Turbomotor a LPG

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

milous11
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob lis 04, 2017 15:51

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od milous11 » sob lis 04, 2017 20:39

Benzin je tam cca. měsíc co jsem bral naposledy,ale startuje to normálně,volnoběh v pohodě a nízké otáčky taky ale jak přidám začne cukat ale jen někdy ne pokaždé a ve chvíly kdy přepne na plyn tak bez problémů.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4308
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od kotasekh » sob lis 04, 2017 22:19

Pak muze byt rozhozena adaptace smesi lpg, kdy na lpg jsou jine korekce nez na benzin. Na to je ale treba diagnostika a sledovat kratkodobe korekce. Pokud na lpg budou korekce o vice nez 20 procentnich bodu mimo, dela to pak neporadek na benzin. Pokud jsou koreckce mimo o vice nez 25 procentnich bodu, rozne se check engine.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 305 000km

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 380
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od akruh » ned lis 05, 2017 09:41

zub10 píše:
ned čer 05, 2016 13:54
... Uvažoval jsem o elektronickém mazání asi za 5000,ale v servise LPG mi řekli, že ho dávali asi 4x a vyhodili ho,protože se rozbilo a reklamace nechtěl výrobce uznat.
Zdravím, jaké to tlakové mazání jsi měl na mysli? Namontovali jsme "Elektronic Valve Protector Klasic kit 12" a zatím to jede 4 měsíce bez poruchy.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002. LPG - LPGTech 324.
Laguna II, 1,8L, 16V, 5. kvalt, Privilege, LPG Magic 3.
Laguna I po face, 2,0L, automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
Dacia Logan 1,4 MPI, LPG Magic 4 PRO. - Prodaná

http://akruh.rajce.idnes.cz/

rk69
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od rk69 » pon lis 06, 2017 11:01

Šamša píše:
ned zář 24, 2006 13:53
wilczek píše:Vážení kolegové renaulťáci. Zvažuji přestavbu turbomotoru 2,0i z r. 2003 na LPG. Dle mně dostupných informací je s ohledem na dlouhodobou spolehlivost nejlepším systémem sekvenčního vstřikování systém LandiRenzo. Než ale přestavbu zadám, chci si ujasnit několik otázek. Prosím, pokud je někdo ochoten dát seriózní odpověď, budu mu moc vděčen. Auto ESPACE 4 chci dlouhodobě provozovat, nikoliv objezdit a šup ho dál, ať se trápí někdo jiný.

1) Ochranu výfukových ventilů a sedel lze zajistit přisáváním přípravku Flaschlube, četl jsem, že s úspěchem postačuje Benadit. Dle dodavatele Flaschlube je možno přisávat i u turba (přetlak v sání),protože během brzdění motorem je zde podtlak. Další možností je přidávat do benzínu kvalitní aditivum od Bishop original a přepínat při delší jízdě chvílemi na benzín.
2) Tři mechanici nezávisle na sobě říkali, že po rozebrání motorů na LPG byly vždy díry v pístech a v hlavě. Jenže nikdo z nich nemůže říci, jak byl systém LPG seřízen (vždy šlo o karburátorové sání) a jaká byla kvalita používaného LPG. Většinou se u LPG čkářů jedná o šetřílky za každou cenu a kupují ten nejlevnější sajrajt s množstvím síry.
3) LPG má oktanové číslo přes 100. Tzn., že bude v motoru seřízeném výrobcem na 95 okt. benzín déle hořet. Předpokládám, že dojde ke zvýšení teploty výfukových plynů a tímto k vyššímu teplotnímu zatížení turba, což by bylo moc nedobré. Prosím Vás, víte někdo zodpovědně, zda si řídicí jednotka upravuje předstih a plnící tlak v závislosti na palivu (dle čidla klepání) i směrem nahoru, nebo pouze dolů při zaznamenaném přetížení motoru v nízkých otáčkách. Pokud by tomu bylo tak, bylo by to dobré. V opačném případě zbývá jen chiptuning motoru s individuálním požadavkem na přečipování pro vysokooktanové palivo (dá se u fy. ABCtuning). Předpokládám, že řídicí jednotka systému LPG neumí zpětně zasáhnout do řídicí jednotky motoru.
4) Motor má najeto 150 000 km na kvalitní polosyntetiku ELF Competition STI 10W-40. Údajně není po takové době dobré motoru olej zaměnit za jiný. Výrobce ale neuvádí vhodnost tohoto oleje pro LPG. Je vhodnější olej ponechat i nadále nebo přejít na plnou syntetiku od TOTAL (má certifikát na LPG), který je s ELFem „spřízněn“ konsorciem a tudíž snad i používanými aditivy?

Díky moc za odpovědi. St.Wilczek
Automobilový motor, který je konstruován pro spalování benzínu, není vhodný pro spalovaní plynných paliv a to z důvodu jiného průběhu procesu spalování a jiných teplot. Tak aby se toto splnilo, muselo by být upraveno časování ventilů, předstih zápalu a kompresní poměr, a ještě úplně jiný motorový olej. Všechno jiné je jen bastlení a urychlená likvidace motoru.
Tak šetřílci, vemte kalkulačku a spočítejte si provozní náklady přímé a náklady nepřímé a jestli máte fištrón tak se na to "vyprdnete".
Mám Renault 1,4 16 V r.v 2002 na LPG od 112000km,teraz má 3150000 km,olej používam Total Quartz 7000 10W-40 vhodný na LPG mením po15000km,prešiel som z Elf 10W-40,primazávanie ventilov JLM podtlakové,doteraz žiadne problémy, sviečky obyčajné NGK BKR6EZ,spotreba dlhodobá 7 l LPG / 100km,olej nežerie vôbec,systém LPG sekvenčné Solaris OBD,takže vôbec by som sa toho nebál...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,330000 km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10643
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Šamša » sob lis 11, 2017 16:27

Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

hoodoo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř dub 12, 2017 21:53

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od hoodoo » stř pro 20, 2017 03:23

Šamša píše:
sob lis 11, 2017 16:27
Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.

v tom případě mám už cca 240 tisíc docela štěstí, v autě mi LPG funguje skvěle :)
Laguna III 2009 2.0T 150kw LPG

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4308
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 21, 2017 06:12

S “primazavanim”?
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 305 000km

zub10
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od zub10 » čtv led 25, 2018 20:28

EspIk IV 2004 má 320 000 , 80 na lpg a o turbu a motoru nevím (na pár blbostí).
Je dobrý vyměnit indučky po 120t, nebo pokud nevíte kdy, tak hned (BERU)
LPG je víc namáhá(vyšší napětí).
Svíčky normální měním tak po 40t.

MAZAT!
Měkký sedla tolik nepodpalují,ale ventily se víc zatloukají do hlavy.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas - bakelit a papundekl se začal dávat do aut až po krizi.Extrémni downsizing doba ještě nedohnala.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 - přerostlý bakeliták s 25kg zinku na podvozku s náklady na km jak menší nafta
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - zatím 327t a jezdí.
Trabant v2 jako nový - těším se na STK, moderní systémy nemají prý potřebný měřící rozsah na euro0 :D

Otes
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: úte čer 26, 2012 06:43

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Otes » sob bře 03, 2018 13:45

Je vůbec potřeba přimazávat na 2,0T?? Na rozdíl od atmo verze má právě ventily z jiného materiálu a sedla jsou tvrzená. Myslím, že F4RT nepořebuje žádný přímaz. Moje Laguna má 275tkm a z toho 135tkm na sekvenc Lovato a bez problémů. Dokonce má i chip...

Traffic2
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob lis 11, 2017 23:24
Bydliště: Trenčín

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Traffic2 » stř říj 03, 2018 15:39

no a keď sa zatlkajú do hlavy tak sa nakoniec nedovierajú a podpalujú sa...

úplne 1. príspevok v tejto téme: lacný sajrajt a vysokým obsahom síry... to je momentálne u nás slovnaft a ešte k tomu je skoro najdrahší
Vivaro LPG 2008 9miest
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10643
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Šamša » stř říj 03, 2018 21:09

Motor F4R s turbem i bez má hlavně hydroštely.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Traffic2
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob lis 11, 2017 23:24
Bydliště: Trenčín

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Traffic2 » čtv říj 04, 2018 15:11

A máš pravdu, tak sa asi nastavujú sami a dovierajú sa stále
Vivaro LPG 2008 9miest
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013

Haynek
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob črc 08, 2017 02:48

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Haynek » čtv lis 15, 2018 23:26

Otes píše:
sob bře 03, 2018 13:45
Je vůbec potřeba přimazávat na 2,0T?? Na rozdíl od atmo verze má právě ventily z jiného materiálu a sedla jsou tvrzená. Myslím, že F4RT nepořebuje žádný přímaz. Moje Laguna má 275tkm a z toho 135tkm na sekvenc Lovato a bez problémů. Dokonce má i chip...
Já koupil loni Espace 2,0 T už s namontovaným plynem bez přimazávání. Zatím to má na plyn najeto 120 tkm ( mnou 15).

Před tím jsem měl Ford Escort, plyn Viale už z výroby, taky bez přimazávání. Letos šel do zběru po 22 letech a asi 400 tkm.
V motoru jsem se nikdy nevrtal. Tlaky byly a oleje nebral ani trochu.
Jsem šetřílek, takže jsem tankoval většinou u Ona.
Navíc to nemělo žádný filtry. Na plynnou fázi se tenkrát nehrálo a tam kde měl být kapalnej, tam bylo jen kovový sítko s vyseklou centimetrovou dírou.

renaultík
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 19, 2017 13:07

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od renaultík » čtv lis 22, 2018 18:41

Prosím o radu, Espace IV + LPG,2007, najeto 180 000, 35 000 na plyn, při jízdě na benzín, studený motor jelo auto v pohodě a po sedmi km najednou jízda na tři válce, po ohřátí se přepnulo na plyn a v pohodě. další studené starty, pořád tři válce. Výměna všech cívek k svíčkám, nic. podle diagnostiky vstřikovací ventil, vyměněn a furt nic. Máte někdo podobnou zkušenost a třeba i radu? Jo a svíčky byly měněny před třemi měsíci. předem díky.
Pavel
Espace IV 2007 2,0T 125Kw LPG
bylo : Nevada 2,0 Espace II, 2,2LPG, Scenic I, 1,6, Scenic II, 1,6

Analyse
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Analyse » čtv lis 22, 2018 20:37

Šamša píše:
sob lis 11, 2017 16:27
Je to sice 11 let starý příspěvek, ale stále platí co jsem psal, motory 2.0 nejsou vůbec vhodné na přestavbu, hoří jak ventily, tak písty, prostě chybí chlazení benzínovou směsí. Plynem toho moc neochladíš, musela by to být sekvence s kapalným plynem, ale to u garážmistrů nenajdeš.
Na přestavbu se nedoporučuje 2.0, ale s kódem M4R (motor od Nissanu, japonci mívají měkká sedla ventilů). Nenašel jsem nic o problémech F4R a F4RT, naopak tu psalo pár lidí s F4RT a mají na LPG dost najeto (a to nemluvím o polácích). Existuje varianta na LPG přímo od Renaultu http://www.powertrain.renault.com/our-r ... v-rsf4r-rs
Jestli tam něco měnili, jsem bohužel nenašel. Jinak svojí F4RT nepřimazávám, nenašel jsem žádný nezávislý test, který by jednoznačně prokázal pozitivní vliv přimazávání. Ale je pravda, že jsem místo toho investoval do širokopásmové lambda sondy.

Chlazení benzínem je přeceňované, LPG udělá podle strakonických o 50C víc. Problém může nastat při kombinaci
- delší jízda ve vysokých otáčkách (dálnice), kdy jakékoliv palivo produkuje přirozeně nejvyšší teplotu.
https://www.researchgate.net/figure/Max ... _215904692
- špatné nastavení plynařem (protože jak už se na fóru rozebíralo, v zátěži není uplatňována korekce od lambda sondy, takže se to samo nesrovná)
- nadměrná vůle ventilů

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1192
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od niky79 » pát lis 23, 2018 07:48

No, pokud by rozdil mezi benzinem a plynem byl jen 50 C, tak prece nemůže být problém s LPG u žádného vozu. Jak je vidět, při pouhých 4 tisících otáčkách (u většina atmosfer je to běžná dálniční rychlost) je max teplota skoro 800 C - tj. motor s takovými vysokými teplotami musí počítat.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Analyse
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Analyse » pát lis 23, 2018 22:11


Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host