Ahoj,
taky přidám do mlýna svojí zkušenost. Neberte to jako přímo zápornou reakci, je to takové posmutnění.
Do uvedeného servisu jezdím už docela dlouho, zatím docela spokojenost. Většinou se jednalo o standartní servisní úkony, oleje, rozvody a podobně.
Nyní se u mého mohutného vozidla R5 vyskytl problém s volnoběhem (vysoké otáčky - viz.
viewforum.php?f=63 ).
Vozidlo jsem přistavil hned ráno a domluvil se i na výměně oleje. Odpoledne jsem dostal info, abych se pro vozidlo zastavil. Bylo mi vysvětleno, že závada přetrvává a problém bude asi v motorku, který ovládá volnoběh. Motorek není k dostání a je dost drahý. Na motoru bylo vyměněno čidlo pro indikaci vysoké teploty vody na přístrojové desce, jelikož tuto informaci podala diagnostika! Dále diagnostika informovala o chybách motorku volnoběhu.
A to je trochu problém, diagnostika něco řekne a už se mění. Zákazník to zaplatí a že to nebylo příčinou! Nevadí budeme měnit dál, snad se to jednou podaří
.
Motorek jsem doma vyndal a otestoval ( chvíle pátraní jak má přesně fungovat ) . Pak voltmetr a zjištění, že motorek maká jak má. Ještě, že nebyl
.
Tak jsem zacáloval čidlo a další drobnosti. Informace o ceně a co se děje nebyla před zásahem, ale až po něm.
Sednu do Prcka (tak ho pojmenovala moje dcera) a chci nastartovat a ono nic, resp. dusí se a chrochtá. Pánové jaksi opomněly, když měnili čidlo a následně proplachovali a dolévali vodu do systému, že voda není kamarád pro kabely a rozdělovač. Po vysušení komponentů Prcek nastartoval, dal si svoje 2500 ot/min volnoběhu a bylo
.
Vím, že se občas nezadaří, ale trochu invence a snahy není na škodu.
Cao Michal