vše funguje výborně. Jediné co musí servis při první kontrole doladit je ukazatel stavu paliva LPG. Neukazuje správnou hladinu, musí provést kalibraci při prázdné a při plné nádrži. Spotřeba se pohybuje od necelých 6 litrů (mimo město) do 7,2 litru (ve městě) LPG, takže při mimoměstském provozu vychází 1km dokonce pod 1Kč.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů