Příspěvek
od jarda19 » pon pro 05, 2016 19:20
Křovák tohle není jenom z mojí hlavy:
Při nabíjení vybitého olověného akumulátoru o 6-ti článcích, stoupá jeho svorkové napětí ve třech pásmech. První pásmo je charakteristické tvorbou kyseliny sírové v pórech olověných desek (mřížek), napětí stoupá na cca 13,2 V, hustota elektrolytu se zvyšuje až na 1,15 g/cm3. Nabíjení pokračuje ve druhém pásmu, kdy pokračuje přeměna síranu olovnatého až do vzrůstu napětí na cca 14,7 V při současném zvýšení hustoty elektrolytu na 1,25 g/ cm3. Při překročení napětí 14,7 V (třetí pásmo nabíjení) se začne kromě síranu olovnatého rozkládat voda na kyslík a vodík, akumulátor začne „bublat“ – plynovat. Rozloží-li se pak všechen síran olovnatý, dosáhne napětí akumulátoru hodnoty 16,2 až 16,8 V a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3. Akumulátor bouřlivě plynuje a nadále se již jeho napětí nezvyšuje.
Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 – 14,7V, nabíjení pak ukončíme po dosažení 16,2 – 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces desulfatace..
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....