Ja tomu rozumim dost malo. Hlavne tapu a hledam. Protoze kvalitnich informaci je malo. Jiste, muzes si zakoupit par norem a prostudovat je. Ale to porad neznamena, ze mas vyhrano pro konkretni model. Protoze snaha vyrobcu je vydelat i na servisu, to znamena, ze co mohou, tak udelaji proprietary a secret. Dokonce ani ty dneska uz historicke OBD normy nejsou uplne volne k mani a musi se porad platit. To, co je ke stazeni, to jsou jenom obecne BLAHBLAHBLAH, pokud te zajima konkretnejsi implementace, datove struktury, ID, apod. tak musis byt pripraven platit.Zefek píše:hackerjack: vidím, že tomu docela rozumíš. Posílám jsem ti sice SZ, ale docela jsem se s tím unáhlil. Dost mi to leží v hlavě a tak nad tím přemýšlím kdy můžu. Ale začal jsem přemýšlet jinak:
Co je to CAN? Protokol. K čemu slouží protokol? K přenosu zpráv. Co když CAN jen zabaluje zprávy OBDII?
Dost jsem k tomu hledal a zjistil jsem, že zprávy jsou standardizovány v SAE J1971. Zprávy v OBDII se nazývají PIDs. Dá se o tom najít i něco na wikipedii. Stačí dát do googlu OBDII PIDs.
Problém je v tom, že je to standardizováno pouze pro řídící jednotku motoru. Další jednotky jako ABS, airbagy, ... si může výrobce nastavit jak chce.
Otázka teď zní, jestli by se to nedalo nějak využít a neporovnat to třeba s těmi popisy z xml z DDT2000. Jestli nad tím dobře přemýšlím, tak stejné zprávy chodí po K L linkách. Tady je jen použito protokolu CAN.
Co se tyce porovnani CAN a K-L - v zasade jiste uvazujes spravne. Teoreticky by mohlo takove porovnani neco prinest. Problem je jen v tom, jestli skutecne Renault duplikuje sluzby, ktere ma jiz historicky implementovane pres K-L, taky v CAN protokolu. Ja se domnivam, ze alespon zatim nikoliv. Zda se mi, ze pro jejich plnou diagnostiku potrebujes pristroj (a software), ktery umi spojit oboji. Duvody, proc si myslim, ze OBD jeste porad nemaji plne implementovane pres CAN, jsou dva a jsou jednoduche:
1) existence K-L signalu vedle CAN signalu v diagnosticke zasuvce i u soucasnych modelu
2) omezena delka CAN zprav
U prvniho sice muzes namitnout, ze to delaji kvuli zpetne kompatibilite se starsimi diagnostickymi pristroji, ale to je prave spatny argument. Kazdy novy model prichazi s novymi vymyslenostmi a zadny vyrobce nechce ani neni schopen garantovat zpetnou kompatibilitu u OBD software. A pouzit stary diagnosticky pristroj s novym modelem muze mit dost spatne nasledky.
Ke druhemu bodu - jednoduchy priklad: max. delka CAN zpravy je 8 bytu. Delka kodu VIN je 17 bytu, to znamena, ze potrebujes nejmene 3 CAN zpravy, abys prenesl jeden VIN. To znamena, ze nad CAN musis implementovat novou vrstvu, ktera podpori cteni a zapis struktur, delsich nez 8 bytu. To znamena dalsi obtiz, jak na strane ridicich jednotek, tak i na strane software. Ja myslim, ze pro informace, ktere vyzaduji delsi zpravy, Renault porad jeste uprednostnuje pouzivani existujicich sluzeb K-L. Mozna existuje nejaky CAN kod, ktery podporuje "zabaleni" starych (i dlouhych) OBD do CAN paketů a jejich poslani na ridici jednotku, zatim jsem ale u Renaultu o necem takovem neslysel.
Jak uz jsem psal, sanci vidim v analyze logovane komunikace a v analyze informaci z DDT. V DDT je popsana (francouzsky) vice nez padesatka CAN zprav, chci verit tomu, ze odpovidaji realite. Mam ale ten dojem, ze umoznuji pouze operace typu READ. Zatim jsem nenarazil na zadnou, ktera by byla evidentni operaci WRITE, jako treba kdyz potrebujes zapsat kod ventilku pneumatiky (coz bych ja osobne desne privital).
Zatim si porad myslim, ze bez K-L se diagnostika znacky Renault neobejde. Rad bych se mylil.
HJ