INTERFACE CAN pro DDT-2000
Moderátor: Moderators General
INTERFACE CAN pro DDT-2000
Vím, že už je min. jedno vlákno o DDT-2000, ale tam se jedná spíše o diagnostice přes K nebo L linky a proto jsem založil toto, čistě jen pro diagnostiku přes CAN a nic jiného prosím nepsat !!! Díky všem za postřehy a rady.
Renault Austral iconic Tce 160
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Mě osobně by docela dost zajímalo, jak by to šlo propojit. Problém je asi v tom, že CAN jako standard je docela nepřístupný a pokud by ho člověk chtěl nastudovat, tak by asi solidně zaplatil.
Komunikaci CAN popisuje dialogys, jenže je tam pouze označení začátku rámce a pak nějaké bloky, ale nikde se neuvádí, jakou mají jednotlivé bloky velikost. Dalším problémem jsou taky datové zprávy, které je nutné pro komunikaci znát. Šlo by to sice odsledovat nějakým osciloskopem, ale po pravdě, kdo to rozkoduje.
V dohledné době nečekám, že by se objevilo řešení pro CAN, které bude nějak levné.
Komunikaci CAN popisuje dialogys, jenže je tam pouze označení začátku rámce a pak nějaké bloky, ale nikde se neuvádí, jakou mají jednotlivé bloky velikost. Dalším problémem jsou taky datové zprávy, které je nutné pro komunikaci znát. Šlo by to sice odsledovat nějakým osciloskopem, ale po pravdě, kdo to rozkoduje.
V dohledné době nečekám, že by se objevilo řešení pro CAN, které bude nějak levné.
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 01:20, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Máš pravdu, asi není jiná možnost než Clip ???Zefek píše:Mě osobně by docela dost zajímalo, jak by to šlo propojit. Problém je asi v tom, že CAN jako standard je docela nepřístupný a pokud by ho člověk chtěl nastudovat, tak by asi solidně zaplatil.
Komunikaci CAN popisuje dialogys, jenže je tam pouze označení začátku rámce a pak nějaké bloky, ale nikde se neuvádí, jakou mají jednotlivé bloky velikost. Dalším problémem jsou taky datové zprávy, které je nutné pro komunikaci znát. Šlo by to sice odsledovat nějakým osciloskopem, ale po pravdě, kdo to rozkoduje.
V dohledné době nečekám, že by se objevilo řešení pro CAN, které bude nějak levné.
Petr
Renault Austral iconic Tce 160
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
No, ja nevim, jak jsi na to prisel, ale ja si myslim, ze DDT pres CAN vubec nepracuje. Kdyz se podivas do konfiguracnich XML souboru pro DDT, tak v nich sice najdes hromadu informaci, ktere naznacuji, jaka ID a jake struktury by se mely pro CAN pouzit, ale nikde na forech jsem nenasel jedinou zminku, ze by nekdy nekde nekdo pres nejaky CAN interface a DDT z nejakeho renaultiho modelu neco vycetl.
Mozna se mylim, ale myslim si, ze DDT byl takovy sveho druhu "open source" projekt, ktery nekdo z Renaultu kdysi inicioval a potom zase odpiskal.
Jina - a podstatne zajimavejsi - otazka je, jestli ony struktury a ona ID z XLM souboru DDT opravdu ve spojeni s CAN protokolem funguji. Pokud ano, tak by zase nemel byt tak veliky problem, nejaky jednoduchy diagnosticky system zbouchat.
Zasadni problem ale je, jak takovou vec chces testovat? Kdo pro to obetuje sveho milacka? Chyby se tady docela draze plati a pokud nemas presne informace o tom, jak interpretovat data na sbernici, tak muzes za znovuzprovozneni nejake zablokovane ridici jednotky zaplatit docela dost penez. Aniz bych chtel nekoho podcenovat, tak myslim ze v servisu vesmes nejsou schopni resit fajnovosti typu reset nejake jednotky nebo nastaveni do default stavu. Pro ne to je "nefunkcni", vyhodi to a namontuji ti tam novy kus. A ty to vsechno zaplatis.
Delal jsem uz nejake jednpoduche testy na svem milackovi. Neni treba problem pres CAN precist okamzitou rychlost, stav dveri nebo otoceni volantu, ale priznavam, ze se mi moc nechce posilat na ridici jednotku kody z DDT, proste protoze nemam jistotu, co to provede.
Jestli je tu nekdo, kdo je ochoten nechat si auto pres CAN "bombardovat", muze se prihlasit. Vymenou za vysledky rad poskytnu to malo know-how, ktereho jsem zatim nabyl.
Mozna alternativa by byla sehnat nejakeho zprateleneho servisaka, ktery by byl ochoten provest na aute standardni mereni/nastaveni originalni diagnostikou pri soucasne prihaknutem CAN loggeru. To by snad poskytlo dostatecne provozni udaje na overeni informaci z XML souboru DDT. Je ale docela mozne, ze oficialni diagnostika je zalozena na uzke spolupraci mezi CAN a K-L informacemi na strane diagnostickeho pristroje, no a pak by takova analyza CAN sbernice stejne nevedla k nicemu. Ale to se pozna teprve az se to zkusi.
Idealni by byla oficialni a uplna dokumentace k renaulti CAN sbernici, resp. k jednotlivym ridicim jednotkam.
HJ
Mozna se mylim, ale myslim si, ze DDT byl takovy sveho druhu "open source" projekt, ktery nekdo z Renaultu kdysi inicioval a potom zase odpiskal.
Jina - a podstatne zajimavejsi - otazka je, jestli ony struktury a ona ID z XLM souboru DDT opravdu ve spojeni s CAN protokolem funguji. Pokud ano, tak by zase nemel byt tak veliky problem, nejaky jednoduchy diagnosticky system zbouchat.
Zasadni problem ale je, jak takovou vec chces testovat? Kdo pro to obetuje sveho milacka? Chyby se tady docela draze plati a pokud nemas presne informace o tom, jak interpretovat data na sbernici, tak muzes za znovuzprovozneni nejake zablokovane ridici jednotky zaplatit docela dost penez. Aniz bych chtel nekoho podcenovat, tak myslim ze v servisu vesmes nejsou schopni resit fajnovosti typu reset nejake jednotky nebo nastaveni do default stavu. Pro ne to je "nefunkcni", vyhodi to a namontuji ti tam novy kus. A ty to vsechno zaplatis.
Delal jsem uz nejake jednpoduche testy na svem milackovi. Neni treba problem pres CAN precist okamzitou rychlost, stav dveri nebo otoceni volantu, ale priznavam, ze se mi moc nechce posilat na ridici jednotku kody z DDT, proste protoze nemam jistotu, co to provede.
Jestli je tu nekdo, kdo je ochoten nechat si auto pres CAN "bombardovat", muze se prihlasit. Vymenou za vysledky rad poskytnu to malo know-how, ktereho jsem zatim nabyl.
Mozna alternativa by byla sehnat nejakeho zprateleneho servisaka, ktery by byl ochoten provest na aute standardni mereni/nastaveni originalni diagnostikou pri soucasne prihaknutem CAN loggeru. To by snad poskytlo dostatecne provozni udaje na overeni informaci z XML souboru DDT. Je ale docela mozne, ze oficialni diagnostika je zalozena na uzke spolupraci mezi CAN a K-L informacemi na strane diagnostickeho pristroje, no a pak by takova analyza CAN sbernice stejne nevedla k nicemu. Ale to se pozna teprve az se to zkusi.
Idealni by byla oficialni a uplna dokumentace k renaulti CAN sbernici, resp. k jednotlivym ridicim jednotkam.
HJ
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
Jsou dvě možnosti: 1.Naklonovat Derelek,firmware se nahraje přímo z DDT.Je tam EZ-USB FX™ USB Microcontroller CY7C64613 nevím za se ještě výrábí,ale dal by se extrahovat z nějakého staršího pc hardware např USB TV tuner.Zátím mám jen nějaké foto z toho rumunského vebu. 2.NI karta PCI-CAN musím se podívat do DDT jaké tam jsou ovladače.Na jakou kartu(y). Kartu novou, nebo z Ebay.Pokud má někdo víc info, podělte se.
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Naklonovat Derelek? Uprimne - uz jsi neco takoveho nekdy delal? Pokud ano, tak bys to snad dokazal, ale to predpoklada take (krome mnoha ostatnich moznych neprijemnosti), ze ten adapter skutecne a bezchybne kdy s DDT fungoval. Mas tuhle jistotu? Videl jsi to nekdy v behu? Ja tedy ne a proto bych se nikdy do podobneho podniku nepoustel. DDT je soft, ktery overene castecne funguje s K-L interfacem, ale jak uz jsem jednou psal, nikdo se jeste nikdy nezminil, ze by to taky zafungovalo pres CAN.magorcondoria píše:Jsou dvě možnosti: 1.Naklonovat Derelek,firmware se nahraje přímo z DDT.Je tam EZ-USB FX™ USB Microcontroller CY7C64613 nevím za se ještě výrábí,ale dal by se extrahovat z nějakého staršího pc hardware např USB TV tuner.Zátím mám jen nějaké foto z toho rumunského vebu. 2.NI karta PCI-CAN musím se podívat do DDT jaké tam jsou ovladače.Na jakou kartu(y). Kartu novou, nebo z Ebay.Pokud má někdo víc info, podělte se.
Ta druha moznost je jeste mene realisticka. Jestli jsi uz nekdy drzel v ruce nejaky PC/CAN adapter, tak asi vis, ze NEEXISTUJE standard, ktery by popisoval, jak ma vypadat protokol mezi koncovym CAN zarizenim a PC. Kazdy vyrobce to dela, jak se mu libi, nekdo posila binarni data, nekdo bali data do ASCII kabatku. Pochybuji, ze z DDT vyctes podobnou informaci.
Ale rozhodne te nechci odrazovat, zkus to a dej vedet, jak se ti podarilo.
HJ
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
I kdyby to bylo tak jednoduche, ty vis, kde takovou fungujici jednotku na stul obstarat, bez financnich nakladu? Ale ono to prave tak jednoduche neni. Myslis, ze muzes ocekavat standardni odpovedi od nejakeho izolovaneho zarizeni, ktere normalne komunikuje s celou radou jinych jednotek? Ja bych spise cekal, ze se takove zarizeni proste odmlci, alespon do te doby, dokud nedostane predpokladanou odpoved z okoli na nejaky vlastni inicializacni kod. A prave tahle informaci neni k dispozici.magorcondoria píše:Na testování mi stačí nějaká jednotka z auta.Dá se to zapojit na stole,a může se komunikovat.
Ja vidim jedinou sanci v umornem studiu predem odchytane funkcni komunikace (pripadne v analyze XML souboru DDT) a v naslednem opatrnem testovani na nejakem realnem modelu.
HJ
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Jestli ma tahle diskuse k necemu rozumnemu vest, tak navrhuji, abychom se trochu vic drzeli pri zemi. Takove to "...co by, kdyby..." zatim jeste moc nepomohlo. Tem, kdo si opravdu chteji pohrat s CAN rozhranim na svem vlastnim auticku, mohu z vlastni omezene zkusenosti poradit nasledujici:
- Vyhnete se jakemukoliv rozhrani, ktere je postaveno na ELMu. Duvodem je rychlost.
- Vyhnete se jakemukoliv rozhrani, ktere na strane PC pouziva seriovy COM port. Duvodem je opet rychlost.
- Ja sam jsem s vetsimi nebo mensimi uspechy zatim otestoval tato dve rozhrani:
1) http://www.canhack.de/viewtopic.php?f=26&t=137 Na smulu tenhle levny adapter jiz neni v prodeji.
2) http://www.pp2can.wz.cz/ Tohle je hardwarove velmi slusny adapter ceske provenience.
Oba adaptery jsou k dispozici i se software, ale necekejte, ze software bude fungovat tak, jak vy potrebujete. Vetsinou budete radi, ze vubec bude nejak fungovat. S autorem ceskeho adapteru se da docela dobre komunikovat, nicmene ani on zrejme z casovych duvodu nebyl ochoten reagovat na moji kritiku vuci jeho ne vzdy korektne fungujicimu SW.
Skoncil jsem nakonec tak, ze mam nyni vlastni, sice stale jeste nedokoncenou, ale funkcni aplikaci, ktera nejen ze umi komunikovat s obema adaptery, ale je take pripravena na pripadny dalsi adapter a hlavne celkem spolehlive loguje cokoliv se na CAN sbernici objevi a pritom nezhavaruje. Takze si mohu konecne "hrat".
Idealni je, kdyz si clovek muze poridit hned dva kusy a vyzkousi si nejprve funkcnost jednoho adapteru proti druhemu na jedinem pocitaci. Za prve se tak overi kvalita a limity adapteru a za druhe se clovek lepe seznami s CAN sbernici. Drobnym nedostatkem tady je, ze software, ktery se nabizi spolu s adaptery vesmes nepodporuje soucasnost cinnost dvou instanci na jednom PeCku. REsenim jsou bud dva rozdilne adaptery a dva rozdilne programy, nebo jeden typ adapteru a vlastni aplikace.
Pro inspiraci uvedu jeste dalsi dve CAN rozhrani, obe z dilny Microchipu:
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en546534
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en545713
Kdyz uz mate fungujici adapter, muzete si - na vlastni odpovednost - zkusit pohrat v aute. Idealni by byl opticky oddeleny adapter, ty jsou ale vetsinou docela drahe. Takze nezapomente, ze se pripojujete primo na bus vaseho milacka a ze chyby se mohou draze nevyplatit. V prvnim priblizeni rozhodne na sbernici nic neposilejte! Spokojte se s rezimem nefiltrovaneho naslouchani (LISTEN), vetsinou adaptery takovy rezim primo podporuji. Proste pouze naslouchaji, co vsechno zrovna na CAN busu probiha a posilaji tuto informaci dale k vasemu programu na PC. Nemusite mit auto nastartovane, na sbernici vetsinou nachytate nejake broadcasty i pri vypnutem motoru. Lepsi je ovsem mit nastartovano nebo chytat za provozu. V poslednim pripade se ovsem pripravte na poradny cvrkot, ktery snadno vas PC software zahlti az k havarii. Resenim je bud kvalitnejsi aplikace nebo nastavit filtr adapteru tak, aby prijimal pouze urcite typy zprav.
A co lze na sbernici zachytit? Napriklad:
ID=0x0FA ... otacky motoru
ID=0x201 ... uhel natoceni volantu
ID=0x5EC ... cas v sec., zrejme doba od prvni aktivace (~stari auta)
ID=0x741 ... rychlost jizdy
ID=0x766 ... stav dveri, svetel, tempomatu
...
Samozrejme, ze je na sbernici mnohem vice zprav a ze i vyse uvedene zpravy nesou mnozstvi dalsich informaci. Problemem je, ze neexistuje dokumentace. Kdo zvladne tuhle pouze naslouchaci fazi, muze potom - opet na vlastni odpovednost - zkusit posilat cilene CAN zadosti na urcite ridici jednotky a analyzovat odpovedi. A tady opet narazime na absolutni nedostatek dokumentace. Jiste je mozne plosne poslat celou radu requestu, klidne v rozsahu 0x001-0xFFF. Ale co to udela s vasim milackem? Z vlastni zkusenosti - zazil jsem nepeknou situaci s adapterem pouze v LISTEN rezimu (ktery teoreticky nemel vubec nic generovat, pouze naslouchat a zapisovat), kdy se mi nahle a necekane vypnulo predtim zapnute zapalovani a auto nekolik minut nereagovalo vubec na nic. Jako kdyby bylo bez baterie.
Happy hacking!
HJ
- Vyhnete se jakemukoliv rozhrani, ktere je postaveno na ELMu. Duvodem je rychlost.
- Vyhnete se jakemukoliv rozhrani, ktere na strane PC pouziva seriovy COM port. Duvodem je opet rychlost.
- Ja sam jsem s vetsimi nebo mensimi uspechy zatim otestoval tato dve rozhrani:
1) http://www.canhack.de/viewtopic.php?f=26&t=137 Na smulu tenhle levny adapter jiz neni v prodeji.
2) http://www.pp2can.wz.cz/ Tohle je hardwarove velmi slusny adapter ceske provenience.
Oba adaptery jsou k dispozici i se software, ale necekejte, ze software bude fungovat tak, jak vy potrebujete. Vetsinou budete radi, ze vubec bude nejak fungovat. S autorem ceskeho adapteru se da docela dobre komunikovat, nicmene ani on zrejme z casovych duvodu nebyl ochoten reagovat na moji kritiku vuci jeho ne vzdy korektne fungujicimu SW.
Skoncil jsem nakonec tak, ze mam nyni vlastni, sice stale jeste nedokoncenou, ale funkcni aplikaci, ktera nejen ze umi komunikovat s obema adaptery, ale je take pripravena na pripadny dalsi adapter a hlavne celkem spolehlive loguje cokoliv se na CAN sbernici objevi a pritom nezhavaruje. Takze si mohu konecne "hrat".
Idealni je, kdyz si clovek muze poridit hned dva kusy a vyzkousi si nejprve funkcnost jednoho adapteru proti druhemu na jedinem pocitaci. Za prve se tak overi kvalita a limity adapteru a za druhe se clovek lepe seznami s CAN sbernici. Drobnym nedostatkem tady je, ze software, ktery se nabizi spolu s adaptery vesmes nepodporuje soucasnost cinnost dvou instanci na jednom PeCku. REsenim jsou bud dva rozdilne adaptery a dva rozdilne programy, nebo jeden typ adapteru a vlastni aplikace.
Pro inspiraci uvedu jeste dalsi dve CAN rozhrani, obe z dilny Microchipu:
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en546534
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en545713
Kdyz uz mate fungujici adapter, muzete si - na vlastni odpovednost - zkusit pohrat v aute. Idealni by byl opticky oddeleny adapter, ty jsou ale vetsinou docela drahe. Takze nezapomente, ze se pripojujete primo na bus vaseho milacka a ze chyby se mohou draze nevyplatit. V prvnim priblizeni rozhodne na sbernici nic neposilejte! Spokojte se s rezimem nefiltrovaneho naslouchani (LISTEN), vetsinou adaptery takovy rezim primo podporuji. Proste pouze naslouchaji, co vsechno zrovna na CAN busu probiha a posilaji tuto informaci dale k vasemu programu na PC. Nemusite mit auto nastartovane, na sbernici vetsinou nachytate nejake broadcasty i pri vypnutem motoru. Lepsi je ovsem mit nastartovano nebo chytat za provozu. V poslednim pripade se ovsem pripravte na poradny cvrkot, ktery snadno vas PC software zahlti az k havarii. Resenim je bud kvalitnejsi aplikace nebo nastavit filtr adapteru tak, aby prijimal pouze urcite typy zprav.
A co lze na sbernici zachytit? Napriklad:
ID=0x0FA ... otacky motoru
ID=0x201 ... uhel natoceni volantu
ID=0x5EC ... cas v sec., zrejme doba od prvni aktivace (~stari auta)
ID=0x741 ... rychlost jizdy
ID=0x766 ... stav dveri, svetel, tempomatu
...
Samozrejme, ze je na sbernici mnohem vice zprav a ze i vyse uvedene zpravy nesou mnozstvi dalsich informaci. Problemem je, ze neexistuje dokumentace. Kdo zvladne tuhle pouze naslouchaci fazi, muze potom - opet na vlastni odpovednost - zkusit posilat cilene CAN zadosti na urcite ridici jednotky a analyzovat odpovedi. A tady opet narazime na absolutni nedostatek dokumentace. Jiste je mozne plosne poslat celou radu requestu, klidne v rozsahu 0x001-0xFFF. Ale co to udela s vasim milackem? Z vlastni zkusenosti - zazil jsem nepeknou situaci s adapterem pouze v LISTEN rezimu (ktery teoreticky nemel vubec nic generovat, pouze naslouchat a zapisovat), kdy se mi nahle a necekane vypnulo predtim zapnute zapalovani a auto nekolik minut nereagovalo vubec na nic. Jako kdyby bylo bez baterie.
Happy hacking!
HJ
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
CAN určitě existuje v nějaké normě, včetně zpráv. Co jsem hledal, tak by to měla obsahovat norma pro CAN, dokument 7. Jenže dávat za to 200 dolarů se mi fakt nechce.
A zkoušet někde něco poslat a čekat, co to udělá, to je příliš velké riziko. Stačí si vzít příklad, že se najde zpráva pro zablokování airbagů, ale která zpráva je odblokuje?
Napsat program je to nejmenší, ale zjistit ty zprávy.
A zkoušet někde něco poslat a čekat, co to udělá, to je příliš velké riziko. Stačí si vzít příklad, že se najde zpráva pro zablokování airbagů, ale která zpráva je odblokuje?
Napsat program je to nejmenší, ale zjistit ty zprávy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
Derelek funguje s DDT2000,máš tam i telefoní čísla na lidi co vytvářeli jednotlivé "moduly" pro komunikaci s jednotkou.
Několik důvodú proč kopii DERELEKu:
1.Neobsahuje naprogramovaný a zamknutý procesor,jako jiný podobný HW.
2. Firmware je v programu.
3. Není třeba nic programovat,všechno už udělali jiní.Ani by to nešlo.(máš to zadarmo, v souhrnu mnoho set hodin práce,mnoha lidíček)
4.PCB je pouze oboustrané.
Proč NÉ ostatním převodníkům si dáte dohromady samy.Hlavní důvod je že nebudou fungovat s programem DDT.
Jednotky komunikují mezi sebou na jedné sběrnici(na dvou :vysokorychlostní motor, ABS,atd; nízko r.komfotní system),komunikují i samostatně s diagnostikou.jediná další investice může být do R 120 Ohm (terminátor) 1,-
Jak obstarat jednotku? Stačí z vrakovište použitá UCH, stejně nejde (oficialně) použít na jiné vozidlo.
Nebo NI CAN-PCI. Momentálně nejschůdnější řešení.Možná i levnější Čas/peníze.
/DDT je soft, ktery overene castecne funguje s K-L interfacem/ Ještě k tomuto :použíjte adaptér který má zapojenou linku DTS.Bez redukce USB ,USB nezvládá časování které je potřeba na inicializaci.(k tomu je potřeba procesor ,mezi autem a USB+konkrétně pro toto řešení napsaný program na diagnostiku.Např kabely HEX-CAN nebo kabel pro Super VAG.
Osobně scháním kartu od NI .Derelek nikdo nemá,pokud má ,nepjučí.
Několik důvodú proč kopii DERELEKu:
1.Neobsahuje naprogramovaný a zamknutý procesor,jako jiný podobný HW.
2. Firmware je v programu.
3. Není třeba nic programovat,všechno už udělali jiní.Ani by to nešlo.(máš to zadarmo, v souhrnu mnoho set hodin práce,mnoha lidíček)
4.PCB je pouze oboustrané.
Proč NÉ ostatním převodníkům si dáte dohromady samy.Hlavní důvod je že nebudou fungovat s programem DDT.
Jednotky komunikují mezi sebou na jedné sběrnici(na dvou :vysokorychlostní motor, ABS,atd; nízko r.komfotní system),komunikují i samostatně s diagnostikou.jediná další investice může být do R 120 Ohm (terminátor) 1,-
Jak obstarat jednotku? Stačí z vrakovište použitá UCH, stejně nejde (oficialně) použít na jiné vozidlo.
Nebo NI CAN-PCI. Momentálně nejschůdnější řešení.Možná i levnější Čas/peníze.
/DDT je soft, ktery overene castecne funguje s K-L interfacem/ Ještě k tomuto :použíjte adaptér který má zapojenou linku DTS.Bez redukce USB ,USB nezvládá časování které je potřeba na inicializaci.(k tomu je potřeba procesor ,mezi autem a USB+konkrétně pro toto řešení napsaný program na diagnostiku.Např kabely HEX-CAN nebo kabel pro Super VAG.
Osobně scháním kartu od NI .Derelek nikdo nemá,pokud má ,nepjučí.
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Proc si proste neobjednas primo original od DERELEKu. kdyz mas jistotu, ze to funguje? Proc se trapit vyrobou klonu? Original nemuze stat tolik jako vyrobit klon, zvlaste kdyz vezmes v uvahu, ze staci jedna drobna chybicka nekde pri vyrobe a mas na hodiny a dny o zabavu postarano. Nehlede na to, ze i z nezablokovaneho procesoru musis firmware nejak vycist, tedy potrebujes dalsi tool...magorcondoria píše:Nějaké dotazy?
No, v kazdem pripade, az svuj testlab rozbehnes, tak doufam, ze se podelis o informace a das vedet, jak to funguje.
HJ
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
Nejde to ,musíš být partnerem fa Renault .(informaci mám z druhé ruky)
Na jejich stránkách si můžeš vyplnit kontaktí formulář.http://www.derelek.com/Fr/Diagnostic/Usb-diag.htm
Na jejich stránkách si můžeš vyplnit kontaktí formulář.http://www.derelek.com/Fr/Diagnostic/Usb-diag.htm
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Clip sice seženeš, ale komunikuje to jen s originálním kabelem a ten je jaksi mimo finanční možnosti.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
Já jsem to našel přes e-bay.com, cena tam byla za nejlevnější kolem +/- 400 USD, sice někdo může namítat, že to nebude dlouho fungovat, jestli vůbec apod...
Ale přiznejme si, co není vyrobeno v Číně ???
Tam byla tehdy cena i s dopravou po EU kolem 8.000,-kč, to jsem ochoten dát, než uvažovat o něčem jiném, co by mohlo ale nemuselo fungovat !!!
Akorát nemám moc důvěru v nákup přes net v cizině.
Mimochodem něco jsem si nehal poslat přes "obchodníka" z USA a vyšlo mě to na 8.000,-kč a u nás bych dal 18.000,-kč !!!
http://www.tradevv.com/vp-renault-can-clip/
Chtěl jsem vyzkoušet i ten scanmaster ale nemám jistotu, že půjde na dieselu ? A umí jen motor.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Renault- ... veQ5fTools
Ale přiznejme si, co není vyrobeno v Číně ???
Tam byla tehdy cena i s dopravou po EU kolem 8.000,-kč, to jsem ochoten dát, než uvažovat o něčem jiném, co by mohlo ale nemuselo fungovat !!!
Akorát nemám moc důvěru v nákup přes net v cizině.
Mimochodem něco jsem si nehal poslat přes "obchodníka" z USA a vyšlo mě to na 8.000,-kč a u nás bych dal 18.000,-kč !!!
http://www.tradevv.com/vp-renault-can-clip/
Chtěl jsem vyzkoušet i ten scanmaster ale nemám jistotu, že půjde na dieselu ? A umí jen motor.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Renault- ... veQ5fTools
Renault Austral iconic Tce 160
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Ja nevim, ale nebylo by jednodussi a levnejsi domluvit se s nejakym Renault prodejcem a objednat si pres nej Derelek interface? Kdyz uz to prodavaji pouze autorizovanym dealerum, tak by se snad mohl najit nejaky ochotny dealer, ktery by to mohl na sebe koupit a pak ti to "zapujcit". Zase takovy velky problem by to pro ne prece nemohl byt?
Halo, halo, jestli tu nahodou prave cte nejaky autorizovany dealer, at nam prosim sdeli svuj nazor. Za vyjadreni ochoty ke spolupraci predem dekujeme.
Halo, halo, jestli tu nahodou prave cte nejaky autorizovany dealer, at nam prosim sdeli svuj nazor. Za vyjadreni ochoty ke spolupraci predem dekujeme.
To není špatný nápad, taky jsem o tom uvažoval, jenže otázkou je, zda bude někdo ochotný ?
Další věc je ta, že Clip je i v češtině ! Akorát nevím, jak jsou popisovány chybové kódy v Clipu ?
Má někdo jednoznačnou odpověď na to, co je teda lepší Clip nebo DDT2000 ?
A nevím na 100%, jestli DDT-2000 umí i auta od roku 2006 výš, o tom nikde nepíšou ?
A kterou verzi Clipu budu potřebovat na Megana 2006 ?
Další věc je ta, že Clip je i v češtině ! Akorát nevím, jak jsou popisovány chybové kódy v Clipu ?
Má někdo jednoznačnou odpověď na to, co je teda lepší Clip nebo DDT2000 ?
A nevím na 100%, jestli DDT-2000 umí i auta od roku 2006 výš, o tom nikde nepíšou ?
A kterou verzi Clipu budu potřebovat na Megana 2006 ?
Renault Austral iconic Tce 160
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
hackerjack: vidím, že tomu docela rozumíš. Posílám jsem ti sice SZ, ale docela jsem se s tím unáhlil. Dost mi to leží v hlavě a tak nad tím přemýšlím kdy můžu. Ale začal jsem přemýšlet jinak:
Co je to CAN? Protokol. K čemu slouží protokol? K přenosu zpráv. Co když CAN jen zabaluje zprávy OBDII?
Dost jsem k tomu hledal a zjistil jsem, že zprávy jsou standardizovány v SAE J1971. Zprávy v OBDII se nazývají PIDs. Dá se o tom najít i něco na wikipedii. Stačí dát do googlu OBDII PIDs.
Problém je v tom, že je to standardizováno pouze pro řídící jednotku motoru. Další jednotky jako ABS, airbagy, ... si může výrobce nastavit jak chce.
Otázka teď zní, jestli by se to nedalo nějak využít a neporovnat to třeba s těmi popisy z xml z DDT2000. Jestli nad tím dobře přemýšlím, tak stejné zprávy chodí po K L linkách. Tady je jen použito protokolu CAN.
Co je to CAN? Protokol. K čemu slouží protokol? K přenosu zpráv. Co když CAN jen zabaluje zprávy OBDII?
Dost jsem k tomu hledal a zjistil jsem, že zprávy jsou standardizovány v SAE J1971. Zprávy v OBDII se nazývají PIDs. Dá se o tom najít i něco na wikipedii. Stačí dát do googlu OBDII PIDs.
Problém je v tom, že je to standardizováno pouze pro řídící jednotku motoru. Další jednotky jako ABS, airbagy, ... si může výrobce nastavit jak chce.
Otázka teď zní, jestli by se to nedalo nějak využít a neporovnat to třeba s těmi popisy z xml z DDT2000. Jestli nad tím dobře přemýšlím, tak stejné zprávy chodí po K L linkách. Tady je jen použito protokolu CAN.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů