Připravovaná vyhláška o provozu HV

Máte veterána? Tipy, triky k renovaci. Kde sehnat díly?

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Připravovaná vyhláška o provozu HV

Příspěvek od DDT » úte led 03, 2006 22:32

Majitelé veteránů, věnujte, prosím pozornost níže uvedenému znění návrhu vyhlášky, která, pokud bude schválena, může vážně ohrozit majitele historických vozidel.





Návrh


VYHLÁŠKA
(pravděpodobný termín platnosti od 1. července 2006)


Ministerstva dopravy a spojů ze dne ..... 2006


kterou se stanoví způsob a podmínky registrace historického a sportovního vozidla, provoz historických a sportovních vozidel, způsob a podmínky testování historických a sportovních vozidel

Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb.; ve znění zákona č. 411/2005 Sb. (dále jen „zákon“) k provedení § 79a odst. 5 a § 79b odst. 7 zákona:




ČÁST PRVNÍ
ÚVODNÍ USTANOVENÍ

§ 1
Předmět úpravy

(1) Tato vyhláška upravuje
a) způsob a podmínky registrace historického a sportovního vozidla,
b) vzor průkazu historického vozidla,
c) podmínky provozu historického a sportovního vozidla,
d) způsob a podmínky testování historického a sportovního vozidla,
e) vzor protokolu o provedení testování historického a sportovního vozidla.
(2) Tato vyhláška se nevztahuje na historická vozidla, která jsou v registru silničních motorových vozidel jejichž historická původnost je doložena identifikační kartou historického vozidla Mezinárodní federace historických vozidel (Fédération Internationale des Véhicles Anciens Identity Card) nebo identifikační kartou historického vozidla Mezinárodní automobilové federace (Fédération Internationale de l´ Automobile Identity Card) (dále jen „identifikační karta historického vozidla“).
(3) Podle této vyhlášky nelze zaregistrovat vojenská bojová vozidla, které bylo vyrobené a určené k výcviku a plnění bojových úkolů ozbrojených sil, podle zvláštního právního předpisu. )
(4) Sportovní vozidla, která jsou určena ke sportovním soutěžím na uzavřených tratích nepodléhají registraci podle této vyhlášky.

§ 2
Základní pojmy

Pro účely této vyhlášky se rozumí
a) registrem historických a sportovních vozidel registr, který vedou obecní úřady obcí s rozšířenou působností v sídle kraje, s výjimkou Středočeského kraje, kde vede registr historických a sportovních vozidel Městský úřad v Kolíně a v Praze Magistrát hlavního města Prahy;
b) místně příslušným úřadem pro registraci historického nebo sportovního vozidla je obecní úřad obce s rozšířenou působností v sídle kraje, v jehož správním obvodu má provozovatel historického nebo sportovního vozidla trvalé bydliště, nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště nebo sídlo, ve Středočeském kraji je místně příslušným úřadem pro registraci historického nebo sportovního vozidla Městský úřad v Kolíně a v Praze je místně příslušným úřadem Magistrát hlavního města Prahy (dále jen „místně příslušný úřad“),
c) historickým vozidlem vozidlo, které je zapsáno místně příslušným úřadem v registru historických a sportovních vozidel a kterému byla přidělena zvláštní registrační značka pro historická vozidla, vydán průkaz historického vozidla a osvědčení o registraci vozidla,
d) sportovním vozidlem vozidlo, které je zapsáno místně příslušným úřadem v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán technický průkaz a byla vydána zvláštní registrační značka pro sportovní vozidla a její vydání je zaznamenáno v průkazu sportovního vozidla,
e) průkazem historického vozidla doklad, který nahrazuje technický průkaz a kterým se osvědčuje, že historické vozidlo plní technické podmínky a požadavky podle zákona v době jeho výroby a současně splňovalo technické požadavky v té době platné na stávajícím území České republiky,
f) průkazem sportovního vozidla doklad, který vydává právnická osoba, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací (Fédération Internationale de l´ Automobile) nebo Mezinárodní motocyklovou federací (Fédération Internationale de Motocyclisme); průkazem sportovního vozidla je průkaz sportovního automobilu, kterým se osvědčuje, že sportovní automobil plní technické podmínky stanovené Mezinárodními sportovními řády Mezinárodní automobilové federace podle přílohy „J“ nebo průkaz sportovního motocyklu, kterým se osvědčuje, že sportovní motocykl plní technické podmínky stanovené Mezinárodními technickými řády Mezinárodní motocyklové federace podle přílohy 01,
g) sportovně historickým vozidlem vozidlo, které je zapsáno místně příslušným úřadem v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla a byla vydána zvláštní registrační značka pro sportovní vozidla a její vydání je zaznamenáno v průkazu sportovně historického vozidla a v průkazu historického vozidla,
h) průkazem sportovně historického vozidla doklad, kterým se osvědčuje, že sportovně historické vozidlo plní technické podmínky stanovené Mezinárodními sportovními řády Mezinárodní automobilové federace podle přílohy „K“, jedná-li se o sportovně historický automobil nebo plní technické podmínky stanovené Mezinárodními technickými řády Mezinárodní motocyklové federace, jedná-li se sportovně historický motocykl,
i) testováním historického vozidla je činnost klubových a krajských testovacích komisařů právnické osoby, která má udělené oprávnění Mezinárodní federací historických vozidel (Fédération Internationale des Véhicles Anciens) nebo Mezinárodní automobilové federace, kteří osvědčují, že vozidlo odpovídá technickým a jiným podmínkám daných předpisy Mezinárodní federací historických vozidel nebo Mezinárodní automobilové federace, kdy osvědčují, že historické vozidlo plní technické podmínky a požadavky podle zákona v době jeho výroby a že jsou současně splněny technické požadavky v té době platné na stávajícím území České republiky, přičemž kontrola funkčnosti brzd, kontrola funkčnosti řízení a řídící nápravy, světel a upevnění autosedaček, je-li vozidlo vybaveno bezpečnostními pasy je doložena protokolem stanice technické kontroly na základě provedené prohlídky na přání zákazníka; jedná-li se o testování před registrováním historického vozidla je součástí protokolu evidenční kontrola vozidla doložená fotografiemi zjištěných identifikačních znaků vozidla,
j) testováním sportovního vozidla je činnost testovacích komisařů právnické osoby, která má udělené oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací, součástí testování sportovního vozidla a sportovně historického vozidla je prohlídka ve stanici technické kontroly; jedná-li se o testování před registrováním sportovního vozidla je součástí protokolu evidenční kontrola doložená fotografiemi zjištěných identifikačních znaků vozidla; na základě výsledků testování je vytaven průkaz sportovního nebo sportovně historického vozidla.
k) sportovní soutěží je soutěž, která je organizovaná právnickou osobou, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací a je zapsána ve sportovním kalendáři akcí klubu, celostátní nebo mezinárodní v oblasti automobilového nebo motocyklového sportu, která se pořádá na pozemních komunikacích,
l) soutěží historických vozidel je soutěž, která je organizovaná právnickou osobou, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní federací historických vozidel nebo Mezinárodní automobilovou federací a je zapsána v kalendáři akcí klubu, celostátní nebo mezinárodní v oblasti historických vozidel, která se pořádá na pozemních komunikacích,
m) technickou přejímkou vozidla před sportovní soutěží nebo soutěží historických vozidel kontrola vozidla, zda svým provedením a vybavením odpovídá technickým a dalším požadavkům daným zákonem a podmínkám daných předpisy Mezinárodní automobilové federace, Mezinárodní motocyklové federace nebo Mezinárodní federace historických vozidel a zda vozidla mají platné testování,
n) identifikační karta historického vozidla doklad, kterém se osvědčuje historická původnost vozidla, kterou vydává pověřený zástupce Mezinárodní federace historických vozidel nebo Mezinárodní automobilové federace.



ČÁST DRUHÁ
REGISTRACE HISTORICKÉHO A SPORTOVNÍHO VOZIDLA

§ 3
Registrace historického vozidla

(1) Místně příslušný úřad zapíše do registru historických a sportovních vozidel jen historické vozidlo, které není v registru silničních vozidel České republiky nebo v registru vozidel jiného státu. Provozovatel historického vozidla dokládá technickou způsobilost vozidla původními doklady nebo kopiemi dokladů, že byla u něj dříve schválena technická způsobilost k provozu na pozemních komunikacích na území kteréhokoliv státu a že toto vozidlo bylo vyřazeno z registru vozidel státu ve kterém bylo registrováno. Bylo-li historické vozidlo schváleno k provozu na pozemních komunikacích v zahraničí a jeho technické požadavky v době jeho výroby současně splňovaly technické požadavky v té době platné na stávajícím území České republiky. Všechny postupy při registraci historického vozidla provádí místně příslušný úřad obdobně jako u registrace silničního motorového vozidla prováděné registračním místem podle zvláštního právního předpisu.
(2) Místně příslušný úřad zaregistruje historické vozidlo jen na základě žádosti jeho provozovatele, který k žádosti o registraci historického vozidla předkládá
a) protokol o provedení klubového testování historického vozidla, jehož součástí je protokol o provedené kontrole technického stavu historického vozidla na přání zákazníka,
b) protokol o provedení krajského testování historického vozidla,
c) protokol stanice technické kontroly o evidenční kontrole vozidla s fotografiemi identifikátorů vozidla,
d) fotografie vozidla o rozměru 7 cm x 9 cm, u automobilů s pravo-zadním a levo-předním pohledem na vozidlo u motocyklů s pohledem z pravé a levé strany,
e) žádost o registraci historického vozidla,
f) identifikační kartu historického vozidla,
g) původní registrační doklady nebo doklad o jeho vyřazení z registru, bylo-li vozidlo registrováno v jiném státu,
h) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
i) doklad totožnosti,
j) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li vlastník historického vozidla občan České republiky,
k) souhlas vlastníka historického vozidla k jeho registraci, je-li odlišný od jeho provozovatele.
(3) Místně příslušný úřad přidělí historickému vozidlu zvláštní registrační značku pro historická vozidla a vydá průkaz historického vozidla a osvědčení o registraci vozidla. Přidělení zvláštní registrační značky a údaje o vozidle zapíše do průkazu historického vozidla. V průkazu historického vozidla jsou vylepeny fotografie historického vozidla u automobilů s pravo-zadním a levo-předním pohledem a u motocyklů s pravostranným a levostranným pohledem.
(4) Každému historickému vozidlu je přidělena zvláštní registrační značka pro historická vozidla. Při vydání tabulek se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla místně příslušný úřad vylepí známku o platné technické způsobilosti podle platného testování historického vozidla.
(5) Vzor průkazu historického vozidla je uveden v příloze č. 1, vzor žádosti o registraci historického vozidla je uveden v příloze č. 2 a protokol o provedení klubového a krajského testování je uveden v příloze č. 3.

§ 4
Registrace sportovního vozidla

(1) Místně příslušný úřad zapíše do registru historických a sportovních vozidel jen sportovní vozidlo, které není v registru silničních vozidel České republiky nebo v registru vozidel jiného státu. Provozovatel sportovního vozidla dokládá technickou způsobilost vozidla technickým průkazem vydaným výrobcem nebo dovozcem. Jedná-li se o stavbu sportovního vozidla nebo přestavbu sportovního vozidla předkládá na místně příslušném úřadu žádost ke stavbě nebo přestavbě vozidla technickou dokumentaci pro stavbu nebo přestavbu.
(2) Místně příslušný úřad zaregistruje sportovní vozidlo jen na základě žádosti jeho provozovatele, který k žádosti k registraci sportovního vozidla předkládá
a) protokol o provedené kontrole technického stavu sportovního vozidla ve stanici technické kontroly,
b) protokol o provedení testování sportovního vozidla,
c) protokol o evidenční kontrole vozidla s fotografiemi identifikátorů vozidla,
d) technický průkaz vozidla, byl-li již dříve vydán,
e) původní registrační doklady nebo doklad o jeho vyřazení z registru, bylo-li vozidlo registrováno v jiném státu,
f) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
g) doklad totožnosti,
h) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li vlastník sportovního vozidla občan České republiky,
i) souhlas vlastníka sortovního vozidla k jeho registraci, je-li odlišný od jeho provozovatele,
j) další doklady pro přestavbu nebo stavbu sportovního vozidla.
(3) Místně příslušný úřad přidělí sportovnímu vozidlu zvláštní registrační značku pro sportovní vozidla a vydá technický průkaz, nebyl-li již dříve vydán, přidělení zvláštní registrační značky pro sportovní vozidla a údaje o sportovním vozidle zapíše do technického průkazu vozidla. Do průkazu sportovního vozidla zapisuje vydání zvláštní registrační značky pro sportovní vozidla.
(4) Každému sportovnímu vozidlu je přidělena zvláštní registrační značka pro sportovní vozidla. Na přední části sportovního automobilu může být tabulka se zvláštní registrační značkou pro sportovní vozidla nahrazena natištěnou na samolepící folii o rozměrech 390 mm x 80 mm, kdy znaky písmen a číslic musí být minimálně o výšce 56 mm a šířce 30 mm síla čáry je 8 mm. U sportovního motocyklu může být zvláštní registrační značka pro sportovní vozidla nahrazena natištěnou na samolepící folii o rozměrech 100 mm x 80 mm, kdy znaky písmen a číslic musí být minimálně o výšce 28 mm a šířce 15 mm síla čáry je 5 mm.

§ 5
Registrace sportovně historického vozidla

(1) Místně příslušný úřad vede v registru historických a sportovních vozidel i sportovně historická vozidla, která nemají technický průkaz silničního motorového vozidla a přípojného vozidla, ale byla u něj dříve schválena technická způsobilost k provozu na pozemních komunikacích v České republice nebo na území kteréhokoliv státu a toto vozidlo bylo vyřazeno z registru vozidel státu ve kterém bylo původně registrováno. Bylo-li sportovně historické vozidlo schváleno k provozu na pozemních komunikacích v zahraničí a jeho technické požadavky v době jeho výroby současně splňovaly technické požadavky v té době platné na stávajícím území České republiky.
(2) Místně příslušný úřad zaregistruje sportovně historické vozidlo jen na základě žádosti jeho vlastníka, který k žádosti předkládá
a) průkaz sportovně historického vozidla, byl-li již vydán,
b) potvrzení o provedení testování sportovně historického vozidla,
c) původní schválení sportovního vozidla k provozu na pozemních komunikacích a další doklady potvrzující jeho sportovní a historickou původnost,
d) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
e) doklad totožnosti,
e) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li jeho provozovatel nebo vlastník občan České republiky.
(3) Místně příslušný úřad přidělí sportovně historickému vozidlu zvláštní registrační značku pro sportovní vozidlo a vydá průkaz historického vozidla. Přidělení zvláštní registrační značky pro sportovní vozidlo zapíše místně příslušný úřad do průkazu historického vozidla a do průkazu sportovního vozidla.

§ 6
Bylo-li historické, sportovní a sportovně historické vozidlo zapsáno do registru historických a sportovních vozidel předá místně příslušné místo informaci na obecní úřad obce s rozšířenou působností v jehož obvodu bylo toto vozidlo registrováno k jeho vyřazení z registru silničních vozidel. Informace může být zaslána písemné podobě nebo elektronicky.



ČÁST TŘETÍ
PROVOZ HISTORICKÉHO A SPORTOVNÍHO
VODLA NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH

§ 7
Provoz historického vozidla na pozemních komunikacích

(1) Historické vozidlo se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla může být provozováno na pozemních komunikacích jen od 1. dubna do 31. října kalendářního roku, při přidělení nové zvláštní registrační značky pro historická vozidla a pokud historické vozidlo prošlo řádným testováním vylepí místně příslušný úřad kontrolní nálepku o technické způsobilosti historického vozidla na tabulku zvláštní registrační značky pro historická vozidla. Na kontrolní nálepce perforací vyznačí termín platnosti technické způsobilosti historického vozidla.
(2) Historické vozidlo se zvláštní registrační značkou nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání. Jeho provoz není omezen při účasti na soutěžích historických vozidel a srazech historických vozidel v České republice i v zahraničí. Při soutěžích historických vozidel nemůže být zakryta tabulka se zvláštní registrační značkou startovním číslem.
(3) Provozovatel historického vozidla se zvláštní registrační značkou po provedení ročního testování s kladným výsledkem předloží průkaz historického vozidla a zadní tabulku se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla. Na základě kladného ročního testování vylepí místně příslušný úřad na zadní tabulku zvláštní registrační značky pro historická vozidla nálepku o technické způsobilosti historického vozidla s vyznačením termínu její platnosti.


§ 8
Provoz sportovního a sportovně historického vozidla
na pozemních komunikacích

(1) Sportovní a sportovně historické vozidlo může být provozováno na pozemních komunikacích jen v rámci sportovních podniků zapsaných v kalendáři sportovních podniků. Provoz sportovního vozidla na pozemních komunikacích musí být povolen ministerstvem, které je vyznačeno v průkazu sportovního vozidla.
(2) Ministerstvo povolí provoz sportovnímu a sportovně historickému vozidlu za předpokladu, že vozidlo absolvovalo pravidelné testování vozidla s kladným výsledkem a výsledek je zapsán v průkazu sportovního vozidla. Povolení k provozu zapíše ministerstvo nejpozději do 10 pracovních dnů po provedeném testování vozidla do příslušné části průkazu sportovního vozidla.



ČÁST ČTVRTÁ
TESTOVÁNÍ SPORTOVNÍHO, SPORTOVNĚ HISTORICKÉHO
A HISTORICKÉHO VOZIDLA

§ 9
Testování historických vozidel

(1) Testování historických vozidel se provádí jednou za kalendářní rok. Testování zabezpečují klubové a krajské testovací komise.
(2) Klubová testovací komise je minimálně tříčlenná, klubový testovací komisař má platné školení klubových testovacích komisařů. K protokolu o provedení klubového testování historického vozidla přikládá provozovatel historického vozidla protokol o provedené kontrole ve stanici technické kontroly na přání zákazníka, které obsahuje
a) kontrolu přední a zadní nápravy historického vozidla,
b) kontrola funkčnosti řízení historického vozidla,
c) kontrolu osvětlení historického vozidla,
d) kontrolu funkčnosti brzd historického vozidla,
e) kontrolu stavu karoserie historického vozidla,
f) kontrolu upevnění sedaček historického vozidla,
g) průhlednost předních a bočních oken u řidiče na historickém vozidle,
h) stav opotřebení pneumatik na historickém vozidle,
i) stav a funkčnost bezpečnostních pasů, je-li jimi vozidlo vybaveno.
u historických motocyklů je kontrolováno osvětlení, stav rámu, opotřebení pneumatik a funkčnost brzd.
(3) Pro vyplnění základních technických údajů k historickému vozidlu provozovatel historického vozidla doloží původní registrační doklady nebo jejich fotokopii, popř. technické výkresy nebo jiná dokumentace.
(4) Krajská testovací komise je složena ze zástupců všech klubů s celostátní působností vyvíjející aktivní činnost historického klubu na teritoriu kraje. Předseda a místopředseda (místopředsedové) krajské testovací komise jsou voleni členy krajské testovací komise. Předsedu a místopředsedu (místopředsedy) krajské testovací komise jmenuje ministerstvo na základě provedené jejich volby. Místně příslušný úřad má pro kontrolu podpisů na protokolu o provedení krajského testování podpisové vzory všech členů krajské testovací komise, které dodá předseda krajské komise po svém jmenování a současně jsou předloženy originály jmenovacích protokolů vydaných ministerstvem. Předseda vyznačuje v průkazu historického vozidla platnost ročního přetestování, při dlouhodobé nemocnosti nebo jeho nepřítomnosti ho zastupuje jím určený místopředseda. Předseda krajské testovací komise předá nejdéle do 30. června kalendářního roku místně příslušnému úřadu seznam historických vozidel, která neprošla ročním testováním.
(5) Před vydáním průkazu historického vozidla provozovatel historického vozidla dokládá protokol o evidenční kontrole s doložením fotografií identifikátorů zjištěných na vozidle. Nelze-li některý z identifikátorů vozidla doložit fotografií, musí to být uvedeno v protokolu a jako postačující je písemný údaj zjištěný na historickém vozidle. Pro potřeby klubové a krajské testovací komise a pro vydání průkazu historického vozidla přikládá jeho provozovatel fotografie historického vozidla.
(6) K projednání stížností na postup klubové nebo krajské testovací komise se zřizuje na ministerstvu celostátní testovací komise, která je složena ze zástupců všech právnické osoby, která má udělené oprávnění Mezinárodní federací historických vozidel nebo Mezinárodní automobilovou federací s celostátní působností a pracovníků ministerstva. Při projednávání stížnosti celostátní testovací komisí mohou být vyžádány odborné posudky od znalců v oboru strojírenství - strojírenství všeobecné, posuzování technického stavu motorových vozidel a autoopravárenství.
(7) Pokud historické vozidlo při testování vykazuje závady testování se ukončí a výsledek se do průkazu nezapisuje. Místně příslušné úřady vedou seznamy vozidel, které neprošly ročním testováním. Na základě neprovedeného ročního testování vyzve provozovatele historického vozidla k odevzdání osvědčení o registraci vozidla a tabulek se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla.

§ 10
Testování sportovních vozidel a sportovně historických vozidel

(1) Testování sportovních vozidel a sportovně historických vozidel se provádí jednou za kalendářní rok centrálně. Centrální testování se zabezpečuje prostřednictví právnické osoby, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací ve stanici technické kontroly nejvýše ve čtyřech termínech.
(2) Místo a termíny celostátního testování stanoví po dohodě s ministerstvem. Centrální testování se provádí za účasti ministerstvem pověřené zkušebny, prováděná měření se provádějí na náklady právnické osoby, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací. Centrální testování provádí pověřená testovací komise, jejího předsedu jmenuje ministerstvo.
(3) Centrální testování sportovních a sportovně historických vozidel je provedení technické prohlídky vozidla v plném rozsahu pravidelné technické prohlídky ve stanici technické kontroly. Součástí testování je kontrola vnějšího hluku vozidla a kontrola hladiny emisí škodlivin vozidel ve výfukových plynech. Měření emisí škodlivin ve výfukových plynech se nepodrobí sportovní motocykly a sportovně historické motocykly.
(4) Vykazuje-li sportovní nebo sportovně historické vozidlo při centrálním testování závady testování se ukončí a výsledek se do průkazu nezapisuje. Místně příslušné úřady vedou seznamy vozidel, které neprošly ročním testováním. Na základě neprovedeného ročního testování vyzve provozovatele sportovního nebo sportovně historického vozidla k odevzdání tabulek se zvláštní registrační značkou pro sportovní vozidla.

§ 11
Technická přejímka sportovních a sportovně historických vozidel

(1) Před sportovním soutěží provádí jeho pořadatel technickou přejímku sportovních vozidel nebo sportovně historických vozidel. Technickou přejímku provádí pořadatel za účasti technických komisařů právnické osoby, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací., kteří kontrolují, zda vozidlo splňuje technické požadavky dané předpisem Mezinárodní automobilové federace nebo Mezinárodní motocyklové federace a technické podmínky dané zákonem a provádí měření hladiny vnějšího hluku vozidel. Při technické přejímce se provádí měření emisí škodlivin ve výfukových plynech. Měření emisí škodlivin se nepodrobí sportovní motocykly a sportovně historické motocykly. Technické přejímce jsou podrobena všechna vozidla přihlášená na sportovní soutěž.
(2) Pokud sportovní vozidlo nebo sportovně historické vozidlo nemá provedeno centrální testování, nemůže být přihlášeno ke sportovní soutěži a technicky převzato. Sportovní vozidlo nebo sportovně historické vozidlo nemůže být technicky převzato, jestliže při technické přejímce vykazuje závady.



ČÁST PÁTÁ
SPOLEČNÁ , PŘECHODNÁ A ZRUŠUJÍCÍ USTANOVENÍ

§ 12
Společná ustanovení

(1) Pokud bude schvalována technická způsobilost sportovního vozidla nebo sportovně historického vozidla uváděného do provozu mimo termíny pravidelných testování vozidel, může provést testovací komise testování mimo stanovené termíny.
(2) Pro případy, kdy bude sportovní nebo sportovně historické vozidlo dovezeno jednotlivě ze zahraničí, může provést testovací komise testování mimo stanovený termín.
(3) V případech uvedených v odstavci 1 a 2 jsou prováděny všechny kontrolní úkony předepsané touto vyhláškou, které mohou být provedeny na jednotlivých pracovištích, které je zajišťují.

§ 13
Přechodná ustanovení

(1) Žádosti o registraci historického vozidla, které byly přijaty na ministerstvu do 30. června 2006, budou vyřízeny podle předcházející právní úpravy nejdéle do 31. srpna 2006.
(2) Žádosti o registraci sportovního vozidla, které byly přijaty obecním úřadu s rozšířenou působností do 30. června 2006, budou vyřízeny podle předcházející úpravy nejdéle do 31. srpna 2006.
(3) Platnost průkazů historických vozidel, které byly vydány před účinností této vyhlášky končí dnem 31. května 2007.
(4) Platnost tabulek se zvláštní státní poznávací značkou – trvale manipulační, které byly přidělené historickým vozidlům podle dřívějších předpisů končí dnem 30. června 2006, provozovatel historického vozidla je odevzdá na místně příslušném úřadu nejpozději do 31. srpna 2006.
(5) Platnost tabulek se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla, které byly vydány při registraci historických vozidel ministerstvem podle dřívějších předpisů končí dnem 31. května 2007.
(6) Testování historických, sportovně historických a sportovních vozidel podle dřívějších předpisů je platné do doby provedení testování pro rok 2007. Nové testování historických vozidel musí být provedeno nejpozději do 31. května 2007 a nové testování sportovně historických a sportovních vozidel musí být provedeno nejpozději do 30. dubna 2007.
(7) Tabulky se standardní registrační značkou, které byly přiděleny sportovním vozidlům před účinností této vyhlášky, pozbývají platnosti dnem 30. června 2007, jejich výměna za tabulky se zvláštní registrační značkou musí být provedena nejpozději do 31. srpna 2007.
(8) Ministerstvo předá místně příslušnému úřadu písemnou dokumentaci o registraci historických vozidel nejpozději do 30. září 2006.
(9) Obecní úřady obcí s rozšířenou působností, které schválily a registrovaly sportovní vozidla, předají jejich písemnou dokumentaci místně příslušnému úřadu nejpozději do 30. září 2006.

§ 14
Zrušující ustanovení

Zrušuje se vyhláška č. 240/2002 Sb., o registraci historických vozidel a sportovně historických vozidel a o jejich testování a provozu.



ČÁST ŠESTÁ
§ 15
Účinnost

Tato vyhláška (možná) nabyde účinnosti dnem 1. července 2006.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 03, 2006 22:41

Otevřený dopis všem příznivcům technické historie a majitelům historických vozidel

Vážení přátelé historických vozidel, příznivci technické historie,

ministerstvo dopravy připravuje návrh nové vyhlášky, která proti dosud platné vyhlášce č. 240/2002 Sb., o registraci historických vozidel a sportovně historických vozidel a o jejich testování a provozu, v platném znění, je ve svém pojetí likvidační pro sběratele historických vozidel (dále jen HV) v této zemi. Jde proti zachovávání kulturních technických památek. Navrhovaný nový systém je zbytečně nákladný proti dosud platnému systému.
Má-li se omezit provoz HV, pak jen na základě zákonného zmocnění a v jeho mezích. Návrh vyhlášky jde v některých bodech nad rámec zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v platném znění (dále jen Zákon) a vytváří omezení, která Zákon vůbec nepředpokládá a která jsou v rozporu se základním ústavními principy České republiky.

Posuďte sami na několika vybraných bodech vyhlášky.
1. Majitel pro zaregistrování historického vozidla musí mít původní doklady a doklad o vyřazení vozidla z registru.
Důsledek: Při registraci vozidla např. Ford roku výroby 1916 nejsou k dispozici žádné doklady. Vozidla roku výroby po1972 již doklady mohou mít, ale neúplné.
Dosud platná vyhláška: Registrace je možná bez omezení
Zákon: V §6 odst.5 je stanoveno, co je nutno doložit k přihlášce k registraci, ale to se vztahuje jen na silniční motorové vozidlo. V §6 odst.1 se ukládá, kdo hodlá v ČR provozovat silniční vozidlo …je povinen vozidlo přihlásit k registraci. V §2 ods.4 není historické vozidlo přímo definováno jako silniční vozidlo. Použít ustanovení zákona platná pro moderní vozidla v plném rozsahu i pro historická vozidla, která již doklady nemají, je nepřípustné omezení nad rámec zákonného zmocnění.

2. Nebude možné dovážet historická vozidla ze zahraničí. Musí být pro zaregistrování doklad o vyřazení z registrace v zemi z niž je vozidlo dovezeno, pokud bylo v této zemi registrováno.
Důsledek: Viz důsledek v bodě1. Jinak je nutné brát do úvahy skutečnost, že se do ČR dováží zpět před rokem 1989 vyvezená HV, která jsou významnou kulturně technickou památkou. Stát se tak připravuje o cenné kulturní dědictví pro další generace.
Dosud platná vyhláška: Registrace je možná bez omezení
Zákon: Viz rozbor jako v bodě1.

3. Každé historické vozidlo ze sbírky musí mít svou registrační značku.

Důsledek:
1. Majitel se sbírkou např. 10 a více vozidel nejezdí celý rok. Proč tedy musí být pro jednu jízdu v roce svou registrační značku.
2. Musí zaplatit za každé vozidlo pojistku
Dosud platná vyhláška: Pro sbírkovou činnost může být přihlášeno na jedno číslo více vozidel. Pojistka se platí na registrační značku dle nejvyššího obsahu motoru.
Zákon: Povinnost přidělení tabulek zvláštních registračních značek pro každé HV zákon neobsahuje. Jde o nepřípustné omezení nad rámec zákonného zmocnění.

4. K registraci je nutný protokol ze stanice technické kontroly (STK)
Důsledek: STK provádí prohlídky podle platných pravidel, kterým HV od počátku výroby do roku 1982 nevyhoví. Pro HV nejsou legislativně stanoveny výjimky z platné legislativy pro jejich technickou způsobilost. Jak rozhodne a co zapíše technik STK do protokolu o způsobilosti brzd vozidla z roku 1923, které konstrukčně nemělo přední brzdy ?
Dosud platná vyhláška: Prohlídku provádí krajské testační komise (dále jen KTK), registrované u Federace klubů historických vozidel (dále jen FKHV ČR). K brzdám se vyžaduje doklad od odborné dílny.
Zákon: Zákon uvádí, že sportovní vozidla musí na prohlídku do STK. Nic takového však neobsahuje ve vztahu k historickým vozidlům. Ani v §6 odst. 5 není uvedena STK, je požadován jen doklad o technické kontrole, který se v současné době uplatňuje prohlídkou v odborné dílně. Navíc § 79b zákona uvádí jako podmínku provozu historického vozidla na pozemních komunikacích jen splnění podmínek testování (které nemá s STK nic společného), na rozdíl od vozidla sportovního, které nejen že musí splnit podmínky testování, ale navíc musí v tomto případě být schválena jeho technická způsobilost a dále musí též absolvovat prohlídku ve stanici technické kontroly, Vyhláška nepřípustně omezuje nad rámec zákonného zmocnění.

5. K registraci musí být protokol o evidenční kontrole ze stanice technické kontroly (dále jen STK).
Důsledek: Není stanoven závazný postup pro technika STK co je identifikací vozidla z roku výroby 1929. Jak provede kontrolu?
Dosud platná vyhláška: Nebyla vyžadována. Evidenční kontrolu prováděli krajští techničtí komisaři.
Zákon: V §6 odst.5 je povinnost vztažena na silniční vozidla. V §2 odst. 4 není HV definováno jednoznačně jako silniční vozidlo. Příslušné části § 4 a § 6 Zákona navíc platí jen "obdobně", tedy ne doslovně. Uplatnění tohoto požadavku v případě HV je nepřípustným omezením překračujícím rámec zákonného zmocnění.

6. Majitel HV musí na stanici technické kontroly předvést vozidlo každý rok každé vozidlo ze sbírky.
Důsledek:
1. Představte si jak nákladné a časově náročné je odvézt sbírku na STK. Co bude dělat např. majitel sbírky Praga, která je chráněna UNESCO.
2. Normální vozidlo má prohlídku STK platnou dva roky. A jezdí v provozu denně. Proč HV musí každý rok na STK, když jezdí jen několik dnů v roce.
Dosud platná vyhláška: Pro roční prodloužení platnosti provozu HV na komunikacích není STK vyžadováno. Roční kontrolu provádí Krajská technická komise.
Zákon: Povinnost prohlídky v STK a opakovat každoroční kontroly zákon pro HV neobsahuje. Jde o nepřípustné omezení nad rámec zákonného zmocnění.

7. Historické vozidlo bude smět na pozemní komunikace jen od 1. dubna do 31. října každého roku.
Důsledek: Většina majitelů HV nejezdí v zimě, někteří však ano. Proč omezovat práva a svobodu jednotlivce nařízením. Některé kluby pořádají zimní soutěže. Je i mnoho podniků v tomto období v kalendáři FIVA v České republice i v zahraničí.
Dosud platná vyhláška: Jízda bez omezení termínu.
Zákon: Zmocňovací ustanovení Zákona sice stanoví, že prováděcí předpis (tedy Vyhláška) stanoví podmínky provozu historického a sportovního vozidla. Zvolený způsob jde nad rámec zákonného zmocnění a je tedy nepřípustný.

Autor vyhlášky uvádí, že takové časové omezení provozu historického vozidla je známo i v jiných členských zemích EU např. v SRN. To je omyl, v SRN časové omezení provozu sice existuje, ale souvisí s povinným ručením a Strassenverkehrssteuer (cosi jako silniční daň) - tyto poplatky lze zaplatit jen na určité roční období, a na toto období je také omezen provoz historického vozidla. Tvrzení, že je v SRN časově omezen provoz všech historických vozidel, tedy není pravda.

V minulosti platilo v některých zemích EU časové omezení 120 dnů v roce, bez termínového omezení. Ve všech těchto zemích bylo na základě průzkumu FIVA toto omezení zrušeno, neboť časový limit nebyl překračován.

8. Nelze zaregistrovat historické vojenské bojové vozidlo.
Důsledek:
1. Historická vojenská vozidla od počátku výroby do 31.12.1982 nepůjde přihlásit.
2. Vojenská vozidla s již přidělenou značkou budou muset značky vrátit?
3. Kdo bude připomínat vojenská výročí?
Dosud platná vyhláška: Neomezuje. Ministerstvo stanovilo podmínky pro provoz.
Zákon: Toto omezení Zákon nepředpokládá a Vyhláška jde tedy nad rámec Zákona, což je nepřípustné.


Nemáte pocit, že filozofie návrhu vyhlášky je založena na strachu jednoho ministerského úředníka, že každé HV je nebezpečné a že každý sběratel HV je podvodník ? Nemáte pocit, že státní úředník zapomněl, že historická vozidla nejsou auta v běžném provozu, ale že jsou kulturní památkou? Zapomněl, že um a práci našich předků musíme zachovat a ukazovat veřejnosti. Nevidí, jak se kladně k historickým vozidlům chovají v okolních státech.
Předkládaný návrh neúměrně zatěžuje státní rozpočet a aparát. Uvažované vydávání nových průkazů a nových registračních značek ( za poslední 4 roky už třetího typu) přijde daňové poplatníky na cca 5 milionů korun. Nebylo by lepší takto jinak nesmyslně utracené peníze věnovat na něco ušlechtilejšího, třeba na renovaci některého exponátu Národního technického muzea?
Výše uvedený návrh by nevznikl, kdyby byla vyhláška navrhována ve spolupráci se sdruženími, kterých se problematika HV týká.
Připomeňme, že stávající systém funguje dostatečně dlouho. Že problémy s provozem HV, které vznikly, nejsou hromadného ani systémového charakteru a že jde o jednotlivé případy.
Systém byl vybudován ve spolupráci s ministerstvem dopravy. V průběhu fungování vznikal i systém opatření a komunikace proti vzniku a k eliminaci jednotlivých případů. Vztah Federace klubů historických vozidel ČR s pracovníky ministerstva dopravy, kteří tento systém budovali a kteří byli na vysoké profesionální úrovni, byl velice objektivní a korektní.
Proč tedy stávající systém na návrh jednoho úředníka mimo okruh těchto pracovníků měnit a proč právě tímto revolučním, nákladným a pro HV likvidačním způsobem. Čí to je zájem ? Zájem Federace klubů historických vozidel ČR to jistě není.

Proto se prezídium Federace klubů historických vozidel ČR domnívá, že jedinou možností, jak zamezit schválení vyhlášky, aniž k ní bude provedena diskuze veteránskou obcí, ještě před propuštěním do meziresortní diskuze je, aby každý, kdo ve vyhlášce vidí omezování sbírkové činnosti a omezování zachování kulturních technických památek napsal panu ministru dopravy stížnost na připravovanou novou vyhlášku. Všichni víme, že připomínky podané k návrhům vyhlášky až v době, kdy návrh vyhlášky je schválen ministrem a předložen k diskuzi odborné veřejnosti, mají velice malou šanci na přijetí.

Praha 20.12.2005

Ing. Pavel Národa
prezident Federace klubů historických vozidel ČR.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 03, 2006 23:59

Za RCČR dodávám že:

1. jedná se o návrh
2. jedná se o návrh neveřejný
3. neznám okolnosti, jak se kolegové k tomu návrhu dostali
4. nevím, v jaké fázi schvalovacího procesu se tento návrh nalézá
5. nevím, do jaké míry se jedná o pravděpodobnou verzi

Jakmile budu znát další podrobnosti, budu vás s nimi seznamovat.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » sob led 14, 2006 00:20

Otevřený dopis II


Vážení přátelé historických vozidel, příznivci technické historie,


v prosinci minulého roku jsme vás informovali o vzniku návrhu nové vyhlášky, která má nahradit dosud platnou vyhlášku č. 240/2002 Sb., o registraci historických vozidel a sportovně historických vozidel a o jejich testování a provozu. Návrh byl likvidační pro sběratele historických vozidel v této zemi.

Můžeme Vám sdělit, že návrh vyhlášky byl stažen a je v současné době přepracováván. Proto Vás žádáme, nezasílejte na Ministerstvo dopravy ČR již další stížnosti.

Až bude upravený návrh vyhlášky předložen Federaci klubů historických vozidel ČR, seznámíme Vás s ním.
Budete-li mít připomínky k upravenému návrhu vyhlášky, pak je můžete zaslat na naši adresu. Připomínky budou zpracovány pracovní skupinou a předloženy Ministerstvu dopravy ČR.


Praha 11.1..2006

Za prezídium Federace klubů historických vozidel ČR

Ing. Pavel Národa
prezident Federace klubů historických vozidel ČR.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » čtv srp 24, 2006 17:18

DDT, jsou nejake novinky ? Zacina pro mne byt aktualni prepis meho veterana (ne, neni to Renault) na veteranske papiry ...

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned zář 17, 2006 00:47

awe_cz píše:DDT, jsou nejake novinky ? Zacina pro mne byt aktualni prepis meho veterana (ne, neni to Renault) na veteranske papiry ...
Zatím bez novinek, takže se jede podle dosavadních pravidel.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 462
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: Připravovaná vyhláška o provozu HV

Příspěvek od akruh » stř bře 23, 2016 21:33

Lze toto téma obnovit? Začíná mne tento problém trápit, mám Renaulta a chtěl bych z něj udělat veterána.
Scenic II 2,0L, 16v, r.v.2006, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -

http://akruh.rajce.idnes.cz/

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Připravovaná vyhláška o provozu HV

Příspěvek od Šamša » stř bře 23, 2016 23:38

Pokud má 30 let a originál stav bez napadení kutilem domácím, tak není problém projít krajskou testací.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Připravovaná vyhláška o provozu HV

Příspěvek od R11 » ned dub 03, 2016 22:51

Pokud má normální "černý" čísla, stačí jen tzv. klubová testace... :wink:
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Odpovědět

Zpět na „Veteráni“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů