diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Najdete-li nějaké schéma, dejte ho sem!

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pe3k
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: stř led 04, 2012 19:59

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od Pe3k » úte úno 07, 2012 15:18

Thalia II a čínský ELM327 s programem ScanMasterELM v2.1 krásně komunikují. Live data, grafy...Parádní hračka. Doporučuji!!! :lol:
Renault Thalia Expression 1,2 16V 4.1.2012

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

ELM327 rocks !!!

Příspěvek od hackerjack » pon úno 13, 2012 23:59

Zdravim,
tak jsem se konecne dostal k tomu, na co se chystam jiz od lonskeho leta - pohral jsem si (co taky jineho delat v techhle mrazech :cry: ) s klonem ELM327 ve vlastnim EspIV a musim rict, ze jsem z vysledku vice nez nadseny. Z pochopitelnych duvodu jsem nezkousel zapis (alespon zatim ne), takze v tehle oblasti jeste nemam jasno, ale jinak tenhle kouzelny cip umoznuje pohodlne komunikovat se vsemi jednotkami, at uz na CAN sbernici nebo na K-line. Precist je mozne vsechno. Prijemne mne prekvapilo, ze Renault celkem dodrzuje diagnosticka doporuceni norem, i tam, kde implementuje vlastni, specificke funkce. Asi proto ty ELMscany a podobne programy dokazou alespon neco precist.
Prednosti:
- klon ELMu resp. OBD interface je za hubicku
- moznost pracovat jak na CAN, tak i na K-line v jedinem adapteru z jedine aplikace
- nekonecne moznosti testovani a cteni ECU pres jednoduchy textovy terminal nebo male apps
- klony OBD inteface s ELM 327 jsou standardne vybaveny USB s FTDI chipem. FTDI nabizi drivery jak pro Win, tak pro Tuxe, tak i pro Andriod, a jednou mozna i pro WinPhone -> nekonecne moznosti tvorby programku, treba i pro mobilni telefony.
Nevyhody:
- je treba predem zkontrolovat klon po technicke strance, na netu se prodavaji i klony s poblbanym zapojenim budice CAN sbernici, jak mne jedna dobra duse upozornila. Auto to sice nezrusi, ale takovy interface na sbernici CAN proste nefunguje.
- zatim neexistuje vhodna aplikace pro Renault = je treba vedet co, jak a kde cist -> potreba znat ELM + diagnosticke informace Renaultu (ty jsou ale nastesti dostupne pres DDT2000)
- ELM nestiha spionovani na CAN sbernici, je to pro nej prilis mnoho dat, prenaseny ASCII format je zbytecne objemny a ELM se hned "ucpe"

Muj zaver: Go for it man, go for it, it rocks!
HJ

iutre
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 29, 2011 18:32

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od iutre » pát úno 17, 2012 20:38

Zdravím chtel bych vás pozadat o radu. Mám Renault Laguna 2 Koupil jsem ELM327 V1.4 Bluetooth k tomu mám aplikaci na android TORQUE Pripojim ELM k autu zablika a sviti cervene zapnu aplikaci na tel dam sparova a propijit ELM se rozblika a ten mi hlasi pripojeno a po chvilce mi vyskoci. ECU problem The ECU is reporting that it does not supported the reading of any PIDs.Your vehicle may not be OBD2 compliant or the vehicle ECU has not been enabled by your dealer manufacturer for OBD2 access Will probably not be able to retrieve information due to this problem. A nejdou live data. Predem diky za pomoc. A jeste se tam obevuje PIDs no supported

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1844
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od faldicek » sob úno 18, 2012 23:57

Já myslím, že odpověď máš o příspěvek výše a zároveň jsi si odpověděl sám, diagnostika ti sama píše, že není kompatibilní...

iutre
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 29, 2011 18:32

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od iutre » pon úno 20, 2012 12:41

No to jsi mi pomohl ale jak to rozchodit testoval jsem to na meganu a tam to je v pohode je to stejny rocnik stejny motor. Zakopany pes je v PIDs

pivasek
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř črc 20, 2011 15:06

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od pivasek » pon úno 20, 2012 13:25

zkus prostříknout kontakty na konektoru kontaktolem

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od hackerjack » úte úno 21, 2012 23:28

iutre píše:Zdravím chtel bych vás pozadat o radu. Mám Renault Laguna 2 Koupil jsem ELM327 V1.4 Bluetooth k tomu mám aplikaci na android TORQUE Pripojim ELM k autu zablika a sviti cervene zapnu aplikaci na tel dam sparova a propijit ELM se rozblika a ten mi hlasi pripojeno a po chvilce mi vyskoci. ECU problem The ECU is reporting that it does not supported the reading of any PIDs.Your vehicle may not be OBD2 compliant or the vehicle ECU has not been enabled by your dealer manufacturer for OBD2 access Will probably not be able to retrieve information due to this problem. A nejdou live data. Predem diky za pomoc. A jeste se tam obevuje PIDs no supported
Tvoje otazka a popis problemu ukazuje myslim dosti typicke nepochopeni toho, jak funguje diagnostika a jak jednotlive automobilky prakticky implementuji diagnosticke standardy.
Strucne v bodech to nejdulezitejsi:
- ELM327 adapter je technicky schopny komunikovat se vsemi ECUs v aute, protoze Renault pouziva kombinaci CAN a K-Line a ELM 327 podporuje oba typy
- casto se tvrdi, ze Renault ted jiz dela diagnostiku (pouze) na CAN. Je to minimalne nepresne, ne-li nepravdive tvrzeni. Jednotlive modely, facelifty, ale i rocniky modelu se mohou lisit. Je v tom docela hokej, ktery je evidentne zapricinen predevsim snahou o co nejnizsi vyrobni naklady. Dve auta stejneho modelu mohou klidne mit ECUs na rozdilnych sbernicich, predevsim pokud se vybavou alespon trochu lisi. Prilis nezalezi na roku vyroby. Napriklad v mem technicky relativne mladem Esp4Ph2 pouze 3 jednotky (nepocitaje audio) komunikuji pres (novejsi) CAN a zbyvajich 6 komunikuje pres (zastaralou) K-Line.
- Renault pouziva proprietary diagnostiku, ktera muze byt nahlizena jako vyznamne rozsireni ci nadmnozina standardni diagnostiky
- kazdy Renault ma nejakou jednotku vstrikovani. Jednim z ukolu teto jednotky je nabizet i "standardni" OBD diagnostiku v omezenem rozsahu, na standardni diagnosticke adrese. Prakticky to znamena, ze kdyz zapojis bezny OBD adapter (napriklad ten s ELM327) a nejakym OBD programem se pokusis "diagnostikovat", tak OBD program zakomunikuje na standardni OBD adrese (7E0), kde mu odpovi jednotka vstrikovani a poskytne zakladni udaje, odpovidajici OBD standardu
- ELM327 je genialni cip v tom, ze sam dokaze hledat aktivni ECU na diagnosticke sbernici. Staci, kdyz mu aplikace posle prikaz na zakladni cteni OBD dat (0100) a ELM sam specifickym zpusobem hleda na vsech sbernicich, ke kterym je pripojen (tedy u Renaultu K-line a CAN bus), zda mu nejaka jednotka odpovi.
- komunikace OBD standardu je navrzena tak, ze diagnosticky program musi s ECU jednotku, se kterou chce komunikovat, nejprve navazat spojeni (otevrit session) a toto spojeni take neustale udrzovat ve stavu "aktivity". Pokud tak nedela, tak ECU rychle (typicky do 3 sekund) ze sve strany session ukonci, coz prakticky znamena, ze kazdy dalsi dotaz diag. programu je ignorovan a napriklad ELM327 hlasi "NO DATA". Napr. analyza komunikace CLIPu krasne dokumentuje, jak CLIP neustale bombarduje zvolenou ECU jednotku zadostmi o cetbu parametru (funkce 2180 ci 2182) nebo alespon neustalymi zadostmi o otevreni diagnosticke session (funkce 10C0).
- timeout diagnosticke session (resp. jeji udrzovani) se (z hlediska ELM327) podstatne odlisne osetruje pro K-Line a pro CAN

Ted uvaz to, co jsem napsal vyse, spolecne. Vidim to tak, ze ten tvuj program se pokousi otevrit standardni OBD session, coz se diky genialite ELM327 chipu podari a jednotka vstrikovani, ktera na default adrese nasloucha, poskytne nejakou zakladni OBD odpoved. Protoze ale Renault pouziva proprietary OBD protokol, ktery tvuj program evidentne nema implementovany a protoze se k tomu jeste pricte problem s timeoutem diag. session, ktery tvoje aplikace evidentne nema osetreny pro oba mozne technicke standardy (CAN a K-Line), tak aplikace skonci ve zmatku a v ponekud nesmyslne blah-blah-blah vypovedi. Cele je to jeste zkomplikovane vlozenym bluetooth prenosem, ktery pochopitelne muze vnest dalsi necekanou komunikacni prodlevu, v jednou nebo druhem smeru, mozna v obou.
Problemem ale urcite nejsou ony PIDs... jak jsi napsal.
Doporucil bych v prvnim kroku vyzkouset ten samy program s adapterem na USB kabelu. V dalsim kroku bych doporucil jinou aplikaci. Ve tretim kroku bych doporucil vyzkouset obycejny terminal proti ELM327, pohrat si trochu a zjistit co a jak komunikuje a na ktere sbernici.
HJ

iutre
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 29, 2011 18:32

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od iutre » stř úno 22, 2012 15:23

Dekuju za uzasnou odpoved tvuj clanek jsem si 3x precetl a je to stejne jako by tobe nekdo vysvetloval motor v nasa. Takze prosim te bud tak hodny a vysvetli mi to jako by jsi to vysvetlis svoji mame. Nikdy jsem to nedelal a na tohle jsem uplny xxxx. Je obdivuhodne ze tomu takhle rozumis a pro me nepochopitelne. Takze moje predstava byla koupil BT kabel pripojim stahnu app do androida a budu mit live data Rychlost otaqcky atd. Muj problem tedy je pripojim BT spustim na notasu app Scanmater Spoji se vypise chyby smaze chyby ale kdyz dam ze chci videt live data Vsechny app spadnou nebo skonci chybou. V notasu jsem zkousel 2 App a v telefonu 3 a na vsech je to stejne Dokonce jsem dosel tak daleko ze v tel vyctu chyby dokonce je i smazu ale live data nejdou. Proc ? Kdyz na dalsich uz 5 autech to jede v pohode. A prosim bez tech odbornych slov kterym vubec nerozumim. Idealni by bylo napsat tam to zmackni to si stahni tam to zastrc. Ale chapu ze takhle to asi nepujde. Jeste upresnim mam Laguna 2 2001 Grandtour
Naposledy upravil(a) iutre dne sob úno 25, 2012 10:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od Zefek » stř úno 22, 2012 16:04

Já si nemyslím, že je to tak, jak píše HJ. Důvodů, proč používat CAN je mnoho. Krom všeho ostatního jsou v autech (aspoň v Renaultech) CAN sběrnice dvě - CAN V (vehicle), CAN M (multimedia). CAN M bývá také připojená na diagnostickou zásuvku (tuším, že jsou to piny 12, 13).
Co se týče Clipu, tak v současné době existují tři uživatelské rozhraní, mezi nimiž je obrovský rozdíl. To nejstarší nedokáže zobrazit topologii jednotek a tak se vyhledávají všechny aktivní jednotky. Bez ohledu na tom, jestli jsou na CAN, nebo K-Line.

Druhé rozhraní je od Laguny II. U Laguny II již jsou všechny jednotky na CANu, ale zároveň i na K-Line. Toto rozhraní již umí zobrazit topologii jednotek. A to je právě výsadou CANu. Vzhledem k tomu, že je občas problém hledat chyby mezi propojeními jednotek, všechny jednotky v současnosti podporují CAN již v základu. Topologie jednotek se nevytváří, ale je uložena v jedné, od roku 2003 ve dvou jednotkách (jedna z nich je airbag).
V Clipu je možnost prohlédnout si vysledky diagnostiky. Měl jsem možnost diagnostikovat auto, na kterém byla chyba v multiplexu jednotky airbagu a proto mi Clip nezobrazil topologii jednotek. Ale, protože se jednalo o Lagunu II, která má i K-Line na všech jednotkách, ve výsledcích diagnosti jsem viděl zdiagnostikovanou jednotku airbagu, protože byla porucha na vedení CAN.

Mégane III, Laguna III, ... a další auta již nemají K-Line, ale pouze CAN. Mégane II má K-Line pouze na jednotce vstřikování a to zároveň s CAN. Je to z důvodu zachování kompatibility, protože jednotka nebyla pouze v Mégane II, ale také v Laguna II, nebo jiných autech, kde bylo jinak řešeno propojení s přístrojovou deskou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od hackerjack » stř úno 22, 2012 21:26

iutre píše:Dekuju za uzasnou odpoved tvuj clanek jsem si 3x precetl a je to stejne jako by tobe nekdo vysvetloval motor v nasa. Takze prosim te bud tak hodny a vysvetli mi to jako by jsi to vysvetlis svoji mame. Nikdy jsem to nedelal a na tohle jsem uplny XXXXXXX. Je obdivuhodne ze tomu takhle rozumis a pro me nepochopitelne. Takze moje predstava byla koupil BT kabel pripojim stahnu app do androida a budu mit live data Rychlost otaqcky atd. Muj problem tedy je pripojim BT spustim na notasu app Scanmater Spoji se vypise chyby smaze chyby ale kdyz dam ze chci videt live data Vsechny app spadnou nebo skonci chybou. V notasu jsem zkousel 2 App a v telefonu 3 a na vsech je to stejne Dokonce jsem dosel tak daleko ze v tel vyctu chyby dokonce je i smazu ale live data nejdou. Proc ? Kdyz na dalsich uz 5 autech to jede v pohode. A prosim bez tech odbornych slov kterym vubec nerozumim. Idealni by bylo napsat tam to zmackni to si stahni tam to zastrc. Ale chapu ze takhle to asi nepujde. Jeste upresnim mam Laguna 2 2001 Grandtour
Jak jsem uz napsal - na tvem miste bych vyzkousel ELM adapter, ktery NEPOUZIVA modrozub (myslim BT), ale USB kabel. Muzes to otestovat? BT muze byt zdrojem znacnych neprijemnosti, kterym je lepe se alespon na zacatku vyhnout.
Pokud chces laborovat s ELMem na BT, dokazes v aute na PCcku (klidne i v Androidu) otevrit terminal proti adapteru, zadat prikaz ATZ (reset ELM chipu) a dostat korektni odpoved od ELMu? Pokud ano, pak bych snad mohl trochu dal pomoci pri hledani mozne priciny tveho problemu. Ale ten program pochopitelne opravit nedokazu!!!
Co se tyce te Laguny - znas interni oznaceni tohoto modelu v software DDT2000? Renault oznacuje modely zkratkami jako x73, x73Ph2, x81ph2,... Nebo znas alespon co nejpresnejsi oznaceni nejake ECU jednotky v tom aute? Abychom se dostali dal, musime najit v konfiguracnich souborech DDT2000 tvemu autu odpovidajici konfiguraci a v ni zjistit potrebne technicke informace. Pokud budeme mit tyhle informace, muzeme zkusit rucne za pomoci prikazu pres terminal overit, co vlastne u tebe pres ELM funguje.
Ale opakuji, nedokazu pro tebe rozbehnout program, ktery nekdo napsal a kde nejspis (jak hadam) spatne osetril nejake komunikacni timeouty.
HJ

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od hackerjack » stř úno 22, 2012 21:31

Zefek píše: U Laguny II již jsou všechny jednotky na CANu, ale zároveň i na K-Line. Toto rozhraní již umí zobrazit topologii jednotek. A to je právě výsadou CANu.
Muzes vysvetlit, co tim myslis? Tedy co ma tady znamenat topologie jednotek a proc by to melo byt pro diagnostiku nejak uzitecne? A co je v te souvislosti vysadou CANu? Diky.
HJ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od Zefek » čtv úno 23, 2012 19:12

Topologie jednotek znamená, že jsou propojeny do nějaké struktury. U K-Line můžeš všechny jednotky spojit do jednoho uzlu. To sice u CANu taky, ale nehodí se to úplně vždy - např. pro funkci imobilizéru. Tak jsou ty jednotky různě pospojované.
Pro diagnostiku je to velmi užitečné, protože se můžeš podívat, která jednotka má problém s připojením na multiplex - CAN.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od hackerjack » stř úno 29, 2012 00:49

Zefek píše:Topologie jednotek znamená, že jsou propojeny do nějaké struktury. U K-Line můžeš všechny jednotky spojit do jednoho uzlu. To sice u CANu taky, ale nehodí se to úplně vždy - např. pro funkci imobilizéru. Tak jsou ty jednotky různě pospojované.
Pro diagnostiku je to velmi užitečné, protože se můžeš podívat, která jednotka má problém s připojením na multiplex - CAN.
No ja nevim, ale myslim, ze je to prece jenom trochu jinak. Jak K-Line, tak i CAN jsou fyzicky obycejne sbernice (dva resp. tri draty), na kterych jednotlive ECU jednotky visi, jedna vedle druhe. (Topo)Logicky tak obe technologie vzdy tvori hvezdu s jednim spolecnym uzlem, do ktereho jsou vsechny zucastnene ECU pripojene (predstav si treba, ze sbernice ma delku jdouci k nule). Jakakoliv jina struktura je mozna pouze za pomoci proxy uzlu, se dvema fyzicky oddelenymi rozhranimi.
To, co se v dokumentaci u Renaultu nazyva (ponekud nepresne) multiplexem, neni nic jineho nez skutecnost, ze vozidlo ma spolecne vyvedene jak obe sbernice CAN (motor a audio), tak i K-Line, a diky tomu muze diagnosticky pristroj na vsech trech technicky rozdilnych sbernicich komunikovat se vsemi ECU (temer) soucasne - muze MULTIPLEXOVAT - to znamena chvili komunikovat s ECUs na K-Line, pak s ECUs na motor CAN, pak treba zase K-Line, pak audioCAN...
Kdyz CLIP hlasi "probiha test multiplexni site", tak nedela nic jineho nez ze postupne testuje existenci jednotlivych ECUs na motor CAN, K-line a audio CAN.
Pro potreby diagnostiky ma Renault v ECU ulozenou tabulku, ktera obsahuje seznam existujicich ECU jednotek a informaci, pres kterou sbernici (CAn nebo K-Line) jsou pristupne. Zrejme z duvodu redundance pro pripad mozne poruchy je tabulka ulozena ve dvou ruznych ECU. Nevim, jak je to u jinych modelu, ale u meho Espace je jedna tabulka ulozena v ECU ABS (ma nejnizsi diagnosticke funkcni cislo a proto byva v diagnostice dotazovana jako prvni) a druha v ECU Airbagu.
Kdyz bude mit nejaka ECU problem s pripojenim na sbernici (lhostejne v jake topologii), tak bude mrtva a zadna tabulka nepomuze. Neco jineho ale je - a to jsi mozna myslel - kdyz diagnosticky pristroj/program nevi. Pak muze zkusit neco uzitecneho z techto tabulek vycist.
Nemyslim si, ze ECU jednotky jsou vybaveny jak CAN, tak i K-line, jak jsi tvrdil v jednom z predchozich prispevku. Je to neekonomicke, zbytecne a obtizne realizovatelne z hlediska funkcnosti, protoze CAN a K-line jsou odlisne technologie s odlisnymi vlastnostmi (predevsim rychlost, timeout a zpusob pristupu). To uz by se vice vyplatilo mit napriklad dve redundatni CAN sbernice, protoze to je porad jedna totozna technologie = stejne vlastnosti.
Ten diagnosticky priklad z praxe, ktery jsi popisoval, je mozne vysvetlit jednoduseji a elegantneji: jednotka airbagu proste komunikovala na K-Line, protoze mela pouze K-Line, no a CLIP ti nezobrazil topologii, protoze mel nejspis nekonzistentni informace ve zminene tabulce (tabulkach). Tuhle situaci lze pomerne snadno nasimulovat - staci umyslne chybne zmenit CLIPem nekterou z hodnot v tabulce, restartovat CLIP a hned je tu "problem s topologii".
Schvalne si zkus najit XML popis ECU airbagu u Laguny II v DDT2000 konfiguracnich souborech. Tam snadno vyctes, pres jakou sbernici jednotka komunikuje. Vsadim se, ze to CAN neni.
HJ

Georgos
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 29, 2012 09:39

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od Georgos » stř úno 29, 2012 09:50

Ahoj ,

uvažuji nad koupí ODBII interface a mám Renault Kangoo 1.2 16V 2003 .

Zásuvku na diagnostiku jsem našel v autě tuhle : http://baro.humlak.cz/diagnostika.jpg

Myslíte si , že mi to bude fungovat ???

A nakonec řeším jakou verzi ODB II ( bluethoot ) vzít jestli 1.4 nebo 1.5 je mezi němi nějaký rozdíl ???

Koukal jsem na tohle : http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-Int ... 1c22d80a21

Díky za všem za případné informace .

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1844
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od faldicek » stř úno 29, 2012 16:06

Když už diagnostiku, tak bych vzal rovnou Clip, tam máš funkčnost zaručenou a ty klony se dají sehnat za rozumný peníz...

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od hackerjack » čtv bře 01, 2012 00:27

Georgos píše:Ahoj ,
uvažuji nad koupí ODBII interface a mám Renault Kangoo 1.2 16V 2003 .
Zásuvku na diagnostiku jsem našel v autě tuhle : http://baro.humlak.cz/diagnostika.jpg
Myslíte si , že mi to bude fungovat ???
A nakonec řeším jakou verzi ODB II ( bluethoot ) vzít jestli 1.4 nebo 1.5 je mezi němi nějaký rozdíl ???
Koukal jsem na tohle : http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-Int ... 1c22d80a21
Díky za všem za případné informace .
Fungovat to bude, ale asi ne tak, jak si predstavujes.
Nekdo to tady uz psal - ujasni si, co chces, zjisti si, jaky program, chces pouzivat a pak na to teprve napasuj pristroj/adapter.
Verze 1.4 vs. 1.5, ktera je u techto cinskych klonu ELMu obvykle uvadena, je - pokud vim - verze desky tisteneho spoje. Mylne se uvadi, ze jde o verzi firmware ELMu, ale neni to pravda. Ale nemohu to tvrdit s jistotou, protoze jsem zatim rozkuchal pouze 2 varianty cinskeho klonu a ono je jich na trhu vyrazne vic.
HJ

Hans99988
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv dub 12, 2012 13:28

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od Hans99988 » čtv dub 12, 2012 13:31

Před pár dny jsem si na áčku koupil tuto diagnostiku do USB za bratru nějaké 300 a musím říct, že na Twingu 2002 funguje perfektně

http://aukro.cz/diagnostika-elm-327-usb ... 13526.html



Zkoušel jsem zatím Scanmaster ELM 2.1 a ProScan 5.9. S oběma se spojí bez problému, zobrazení chybových kódů funguje OK, mazání chyb taky, informace ze senzorů ukazuje. Takže kdo hledá diagnostiku na Renaulta za pár kaček, můžu vřele doporučit.

mato39
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 07, 2008 15:02
Bydliště: Smolnik
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od mato39 » pát dub 13, 2012 18:58

cawte.... zohnal som si ELM 327 a mam aj scanmaster a skusal som spojit lagunu 1.8 16v r.v.1999 a spoji vsetko len nenajde RJ motora(pise ze najdene RJ svetla)...nevie niekto pomoct??? alebo ci to niekto uz neskusal. kabel funguje lebo som mal napojenu fabiu a tam ide vsetko OK
DIK :wink:

mato39
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 07, 2008 15:02
Bydliště: Smolnik
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od mato39 » úte kvě 15, 2012 09:00

To tu fakt nikto nieje co by mi vedel poradiť :shock:
Fakt potrebujem len vediet ci to ide s jednotkovou lagunou spojiť a čítať hodnoty.
Dik

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od romcos » úte kvě 15, 2012 09:06

Čauko,
ELM327 má veľmi obmedzené možnosti. Nemusí načítať všetko, len základný popis chýb, ktorý ti bližšie nič nepovie.
Tam sa nedostaneš priamo na jednotku motora, len ECU chyby....
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

mato39
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 07, 2008 15:02
Bydliště: Smolnik
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od mato39 » úte kvě 15, 2012 09:27

Ale ako je mozne ze fabiu spoji bez problemov a moju lagunu vobec??? Alebo takto tu ludia pisu ze to ide v pohode aj na starsich autach a mne nie. Alebo aky prigram este vyskusat aby to slo na lagunu????

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od romcos » úte kvě 15, 2012 09:35

Ak ti to už Scanmaster nechytí, tak iný lepší program na ELM nie je.
Fábia má trošku ľahšie riadiace jednotky (RJ), preto nemá problém :-)
Renault sa najlepšie CLIPom diagnostikuje, alebo DDT, ale na to kábel s prevodníkom ELM327 nestačí.
Aj na mojom Megane II 2006 som toho videl menej ako na fábii, to je tou zložitosťou RJ.
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

mato39
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 07, 2008 15:02
Bydliště: Smolnik
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od mato39 » úte kvě 15, 2012 09:56

Aha takze mi je kabel na 2 veci. No nic uvidim ked skusim este ine auta spojit co to spravi. Ale aj tak nechapem preco to nespoji. Spojil som to len cez scantool a to mi ukazalo len neake live hodnoty. Proste je to Renault :D

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od romcos » úte kvě 15, 2012 10:09

mato39 píše:Aha takze mi je kabel na 2 veci. No nic uvidim ked skusim este ine auta spojit co to spravi. Ale aj tak nechapem preco to nespoji. Spojil som to len cez scantool a to mi ukazalo len neake live hodnoty. Proste je to Renault :D
Tak tak, je s tým možné merať rýchlosť, teplotu a podobné chujoviny.
Potom pozrieť nejaké chyby a prípadne zmazať.
Pri každom aute inak, ale viem, že pri Renaulte toho bolo najmenej :-)
Ale, však ten kábel stojí 5 až 10$, takže zázraky čakať je nemožné :-)
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

mato39
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 07, 2008 15:02
Bydliště: Smolnik
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika ELM327 (klon), instalace, programy

Příspěvek od mato39 » úte kvě 15, 2012 10:37

Ja som ani nic ine necakal proste neake live hodnoty a najviac chyby, lebo aj vo vela servisoch su odbornici co len citaju chyby a nic viac nevedia :D

Odpovědět

Zpět na „Manuály a schémata & diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů