Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)

Máte veterána? Tipy, triky k renovaci. Kde sehnat díly?

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
vladek48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 28, 2010 23:18

Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)

Příspěvek od vladek48 » sob bře 06, 2010 23:13

Zdravím všechny renaulťáky, a zároveň bych se chtěl touto cestou zeptat jestli je někdo ze zdejších odborníků schopen poradit kde by bylo možné zgenerálkovat můj starý poctivý R5 motor(320 000km, r.v. 1976!!) R5 TS (R 1224, motortyp 810-25) nebo sehnat jiný (stejný blok z jiného modelu?)-v dobrém stavu? Budu vděčný za každou radu. Doslechl jsem se že prý předchůdci mého R5 TS , totiž R5 LS a stará R12 TS mají stejný blok i výkon motoru – je tomu skutečně tak?
Vladek
PS. Tento "dědeček" už cca. dobrých 26 let věrně a neskutečně spolehlivě slouží spolu s převodovkou (z R4) v mé,75 let staré, AERO 30 a zjevně mu už dochází síla- no a po těch dlouholetých a absolutně pozitivních zkušenostech už tam zpátky toho originálního „trabanta“ dávat nemíním.
http://www.kek.cz/vladek48/35759.html

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » sob bře 06, 2010 23:28

máš na mysli asi motor 810-725 (zdvihový objem 1289 ccm), dával se skutečně např. do Renaultu 12 nebo do Dacie 1300.

Myslím, že by měla pomoci menší či větší generálka, pokud je v pořádku na klice (jako že asi je), pak bych vyměnil pístní kroužky (dají se normálně sehnat - vyrábí je např. GÖTZE (mají je třeba v Elitu), pokud bys chtěl dělat velkou Go, tj. i kliku, tak šálky na ní se dají jistě také bez problémů sehnat. Pak bych ještě zabrousil ventily a případně zkontroloval hlavu

malá generálka (kroužky) nevyjde zas tak draho, otázkou je jak jsi zručný a zda to zvládneš sám, ale předpokládám, že ano.
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Luboš Kurt
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: čtv úno 04, 2010 17:34
Bydliště: Brno

Re: Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)

Příspěvek od Luboš Kurt » pon bře 08, 2010 18:09

vladek48 píše:Zdravím všechny renaulťáky, a zároveň bych se chtěl touto cestou zeptat jestli je někdo ze zdejších odborníků schopen poradit kde by bylo možné zgenerálkovat můj starý poctivý R5 motor(320 000km, r.v. 1976!!) R5 TS (R 1224, motortyp 810-25) nebo sehnat jiný (stejný blok z jiného modelu?)-v dobrém stavu? Budu vděčný za každou radu. Doslechl jsem se že prý předchůdci mého R5 TS , totiž R5 LS a stará R12 TS mají stejný blok i výkon motoru – je tomu skutečně tak?
Vladek
PS. Tento "dědeček" už cca. dobrých 26 let věrně a neskutečně spolehlivě slouží spolu s převodovkou (z R4) v mé,75 let staré, AERO 30 a zjevně mu už dochází síla- no a po těch dlouholetých a absolutně pozitivních zkušenostech už tam zpátky toho originálního „trabanta“ dávat nemíním.
http://www.kek.cz/vladek48/35759.html
Nádherné a pěkně zrestaurované auto! Kurt

Uživatelský avatar
Majmajko
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
Bydliště: Dunajská Lužná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majmajko » úte bře 09, 2010 18:55

Takuto upravu som este nevidel...
:wink:
Kludne sa pozri aj po motore z R5 novsieho modelu aj z R 9 -11 0,9 - 1.4 to tam vsetko pasuje je to ten isty blok.... (aj Twingo 1.2 ale vstrekovanie tam asi nechces :-) )
Rozne mozu byt uchyty a drobnosti ako drziak lanka plynu... prehodit na druhu stranu vodnu pumpu a upravit kanal na vodu...

Samozrejme to je vymena kus za kus ale to treba vediet ze je ten motor dobry :-)
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » úte bře 09, 2010 21:40

Trochu vám uniká malej detail. Příčnej motor je nakloněnej o 12° dozadu. A není to jenom o tom přehodit vodu a pár držáčků :wink:

Uživatelský avatar
Majmajko
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
Bydliště: Dunajská Lužná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majmajko » úte bře 09, 2010 22:03

aha ano na to som pozabudol ... ale to su vsetky?
a co tam je ine potom ? olejove cerpadlo?
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » úte bře 09, 2010 22:21

A skoro všechno ostatní :wink: :)

vladek48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 28, 2010 23:18

Příspěvek od vladek48 » úte bře 09, 2010 23:20

Děkuji všem za velmi užitečné tipy a rady, ano jedná se o podélně (za převodovkou) zabudovaný motor(stejná koncepce jak u mého Aera),1289ccm zdvihový objem, 47kW(64HP) při 6000 ot./min, z dvojitým WEBER-karburatorem.W me mé staré německé "Reparaturanleitung" je to typ 810-25 a byl skutečně kromě jiných pry i v prvních 1300 Daciich. Nejjednodušší by samozřejmě bylo najít stejný nebo hodně podobný motor a jen to přehodit včetně eventuální úpravy těch "drobnosti" jak doporučuje Majmajko.Za předpokladu ovšem že bude dobrý a že bude pasovat- a toho se bojím! Ten můj má už totíž (od r. 1976)prodlouženou, tj.vystrčenou váčkovou hřídel na řemenicu pro vodní pumpu a alternátor.Kdyby někdo věděl o vhodném kousku dejte prosím vědět jinač mi nezbývá než se pustit do té větší či menší GO.A zde je právě dobrá rada nad zlato-z čeho všeho možného je možno použít ten motorblok-kromě vstřikovačky(to by asi ten malý chladič nezvládl)
Díky - Vladek
PS. Zítra vložím pár fotek z pod kapoty pro lepší orientaci.

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » stř bře 10, 2010 00:07

Sežeň si jakoukoliv 1,4 , je jedno z čeho bude, stačí ti holej motor, použiješ jenom blok s klikou a pístama. Všechno ostatní si přehodíš ze starýho. A dal bych tam pětikvalt, R4 má pomalou skříň.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř bře 10, 2010 00:24

Poslyš Vláďo, ale není 1.4ka jako 1.4ka :) Blok 847 má třeba úplně jinou rozteč šroubů na svody než blok CxJ :wink:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » stř bře 10, 2010 00:38

Hele, mrkale, 810-25 má svody úplně někde jinde, takže je to jedno kde má jaký šrouby, taky ti nekecám do pětadvacítek :wink: :)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř bře 10, 2010 00:46

A ta jeho hlava na to půjde úplně stejně? Aby tam nebyl nějaký detail jinak - na opačný straně, nebo větší či menší, jako u těch svodů. Díval jsem do Dialogysu a blok z R4 R1128 není použit v ničem jiným novějším (a stejný to je s hlavou). Budu si ho muset prohlídnout v reálu a vizuelně porovnat s C1J v pickupu :)
Jo a klidně kecej, aspoň by někdo.. :D
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » stř bře 10, 2010 01:03

Z R4 má převodovku, motor je pětkovej. A co myslíš že mám v bílej?
839 kterej byl v R 1128 možná má ještě tak někdo ve Francii, pochybuju u nás :wink:

Uživatelský avatar
Majmajko
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
Bydliště: Dunajská Lužná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majmajko » stř bře 10, 2010 10:18

Tak dik Lesshuhn... :cry:

vladek :arrow: budes sa musiet rozhodnut aky postup zvolit...
Ci nahanat taky isty motor alebo oprava vymenou ako pisal Leshhuhn, alebo GO z novych dielov...
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---

vladek48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 28, 2010 23:18

Příspěvek od vladek48 » stř bře 10, 2010 22:14

Lesshuhn píše:Sežeň si jakoukoliv 1,4 , je jedno z čeho bude, stačí ti holej motor, použiješ jenom blok s klikou a pístama. Všechno ostatní si přehodíš ze starýho. A dal bych tam pětikvalt, R4 má pomalou skříň.
Pokusím se sehnat něco odpovidajícího a doufám že bude sedět i uchycení silentbloků-to musí abych nemusel už nic převařovat na stavajícím rámu. Pokud by šlo z každé 1,4 přehodit "ten zbytek" jak doporučuješ - bomba! Ověřím,podívám se i po starých Daciich atd.. Možná v Německu nebo Francii? Ten pětikvalt tam nepůjde,nevzala to ani ta originál R5 4-kvaltová převodovka pro enormní rozdíl v průměru kol (točný moment!).Na 4-ku to vůbec nejelo tak jsem sehnal tu nejkratší převodovku z nějaké dámské nákupní R4(pro městský provoz)a ta teď sedí ideálně! Použivám totíž originál 16-ky kola a i přez zdvojnásobení výkonu (64 oproti 30-ti originál Aero-koním)to ta 4-ka nebrala.Pokud by někdo o něčem vhodným věděl dejte prosím vědět.Stejně tak prosím zdejší machry o každou informací o vhodném bloku k možnému použití
Pro lepší orientací přikládám pár fotek vestavěného motoru 810-25
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř bře 10, 2010 22:56

:shock: To teda čumím, ono to má servořízení :P
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Majmajko
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
Bydliště: Dunajská Lužná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majmajko » stř bře 10, 2010 23:01

No je tam tych remenov nejako vela :-)
Tak jazda musela byt fajn ... ked uz tolko ma najazdene
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř bře 10, 2010 23:08

Lesshuhn píše:Z R4 má převodovku, motor je pětkovej. A co myslíš že mám v bílej?
839 kterej byl v R 1128 možná má ještě tak někdo ve Francii, pochybuju u nás :wink:
Co to je 839? :o Já mám 688, někde mám ještě od Oldy tvůj štítek.

Jinak celý označení typu tohoto motoru je 810 D/7-25.
Mě nejdřív trkly do očí ty hadice, tak jsem hledal nádržku, a našel :)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » čtv bře 11, 2010 00:21

839 je malej motor, byl v prvních 1128 a v pětkách byl jako 1220
688 je normální 1,1
A ten štítek není můj a žádnýho Oldu neznám :wink:

Odpovědět

Zpět na „Veteráni“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti