LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
redidlos6006
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned zář 05, 2010 02:40

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od redidlos6006 » stř říj 21, 2020 22:45

paja.1 píše:
sob říj 03, 2020 14:03
Tak co teď s tím???
Psal jsi: záruka je podmíněna kontrolou ventilu ve 40 000. Jaký vůle byly? Nech to naladit toho plynaře od feldy. Určitě to nebude horší. Jinak cukalo auto při rychlém rozjezdu? Při rychlém přeřazení?
Renault MEGANE GrandCoupé Intens SCe 115 LPG Magic G4 modrá Cosmos RPR Obrázek

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » čtv říj 22, 2020 07:45

Předpokládám, že pokud jsou ventily v 55000 km podpáleny tak na nich nikdo ve 40 neměřil ventilové vůle.Pokud by tomu tak bylo muselo by se zjistit, že tam již žádná vůle není a nebo je již jen minimální.Na každý pád by se musel motor rozhodit vč. sundání vaček a rozvodů a buď ventily seřídit výměnou kalíšků nebo výměnou za tvrzená sedla a následné sestavení celé hlavy motoru (cca 30000Kč).To seřízení je ale v tomto případě nedostatečné řešení, jelikož pokud bude lpg seřízeno opět neodborně tak jste po dalších 40-50000km ve stejné situaci a můžete investovat opět.A investice za seřízení ventilů představuje částku cca 13-15000Kč.Podle toho, kolik je potřeba těch kalíšků vyměnit.V případě, že se vymění sedla tak máte jednou provždy pokoj a můžete si zvesela užívat jízdy na lpg.Má volba by byla v tomto případě zcela jasná.Samozřejmě bych nechal auto naladit někým, kdo to opravdu umí a neodflákne to nastavením autoadaptací přes OBD.Pak to takto dopadne, jelikož při kvalitě materiálů použitých z výroby na komponenty motoru to ani jinak dopadnout nemůže. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

paja.1
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: úte lis 28, 2017 10:33

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od paja.1 » pát led 15, 2021 08:30

Ahoj všichni, tak jsem se rozhodl ukončit kapitolu svých problémů s motorem 1,6 SCE a dla jsem Megana na protiúčet a pořizuji si Captura 1.0 TCE LPG... Po všech těch problémech a hlavně s vidinou dalších jdu do sice menšího, ale snad míň poruchového Renaulta Captur. Prodejce mic dal na protiúčet velmi slušnou cenu, z nového mi dal taky super slevu, takže ve finále zaplatím cca 100 000 doplatek za nové auto a budu mít zase chvíli klid... A za to mi to stojí... V Capturu je motor, který už přes dva roky jezdí v Daciích i Renaultech, spotřeba je super, takže snad ok.
Renault Captur II, 1,0 TCE LPG

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » pon led 18, 2021 08:33

Ten Captur má lpg přímo z výrobního závodu nebo je to předělané až v autosalónu respektive nějakou montážní firmou v ČR? Pokud by to bylo od výrobce tak by měl mít motor hlavu uzpůsobenou na provoz na lpg.To v praxi znamená tvrzená sedla ventilů.Netuším zdali motor 1.0 disponuje hydroštely nebo nesmyslným seřizováním vůlí pomocí výměny kalíšků jako na mém Meganovi, ale pokud budou tvrzená sedla tak by to mělo být v pořádku. Já se s Meganem po 2,5 letech provozu blížím hranici 100.000 km a zatím musím zaklepat bez problémů.Ventily a vše ostatní drží tak to snad ještě alespoň 200.000 km dá.Nad Capturem jsem přemýšlel rovněž, ale zvítězila u mě podle mého podstatně pohodlnější jízda s Meganem a 4 válcový motor a zatím si nemohu na svou volbu stěžovat. Captur je ale jinak alespoň pro mne velmi hezké a atraktivní vozidlo, ale spíše bych důvěřoval motoru 1,3. Ten ale bohužel do lpg nadám a tak je pro moje účely k ničemu. Držím palce a ať auto slouží. Občas by bylo klidně dobré i sem dát info . Snad nebude vymazáno. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od auto-radce » úte led 19, 2021 08:33

1,0 TCe nemá hydraulické vymezování ventilových vůli. Standartní čistě benzinové 1,0 TCe má písty potažené grafitem a ventily s povrchovou úpravou DLC (uhlík s vlastnostmi diamantu) - oboje zvyšuje odolnost proti vysokým teplotám - takže totéž má i verze na LPG.

1,0 TCe LPG, co je v ceníku Renaultu a Dacie, je vždy montovaná ve výrobním závodu a má tak uzpůsobenou hlavu a tvrzená sedla ventilů.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Mirec1981
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob kvě 15, 2021 22:33

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od Mirec1981 » sob kvě 15, 2021 22:49

Zdravim, ma niekto skusenost s LPG Renault Megane 4 1,6Sce? Mam problem, ze sa na plyne rozsvietia kontrolky check a esp. Auto ide normalne vsetko funguje iba sa rozsvietia kontrolky. V pondelok idem na diagnostiku . Len sa pytam ci nema niekto podobnu skusenost. Dakujem.

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: LPG - MEGANE IV 1.6 sce

Příspěvek od FanulkaF » stř čer 02, 2021 17:05

Zdravím, myslím si, že diagnostika ukáže chudou směs paliva. To znamená, že je zařízení lpg špatně a neodborně naladěno a že v případě kdy jedeš na lpg jedeš na chudou směs paliva.Na jízdě to prakticky nepoznáš. V každém případě bych si dal na toto a zvláště u tohoto motoru velký pozor.Velice reálně hrozí, že se vlivem chudé směsi a tím pádem vyšší teploty ve spalovacím prostoru začnou zaklepávat ventilová sedla a až dosáhneš určité míry zaklepání tak nebudeš mít žádnou vůli na ventilech.To znamená jedině to, že se ventily začnou podpalovat.Pak následuje ztráta komprese a auto se pomalu ale jistě stane nepojízdným.Je to velice nepříjemné, protože jen seřízení ventilových vůlí pomocí výměny seřizovacích kalíšků znamená prakticky rozebrání celé horní části tohoto motoru, sundání vaček a rozvodů a je to i značně finančně nákladná oprava.Proto doporučuji nechat okamžitě seřídit zařízení lpg, ale tím myslím někoho, kdo to opravdu ovládá a ne někoho, kdo vám bude tvrdit, že svítící kontrolka motoru je v podstatě u motoru s lpg normální věc a že se nic neděje. A že takových montážníků je stále dost. Opravdu to není normální a diagnostika vám nesmí svítit.Nevím jak dlouho se svítící kontrolkou jezdíte, ale pro jistotu bych nechal krom seřízení lpg zkontrolovat i ventilové vůle.Určitě se to vyplatí a dá se předejít značným škodám.Určitě vás nechci strašit, ale v tomto případě bych byl velice opatrný. zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti