INTERFACE CAN pro DDT-2000

Najdete-li nějaké schéma, dejte ho sem!

Moderátor: Moderators General

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » ned úno 21, 2010 22:03

Zefek píše:hackerjack: vidím, že tomu docela rozumíš. Posílám jsem ti sice SZ, ale docela jsem se s tím unáhlil. Dost mi to leží v hlavě a tak nad tím přemýšlím kdy můžu. Ale začal jsem přemýšlet jinak:
Co je to CAN? Protokol. K čemu slouží protokol? K přenosu zpráv. Co když CAN jen zabaluje zprávy OBDII?
Dost jsem k tomu hledal a zjistil jsem, že zprávy jsou standardizovány v SAE J1971. Zprávy v OBDII se nazývají PIDs. Dá se o tom najít i něco na wikipedii. Stačí dát do googlu OBDII PIDs.
Problém je v tom, že je to standardizováno pouze pro řídící jednotku motoru. Další jednotky jako ABS, airbagy, ... si může výrobce nastavit jak chce.
Otázka teď zní, jestli by se to nedalo nějak využít a neporovnat to třeba s těmi popisy z xml z DDT2000. Jestli nad tím dobře přemýšlím, tak stejné zprávy chodí po K L linkách. Tady je jen použito protokolu CAN.
Ja tomu rozumim dost malo. Hlavne tapu a hledam. Protoze kvalitnich informaci je malo. Jiste, muzes si zakoupit par norem a prostudovat je. Ale to porad neznamena, ze mas vyhrano pro konkretni model. Protoze snaha vyrobcu je vydelat i na servisu, to znamena, ze co mohou, tak udelaji proprietary a secret. Dokonce ani ty dneska uz historicke OBD normy nejsou uplne volne k mani a musi se porad platit. To, co je ke stazeni, to jsou jenom obecne BLAHBLAHBLAH, pokud te zajima konkretnejsi implementace, datove struktury, ID, apod. tak musis byt pripraven platit.
Co se tyce porovnani CAN a K-L - v zasade jiste uvazujes spravne. Teoreticky by mohlo takove porovnani neco prinest. Problem je jen v tom, jestli skutecne Renault duplikuje sluzby, ktere ma jiz historicky implementovane pres K-L, taky v CAN protokolu. Ja se domnivam, ze alespon zatim nikoliv. Zda se mi, ze pro jejich plnou diagnostiku potrebujes pristroj (a software), ktery umi spojit oboji. Duvody, proc si myslim, ze OBD jeste porad nemaji plne implementovane pres CAN, jsou dva a jsou jednoduche:
1) existence K-L signalu vedle CAN signalu v diagnosticke zasuvce i u soucasnych modelu
2) omezena delka CAN zprav
U prvniho sice muzes namitnout, ze to delaji kvuli zpetne kompatibilite se starsimi diagnostickymi pristroji, ale to je prave spatny argument. Kazdy novy model prichazi s novymi vymyslenostmi a zadny vyrobce nechce ani neni schopen garantovat zpetnou kompatibilitu u OBD software. A pouzit stary diagnosticky pristroj s novym modelem muze mit dost spatne nasledky.
Ke druhemu bodu - jednoduchy priklad: max. delka CAN zpravy je 8 bytu. Delka kodu VIN je 17 bytu, to znamena, ze potrebujes nejmene 3 CAN zpravy, abys prenesl jeden VIN. To znamena, ze nad CAN musis implementovat novou vrstvu, ktera podpori cteni a zapis struktur, delsich nez 8 bytu. To znamena dalsi obtiz, jak na strane ridicich jednotek, tak i na strane software. Ja myslim, ze pro informace, ktere vyzaduji delsi zpravy, Renault porad jeste uprednostnuje pouzivani existujicich sluzeb K-L. Mozna existuje nejaky CAN kod, ktery podporuje "zabaleni" starych (i dlouhych) OBD do CAN paketů a jejich poslani na ridici jednotku, zatim jsem ale u Renaultu o necem takovem neslysel.
Jak uz jsem psal, sanci vidim v analyze logovane komunikace a v analyze informaci z DDT. V DDT je popsana (francouzsky) vice nez padesatka CAN zprav, chci verit tomu, ze odpovidaji realite. Mam ale ten dojem, ze umoznuji pouze operace typu READ. Zatim jsem nenarazil na zadnou, ktera by byla evidentni operaci WRITE, jako treba kdyz potrebujes zapsat kod ventilku pneumatiky (coz bych ja osobne desne privital).
Zatim si porad myslim, ze bez K-L se diagnostika znacky Renault neobejde. Rad bych se mylil.
HJ

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » pon úno 22, 2010 00:53

okura píše:jakou jednotku chcete logovat?
Clipa mám, can loger taky
Diky za nabidku, jestli je to tedy nabidka. Vitana je v podstate jakakoliv informace. Idealni by bylo zkusit nejprve neco zakladniho, napriklad identifikaci vozu - precteni VINu, pokud je neco takoveho pouze pres CAN mozne. Potom nejake jednoduche operace precteni nejakych zakladnich udaju. Vyhnul bych se zatim jakekoliv modifikaci a kritickym vecem a fajnovostem typu deaktivace airbagu, to by nemuselo dobre dopadnout :D
Zatim nejsou jasne ani zakladni veci, napriklad jak se pres diagnostickou zasuvku kontaktuji jednotlive vzdalene jednotky, tusim, ze tam nekde v skrytu bruci nejaky multiplexer, ktery to vsechno nejakym zpusobem organizuje.
Idealni by bylo dostat jak logovany vystup, tak i nejake screenshoty software, aby bylo snadno videt jake informace byly precteny a s jakymi hodnotami, pripadne vycist casovy sled (kdyz je tech obrazku vic, tak je dobre tam nekde mit v pozadi ukazatel casu, aby si clovek ujasnil, v jakem casovem sledu to bylo porizeno. Ale i bez screenshotu by byl log output uzitecny, pokud bychom vedeli pri jake cinnosti byl porizen. Format vystupu je lhostejny, textovy, binarni,... idealni by byl asi XML s casovym informacemi, ale to bych toho uz chtel moc.
Dulezite urcite bude znat model logovaneho auta, hadam, ze se funkcnost pri stejnych ID muze model od modelu ponekud lisit.
HJ

Marianos
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: úte pro 08, 2009 16:19
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od Marianos » sob bře 13, 2010 16:21

Kašlu na celé DDT-čko, :idea:
Naposledy upravil(a) Marianos dne pát bře 26, 2010 21:19, celkem upraveno 1 x.
Renault Austral iconic Tce 160

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob bře 13, 2010 16:31

za kolik, kde??
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Pitrs.cz
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát dub 29, 2005 23:08
Kontaktovat uživatele:

Tak jak na to?

Příspěvek od Pitrs.cz » čtv kvě 06, 2010 21:13

Ahoj. Pořád to tu pročítám ale přijde mi že to nikam nevede. Řeší se tu věci jak přečíst rychlost kterou jedu (patrně kdyby mi odešel tachometr), což sice chápu že může být zajímavé ale většině to asi nepřijde důležité. Myslím že by nebylo od věci napsat jestli už to někdo umíte načíst a postup jak to děláte. Třeba jestli už jste někdo koupil tohle http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Renault- ... veQ5fTools (doufám že nevadí že jsem použil odkaz okopčený o něco výš) a jestli to funguje, nebo jakej kabel s jakým programem se dá používat k načtení a mazání chyb. Doufám že mi rozumíte a že jsem nikoho neurazil.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 06, 2010 21:29

Problémů je s tím několik.
:arrow: DDT se určitě s CAN nespojí
:arrow: Je možné koupit diagnostický kabel ELM327, který podporuje protokol CAN a pak diagnostikovat pomocí jiných programů, třeba Scan-master. Ty jsou ale placené a umožňují pouze diagnostiku motorové jednotky
:arrow: Je možné koupit kabel ELM327, domluvit se s někým, kdo má CLIP a loger CAN. Pak je možné vysledovat předávané zprávy a napsat k tomu program.
Jo, to by byla asi ta nejschůdnější cesta, jenže samotný kabel stojí kolem třech tisíc kvůli obvodu pro protokol CAN ($150). A pak sehnat programátora, který dokáže vytvořit aplikačku, která bude komunikovat s tímto interface, zasílat a přijímat zprávy. Naprogramovat aplikačku je asi to nejlehčí, to bych zvládl po přečtení dokumentace a s nějakou menší spolupráci. Problém je v tom kabelu, který já coby student nejsem ochotný vyrábět ani kupovat, protože výsledek není zaručen.
:arrow: Koupit celého CLIPa, nebo jeho kopii. Samotný CLIP se dá stáhnout na netu. Problém je v tom, že chodí jen s originálním kabelem. A ten kabel stojí kolem sedmi až deseti tisíc. V tomhle to má Renault udělané "dobře".
Ze všeho nejlíp mi vychází domluvit se s nějakým neautorizovaným servisem, nebo někým odtud z fóra, jestli by mi neudělal diagnostiku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Pitrs.cz
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát dub 29, 2005 23:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pitrs.cz » čtv kvě 06, 2010 21:44

Rychlý a stručný. Takže se vyplatí zejet přez kopeček a nechat si udělat diagnostiku Německu za 18€. Tu z tý číny se ještě nikdo neodvážil koupit?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 06, 2010 23:04

Kluci, nesledovali jste někdo, co CLIP posílá na ten interface? Někde jsem četl, že to posílá na nějaké adresy toho interfacu. Jde o to, jestli CLIP posílá na interface taky adresu, ze které požaduje informace, nebo prostě pošle nějaký obecný příkaz, který nemá s diagnostikou co dělat a o vše se stará interface.
Co jsem totiž studoval ten ELM327, tak na něj se musí poslat příkaz s adresou, ze které chci data. Kdyby to takhle dělal i CLIP, tak by to teoreticky šlo nasimulovat tak, že by požadavek CLIPu zpracoval jiný program, který by to pak zpracoval a přeposlal dál, třeba na interface ELM. Ale možná je to celé jen utopie.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » úte kvě 11, 2010 18:13

Zefek píše:Co jsem totiž studoval ten ELM327, tak na něj se musí poslat příkaz s adresou, ze které chci data.
Mam znacnou pochybnost, ze ELM327 je tady pouzitelny. Smerem k PC totiz komunikuje prilis pomalu a pouze pres ukecany textovy protokol. Musel bys mocne filtrovat a je otazka, jak dobre umi ELM 327 delat CAN filtry. Navic nemas interni informace a tak by ti pri filtrovani mohla utect dulezita data. ELM 327 je asi skvela vec na standardni OBD diagnostiku, ale tady se nehodi.
HJ

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » úte kvě 11, 2010 18:17

Pitrs.cz píše:Rychlý a stručný. Takže se vyplatí zejet přez kopeček a nechat si udělat diagnostiku Německu za 18€.
Za ty penize ti nikdo skutecnou diagnostiku neudela, maximalni ti precte, jestli ridici jednotka ma nebo nema ulozene nejake zakladni chyby. To same ti precte DDT.
Mimochodem - jenom nacteni ctyr ventilku pres CAN stoji v Nemecku v prumeru EUR 20,-
HJ

Pitrs.cz
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát dub 29, 2005 23:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pitrs.cz » úte kvě 11, 2010 20:21

Renault Marienberg. Načtení závady klimatizace, kontrola kompresoru ( jestli se točí-rukou), vymazání závady = 18€. Navíc se to dá vždycky spojit s návštěvou Aquaparku.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » ned kvě 16, 2010 01:03

Pitrs.cz píše:Renault Marienberg. Načtení závady klimatizace, kontrola kompresoru ( jestli se točí-rukou), vymazání závady = 18€. Navíc se to dá vždycky spojit s návštěvou Aquaparku.
Hmm, tak to asi jo, v byvalem DDR se asi v servisech museji vic snazit. To by mne zajimalo, kolik by u nich stala rocni prohlidka...?
V tom Aquaparku jsem jednou byl... maji tam porad tak desne studenou vodu?
HJ

vitakri
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv úno 25, 2010 11:36
Bydliště: Tišnov, okres Brno-venkov

Dotaz na připojení k servisní diagnostice

Příspěvek od vitakri » stř kvě 19, 2010 13:10

Ahojky.

Mám nově Renault Grand Scenic II (r.v.2007) a rád bych ho zkusil prozkoumat přes diagnostiku. Jenom nevím jaký kabel si koupit. Konektor na připojení v autě jsem našel, ale nevím co je to za typ: viz. foto:
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1268

Prosím o radu jaký káblík koupit a pak jaký soft použít. Půjde použít DDT?

Na stránkách http://www.autocon.xf.cz/ mi pro mé auto vypisuje, že mám mít konektor CAN a dá se koupit tento balíček i se softwarem: http://www.autocon.xf.cz/index.php?lng=0&p0=1&p1=5.
Nevíte někdo co to je?
Citroen Grand C4 SpaceTourer 1,2 PureTech 130 S&S Man6; 96kW, r.v. 10/2019, Shine Pack, Bi-xenony, Kůže
Grand Scenic Privilege 2.0 dCi; 110kW, r.v. 5/2007, Privilege, Panorama, CNC Carminat, Kůže, Denní světla Obrázek
Scenic II Privilege 2.0 dCi; 110kW, r.v. 10/2006, Privilege, Panorama, CNC Carminat, Polokůže, Xenony, Denní světla - prodáno

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na připojení k servisní diagnostice

Příspěvek od analytic » stř čer 09, 2010 20:02

vitakri píše:Ahojky.

Mám nově Renault Grand Scenic II (r.v.2007) a rád bych ho zkusil prozkoumat přes diagnostiku. Jenom nevím jaký kabel si koupit. Konektor na připojení v autě jsem našel, ale nevím co je to za typ: viz. foto:
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1268

Prosím o radu jaký káblík koupit a pak jaký soft použít. Půjde použít DDT?

Na stránkách http://www.autocon.xf.cz/ mi pro mé auto vypisuje, že mám mít konektor CAN a dá se koupit tento balíček i se softwarem: http://www.autocon.xf.cz/index.php?lng=0&p0=1&p1=5.
Nevíte někdo co to je?
1) I JÁ SE PŘIPOJUJI K TOMUTO DOTAZU, neboť produkty autocon vypadají zajímavě. Zatím ale bohužel nikdo neuvádí konkrétní kompatibilitu. Můžete se sem někdo ozvat,kdo vlastní ten balík B pro CAN sběrnici ?

2) Na více obchodech , např. na http://www.motordiag.cz/produkt/u581cz se objevuje tzv. univerzální ruční skener U581, který je multiprotokolový, tedy i pro CAN s konektorem OBD2. Nikde jsem ale nezjistil, zda tato věcička funguje na Megane II, diesel , motor K9K 728, r.v. 2004,kde je ůdajne vedle sebe použito více protokolů. Prosím o alespoň názor na tento přístroj, pokud jej někdo máte.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Ruční univerzální diagnostiky

Příspěvek od analytic » stř čer 09, 2010 20:52

Zajímalo by mě, zda má někdo zkušenost s používáním (alespoň na motor) s malými ručními diagnostikami. Konkrétně jde např. o U581 CZ , která má lákavé vlastnosti, OBD2, CAN, funguje údajně na všech modelech evropských aut a je schopna číst mazat základní závady.
Jde mi o to, zda je tato konkrétní věcička schopna pracovat na vozidle MeganeII 1.5 dCi, motor K9K 728, rok výroby 2004 nebo na obdobných jednotkách a zkušenost s její použitelností.
Je ke koupi např. zde - http://www.motordiag.cz/produkty/pristroje
Tohle se dá koupit i levněji do 2 tis.

Kromě toho se na aukru objevila podobná diagnostika určená na francouzská vozidla C P a R v ceně kolem 5.5 tis. Kč.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na připojení k servisní diagnostice

Příspěvek od Dehumanizer » pon čer 14, 2010 15:24

analytic píše:
vitakri píše:Ahojky.

Mám nově Renault Grand Scenic II (r.v.2007) a rád bych ho zkusil prozkoumat přes diagnostiku. Jenom nevím jaký kabel si koupit. Konektor na připojení v autě jsem našel, ale nevím co je to za typ: viz. foto:
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1268

Prosím o radu jaký káblík koupit a pak jaký soft použít. Půjde použít DDT?

Na stránkách http://www.autocon.xf.cz/ mi pro mé auto vypisuje, že mám mít konektor CAN a dá se koupit tento balíček i se softwarem: http://www.autocon.xf.cz/index.php?lng=0&p0=1&p1=5.
Nevíte někdo co to je?
1) I JÁ SE PŘIPOJUJI K TOMUTO DOTAZU, neboť produkty autocon vypadají zajímavě. Zatím ale bohužel nikdo neuvádí konkrétní kompatibilitu. Můžete se sem někdo ozvat,kdo vlastní ten balík B pro CAN sběrnici ?

2) Na více obchodech , např. na http://www.motordiag.cz/produkt/u581cz se objevuje tzv. univerzální ruční skener U581, který je multiprotokolový, tedy i pro CAN s konektorem OBD2. Nikde jsem ale nezjistil, zda tato věcička funguje na Megane II, diesel , motor K9K 728, r.v. 2004,kde je ůdajne vedle sebe použito více protokolů. Prosím o alespoň názor na tento přístroj, pokud jej někdo máte.
Autocon je O*EB, uz som to tu raz rozvadzal, kto chce moze si najst. Uz len to ze maju web na freehostingu je jednoznacny znak toho ze to je podvod najhrubsieho razenia.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon čer 14, 2010 17:10

Těma malýma ručníma věcma se dá provést jen diagnostika motoru, protože na tu musí výrobci dodržovat nějaký standard, ať už se jedná o jakýkoliv protokol. Ale zbytek auta (ABS, ESP, airbag, ...) s tím nejde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » čtv čer 17, 2010 14:34

Zdravim,
nekdo tady v tomhle threadu pred casem nabizel, ze by mohl nalogovat a poskytnout CAN data z CLIPu. Jestli ta nabidka jeste plati, tak pekne prosim, pekne prosim! Nejradeji bych mel neco, co pochazi z Espace (protoze to mohu na vlastnim aute otestovat), ale nejsem vybiravy. Pro zacatek bych bral zakladni informace typu precteni VINu, precteni (a mazani) zakladnich chyb, precteni pneumatik, precteni karet. Vlastne beru cokoliv. Diky predem!
Dal jsem dohromady maly uzitecny programek pro PDA, se kterym si mohu hrat, cist a zapisovat na sbernici. Stravil jsem nekolik dlouhych noci nad XML soubory z DDT a vytahal z nich par uzitecnych informaci, zel to, co bych potreboval nejvice - tedy jestli a jak lze pres CAN posilat klasicke OBD zadosti a v jakem formatu - to jsem tam porad jeste neobjevil. A na moje bombardovani RTR zadostmi v rozsahu 0-7FF sbernice sverepe mlci (auto nastesti zatim porad jeste jezdi...:D).
HJ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned zář 26, 2010 01:25

Teď jsem narazil na takový pěkný dokument, je to přímo od Renaultu. Kdybyste měli někdy někdo čas si s tím pohrát :)
http://en.calameo.com/read/0000223206e567868f4d0
O co jde? Jde o adaptér ELM327. Oni sice popisují KWP2000, ale je tam dost zmínek i o CAN. Třeba jak se předávají zprávy delší než 8 bajtů a je tam dost podrobností i k čemu který příkaz pro ELM slouží. Obsahuje to údaje i o zapojení adaptéru. Kdybyste někdo z auta, co používá CAN, dostali podle toho dokumentu ven DTC kódy, utrhnu vám asi ruce :) Ne, budu vám strašně vděčný.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
HOnza_UL
Člen RCČR
Příspěvky: 403
Registrován: sob srp 27, 2005 00:09
Bydliště: Tlustice @ CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HOnza_UL » ned zář 26, 2010 17:21

Safrane 3.0 V6 Baccara v manuálu 123kw
Safrane 2.5 20V RXT 99 automat v plný náloži bez kůže 121kw
Audi A8 D3 4.2 V8 - aktuální vozítko
R5 GTE 1.7 69kw
R19 1.8 16V ph1 99kw
R19 1.8 cabrio Azur ph2 66kw
R11 1.4 turbo ph1
Jawa 350-634, Jawa 350-639, Honda CBR 1000F SC21 99kw
ex ... 2xR5 GTE 69 kW, 3xR19 cabrio, 1xSafrane 3.0 V6 24V, Vel Satis 3.5 V6 177kw Initiale atd .....

Uživatelský avatar
Stanley.ONEill
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
Bydliště: Kralovehradecko

Re: INTERFACE CAN pro DDT-2000

Příspěvek od Stanley.ONEill » pon dub 15, 2013 11:18

hoj, mate nekdo zkusenost s timhle ? :

http://www.levnealarmy.cz/eshop/autodia ... -obd2.html


bude bez problemu fungovat s ddt ?
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty

Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998

Odpovědět

Zpět na „Manuály a schémata & diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů