Výměna mechanického palivového čerpadla za elektronický

Máte veterána? Tipy, triky k renovaci. Kde sehnat díly?

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
mirekj
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Výměna mechanického palivového čerpadla za elektronický

Příspěvek od mirekj » ned srp 19, 2012 10:25

Zdravím,

měl bych takový dotaz ohledně výměny mechanického palivového čerpadla za elektronický. Jedná se o Renaulta 9 a mám problémy se startováním. Vím, že problém by mohl být i někde jinde, ale pravděpodobně bude problém právě v čerpadle. Našlapavání vůbec nepomáhá a prostě si čerpadlo musí brát při startování hrozně málo benzínu.

Tak mě napadlo, zda je to vůbec reálné. Ve výsledku, pokud by to fungovalo, tak by se mi benzín začal "pumpovat" rovnou do karburátoru hned při otočení klíče na tu "normální" polohu, co se používá při jízdě..

Nemá s tím někdo zkušenosti? a hlavně, za jaké čerpadlo bych ho mohl vyměnit?

Předem díky za pomoc.
Renault 9 [1,4 | 1983]

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna mechanického palivového čerpadla za elektronický

Příspěvek od R11 » ned zář 02, 2012 23:41

No ja si myslim, ze to moc realny neni. Musel bys natahat elektriku do nadrze, nebo pred ni, upravit plovak a hlavne si neumim predstavit, podle ceho by to davkovalo benzin do plovakovy komory. V karbecu je mechanickej plovak, kterej zarazi pritok benzinu do plovakovy komory v momente, kdy je ho tam moc. Protoze mechanicky cerpadlo v tu chvili stale pumpuje (protoze se toci motor), ma to cerpadlo prepad a tzv. zpatecku, kterou se vraci benzin z cerpadla zpet do nadrze. Elekticky cerpadla mely jenom strikacky, tzn. musel bys vymenit i karbec za strikacku, vcetne ridici jednotky a prave spousty dratu.

Jestli dava cerpadlo malo benzinu, vymen ho. Ale napred se podivej, jestli nemas nahofou prehazeny prave ty hadicky. Zpatecka vede na pravy strane auta, privod na levy. Smery pritoku benzinu do cerpadla a z nej do motoru jsou vyznaceny sipkama.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
mirekj
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna mechanického palivového čerpadla za elektronický

Příspěvek od mirekj » pát zář 14, 2012 19:31

Ahoj,

díky za odpověď. Tak nápad s tou výměnou to tedy padá, ok. Zkusím zkontrolovat ty hadičky, ale dřív (tak 7-8 let) zpátky v tom problém nebyl. Pak auto stálo asi 3 roky bez hnutí a asi od té doby (teď se s nim pořád jezdí tak 4-5 let vkuse), ale ty starty jsou prostě špatný.. :(
Renault 9 [1,4 | 1983]

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna mechanického palivového čerpadla za elektronický

Příspěvek od R11 » ned zář 16, 2012 22:02

Mimochodem - kdyz vytahnes sytic, musi se uplne zavrit horni klapka na prvni komore karburatoru. Pokud se tak nestane, startuje se spatne, nebo nekdy vubec. Sundej filtrbox a zkontroluj, jestli se ta klapka opravdu uplne zaklapne. Problem muze byt i tam. Pokud to pak jede normalne i ve vyssich otackach, ty prehozeny hadicky to asi nebudou...
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Odpovědět

Zpět na „Veteráni“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů