Renaut 12

Máte veterána? Tipy, triky k renovaci. Kde sehnat díly?

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
aldaalfa
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 21, 2009 19:00

Renaut 12

Příspěvek od aldaalfa » sob bře 21, 2009 19:31

Zdravim vsechny priznivce reaultu. Mam maly dotaz. Zdedili jsme dve auta Renault 12TL. Prvni 1971-pojizdny(pres 200000km), zachovala karoserie. Druhy 1973-dobry motor(80000), prorezla karoserie. Obe auta maji platnou STK do kvetna 2009. K dispozici jsou tez nejake nahradni dily. Mohl by mi prosim nekdo poradit, co s nimi? Za kazdou radu budu rad.Dekuji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob bře 21, 2009 20:46

No, to se spíš nejdřív musíte zeptat sami sebe, co s tím :wink: Za zvážení stojí několik důležitých faktorů:
Je aspoň jedno z těch aut v takovém stavu, že má smysl jej "zachovávat pro budoucí generace"? (mnoho R12 je znehodnoceno různými kutilskými opravami a montáží rumunských dílů z Dacie)
Máme chuť si takové auto ponechat?
Jsme ochotni na jeho udržování obětovat nějaký ten čas i peníz?
Je to kde parkovat? (suchá garáž/stodola, nebo aspoň zastřešené stání)
...a našlo by se jistě ještě něco.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

aldaalfa
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 21, 2009 19:00

Příspěvek od aldaalfa » sob bře 21, 2009 21:18

Auta si nechceme ponechat. Myslel jsem to spise tak, jestli by se tato auta dala prodat, respektive jestli jsou vubec prodejna. Jeste doplnim, ze na jednom(1973) jsou zamky a zpetne zrcatko z dacie, jinak se jedna o original. Druhe auto by si musel nekdo prohlednout(nepoznam, co je orig.)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob bře 21, 2009 22:15

Prodejný je všechno, záleží jen na ceně a dohodě.
Vzhledem k novele zákona o odpadech platné od letoška se na převod takovýho auta vztahuje povinnost uhradit ekopoplatek ve výši 10.tis.Kč, bohužel včetně převodu z dědictví (na to pozor, pokud dědické řízení a převod na dědice neproběhly v loňském roce nebo někdy dřív). Z toho vyplývá, že to těžko někdo koupí jako jakýkoliv jiný registrovaný automobil - muselo by jít o zvlášť zachovalý vůz. Reálnější je vozidlo vyřadit z registru vozidel natrvalo (ne ekolikvidací) a případný nový majitel si pak zaregistruje takové vozidlo jako historické.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

aldaalfa
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 21, 2009 19:00

Příspěvek od aldaalfa » sob bře 21, 2009 23:29

OK.Dekuju za info

Dunga
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: sob pro 27, 2008 08:13
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek od Dunga » čtv dub 02, 2009 10:16

Jan Kalina píše: Reálnější je vozidlo vyřadit z registru vozidel natrvalo (ne ekolikvidací) a případný nový majitel si pak zaregistruje takové vozidlo jako historické.
omlouvam se, ze se sem pletu, ale je to mozne? pripadne co to obnasi? ja jsem myslel, ze auto musi byt prihlasene na klasicke znacky, nebo byt vyrazene minimalne 5 nebo kolik let, aby mohlo dostat zlute znacky, tak jak to funguje, jestli se muzu zeptat??
[img]http://renault5.unas.cz/16v.gif[/img]

Áčko
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Áčko » stř dub 15, 2009 18:30

v případě prodeje náhradních dílů bych měl o nějaké zájem, jen Francouzské.....
vozidlo lze zaregistrovat do registru historických vozidel za těchto podmínek,nejméně staré 25 a více let,vozidlo musí nejdříve projít klubovou testační komisí,která vystaví protokol o testování na historickou původnost,jeli tento protokol kladný,tak se vozidlo předává na testaci na krajskou komisi, projdeli i tato testace,lze vozidlo přihlásit do registru historických vozidel,majitel dostane zelené RZ. Žádná časová lhůta od vyřazení z registru vozidel do zaregistrování do registru historických vozidel není.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř dub 15, 2009 18:53

Áčko píše:v případě prodeje náhradních dílů bych měl o nějaké zájem, jen Francouzské.....
vozidlo lze zaregistrovat do registru historických vozidel za těchto podmínek,nejméně staré 25 a více let,vozidlo musí nejdříve projít klubovou testační komisí,která vystaví protokol o testování na historickou původnost,jeli tento protokol kladný,tak se vozidlo předává na testaci na krajskou komisi, projdeli i tato testace,lze vozidlo přihlásit do registru historických vozidel,majitel dostane zelené RZ. Žádná časová lhůta od vyřazení z registru vozidel do zaregistrování do registru historických vozidel není.
no... oficialne neni, ale pokud dojde k vyrazeni z registru a hned na to k registraci jako HV se zelenou znackou, tak to vypada blbe kvuli obchazeni zakona a bude nam to (tim myslim organizacim, ktere se o veterany staraji) do budoucna delat problemy.
Doporucuju minimalne nekolikamesicni pauzu "na renovaci" a pak to nikde podezreni budet nebude.
Nicmene FKHV vede jednani s MD o zruseni poplatku u vozidel, ktera prosla
I. Klubovou testaci nebo;
II. Klubovou a krajskou testaci

V tuto chvili je zbaveno poplatku HV se zelenou znackou. Nejedna se o odpad podle zakona.

Vice se doctete na www.fkhv.cz
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Áčko
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Áčko » čtv dub 16, 2009 00:26

DDT píše:
Áčko píše:v případě prodeje náhradních dílů bych měl o nějaké zájem, jen Francouzské.....
vozidlo lze zaregistrovat do registru historických vozidel za těchto podmínek,nejméně staré 25 a více let,vozidlo musí nejdříve projít klubovou testační komisí,která vystaví protokol o testování na historickou původnost,jeli tento protokol kladný,tak se vozidlo předává na testaci na krajskou komisi, projdeli i tato testace,lze vozidlo přihlásit do registru historických vozidel,majitel dostane zelené RZ. Žádná časová lhůta od vyřazení z registru vozidel do zaregistrování do registru historických vozidel není.
no... oficialne neni, ale pokud dojde k vyrazeni z registru a hned na to k registraci jako HV se zelenou znackou, tak to vypada blbe kvuli obchazeni zakona a bude nam to (tim myslim organizacim, ktere se o veterany staraji) do budoucna delat problemy.
Doporucuju minimalne nekolikamesicni pauzu "na renovaci" a pak to nikde podezreni budet nebude.
Nicmene FKHV vede jednani s MD o zruseni poplatku u vozidel, ktera prosla
I. Klubovou testaci nebo;
II. Klubovou a krajskou testaci

V tuto chvili je zbaveno poplatku HV se zelenou znackou. Nejedna se o odpad podle zakona.

Vice se doctete na www.fkhv.cz

Nevím co by bylo blbé na tom přeregistrovat auto hned z registru vozidel do registru HV ??? Žádný zákon se tím neobchází !!! Vše je tak v pořádku. Nevím,proč organizacím,které se o veterány starají a jsou združené pod FKHV nebo AVCC mělo dělat problémy ??? Mnoho lidí auto nebo motorku renovuje několik měsíců a roků a proč by ještě po dokončení renovace měli čekat další měsíce od vyřazení z jednoho registru a zapsání do druhého registru. A co by na tom mělo být podezřelé ?? Jeli vše v pořádku,tak nemůže být nic podezřelé.
Mohu také prozradit,že AVCC a FKHV vede jednání s MD o odpuštění dálničních poplatků pro historická vozidla.

Odpovědět

Zpět na „Veteráni“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů