Největší kravina v autodílně naší školy

Galerie naší i cizí pitomosti :-)

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
DMates
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

Největší kravina v autodílně naší školy

Příspěvek od DMates » čtv črc 29, 2010 11:19

Zdravím všechny renaulťáky,
mám tu jednu veselou vzpomínku z dob učení.Ve školní dílně jsme měli automobil Ford Focus 1.6 16v na výměnu rozvodů,banální záležitost pro mě jako učně 2. ročníku a pro "zkušeného mistra"(proč dávám do uvozovek zjistíte později).ještě s jedním kolegou jsme začali s demontáží všech plastových krytů..(rozvoďáku,klíňáku atd...první věc která mě rozčílila bylo že aby jsme se dostali pořádně na rozvoďák tak jsem museli vymontovat jeden ze silentblocků...(otázka 3minut)ukázalo se že to nebude tak jednoduché šrouby na silentbloku prostě nešli povolit...takže jsme museli vytáhnout celej ten držák který je přišrubovanej na rámu...po zdárném za aretování vačkových hřídelí a klikovky jsme sundali rozvodový řemen a zdálo že jde vše hladce...dovezli nám novej rozvoďák vodní pumpu prostě tak jak to bývá...jenže...náš "zkušený"pan mistr z dosud nevysvětlitelných důvodu od aretoval vačku i s klikovkou a nesmyslně pohl s klikovou hřídelí o čem jsme my dva s kolegou vůbec netušil(protože jsem si právě vychutnávali svačinku) :lol: namontovali jsme pumpu rozvoďák..klíňák....a po cca hodince a půl bylo hotovo a auto mohlo startovat....chopil jsem se toho...vložím klíček...spojka...a startuji....chvíli divné zvuky pak to chytlo..ozvaly se asi 4 tupé rány a konec....nahlédl jsem z kabiny pod kapotou na zděšené výrazy dvou mistrů a mého spolužáka..a přemýšlel co se s*kra stalo?!?!?!.....jako první mě blesklo hlavou že se potkali ventily...tuhle myšlenku jsem tlačil hodně rychle pryč z hlavy...přibližná cena nových ventilů na Focusa mě strašila....to ne vždyť jsme měli všechno zaaretované nic se nemohlo pohnout!!?!?!!Mistr nám navrhl opětovnou demontáž...že se podíváme na Ventliy jesti jsou v pohodě..tudíž jinak řečeno sundat hlavu.....tak jsme se do toho pustily :shock: ....sundáme hlavu a co nevidíme..všech 16 ventilů bylo suprově ohnuto skoro do ůhlu 90stupňů...v tu chvíli mě polil studený pot...pořád do kola sme se sami sebe ptali..jakto?!? :?: :?: takže co teď ?nové ventily...přestal jsem bádat proč se to stalo prostě se to stalo musíme vyměnit ventily.....tuhle věc si vzal na starost mistr a my sme mu jen asistovali..když jsme dávali nové ventily...bleskla mi hlavou zkušenost s jiným autem..tuším s golfem že když jsem na něm měnil ventily měnily se i ty guferka..protože jak se vytáhnou zkurví se na nich hrany a žere to olej jak neurvané....navrhoval jsem tuto možnost mistrovi..ale s hlasitým zanadáváním ji odmítl...myslel jsem si svoje :evil: výměna ventilů proběhla jinak Ok.....všechno vpohodě autíčko odjelo pryč....spokojený majtel dal asi o 3500kč víc než měl ale byl rád že má své auto...no do týdne bylo zpátky že už mu to zežralo 5litrů oleja za týden .....moje teorie se potvrdila....takže nové gufera... všechno se udělalo nebyl problém..opět auto spokojeně odjelo....asi za měsíc jdu na praxi a před dílnou stojí Ford Focus 1.6 uplně ten samej...říkám si asi si jde přezou pneu už začínali být první mrazíky ale ono ne.Při nástupu mi mistr oznámil že to auto začalo zase papat moc oleje...a že už ví co s tím že objednali z německa z fabriky nový polomotor...celý štastný že se budu zase rýpat v tom focusu jsme se do toho pustily....motor ven...všechno ok...došel polomotor z německa přeházeli jsem uplně všechno všechno šlo jak po másle...až jak jsem dával klínky na zajištění ventilů tak to mě celkem lezlo na nervy...ale zdárně jsem jich nasadil 15 ventilů a když dělám 16 měl jsem ho skoro nasazený,najednou mi mi vyklouzl z kleští a jeden díl toho klínku zapadl do mazacího kanálku .. :oops: :shock: .....v tu chvilku mě ruply nervi....začal jsem nadávat a mlatit do všeho že to auto už nechcu nikdy vidět :lol: :lol: po půl hodině uklidňování jsem pátral kde by jako tedy mohl být...nechat ho tam nemůžu..napadlo mě prolit ty kanálky olejem a snad se objeví ve vaně motoru...udělal jsem ...a naneštěstí má vana u focusa dvě části..a ještě k tomu i sítko nebo něco na ten zpusob takže jsem sundal vanu....magnetem tam šmátral a nic...nakonec jsem ho našel v tom sítku...celý spokojený jsem to všechno zase zašruboval a dal ten poslední klínek na své místo....vše sme už asi po 4 složily dohromady a auto do teď šlape bez problémů...jedno vím jistě že Focusa znám na zpaměť ale už nikdy FORDA nebudu dělat...mám rád Renaulty a u nich snad i zůstanu:oP :) :roll: :idea: :?: :!: :evil: je to trochu slohovka ale hctěl jsem se podělit :o)
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. :o)

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » čtv črc 29, 2010 12:17

:D To je teda parádní story... ale hlavně, že to dobře dopadlo a autí jezdí! :D
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
jarda19
Senior member
Příspěvky: 1965
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Příspěvek od jarda19 » čtv črc 29, 2010 13:39

On Vám ten Mistr odaretoval kliku a vačky, pootočil kliku a zase zpátky zaaretoval nebo odaretoval, pohl klikou a nechal tak ???? Samo že mi napíšeš že to zpátky zaaretoval protože jinak bys mohl nadávat sobě.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

DMates
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DMates » čtv črc 29, 2010 14:52

jarda19 píše:On Vám ten Mistr odaretoval kliku a vačky, pootočil kliku a zase zpátky zaaretoval nebo odaretoval, pohl klikou a nechal tak ???? Samo že mi napíšeš že to zpátky zaaretoval protože jinak bys mohl nadávat sobě.
No jasně že zpátky zaaretoval...prostě komik....do teď jsem nepochopil proč to udělal...
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. :o)

Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 585
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Babik78 » čtv črc 29, 2010 15:22

Počkej, on se přiznal?
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 08/16 310.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 08/16 50.000km
Milan alias Babik78

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 916
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » čtv črc 29, 2010 19:40

A pritom staci tak malo, pred nastartovanim po vymene rozvodu protocit motor rukou klicem...
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 695
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » čtv črc 29, 2010 19:46

jako otas1, vždycky!!! ať je to auto za 1000 Kč nebo za 5 mega, vždycky to protočit klíčem bez startéru, jen 3 minuty času navíc, ušetřený problém k nezaplacení
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

DMates
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DMates » pát črc 30, 2010 11:03

Mr.Brain píše:jako otas1, vždycky!!! ať je to auto za 1000 Kč nebo za 5 mega, vždycky to protočit klíčem bez startéru, jen 3 minuty času navíc, ušetřený problém k nezaplacení
Ano ano,přesně tak ale v té době jsem toho ještě tolik nevěděl...a ano mistr se nepřiznal nám..ale slyšel jsem ho jak se o tom bavil s druhým mistrem..asi nechtěl ze sebe udělat ještě většího blbce než už byl.....no každopádně s tím klíčem to je už automatický...no jo každej se musí spálit... :twisted:
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. :o)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát črc 30, 2010 13:28

No jo, autoservisy ve školách, ale někdo se musí učit a možná je to tak lepší, než kdyby se učil někde na dílně autorizáku. Taky jsme měli u školy servis a auta si tam dávali převážně učitelé, případně jejich známí. Divím se, protože když jsme tam objevili auto našeho matikáře, měli jsme sto chutí stříhat brzdové hadičky :lol:
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal....“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host