Diagnostický oříšek - Espace 2,2i

Najdete-li nějaké schéma, dejte ho sem!

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Radek344
Junior member
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 05, 2011 20:56
Bydliště: Olomouc

Diagnostický oříšek - Espace 2,2i

Příspěvek od Radek344 » pon led 23, 2023 09:50

Problém:
auto jede neustále na bohatou směs (vysoká spotřeba, nižší výkon, smrad z výfuku, lambda-sonda dává přes 0,9V).
Všechny čtyři svíčky jsou stejně černé, zakarbonované, takže směs je stejně bohatá na všech válcích.

Další pozorování:
Auto má ustálený volnoběh na předepsaných otáčkách, motor se ochotně vytáčí do otáček. Hodnota na lambdě klesne pod 0,45V a zakolísá pouze na okamžik po ubrání plynu. Odpojení lambdy od ECU nezmění ani chod motoru ani bohatost směsi (napětí na lambdě, smrad z výfuku). Odpojení čidla teploty vody očekávaným způsobem mění chod motoru, ale napětí na lambdě se nehne. Odpojení čidla teploty vzduchu nedělá nic ( při venkovní teplotě cca 10st.C, ECU by měla po ztrátě signálu pracovat s teplotou 20 st.C). Vpuštění dodatečného vzduchu do sání za škrtící klapku (odpojením hadičky od PCV ventilu) způsobí zvýšení otáček, ale nesníží bohatost směsi (lambda pořád přes 0,9V, smrad z výfuku).

Zatím zkontrolováno/ vyměněno:
tlak paliva + regulátor tlaku paliva - změřeno (2,5 až 3atm) - ok.
MAP - změřeno - dává stejné hodnoty jako na druhém, fungujícím autě (napětí proti kostře: 4,7V stojící motor, 1,4V volnoběh), pro jistotu prohozeno z auta na auto.
Lambda sonda - taky prohozeno za lambdu z fungujícího auta.
ECU - po přemontování do druhého auta vše OK, toto auto s ECU z druhého auta - žádná změna, směs je bohatá.
Vodič pro signál z lambdy do ECU ok.
Odpojení a zaslepení hadiček vedoucích z adsorbčního filtru odvětrání nádrže do sání - žádná změna.
Ventilové vůle byly v normě (0,10-0,15 / 0,20-0,25) nebo max 0,05mm přes normu. Seřízeno.

Kompresní tlaky jsou ok.
Na netěsné vstřikovače to taky nevypadá (pustil jsem palivové čerpadlo a přes hadičku zasunutou otvorem pro svíčku jsem čichal, jestli neucítím benzín)


Nějaký nápad, co dál?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X

Radek344
Junior member
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 05, 2011 20:56
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostický oříšek - Espace 2,2i

Příspěvek od Radek344 » úte úno 21, 2023 14:33

Měl jsem obě auta napíchnutá na NXR diagnostiku. Potvrdilo se, že čidla teploty a tlaku jsou ok. Přikládám obrázky. nxr1.jpg je z auta s bohatou směsí. Umí někdo vysvětlit zakroužkované položky? Jednak čeho přesně se týkají a jakou hodnotu vlastně zobrazují. nxr2.jpg je z dobrého auta. Nenechte se zmást napětím na lambdě - diagnostika vzorkovala pomalu a zrovna při focení tam bylo 0V, jinak to skákalo od 0 do 1.

nxr1: https://eu.zonerama.com/Link/Open/63ef5 ... 18647a01a1

nxr2: https://eu.zonerama.com/nxr5/Photo/9457345/369396140
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X

Odpovědět

Zpět na „Manuály a schémata & diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů