Největší kravina v autodílně naší školy
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
Největší kravina v autodílně naší školy
Zdravím všechny renaulťáky,
mám tu jednu veselou vzpomínku z dob učení.Ve školní dílně jsme měli automobil Ford Focus 1.6 16v na výměnu rozvodů,banální záležitost pro mě jako učně 2. ročníku a pro "zkušeného mistra"(proč dávám do uvozovek zjistíte později).ještě s jedním kolegou jsme začali s demontáží všech plastových krytů..(rozvoďáku,klíňáku atd...první věc která mě rozčílila bylo že aby jsme se dostali pořádně na rozvoďák tak jsem museli vymontovat jeden ze silentblocků...(otázka 3minut)ukázalo se že to nebude tak jednoduché šrouby na silentbloku prostě nešli povolit...takže jsme museli vytáhnout celej ten držák který je přišrubovanej na rámu...po zdárném za aretování vačkových hřídelí a klikovky jsme sundali rozvodový řemen a zdálo že jde vše hladce...dovezli nám novej rozvoďák vodní pumpu prostě tak jak to bývá...jenže...náš "zkušený"pan mistr z dosud nevysvětlitelných důvodu od aretoval vačku i s klikovkou a nesmyslně pohl s klikovou hřídelí o čem jsme my dva s kolegou vůbec netušil(protože jsem si právě vychutnávali svačinku) namontovali jsme pumpu rozvoďák..klíňák....a po cca hodince a půl bylo hotovo a auto mohlo startovat....chopil jsem se toho...vložím klíček...spojka...a startuji....chvíli divné zvuky pak to chytlo..ozvaly se asi 4 tupé rány a konec....nahlédl jsem z kabiny pod kapotou na zděšené výrazy dvou mistrů a mého spolužáka..a přemýšlel co se s*kra stalo?!?!?!.....jako první mě blesklo hlavou že se potkali ventily...tuhle myšlenku jsem tlačil hodně rychle pryč z hlavy...přibližná cena nových ventilů na Focusa mě strašila....to ne vždyť jsme měli všechno zaaretované nic se nemohlo pohnout!!?!?!!Mistr nám navrhl opětovnou demontáž...že se podíváme na Ventliy jesti jsou v pohodě..tudíž jinak řečeno sundat hlavu.....tak jsme se do toho pustily ....sundáme hlavu a co nevidíme..všech 16 ventilů bylo suprově ohnuto skoro do ůhlu 90stupňů...v tu chvíli mě polil studený pot...pořád do kola sme se sami sebe ptali..jakto?!? takže co teď ?nové ventily...přestal jsem bádat proč se to stalo prostě se to stalo musíme vyměnit ventily.....tuhle věc si vzal na starost mistr a my sme mu jen asistovali..když jsme dávali nové ventily...bleskla mi hlavou zkušenost s jiným autem..tuším s golfem že když jsem na něm měnil ventily měnily se i ty guferka..protože jak se vytáhnou zkurví se na nich hrany a žere to olej jak neurvané....navrhoval jsem tuto možnost mistrovi..ale s hlasitým zanadáváním ji odmítl...myslel jsem si svoje výměna ventilů proběhla jinak Ok.....všechno vpohodě autíčko odjelo pryč....spokojený majtel dal asi o 3500kč víc než měl ale byl rád že má své auto...no do týdne bylo zpátky že už mu to zežralo 5litrů oleja za týden .....moje teorie se potvrdila....takže nové gufera... všechno se udělalo nebyl problém..opět auto spokojeně odjelo....asi za měsíc jdu na praxi a před dílnou stojí Ford Focus 1.6 uplně ten samej...říkám si asi si jde přezou pneu už začínali být první mrazíky ale ono ne.Při nástupu mi mistr oznámil že to auto začalo zase papat moc oleje...a že už ví co s tím že objednali z německa z fabriky nový polomotor...celý štastný že se budu zase rýpat v tom focusu jsme se do toho pustily....motor ven...všechno ok...došel polomotor z německa přeházeli jsem uplně všechno všechno šlo jak po másle...až jak jsem dával klínky na zajištění ventilů tak to mě celkem lezlo na nervy...ale zdárně jsem jich nasadil 15 ventilů a když dělám 16 měl jsem ho skoro nasazený,najednou mi mi vyklouzl z kleští a jeden díl toho klínku zapadl do mazacího kanálku .. .....v tu chvilku mě ruply nervi....začal jsem nadávat a mlatit do všeho že to auto už nechcu nikdy vidět po půl hodině uklidňování jsem pátral kde by jako tedy mohl být...nechat ho tam nemůžu..napadlo mě prolit ty kanálky olejem a snad se objeví ve vaně motoru...udělal jsem ...a naneštěstí má vana u focusa dvě části..a ještě k tomu i sítko nebo něco na ten zpusob takže jsem sundal vanu....magnetem tam šmátral a nic...nakonec jsem ho našel v tom sítku...celý spokojený jsem to všechno zase zašruboval a dal ten poslední klínek na své místo....vše sme už asi po 4 složily dohromady a auto do teď šlape bez problémů...jedno vím jistě že Focusa znám na zpaměť ale už nikdy FORDA nebudu dělat...mám rád Renaulty a u nich snad i zůstanu:oP je to trochu slohovka ale hctěl jsem se podělit )
mám tu jednu veselou vzpomínku z dob učení.Ve školní dílně jsme měli automobil Ford Focus 1.6 16v na výměnu rozvodů,banální záležitost pro mě jako učně 2. ročníku a pro "zkušeného mistra"(proč dávám do uvozovek zjistíte později).ještě s jedním kolegou jsme začali s demontáží všech plastových krytů..(rozvoďáku,klíňáku atd...první věc která mě rozčílila bylo že aby jsme se dostali pořádně na rozvoďák tak jsem museli vymontovat jeden ze silentblocků...(otázka 3minut)ukázalo se že to nebude tak jednoduché šrouby na silentbloku prostě nešli povolit...takže jsme museli vytáhnout celej ten držák který je přišrubovanej na rámu...po zdárném za aretování vačkových hřídelí a klikovky jsme sundali rozvodový řemen a zdálo že jde vše hladce...dovezli nám novej rozvoďák vodní pumpu prostě tak jak to bývá...jenže...náš "zkušený"pan mistr z dosud nevysvětlitelných důvodu od aretoval vačku i s klikovkou a nesmyslně pohl s klikovou hřídelí o čem jsme my dva s kolegou vůbec netušil(protože jsem si právě vychutnávali svačinku) namontovali jsme pumpu rozvoďák..klíňák....a po cca hodince a půl bylo hotovo a auto mohlo startovat....chopil jsem se toho...vložím klíček...spojka...a startuji....chvíli divné zvuky pak to chytlo..ozvaly se asi 4 tupé rány a konec....nahlédl jsem z kabiny pod kapotou na zděšené výrazy dvou mistrů a mého spolužáka..a přemýšlel co se s*kra stalo?!?!?!.....jako první mě blesklo hlavou že se potkali ventily...tuhle myšlenku jsem tlačil hodně rychle pryč z hlavy...přibližná cena nových ventilů na Focusa mě strašila....to ne vždyť jsme měli všechno zaaretované nic se nemohlo pohnout!!?!?!!Mistr nám navrhl opětovnou demontáž...že se podíváme na Ventliy jesti jsou v pohodě..tudíž jinak řečeno sundat hlavu.....tak jsme se do toho pustily ....sundáme hlavu a co nevidíme..všech 16 ventilů bylo suprově ohnuto skoro do ůhlu 90stupňů...v tu chvíli mě polil studený pot...pořád do kola sme se sami sebe ptali..jakto?!? takže co teď ?nové ventily...přestal jsem bádat proč se to stalo prostě se to stalo musíme vyměnit ventily.....tuhle věc si vzal na starost mistr a my sme mu jen asistovali..když jsme dávali nové ventily...bleskla mi hlavou zkušenost s jiným autem..tuším s golfem že když jsem na něm měnil ventily měnily se i ty guferka..protože jak se vytáhnou zkurví se na nich hrany a žere to olej jak neurvané....navrhoval jsem tuto možnost mistrovi..ale s hlasitým zanadáváním ji odmítl...myslel jsem si svoje výměna ventilů proběhla jinak Ok.....všechno vpohodě autíčko odjelo pryč....spokojený majtel dal asi o 3500kč víc než měl ale byl rád že má své auto...no do týdne bylo zpátky že už mu to zežralo 5litrů oleja za týden .....moje teorie se potvrdila....takže nové gufera... všechno se udělalo nebyl problém..opět auto spokojeně odjelo....asi za měsíc jdu na praxi a před dílnou stojí Ford Focus 1.6 uplně ten samej...říkám si asi si jde přezou pneu už začínali být první mrazíky ale ono ne.Při nástupu mi mistr oznámil že to auto začalo zase papat moc oleje...a že už ví co s tím že objednali z německa z fabriky nový polomotor...celý štastný že se budu zase rýpat v tom focusu jsme se do toho pustily....motor ven...všechno ok...došel polomotor z německa přeházeli jsem uplně všechno všechno šlo jak po másle...až jak jsem dával klínky na zajištění ventilů tak to mě celkem lezlo na nervy...ale zdárně jsem jich nasadil 15 ventilů a když dělám 16 měl jsem ho skoro nasazený,najednou mi mi vyklouzl z kleští a jeden díl toho klínku zapadl do mazacího kanálku .. .....v tu chvilku mě ruply nervi....začal jsem nadávat a mlatit do všeho že to auto už nechcu nikdy vidět po půl hodině uklidňování jsem pátral kde by jako tedy mohl být...nechat ho tam nemůžu..napadlo mě prolit ty kanálky olejem a snad se objeví ve vaně motoru...udělal jsem ...a naneštěstí má vana u focusa dvě části..a ještě k tomu i sítko nebo něco na ten zpusob takže jsem sundal vanu....magnetem tam šmátral a nic...nakonec jsem ho našel v tom sítku...celý spokojený jsem to všechno zase zašruboval a dal ten poslední klínek na své místo....vše sme už asi po 4 složily dohromady a auto do teď šlape bez problémů...jedno vím jistě že Focusa znám na zpaměť ale už nikdy FORDA nebudu dělat...mám rád Renaulty a u nich snad i zůstanu:oP je to trochu slohovka ale hctěl jsem se podělit )
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. )
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To je teda parádní story... ale hlavně, že to dobře dopadlo a autí jezdí!
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
On Vám ten Mistr odaretoval kliku a vačky, pootočil kliku a zase zpátky zaaretoval nebo odaretoval, pohl klikou a nechal tak ???? Samo že mi napíšeš že to zpátky zaaretoval protože jinak bys mohl nadávat sobě.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
No jasně že zpátky zaaretoval...prostě komik....do teď jsem nepochopil proč to udělal...jarda19 píše:On Vám ten Mistr odaretoval kliku a vačky, pootočil kliku a zase zpátky zaaretoval nebo odaretoval, pohl klikou a nechal tak ???? Samo že mi napíšeš že to zpátky zaaretoval protože jinak bys mohl nadávat sobě.
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. )
A pritom staci tak malo, pred nastartovanim po vymene rozvodu protocit motor rukou klicem...
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 29, 2010 10:30
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
Ano ano,přesně tak ale v té době jsem toho ještě tolik nevěděl...a ano mistr se nepřiznal nám..ale slyšel jsem ho jak se o tom bavil s druhým mistrem..asi nechtěl ze sebe udělat ještě většího blbce než už byl.....no každopádně s tím klíčem to je už automatický...no jo každej se musí spálit...Mr.Brain píše:jako otas1, vždycky!!! ať je to auto za 1000 Kč nebo za 5 mega, vždycky to protočit klíčem bez startéru, jen 3 minuty času navíc, ušetřený problém k nezaplacení
Snad se již brzy stanu hrdým majtelem vlajkové lodi francouzké průmyslu Renaultu Safrane. )
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
No jo, autoservisy ve školách, ale někdo se musí učit a možná je to tak lepší, než kdyby se učil někde na dílně autorizáku. Taky jsme měli u školy servis a auta si tam dávali převážně učitelé, případně jejich známí. Divím se, protože když jsme tam objevili auto našeho matikáře, měli jsme sto chutí stříhat brzdové hadičky
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů