Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Galerie naší i cizí pitomosti :-)

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od DDT » úte črc 20, 2004 16:58

Tak já to tady tedy začnu:§)

Výmena rozvodů je jednou ze složitějších a nákladnějších činností u Laguny V6i. Je tam přístup jak k penězům a náhradní díly relativně nákladné, pokud trváte na tom, že chcete originál.

Rozvody mi (podotýkám že preventivně a na vlastní žádost) vyměnili.
Bohužel... nikdo neví proč, byla-li to výrobní vada řetězu nebo něco jiného... Jeden z řetězů prasknul po cca 9500 km. Následkem toho se potkala zadní řada válců.
Nová hlava, nové rozvody podruhé.
Tekla "prsa" > přetěsnění bez demontáže.
Po pár tisících kilometrech začal motor ztrácet výkon a každé startování doprovázel nepříjemný klepavý zvuk, který jsem zprvu přičítal hydraulickým vymezovačům ventilové vůle. Pak se začal klepavý zvuk objevovat při 2200-2700 ot/min.
Tak šlo auto raději do jiného servisu. (Auto Vašenda). Po necelém týdnu mi pan Vašenda přivezl až domů s očima navrch hlavy (ví, že jsem 1. majitel, jak se k autům chovám a jakou péči jim dopřávám) součástky z mého motoru. Mj. vložku válce a šálu.
Motor měl 95.000 km. Rantl na vložce měl 0,15 mm. Šála vytrhaná, se zjevou tendencí střihu v zámku.
Prostě přidřený motor jak zákon káže.
Příčina? Kusy přetrženého řetězu a silikonu v sacím koši. Motor nemazal tak jak měl a důsledkem bylo extrémní opotřebení.

Cena za tuhle zkušenost cca 38.000 .- (pouze poslední oprava)

Tenhle motor nejde prakticky zničit opotřebením, je třeba mu "pomoci". Tímto tedy má peněženka vzdává dík tomu servismanovi, který to způsobil. Lepší odtučňovací kůru si nemohla přát.
Naposledy upravil(a) DDT dne pon úno 18, 2008 18:17, celkem upraveno 2 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » úte črc 20, 2004 22:40

To ja chtel odstranim mouchy ze svetel tak jsem na to vzal drsnou houbicku, mouchy sice sli dolu ale poskrabal jsem si svetlomety natolik ze jsem musel koupit nove.

x-man
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 05, 2004 13:59
Bydliště: Kadaň

Příspěvek od x-man » úte črc 20, 2004 22:44

Já jsem se pokoušel jednou na Laguně sundat stěrač, který držel jak přibitej, podařilo se mi ho po dlouhém a úporném boji sundat a druhej den jsem scháněl nový přední sklo (trošku víc jsem se opřel tak kde jsem neměl a sklo pěkne prasklo cca 25cm) :lol:
No co...stane se :lol: :lol:
Když se daří,tak se daří! :lol:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř črc 21, 2004 01:14

Tak se taky pochlubím :oops:
Když jsem koupil GTT, bylo po servisu - karburátor "přetěsněn" silikonem (kdo s tím autem měl kdy co do činění, zná ty teploty a tlaky, jimž je zde vše vystaveno). Jaxi tedy nikdo nepočítal s tím, že skrze karbec bude ještě někdy proudit benzín.. V kombinaci s tím silikonem vzniklo dokonalý lepidlo, který mi po každým vyčištění ihned znovu ucpávalo volnoběžnou trysku :? Nuže, navštívil jsem tedy servis, kde mi karbec znovu rozebrali (já to udělal během tejdne 4x, ale stále tam všude bylo to "lepidlo"), důkladně vykoupali v techn.benz., řádně vysušili a profoukli kdejakou dírku a namontovali zpět. Onomu mechanikovi se však nějak nepozdával volnoběh, tak přes mý protesty popadl šroubovák a jal se to štelovat - na šroubu seřizování bohatosti - taková ta jehlička to je. Druhej den jsem ráno jel do Německa, taxi to valím celkem svižně po 11ce, provoz ještě žádnej nebyl. Jenže jsem nedojel ani do Třebechovic (asi 15km) a najednou to přestalo táhnout a chcípalo to :shock: . Že by se to ucpalo nějak celkově :?: :roll: Hmm, rozebral jsem karbík, vše profoukl a jelo se dál - nebo spíš se pokoušelo jet. Dokodrcal jsem se ke značkovýmu servisu Škoda, kde bylo ještě zavřeno a že tedy počkám, aby mi to řádně profoukli kompresorem. Když otevřeli, tak prej "..my děláme jenom škodovky.." :? a kodrcalo se dál.. :x Další servis taky už otevíral, tak tam. K přístupu toho mechanika (asi tak 45-50let) poznamenám jen tolik, že se vyjádřil v tom smyslu, proč takhle starý auto vlastně ještě jezdí po silnici a bylo na něm znát, jak je vodvázanej z toho, že jsem zajel zrovna k němu.. Nicméně nic nerozdělával a šel podle zvuku (já to měl tehdy tejden, vůbec jsem to neměl zažitý, čili jsem těžko něco mohl poznat :oops: ) a zjistil, že mi tam chybí ten šroub na štelování bohatosti (ten, co jsem s ním nechtěl hejbat) - tím štelováním se nějak uvolnil v závitu (zátka tam pochopitelně nebyla, ale asi by taky těžko odolala těm tlakům) a za jízdy prostě vystřelil z karburátoru. Nesehnal tedy nic jjinýho, tak ulomil větývku z vedlejšího keře, přiřízl a zašpičatil a "našrouboval" místo šroubu. Jelo to v poho, nechcípalo, taxe pokračovalo. Do Phy, kámoš má 2 karbíky náhradní, tak než si šroubek seženu (a na vrakáči mi ho bez karbece nikde nenechali), půjčí mi ho. Půjčil, namontovali jsme a jelo se. Jenže už kousek za Prahou byl opět venku :x Zastavovalo se tedy u každýho 2.keře a vybíralo se nejvhodnější dřevo, který by tam pasovalo a nejdýl vydrželo :P V přihrádce to za chvilku vypadalo jako "sbírka letorostů" :lol: Krapet to zkrátím, takhle jsem najezdil během 3 tejdnů 4 tis.km (v garáži sice stála ještě XR2, ale kdo by s takovým lenochem (96PS) dnes jezdil :oops: ), než jsem sehnal za 1400 jinej karbec a vyměnil ho :oops: Takhle jeden čtvrtek jsem to vyměnil a v pátek se jelo na víkend až k Horš.Týnu, kámoš měl narozky, točilo se prasátko, narážel se jeden soudek Gambrinusu za druhým,.. D5 je celkem pěkná "silnice", která přímo vybízela, abych to konečně trošku rozjel. Prostě chtěl jsem to jen vyzkoušet, kolik to jede a jak se to při tom chová a nic víc, nebylo potřeba spěchat. A že to odsejpalo :P Pak začal dotírat Superb - vždy mě dojel a zařadil se za mě :twisted: . Na tacháku těsně pod 190 (jelo to na 195/50R15), ovšem kromě ručičky rychlosti byly dost nahoře i otáčky, teplota a tlak oleje.. Honičku se Superbem 2,5TDi jsem ustál do doby, než jsem zvolnil, že už vím, jak to jede a stačí mi to. Jenže - nějak jsem přestal sledovat ty ostatní ručičky.. :? Chtěl jsem pak předjet ještě v kopečku nějakou stodvacítku a ono to na sešlápnutí pedálu plynu vůbec nereagovalo :shock: :shock: :shock: Setrvačností jsem dojel k pumpě Total (příznačnej název :lol: ) ve Svojkovicích u Rokycan, zvuk traktoru nešlo přeslechnout :oops: Otevřu kapotu a všude olej, dým ze škvařícího se oleje, z vejfuku olej.. ..hledal jsem očima nejbližší kandelábr, na kterým bych si hodil mašli.. :oops: :cry: Volám tedy kámošům, co tam jedou taky z vých.čech, ať nás naložej po cestě - jenže všichni už byli tam a společensky unaveni, nikdo pro nás přijet nemohl :( Rozbili jsme tedy nad pumpou v oranici stan a přečkali do sobotního rána. To přijel kámoš z Phy a odtáhl mě cca 15km k němu na chalupu, kde jsme to zaparkovali. Hodil nás na vlak, dojeli jsme do Plzně, přes Plzeň tramvají, do Horš.Týna busem a tam pro nás děvčata přijela. K polosnědenýmu prasátku jsme dorazili v sobotu v 19:00 úplně grogy :? V pondělí jsem si půjčil vozejk a s XR2 si pro GTT dojel - jen na okraj - lilo, v Praze stoupala voda a při cestě zpět jsem byl jeden z posledních, kdo přejel po Libeňským mostě před jeho uzavřením :wink: Pak jsem to vzal ještě přes Úvaly ke Karlovi a pak davaj dom skrze Kolín. Kdyby se mi zničeho nic XR2 nezastavila.. :shock: :roll: Prostě naráz spadly budíky a bylo vymalováno (20:30, jmenovalo se to tam Kubšovka - 3 baráky :twisted: ). XR2 mi odtáhli do Čáslavi (odešel nějakej Hallův snímač v rozdělovači, neházelo to jiskru :x ) a pro vozejk s GTT mi přijel kámoš - domů jsem dojel v 03:00 v úterý.
A co to vše stálo :?:
:arrow: servis u Forda + odtah + rozdělovač z vrakáče = 5000
:arrow: půjčení vozejku + cesty navíc + kámoši,.. =3000
:arrow: na inzerát v Annonci sehnanej motor + cesta do Phy pro něj = 2000
:arrow: výměna motoru v neznačkovým servisu + nový polosynt.olej = 7500
A ještě co že s tím bylo :?: Jak tam ten benzín "tekl", propálil 1 píst a to dokonale - skérz na skérz, uhořelý kroužky.. :oops: :P
Kdybych to hned odstavil a nejezdil s klackem zapíchlým v karbíku, nestalo by se 8)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Lenka Švestkova
Člen RCČR
Příspěvky: 507
Registrován: pon bře 22, 2004 17:42
Bydliště: Studénka

Příspěvek od Lenka Švestkova » stř črc 21, 2004 19:46

Proti tomu, co tu čtu jsou to sice prkotiny, ale...
Obě situace s baterkou...
Úplně dávno naše první přibližovadlo Š110L. Jelikož nemám garáž a zimy jsou kruté, vytahoval jsem v zimě baterku a nosil do sklepa v baráku abych vůbec nastartoval. 26. 12. klasicky na Štěpána k rodičům do Ostravy. Zima, že by psa nevyhnal, menší dítko půl roku ... rychle do auta a jedeme. Dal jsem baterku, naložil rodinku a frčím. Na největší křižovatce v Ostravě zelená, vjedu tam a uprostřed zhasly budíky, auto zastavilo. Všichni kolem se mohli po... Zmatek, chaos, zácpa. První ( a správná ) myšlenka - baterka. Rodina ven ze zadních sedadel, dárky, vše vyházet uprostřed křižovatky, rychle k baterce - ... samozřejmě, neutáhnuté objímky vyskočily... Nasadit zpátky a jedeme dál...
A druhá velmi podobná. My, bezgarážovníci, holt zabezpečujeme auto jak se dá. U naší bývalé R19 1,4 RN jsem nechal namontovat "tajný" spínač proudu od baterky do pojistkové skříně. VYNIKAJÍCÍ NÁPAD. Opět v Ostravě, jsme v supermarketu, naložíme auto, otočím klíčkem a...nic. Vůbec žádná reakce. Zásahem shůry byl 50m vedle servis Reanault Auto Doležal. I v sobotu jeli a jak se na nás podívali, tak řekl šéf mechaniků jakémusi studentíkovi, ať to omrkne. Po 2 HODINÁCH mu došel humor. Prohlídnul vše, až přišel nějaký starší kolega a během 10 minut odhalil spálené relé. Okamžitá otázka - nepřerušujete proud od baterky?.... No, a od té doby ten spínač nebyl používaný...
Martin

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv črc 22, 2004 09:35

Nevím sice, kdo udělal dále popsanou kravinu, ale stála za to.

Kolega měl Formana a postupně na výletech se rozhodlo, že se "dojezdí". Prasilo se s ním co to šlo, hlavně mimo vozovku. Když jsem jednou v zimě s ním nacouval (podotýkám záměrně) na zmrzlou hromadu štrěrku tak, že auto viselo v úhlu cca 50st za nárazníky, tak se objevily dvě závady: auto se roztrhalo v podélných svárech (od prahů po záď) a něco začalo klepat v motoru. Po čase už jezdilo jen na tři válce a na jaře už občas i na dva. Věděli jsme, že jsou to jeho poslední dny - hlava motoru a motor celý byl zajímavě zkroucen. Ještě pomohl můj vynález pro staré motory - do sání přes karburátor se nastrouhaly 4 lepící tyčinky do takové té natavovací pistole - utemovalo to díry a vydrželo ještě 20 km. U známého na chalupě auto již nebylo schopno jet ani po rovině. Chcíplo definitivně. Po odtahu do garáže se zjistila absolutně neuvěřitelná věc.

Jedna ojnice nebyla připevněná ke klikovce, resp. matice byly v olejové vaně, stejně jako půlka ložiska. Ojnice i hlava motoru neskutečným způsobem omlácená od volně vrkočivého pístu. Pak se není možno divit, že auto jede na tři válce a že svíčky, rozdělovač a kabely to nevydrží.

Ano je to neuvěřitelné, ale zvěčněné na videozáznamu.

S pozdravem Ivan

Vlk
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

Fuj!

Příspěvek od Vlk » čtv črc 22, 2004 12:29

Teda, Ivane :mrgreen: , nic proti, ale takhle dorasovávat auto, byť jste ho už odepsali, by mě, jako motoristu, kterej nesnese poslouchat trápení motoru a auta jako takového, NIKDY NENAPADLO! Ještě, že jsem u toho nebyl, muselo to být jako když dorážíš prase na jatkách a ono ne a ne padnout. Fuj! :evil:

Uživatelský avatar
Lenka Švestkova
Člen RCČR
Příspěvky: 507
Registrován: pon bře 22, 2004 17:42
Bydliště: Studénka

Příspěvek od Lenka Švestkova » čtv črc 22, 2004 12:38

Souhlas, neřku-li o možnostech problémů, které mohly ohrozit i jiné motoristy ( olej na silnici, odpadlé ostré části apod. ).
Už to prosím Ivane nezkoušej. Bylo to svým způsobem mučení.

Martin

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv črc 22, 2004 13:20

RAFku bych takhle netrápil...
Forman nás pobavil,
olej netekl. Kusy nepadaly.

Mimochodem když to ten známej koupil, tak to bylo v horším stavu, jednou takhle v zimě jsem v Jizerkách zažil 10 sekund strachu, když rupla brzdová hadička k levému přednímu kolu, ze dvou okruhů nefungoval ani jeden a já seděl za volantem, řítíc se směrem na hlavní silnici po sněhu - dopadlo to ok, sněhový mantinel auto nakonec zabrzdil dříve, než jsme vjeli na hlavní.

Mimochodem, když si postavíte na poli sněhuláka a sejmete ho v rychlosti mezi 50 - 60, tak se vám přes světlo protlačí až do motoru. :D Vyzkoušeno!

Ivan

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv črc 22, 2004 13:32

Ivan Rous píše:Mimochodem, když si postavíte na poli sněhuláka a sejmete ho v rychlosti mezi 50 - 60, tak se vám přes světlo protlačí až do motoru. :D Vyzkoušeno!
jo... a nebo se ti zapichne mrkev do oka a muze z tebe byt taky snehulak...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Vlk
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

Příspěvek od Vlk » čtv črc 22, 2004 13:38

...nooo a to nemluvíme ani o koštěti co mívá většinou takovej středoevropskej sněhulák v ruce :P :lol: :wink:

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv črc 22, 2004 13:40

:D Nic z toho tam nebylo, spíše člověka trochu zarazí, co dokáže čerstvě uplácaný sníh. Trochu to odnesly i plechy na čumáku.

Ivan

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv črc 22, 2004 14:05

Ivan Rous píše::D Nic z toho tam nebylo, spíše člověka trochu zarazí, co dokáže čerstvě uplácaný sníh. Trochu to odnesly i plechy na čumáku.

Ivan
Predstava Ivana Rouse se snehovou hlavou taky neni k zahozeni :lol:
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv črc 22, 2004 14:24

Není to nereálná představa - "autoskírink" je mým nejoblíbenějším sportem - a když se člověk potká s mantinelem, tak to stojí za to :P .

Ivan

Vlk
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

Příspěvek od Vlk » čtv črc 22, 2004 14:55

To je fakt, ještě lepším mantinenelem na sněhu je oranžovej vohr, teda vyhrnovač Holanďan od SÚSky... :roll:

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv črc 22, 2004 16:06

Dobrá kravina je taky vzít šípovým pluhem (tatra) zaparkovanýho Trabanta a to téměř vejpůl, jak se to jednomu kolegovi povedlo v Bedřichově.

Ivan

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » čtv črc 22, 2004 18:00

Ivan Rous píše: Ano je to neuvěřitelné, ale zvěčněné na videozáznamu.
to bych docela rad videl :) rad bych prispel do diskuse, ale fakt si na zadnou kravinu nemuzu vzpomenout, vzdycky za to mohlo nekdo (neco) jinyho, i kdyz mozna ...

1) skoda 110l, hlavni brzdovy valec odesel do vecnych lovist, inu zakoupili jsme cely novy s tim, ze je to proste vec na dalsich X let, co cert nechtel, pul roku to jezdilo v pohode a pak kilometru za hranicema pri ceste do francie to proste brzdit prestalo, pedal sel az na podlahu a nic, no co, prece se nebudeme vracet, takze jsme absolvovali pariz, bordeaux, zapadni pobrezi, spanelsko, hory, barcelonu, francouzskou rivieru, italii bez brzd, jenom na rucku ... ironii osudu je, ze to pri ceste z janova zacinalo pomalicku zase zabirat, mezitim jsem to stacil v pacifiku v borovicovym lese rozebrat, nic nenajit a zase slozit ;) doma sel milej valec znova na rozebrani, vzal jsem pouzity gumicky a okrouzky ze staryho a od ty doby to fungovalo

2) skoda 100l, starter, klasicka bolest skodovek, poddimenzovany soucastky vsude vcetne napravy, u starteru se stavalo to, ze se ta cast, co je strcena do skrine k setrvalu postupne zkroutila, on za ni starter je prisroubovanej, ze, a jak se to zkroutilo tak se bud pridrely loziska nebo se prestal fungovat ten magnet, co jednak vysune pastorek a druhak spina silovej okruh, takze jsme startovali tak, ze nejdrive vlezl clovek pod auto, poklepal na starter a pak to vetsinou zafungovalo, nu, takze starter sel ven, vymenit viko, vratit zpet v patek vecer, ve tme a pak hura na hory ... a co se nestalo, ve tme jsme tam zapomneli jeden drata, ktery ma vest na plus baterky (plus sroub na starteru slouzi jako takovy sberny misto), a kterej ? no ten od alternatoru ... takze kdyby nekoho zajimalo, kolik ujede skodovka na nabitou baterku bez dobijeni, tak je to tesne praha-krkonose :) o dalsim pokracovani se nebudu rozepisovat, shaneni nabijecky ve straznem, transport baterky na sanich, preklopeni a vyliti elektrolytu ... nakonec jsme sehnali a domu jsme dojeli tak tesne, ze uz motor vynechaval kdyz jsem pustil blinkry ...

3) skoda 110l na ceste na skodu 100, stalo se, ze se motor naseho auta (130tis km) zacal sypat a kdyz jsem jednou na parkovisti byl tazan kolemjdoucim, jestli mam diesel, usoudil jsem, ze by by bylo potreba to nejak resit, koupili jsme za nejakou smesnou castku skodu 100, bez znacek ale pojizdnou a odvezli do benesova do garaze, behem par mesicu jsme vyndali motor, prevodovku, napravu (byl doso vopruz to povolit vsechno) a jednoho krasnyho dne v sobotu jsme se pustili do vymeny, menil se motor, ale ten "novej" mel spatnej rozdelovac, takze jsme ho prehodili - a tady nastala chyba, dali jsme ho o par desitek stupnu jinak - no takze jsme dozapojovali vsechny hadicky, vymenili okruh dobijeni, protoze jsme prechazeli z dynama na altik, a kolem osmy vecer jsme zkusili auto nastartovat ... a nic, zkratim to, skoro celou noc jsme hledali problem :) a do prahy jsme dojeli az rano

4) renault 19, zacalo mi slabe neco vibrovat na pravym kole (viz mistni forum), prosel jsem skoro vsechno, tlumice, gumy, napravu a nic, tak ok, kaslu na to, opravim to po navratu z francie, tak jsem vyjel, prvnich tisic ok, druhych taky, akorat mi ureznula predni trubka vyfuku, takze jsem jako spravny bastlir tu zbyvajici cast pridratoval k tyci stabilizaku a jelo se dal, dalsi dva tisice pohoda, trosku hlucejsi, ale proc ne, a pak jsem pri ceste z jihu udolim rhony narazil na ten svuj problem s pravym kolem, na jednom kruhaci jsem zaslechl uz opravdu hlasity zvuky, nejdriv jsem myslel, ze je to vyfuk, ze se uvolnil, ale nebylo to tohle, takze jsem zhodnotil situaci a pokracoval, zastavil jsem na parkovisti, auto na hever a koukal jsem, co se deje, zjistil jsem, ze obcas jde pravy kolo ztuha, tak si rikam, uvolnila se tam brzdova desticka nebo neco a vzhledem k tomu, ze jsem byl uprostred niceho a za byly dve rano jsem pokracoval, casem se to zacalo objevovat i pri rovny jizde, ale pri rychlosti >80 to mizelo takze jsem dojel do lyonu a zacal shanet servis, nebylo to snadny, ale sehnal jsem, nechal jsem opravit vyfuk i tohle (=EUR 326) ... co to bylo jsem chtel nechat jako hadanku, ale uz jsem to sem do fora napsal ... bylo to lozisko, uz jsem videl hodne vysypanech lozisek, ale takhle se to nikdy nechovalo :)

jeste bych sem mohl napsat historku o skodovce a zkratu ve starteru, ktera vedla k roztaveni baterky (normalne se tam ty desky volne pohybovaly), ale tohle staci, mam jeste neco na praci :)

Uživatelský avatar
Lenka Švestkova
Člen RCČR
Příspěvky: 507
Registrován: pon bře 22, 2004 17:42
Bydliště: Studénka

Příspěvek od Lenka Švestkova » čtv črc 22, 2004 19:49

K tomu sněhu - menší smyk na sněhu s naší starou R19 a hups po přední dveře do závěje. Kolegové motoristé pomohli vyndat auto, popojeli jsme pár metrů na autobusovou zastávku a tam jsem otevřel kapotu.
Pánové - pohled pro bohy. Celý motorový prostor do posledního místečka zatěsnán sněhem. I s vrchním otiskem kapoty. Prostě, bez jakýchkoliv plastových krytů motoru nádherné designerské řešení... 8)
Odškrabování cca 2 hodiny, ale nebyla porušená jediná hadička, jediný spoj.
Martin

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát črc 23, 2004 09:28

Vzhledem k tomu, že kravina se nemusí povést jen při opravě, dávám jednu z mnoha také k dobru.

Když němci táhnou z Krkonoš, tak je ucpaná trasa Liberec - Desná, někdy až k odb. na Harachov. No a v této době jsem jel ještě mojí starou škodovkou z Jablonce, který leží na této trase. Vzal jsem to po zkratkách, polních cestách apod, takže jsem se propracoval až k Liberci. Bohužel bydlím kousek od této silnice Liberec - Jablonec a tak jsem na poslední kilometr musel nacpat auto do fronty. Ta se jakž takž posunovala. Když jsem byl počítám tak 400 metrů od křižovatky, kde jsem chtěl odbočit do "volného prostoru", fronta se zastavila. Po 15 minutách mi došla trpělivost a rozhodnul jsem se, že přejedu příkop u krajnice a vezmu to po louce ke garážím nedaleko sídliště kde bydlím. (Pro ekology - loukou myslím periférní zarostlej bordel) Jedu po louce, auto trochu nedrží směr - sem tam zbytky sněhu. Louka se svažuje, všichni němci na mě nevěřícně koukaj. Pak začně jít do tuhýho - garáže jsou postaveny pod úrovní terénu, dělí mě od nich schod vysoký 1,1 metrů - to jsem nevěděl, garáže mám na druhém konci sídliště. Klouže to, resp. já kloužu ke schodu, němci čučej co bude. Jediné co mě napadlo bylo, abych tam nezůstal viset jak ichtyl. Přidám plyn a hups - auto se zapíchne nárazníkem do žulového perku, plechy se ohýbají, zadní kolečka se chytili okraje a po urvání výfuku padá na zem i zadek. Dělám jako že nic a jedu do garáže, kde auto rovnám tři dny.

Ivan

Uživatelský avatar
afk_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 75
Registrován: čtv bře 25, 2004 16:12
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od afk_cz » pát črc 23, 2004 09:48

Ivan Rous píše:..... Dělám jako že nic a jedu do garáže, kde auto rovnám tři dny.
Ivan

... :lol: :lol: :lol: skoda ze to ty nemci netocili :lol:

Vlk
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

Příspěvek od Vlk » pát črc 23, 2004 10:23

Teda Ivane ty jsi fakticky dobrodruh.. já urval kdysi u svý 120 GLS taky výfuk, ale podstatně šetrněji a to při sjíždění z obrubáku u baráku, kde jsem běžně jezdil, ovšem jsem zapoměl, že ten den jsem měl za sebou plný vlek nábytku... :evil:

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát črc 23, 2004 10:40

Ono když jezdíš s autem do terénu (archeologické průzkumy apod) a nechceš tahat 100 kg vybavení v ruce, tak dojedeš i tam kam to podle většiny lidí není možné - pak získáš k autu jiný vztah. Mimochodem někdy to byly kopce, že jsem časem musel udělat do karburátoru díru a vedle dát ještě jednu nádobku, protože karburátor ve dvou směrech náklonu přestával fungovat.

Největší let se škodovkou jsem udělal při sjezdu z důlních polí na Ovčí hoře u Chrastavy, kde jsem se rozklouzal v úvozové cestě a pak najel na takovej ten odvodňovací hrb šikmo přes cestu, vylítnul a příšerně se třísknul do hlavy tak, že jsem vypadnul z nenavíjecích pásů (jezdím připoután vždy). Největší kravina bylo, že jsem jel tam, odkud to šlo už jen dolů. Auto bylo totálně do vrtule, ale jelo.

Prostě škrábanec na autě je něco, co jde mimo mě.

Ivan

Vlk
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

Příspěvek od Vlk » pát črc 23, 2004 12:31

:roll: ...prostě jsi takový motorový Jan Tleskač... :D :lol:

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1157
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát črc 23, 2004 13:01

Problém je, že R25 se mi líbí, co se týče designu a navíc ji mám pro cesty do školy a do Prahy, takže s ní neprasím, což mi chybí.

Na druhou stranu, mám k dispozici otcovu Felicii - takže offroad je! :D

Ivan

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát črc 23, 2004 16:07

afk_cz píše:
Ivan Rous píše:..... Dělám jako že nic a jedu do garáže, kde auto rovnám tři dny.
Ivan
... :lol: :lol: :lol: skoda ze to ty nemci netocili :lol:
Třeba natočili a pouštěj to v německý obdobě "natoč to" s titulkem "fliegender ichtyl in skoda" :lol: :lol: :lol:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Odpovědět

Zpět na „Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal....“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host