Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)
Moderátor: Moderators General
Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)
Zdravím všechny renaulťáky, a zároveň bych se chtěl touto cestou zeptat jestli je někdo ze zdejších odborníků schopen poradit kde by bylo možné zgenerálkovat můj starý poctivý R5 motor(320 000km, r.v. 1976!!) R5 TS (R 1224, motortyp 810-25) nebo sehnat jiný (stejný blok z jiného modelu?)-v dobrém stavu? Budu vděčný za každou radu. Doslechl jsem se že prý předchůdci mého R5 TS , totiž R5 LS a stará R12 TS mají stejný blok i výkon motoru – je tomu skutečně tak?
Vladek
PS. Tento "dědeček" už cca. dobrých 26 let věrně a neskutečně spolehlivě slouží spolu s převodovkou (z R4) v mé,75 let staré, AERO 30 a zjevně mu už dochází síla- no a po těch dlouholetých a absolutně pozitivních zkušenostech už tam zpátky toho originálního „trabanta“ dávat nemíním.
http://www.kek.cz/vladek48/35759.html
Vladek
PS. Tento "dědeček" už cca. dobrých 26 let věrně a neskutečně spolehlivě slouží spolu s převodovkou (z R4) v mé,75 let staré, AERO 30 a zjevně mu už dochází síla- no a po těch dlouholetých a absolutně pozitivních zkušenostech už tam zpátky toho originálního „trabanta“ dávat nemíním.
http://www.kek.cz/vladek48/35759.html
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
máš na mysli asi motor 810-725 (zdvihový objem 1289 ccm), dával se skutečně např. do Renaultu 12 nebo do Dacie 1300.
Myslím, že by měla pomoci menší či větší generálka, pokud je v pořádku na klice (jako že asi je), pak bych vyměnil pístní kroužky (dají se normálně sehnat - vyrábí je např. GÖTZE (mají je třeba v Elitu), pokud bys chtěl dělat velkou Go, tj. i kliku, tak šálky na ní se dají jistě také bez problémů sehnat. Pak bych ještě zabrousil ventily a případně zkontroloval hlavu
malá generálka (kroužky) nevyjde zas tak draho, otázkou je jak jsi zručný a zda to zvládneš sám, ale předpokládám, že ano.
Myslím, že by měla pomoci menší či větší generálka, pokud je v pořádku na klice (jako že asi je), pak bych vyměnil pístní kroužky (dají se normálně sehnat - vyrábí je např. GÖTZE (mají je třeba v Elitu), pokud bys chtěl dělat velkou Go, tj. i kliku, tak šálky na ní se dají jistě také bez problémů sehnat. Pak bych ještě zabrousil ventily a případně zkontroloval hlavu
malá generálka (kroužky) nevyjde zas tak draho, otázkou je jak jsi zručný a zda to zvládneš sám, ale předpokládám, že ano.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Junior member
- Příspěvky: 166
- Registrován: čtv úno 04, 2010 17:34
- Bydliště: Brno
Re: Renovace motoru R5 TS (R 1224, motor 810-25)
Nádherné a pěkně zrestaurované auto! Kurtvladek48 píše:Zdravím všechny renaulťáky, a zároveň bych se chtěl touto cestou zeptat jestli je někdo ze zdejších odborníků schopen poradit kde by bylo možné zgenerálkovat můj starý poctivý R5 motor(320 000km, r.v. 1976!!) R5 TS (R 1224, motortyp 810-25) nebo sehnat jiný (stejný blok z jiného modelu?)-v dobrém stavu? Budu vděčný za každou radu. Doslechl jsem se že prý předchůdci mého R5 TS , totiž R5 LS a stará R12 TS mají stejný blok i výkon motoru – je tomu skutečně tak?
Vladek
PS. Tento "dědeček" už cca. dobrých 26 let věrně a neskutečně spolehlivě slouží spolu s převodovkou (z R4) v mé,75 let staré, AERO 30 a zjevně mu už dochází síla- no a po těch dlouholetých a absolutně pozitivních zkušenostech už tam zpátky toho originálního „trabanta“ dávat nemíním.
http://www.kek.cz/vladek48/35759.html
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
Takuto upravu som este nevidel...
Kludne sa pozri aj po motore z R5 novsieho modelu aj z R 9 -11 0,9 - 1.4 to tam vsetko pasuje je to ten isty blok.... (aj Twingo 1.2 ale vstrekovanie tam asi nechces )
Rozne mozu byt uchyty a drobnosti ako drziak lanka plynu... prehodit na druhu stranu vodnu pumpu a upravit kanal na vodu...
Samozrejme to je vymena kus za kus ale to treba vediet ze je ten motor dobry
Kludne sa pozri aj po motore z R5 novsieho modelu aj z R 9 -11 0,9 - 1.4 to tam vsetko pasuje je to ten isty blok.... (aj Twingo 1.2 ale vstrekovanie tam asi nechces )
Rozne mozu byt uchyty a drobnosti ako drziak lanka plynu... prehodit na druhu stranu vodnu pumpu a upravit kanal na vodu...
Samozrejme to je vymena kus za kus ale to treba vediet ze je ten motor dobry
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
aha ano na to som pozabudol ... ale to su vsetky?
a co tam je ine potom ? olejove cerpadlo?
a co tam je ine potom ? olejove cerpadlo?
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
Děkuji všem za velmi užitečné tipy a rady, ano jedná se o podélně (za převodovkou) zabudovaný motor(stejná koncepce jak u mého Aera),1289ccm zdvihový objem, 47kW(64HP) při 6000 ot./min, z dvojitým WEBER-karburatorem.W me mé staré německé "Reparaturanleitung" je to typ 810-25 a byl skutečně kromě jiných pry i v prvních 1300 Daciich. Nejjednodušší by samozřejmě bylo najít stejný nebo hodně podobný motor a jen to přehodit včetně eventuální úpravy těch "drobnosti" jak doporučuje Majmajko.Za předpokladu ovšem že bude dobrý a že bude pasovat- a toho se bojím! Ten můj má už totíž (od r. 1976)prodlouženou, tj.vystrčenou váčkovou hřídel na řemenicu pro vodní pumpu a alternátor.Kdyby někdo věděl o vhodném kousku dejte prosím vědět jinač mi nezbývá než se pustit do té větší či menší GO.A zde je právě dobrá rada nad zlato-z čeho všeho možného je možno použít ten motorblok-kromě vstřikovačky(to by asi ten malý chladič nezvládl)
Díky - Vladek
PS. Zítra vložím pár fotek z pod kapoty pro lepší orientaci.
Díky - Vladek
PS. Zítra vložím pár fotek z pod kapoty pro lepší orientaci.
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Poslyš Vláďo, ale není 1.4ka jako 1.4ka Blok 847 má třeba úplně jinou rozteč šroubů na svody než blok CxJ
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
A ta jeho hlava na to půjde úplně stejně? Aby tam nebyl nějaký detail jinak - na opačný straně, nebo větší či menší, jako u těch svodů. Díval jsem do Dialogysu a blok z R4 R1128 není použit v ničem jiným novějším (a stejný to je s hlavou). Budu si ho muset prohlídnout v reálu a vizuelně porovnat s C1J v pickupu
Jo a klidně kecej, aspoň by někdo..
Jo a klidně kecej, aspoň by někdo..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
Tak dik Lesshuhn...
vladek budes sa musiet rozhodnut aky postup zvolit...
Ci nahanat taky isty motor alebo oprava vymenou ako pisal Leshhuhn, alebo GO z novych dielov...
vladek budes sa musiet rozhodnut aky postup zvolit...
Ci nahanat taky isty motor alebo oprava vymenou ako pisal Leshhuhn, alebo GO z novych dielov...
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
Pokusím se sehnat něco odpovidajícího a doufám že bude sedět i uchycení silentbloků-to musí abych nemusel už nic převařovat na stavajícím rámu. Pokud by šlo z každé 1,4 přehodit "ten zbytek" jak doporučuješ - bomba! Ověřím,podívám se i po starých Daciich atd.. Možná v Německu nebo Francii? Ten pětikvalt tam nepůjde,nevzala to ani ta originál R5 4-kvaltová převodovka pro enormní rozdíl v průměru kol (točný moment!).Na 4-ku to vůbec nejelo tak jsem sehnal tu nejkratší převodovku z nějaké dámské nákupní R4(pro městský provoz)a ta teď sedí ideálně! Použivám totíž originál 16-ky kola a i přez zdvojnásobení výkonu (64 oproti 30-ti originál Aero-koním)to ta 4-ka nebrala.Pokud by někdo o něčem vhodným věděl dejte prosím vědět.Stejně tak prosím zdejší machry o každou informací o vhodném bloku k možnému použitíLesshuhn píše:Sežeň si jakoukoliv 1,4 , je jedno z čeho bude, stačí ti holej motor, použiješ jenom blok s klikou a pístama. Všechno ostatní si přehodíš ze starýho. A dal bych tam pětikvalt, R4 má pomalou skříň.
Pro lepší orientací přikládám pár fotek vestavěného motoru 810-25
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
To teda čumím, ono to má servořízení
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
No je tam tych remenov nejako vela
Tak jazda musela byt fajn ... ked uz tolko ma najazdene
Tak jazda musela byt fajn ... ked uz tolko ma najazdene
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Co to je 839? Já mám 688, někde mám ještě od Oldy tvůj štítek.Lesshuhn píše:Z R4 má převodovku, motor je pětkovej. A co myslíš že mám v bílej?
839 kterej byl v R 1128 možná má ještě tak někdo ve Francii, pochybuju u nás
Jinak celý označení typu tohoto motoru je 810 D/7-25.
Mě nejdřív trkly do očí ty hadice, tak jsem hledal nádržku, a našel
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů