VETERÁNSKÉ SPZ, KLUBOVÉ A KRAJSKÉ TESTACE

Máte veterána? Tipy, triky k renovaci. Kde sehnat díly?

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

VETERÁNSKÉ SPZ, KLUBOVÉ A KRAJSKÉ TESTACE

Příspěvek od DDT » úte led 11, 2005 11:27

Poměrně slušná stránka s poctivou dávkou informací.

http://www.eurooldtimers.com/
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte led 11, 2005 17:48

Přehoď sem tedy prosím Viktore moje poslední příspěvky k tomuto tématu odtud:
:arrow: http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... php?t=1898 a tyto řádky smaž. Díky :)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 11, 2005 18:47

Přehodit bohužel nelze.
Překopíruj je tedy sem a ve starém topiku to smáznu.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Přesunuto

Příspěvek od Jan Kalina » úte led 11, 2005 20:08

Přes člena konkurenčního klubu se ke mně dostali informace o tom, jak je to tedy s tou registrací/testací veteránů, tak sem něco přihodím (úplný informace naleznete zde :arrow: http://www.eurooldtimers.com/ sekce TESTACE (nedávám to sem jako reklamu, ale zdroj užitečných informací))
_____________________________________________________________
Co to vlastně veteránské doklady jsou?
Na tyto doklady lze přihlásit vozidlo do roku výroby 1981 (tady je myslím dnes už neplatný údaj z doby vzniku stránek, neboť minimální stáří vozu je 20let), které bylo v minulosti schválené pro provoz na pozemních komunikacích (tedy dříve mělo TP+SPZ). Vozidlo s těmito doklady, může jezdit po veřejných komunikacích neomezeně (při dodržování dopravních předpisů) a není třeba vyplňovat žádnou knihu jízd. S tímto vozidlem lze jezdit i do zahraničí. SPZ (RZV) je přenosná a lze ji používat pro více vozidel.

Nové znění zákona 56/2001 Sb, platné od 1.1.2002:
§ 36 odstavec 3 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích zní:
"(3) Historické vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích jen na základě registračního průkazu historického vozidla a se zvláštní registrační značkou pro historické vozidlo. Sportovní vozidlo lze provozovat jen na základě povolení vydaného ministerstvem. Vozidlo vybavené zvláštní registrační značkou pro historické vozidlo nesmí být používáno pro účely podnikání. Na pozemních komunikacích nelze provozovat historické vozidlo, které nesplnilo testování. Testování u historického vozidla nahrazuje technickou prohlídku a platí vždy do 31 . května následujícího kalendářního roku. Testování provádí právnická osoba, která má udělenou národní autoritu od mezinárodní organizace FIVA (Federation internationale des véhicules anciens), a to prostřednictvím jí ustanovených krajských testačních komisí, Předsedy krajských testačních komisí jmenuje ministerstvo na návrh právnické osoby provádějící testování. Prováděcí předpis stanoví způsob a podmínky registrace historického vozidla, další podrobnosti o provozu sportovního vozidla a další podrobnosti testování.".

K přidělení SPZ (RZV) a vydání průkazu historického vozidla je tedy zapotřebí provést dvě testace HV, a to: 1) Klubovou testaci 2) Krajskou testaci

Nejlepší začátek je tedy vstoupit, neboli stát se členem některého z mnoha klubů historických vozidel v České republice.

1) KLUBOVÁ TESTACE
Kluboví testační komisaři provedou testaci vozidla na historickou původnost. Testované vozidlo musí být (pomineme-li historickou originalitu-původnost) ve velmi dobrém technickém i optickém stavu.
Při této testaci se vyplňuje následující formulář: http://www.eurooldtimers.com/soubory/fo ... cenovy.doc
Klubová testace slouží jako podklad pro krajskou testační komisi.

2) KRAJSKÁ TESTACE
Krajští testační komisaři na základě klubové testace provedou krajskou testaci. Na základě této testace předseda komise vystaví PRŮKAZ HISTORICKÉHO VOZIDLA. Tento průkaz je každý rok prodlužován a platí 10 let.
S tímto průkazem, s žádostí pro přihlášení vozidla (k dispozici na DI) a zaplacenou pojistkou (SPZ se na pojišťovně nahlásí později) se majitel vozidla dostaví na ministerstvo dopravy a spojů v Praze, kde mu bude vydána SPZ (RZV). SPZ (RZV) jsou vydávány ve více provedeních (obdélník, lichoběžník, apod.) dle druhu vozidla.

Pro vydání SPZ (RZV) na automobil je nutno přiložit 2 kolky v hodnotě Kč 1000,-.
Pro vydání SPZ (RZV) na motocykl je nutno přiložit 1 kolek v hodnotě Kč 1000,-.
Pro zaevidování (automobily i motocykly) 1 kolek v hodnotě Kč 10,-.
Úřední hodiny ministerstva: pondělí a středa 8:00 – 17:00 hod.
Pokud si majitel vozidla nemůže SPZ (RZV) na ministerstvu vyzvednou osobně, může k tomu zplnomocnit jinou osobu. Plná moc musí obsahovat číslo občanského průkazu majitele vozidla a číslo OP zplnomocněné osoby. Plná moc nemusí být notářsky ověřena.

SPZ (RZV) je evidována na majitele nikoliv na vozidlo. To znamená, že pokud máte více historických vozidel, můžete na ně používat jen jednu SPZ (RZV). Průkaz HV však musí být vystaven pro každé vozidlo.

Na historické vozidlo se platí 1/12 povinného ručení. V případě, že máte více HV, platí se 1/12 pojistného z nejvyšší kubatury.
_____________________________________________________________

Mám sice ještě pár detailů nevyjasněnejch, ale pro začátek tohle stačí - až si ujasním, doplním :wink:

Doplnění :arrow: užitečný link http://www.veteran.cz
http://www.veteran.cz/word/pokyny.doc
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv led 20, 2005 14:04

Informace o správních poplatcích souvisejících s registrací historických vozidel:

Výše vybíraných poplatků za registraci historického vozidla po účinnosti zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, který nabyl účinnosti třicátým dnem po jeho vydání. Sbírka zákonů částka 215 byla vydána a rozeslána dne 17. prosince 2004, účinnost tohoto zákona je od 16. ledna 2005.


Při vybírání správních poplatků u historických vozidel došlo k úpravě správních poplatků, které budou uplatňovány na žádosti, které budou předloženy po účinnosti zákona respektive dodány od 17. ledna 2005.


V minulosti se vybíral poplatek za vydání zvláštní registrační značky ve výši 1.000,- Kč za 1 ks tabulky a to jak tabulek se zvláštní registrační značkou trvale manipulačních (znaky „X“, „A“, „B“, „S“ apod.) nebo tabulek se zvláštní registrační značkou určenou pro historická vozidla (znaky „V“). Za vydání osvědčení o registraci byl vybírán správní poplatek ve výši 10,- Kč.


Upozorňujeme, že nadále se vybírají na Ministerstvu dopravy správní poplatky vylepením kolků v níže stanovené výši na podávané žádosti.


Podle nové právní úpravy, která je nastavena položkou 26 Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích bude u registračních poplatků u historických vozidel použita následně:


1. Přeregistrace doposud nezaregistrovaných historických vozidel v registru historických vozidel na Ministerstvu dopravy se provede za správní poplatek pokud se jedná o historické vozidlo, které

a) má v novém průkazu historických vozidel zapsánu přidělenou zvláštní registrační značku trvale manipulační a nebylo doposud vydáno osvědčení o registraci vozidla, současně musí být předloženy původně vydané tabulky se zvláštní registrační značkou trvale manipulační bez poplatku.

(Použije se ustanovení osvobození od poplatku na základě povinné výměny průkazů historických vozidel podle vyhlášky č. 240/2002 Sb. a jsou vydány nové tabulky se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla.)


b) nemá v novém průkazu historických vozidel zapsánu přidělenou zvláštní registrační značku trvale manipulační a současně však musí být předloženy původně vydané tabulky se zvláštní registrační značkou trvale manipulační za správní poplatek ve výši 50,- Kč.

(Nelze použít ustanovení osvobození od poplatku na základě povinné výměny průkazů historických vozidel podle vyhlášky č. 240/2002 Sb., protože nedošlo ve stanovené době k zápisu této zvláštní registrační značky stanoveným správním orgánem – Ministerstvem dopravy)


2. Nebudou-li při přeregistraci podle bodu 1 písmene a) nebo b) předloženy k výměně původně vydané tabulky se zvláštní registrační značkou trvale manipulační bude účtován poplatek podle položky 26 písm. d), který je ve výši 500,- Kč za každou tabulku a poplatek podle položky 26 písm. e), který je ve výši 50,- Kč.


3. Nová registrace historického vozidla bude provedena podle položky 26 písm. a) podle druhu vozidla, přičemž nelze použít jednoho typu tabulek se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla, jedná-li se o rozlišná vozidla a zápis do registru historických vozidel se zapisuje, jde-li

- o motocykl do 50 cm3 ………………………………………………………….…….……... 300,- Kč

- o motocykl nad 50 cm3 včetně motocyklu s přívěsným nebo postranním vozíkem nebo motorové tříkolky, popřípadě motorové čtyřkolky ……… ………..…. 500,- Kč

- o motorové vozidlo s nejméně čtyřmi koly ………………………………... 800,- Kč

- o přípojné vozidlo do 750 kg hmotnosti včetně ……….……………..…… 500,- Kč

- o přípojné vozidlo nad 750 kg hmotnosti ……….……………………...…. 700,- Kč


4. Každé další nově zaregistrované historické vozidlo stejné kategorie a pokud lze použít stejnou registrační značku stejného typu. Je možné použít položky 26 písm. e), která je ve výši 50,- Kč za každý dodatečný zápis do registru historických vozidel. Na základě tohoto ustanovení je proveden zápis do průkazu historického vozidla a vydává se další osvědčení o registraci vozidla k již dříve přidělené zvláštní registrační značce pro historická vozidla.


5. Požaduje-li vlastník historického vozidla vydání nových tabulek se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla za původně vydané tabulky se zvláštní registrační značkou pro historická vozidla, které byly odcizeny, ztraceny nebo poškozeny bude účtován poplatek podle položky 26 písm. d), který je ve výši 500,- Kč za každou tabulku a poplatek podle položky 26 písm. e), který je ve výši 50,- Kč za každý další provedený zápis do registru historických vozidel v případě, že tyto tabulky byly vydány pro víc historických vozidel.


V příloze je uveden výpis nejdůležitějších informací nutných ze Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích


Prosím o další rozeslání této informace předsedům krajských testačních komisí, všem členům a majitelům historických vozidel, kteří jsou ve Vašich sdruženích. Výše těchto správních poplatků byla konzultována na Ministerstvu financí dne 14. ledna 2005.


S pozdravem


V Praze dne 15. ledna 2005


Mgr. Eduard Masařík

zástupce ředitele odboru

schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pát led 28, 2005 11:29

Informace k registraci a výměně RZ historického vozidla na ministerstvu dopravy
19. ledna 2005

Neustále nové informace - základ bezproblémového chodu jednotlivých klubů.

Ve spolupráci s ministerstvem dopravy (MD), konkrétně se slečnou Koželuhovou a ing. Beranem, kterým tímto patří dík ve snaze rozšířit informace široké veřejnosti, pro vás uvádíme důležité informace týkající se registrací historických vozidel (HV) a jejich přeregistracím na nové vzory registračních značek (RZ).

Během tohoto roku postupně proběhne přeregistrování historických vozidel do centrální databáze, kdy dojde i k výměně stávajících SPZ za nové RZ, tj. zelené V s modrým pruhem a emblémem EU.

Jednotlivé nepotvrzené fámy o faktu, že se pozastavila registrace nových HV je mylná. Proces přeregistrování je ovšem upřednostněn před procesem nových registrací. Nové registrace vyhotovuje sl. Koželuhová dle aktualizovaných pokynů, které najdete níže. Samotnou proceduru přeregistrací provádí ing. Beran a ing. Musil.

Postup těchto procedur je popsán v následujících sekcích:

Co je zapotřebí k zaregistrování historického vozidla
Výměna RZ historického vozidla (týká se RZ A až X)
Výměna RZ historického vozidla (tyká se RZ s písmenem V - bez Euro pruhu)
Jednotlivé kroky budou neustále aktualizovány ve spolupráci s MD.

Co je zapotřebí k zaregistrování historického vozidla
Přihláška řádně vyplněná a 2x podepsaná
Průkaz historického vozidla vyplněný včetně klubového razítka s podpisem
Okopírovaná "Klubová testace" s doplněnými údaji:
max. rychlost km/h
výkon v kW při otáčkách
pohotovostní hmotnost
celková hmotnost
převodovka - aut. nebo man.
Okopírovaná "Krajská testace"
Doklad o pojištění, které musí mít s sebou řidič při jízdě vozidlem
Poplatky za registraci nového historického vozidla jsou určeny v zákoně č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích část II, položka č. 26
Průkaz totožnosti
V případě zastupování je nutné předložit zmocnění vlastníka vozidla konkrétní osoby (příjmení, jméno, titul, číslo OP, bydliště), doklad jeho totožnosti. Na zmocnění musí být vlastnoruční podpis zmocnitele - vlastníka vozidla. Zmocnění nemusí být notářsky ověřené.
Pokud je vozidlo vybaveno tažným zařízením, musí být tento údaj napsán v průkazu historického vozidla s uvedením váhy brzděného / nebrzděného přívěsu - v části jiné záznamy.

Vojenské vozidlo transportér: v průkazu historického vozidla musí být vyznačena max. rychlost 30 km/h a doprovod ve věži.

Pokud se žadatel nestane členem klubu, musí Krajská testace vyznačit v místě mateřského klubu "Nečlen" a dát razítko a podpis.

Při nesouladu jakýchkoliv údajů uvedených v průkazu historického vozidla a protokolu "Klubové testace" a "Krajské testace" nebude vozidlo zaregistrováno. Oba protokoly jsou nutné pro registraci historického vozidla.

V případě nedodání všech potřebných materiálů k registraci historického vozidla nebudou žádosti přijímány.

Výměna RZ historického vozidla (týká se RZ A až X)
Žádost o zápis změn údajů + Přihlášku k registraci
Průkaz historického vozidla vyplněný včetně klubového razítka s podpisem
Okopírovanou "Klubovou testaci" s doplněnými údaji:
max. rychlost km/h
výkon v kW při otáčkách
pohotovostní hmotnost
celkovou hmotnost
převodovka aut - man
Okopírovanou "Krajskou testaci"
Doklad o pojištění, které musí mít s sebou řidič při jízdě vozidlem
Kolky:
pokud má vlastník vozidla zelený průkaz, kde má napsanou registrační značku a zároveň dostal už nový průkaz, platí vlastník 50 Kč
pokud má vlastník modrý průkaz, kde má napsanou starou registrační značku neplatí nic
Průkaz totožnosti
V případě zastupování je nutné předložit zmocnění vlastníka vozidla konkrétní osoby (příjmení, jméno, titul, číslo OP, bydliště), doklad jeho totožnosti. Na zmocnění musí být vlastnoruční podpis zmocnitele - vlastníka vozidla. Zmocnění nemusí být notářsky ověřené.
Pokud je vozidlo vybaveno tažným zařízením, musí být tento údaj napsán v průkazu historického vozidla s uvedením váhy brzděného / nebrzděného přívěsu - v části jiné záznamy.

Vojenské vozidlo transportér: v průkazu historického vozidla musí být vyznačena max. rychlost 30 km/h a doprovod ve věži.

Pokud se žadatel nestane členem klubu, musí krajská testace vyznačit v místě mateřského klubu "Nečlen" a dát razítko a podpis.

Při nesouladu jakýchkoliv údajů uvedených v průkazu historického vozidla a protokolu "Klubové testace" a "Krajské testace" nebude vozidlo zaregistrováno. Oba protokoly jsou nutné pro registraci historického vozidla.

Výměna RZ historického vozidla (tyká se RZ s písmenem V - bez Euro pruhu)
Žadatel musí přinést:

Značky
Průkaz historického vozidla
Osvědčení o registraci silničního motorového vozidla a přípojného vozidla
V případě zastoupení plnou moc
Pokud má žadatel více zapsaných vozidel na jedné značce, musí předložit stejné podklady i u ostatních vozidel.

Kontakt: Ing. Musil Petr, tel: 972 231 486

převzato od Cadillac clubu
Copyright &copy; 2005, Cadillac klub Česká republika
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned dub 10, 2005 00:02

S dnešním dnem se RCČR zapojil do VCC, FKHV a FIVA.
Spolu s tím jsme se stali testační autoritou na původnost historických vozidel.
Testační komisaře máme zatím dva.
Prvním jsem nějakou shodou okolností já a druhou zcela zaslouženě Lesshuhn :-)

Pokud budete ohledně veteránů cokoliv potřebovat, víte kam se máte obrátit :wink:
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv dub 14, 2005 20:02

Trochu jsem se rozhlédl kolem po renaulťáckých stránkách (Honza Kalina asi bude vědět, kde) a konstatoval jsem že úroveň informací o veteránech a vet. předpisech je strašlivá. pokusím se, bude-li stačit čas, kromě těchto informací, které už tady na fóru jsou sepsat další užitečné údaje pro ty z vás, kteří máte veterána a nevíte co a jak.

P.S: Honzo, rozštípla mne informace ve stylu "Znám lidi, co na tom sedí"....
...ach jo.. :(
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv dub 14, 2005 20:06

Začnu základy:

Podle článku 1.2 mezinárodního technického kodexu FIVA :
Zachovalé historické vozidlo je mechanicky poháněné vozidlo, vyráběné více jako
21 let pravidlo pro roky 2000 / 2001
22 let pravidlo pro roky 2002 / 2003
23 let pravidlo pro roky 2004 / 2005
24 let pravidlo pro roky 2006 / 2007
25 let pravidlo pro roky 2008 / 2009
a udržované v historicky korektním stavu díky péči osoby nebo organizace, která je vlastní pro jeho historické a technické hodnoty a neužívá je ke každodennímu transportu, a pro něž FIVA na základě žádosti vystaví průkaz identity (FIVA Identity Card).
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » ned led 01, 2006 17:37

Otázky:

Řekněme, že vlastním vozidlo, které již rokem výroby splňuje podmínky, díky kterým je již považovatelné za vozidlo historické.

Dovoz ze západu, doklady ČR, výměna karoserie, úředně přeražené VIN.

a) Je to překážkou k provedené veteránské testace?

b) Další variantou je obdobné vozidlo postavené na doklady z trošku jiného modelu, problém, který řeší Honza.

c) A co když mám jenom zahraniční doklady?

d) Podle mého názoru, jediným nositelem seriozní informace o původu vozidla je VIN a současný systém umožňuje VIN zlikvidovat za předpokladu, že se vyrazí VIN, které stále odpovídá stejné modelové řadě. Jezdit by však chtěl kde kdo auty z ciziny a doklady mnohdy nesedí, VINy jsou přeráženy jako o život, jak se k tomuto staví veteránská testace? Je možné napáchaná zvěrstva v identifikaci vozidel-veteránů pomocí VINu nějak během vetránské testace napravit?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon led 02, 2006 11:51

Robert píše:Otázky:

Řekněme, že vlastním vozidlo, které již rokem výroby splňuje podmínky, díky kterým je již považovatelné za vozidlo historické.

Dovoz ze západu, doklady ČR, výměna karoserie, úředně přeražené VIN.

a) Je to překážkou k provedené veteránské testace?
není, pokud bude provedena výměna karoserie v souladu s předpisy. V takovém případě ale nemůže být vůz považován za autentický (což nevadí).
Robert píše: b) Další variantou je obdobné vozidlo postavené na doklady z trošku jiného modelu, problém, který řeší Honza.
Tohle u nás neprojde a pokud tak jen jako skupina poslední, přestavby a repliky. Konkrétněji to lze zhodnotit až při testaci. Je však možné že vůz nevyhoví.
Robert píše: c) A co když mám jenom zahraniční doklady?
Zahraniční doklady postačí. na jejich základě lze provést testaci. České doklady nejsou třeba.
Robert píše: d) Podle mého názoru, jediným nositelem seriozní informace o původu vozidla je VIN a současný systém umožňuje VIN zlikvidovat za předpokladu, že se vyrazí VIN, které stále odpovídá stejné modelové řadě. Jezdit by však chtěl kde kdo auty z ciziny a doklady mnohdy nesedí, VINy jsou přeráženy jako o život, jak se k tomuto staví veteránská testace? Je možné napáchaná zvěrstva v identifikaci vozidel-veteránů pomocí VINu nějak během vetránské testace napravit?
Toto je viz bod A. VIN je sice identifikátorem vozidla, ale není jediným identifikátorem. Navíc se skládá z několika částí, které se hodnotí zvlášť (viz a). Mnoho zvláště starších veteránů nedisponuje žádným VIN, pouze výrobním číslem. Pak je třeba zhodnotit toto výrobní číslo, které je umístěno na různých součástech vozidla (typicky karoserie, podvozek a motor).
Naposledy upravil(a) DDT dne pon led 02, 2006 23:30, celkem upraveno 1 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon led 02, 2006 18:48

Jestli to tedy dobře chápu, mám-li auto dovezené a u nás postavené na modelově neodpovídající doklady, mohu je v klidu zahodit, ponechal-li jsem si originály z ciziny a VIN zůstal neposkvrněn.

A je-li řekněme znehodnocené VIN a nejsou poškozené hliníkové štítky, které se i v dnešním systému ponechávají, dá se model identifikovat podle nich?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon led 02, 2006 23:26

Robert píše:Jestli to tedy dobře chápu, mám-li auto dovezené a u nás postavené na modelově neodpovídající doklady, mohu je v klidu zahodit, ponechal-li jsem si originály z ciziny a VIN zůstal neposkvrněn.
Ano, to je přesné
Robert píše: A je-li řekněme znehodnocené VIN a nejsou poškozené hliníkové štítky, které se i v dnešním systému ponechávají, dá se model identifikovat podle nich?
Na tohle ti nedokáži odpovědět od stolu. Bylo by třeba abych vůz viděl a identifikoval jej podle toho, co znám, podle dobové dokumentace atd. Obecně lze říct, že takové vozy, u kterých lze mít určité pochybnosti o jejich původu, či původnosti je třeba zkoumat důkladněji.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon led 02, 2006 23:59

Robert má na mysli případ, kdy je na voze původní každej šroubek a možná i koberečky, ale nelogickým způsobem přestaveb u nás (výměn kastle) dostalo to auto jinej VIN (z dokladů od jinýho auta). Takže je z něj dnes papírově úplně jinej typ vozu, byť fyzicky ani omylem.

A kdyby v tom zkoumání byl někdo tak úspěšnej, že by našel skutečnej VIN na mých R20 a R30 ještě někde jinde, než byl obvykle vyražen na očích, blahořečil bych ho..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 03, 2006 00:18

Honzo, už jsem psal výše, že změna VIN mě netrápí, pokud byla oprava provedena způsobem odpovídajícím příslušným dobovým postupům a byla použita z typu, který byl slučitelný s tím vozem, kterému byla transplantována.
Je ale nutno poznamenat, že oprava takového rozsahu se může podepsat (i při dodržení výše uvedeného) na zařazení do klasifikační skupiny podle pravidel FIVA.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte led 03, 2006 21:49

Stáhl jsem si formuláře, do kterých se vyplňuje vše možné o autě, které chci dostat na veteránská čísla a mám dokonce pocit, že auto popisují mnohem důkladněji, než současné technické průkazy. Podle mého názoru je nemožné neodhalit jakoukoliv modifikaci na podstatných provozních skupinách a ještě by mě zajímalo, které modifikace nebo neshody jsou absolutně nepřijatelné, aby auto testací prošlo?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř led 04, 2006 00:03

Roberte, odpověď na tuto jednoduchou otázku je natolik komplexní, že jakkoliv bych se snažil být co nejpřesnější byla by tato odpověď zavádějící.
Máš-li na mysli něco konkrétního, ptej se.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » ned dub 06, 2008 00:26

Nevím jak Vám, ale když kliknu na veteran.cz tak mi NOD nahlasí vir :!:

Uživatelský avatar
m1tv
Advanced member
Příspěvky: 398
Registrován: úte kvě 22, 2007 20:05
Bydliště: PrAhA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1tv » sob pro 13, 2008 23:06

otazka: mam možnost koupit R 8 rv 66 ..problem je v tom že je psana na puvodniho majitele kterej umřel součqasnej majitel auta ma jen kupni smlouvu ale auto neni na nejani odhlašeny ..da se to nejak přihlasit? co sem se ptal tak mi ta kupni smlouva na přihlašeni nestači a musel bych dohnat nekoho z pozustalejch aby mi napsaly nakou smlouvu o dedictvya darovani ..vi o tom někdo vic ? A jestly ma cenu se tim zabejvat ..auto neni v žadnym dobrym stavu viz odkaz http://m1tv.rajce.idnes.cz/r8/ ale zachranit by rozhodne šlo da se to nejak obejit abych to přihlasil diky
R 19 absurdly low car
Clio I 2,0 16v Race car
Laminati odpocivejte na kousky, necht rez zapocne.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned pro 14, 2008 15:41

A soucasny majitel to koupil od koho, kdyz puvodni majitel jiz nezije?
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Butcher
Člen RCČR
Příspěvky: 794
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:00
Bydliště: Prypiat
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher » ned pro 14, 2008 19:52

Řekl bych že původní majitel zemřel někdy v době mezi prodejem a odhlášením,ne?

Uživatelský avatar
m1tv
Advanced member
Příspěvky: 398
Registrován: úte kvě 22, 2007 20:05
Bydliště: PrAhA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1tv » ned pro 14, 2008 21:50

ten manik co to auto ted ma to kupoval v roce 94 :roll: vyprd se na to nenechal to odhlasit na sebe jen sepsaly smlouvu a auto odvez ..mezitim majitel umřel takže auto je psany na toho mrtvyho ale papiry a auto je u novyho majitele
R 19 absurdly low car
Clio I 2,0 16v Race car
Laminati odpocivejte na kousky, necht rez zapocne.

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » ned čer 28, 2009 00:20

tak technicka umime testace i na motorky? muzu koupit motorku ale nema papiry :cry: a je to nakej 75tej rok .. tak ze by se to liplo na Vecka ... i kdyz na druhou stranu me ty Vecka asi nezachranej kdyz na ni nemam papiry ale to uz bych nejak poresil pak.

Dík za odpověď
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Odpovědět

Zpět na „Veteráni“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů