Nepojízdná Laguna

Galerie naší i cizí pitomosti :-)

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vlk
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 07, 2004 12:59

"Nepojízdná" Laguna

Příspěvek od Vlk » úte črc 20, 2004 13:10

No, já zažil docela šok, i když závada byla banální. Asi týden po koupi své Laguny jsem jel na celkovou prohlídku ke svému servisákovi + výměny náplní atd. Je ode mě asi 20 km a když jsem byl zhruba v půli cesty, auto začalo najednou škubat, budíky skákaly chvílema na nulové hodnoty, zhasínal palubní počítač, auto cukalo, motor zhášel, pak pán pod kapotou něco blekotal jako že "štantlich funkcionýrt nicht..." apod. :evil: Tak jsem zastavil a říkám si, že zkusím reset imobilizéru a ejhle auto ani ťuk, ani výstražný blikátka nešly, prostě nic.. Chvíli jsem seděl politej studeným potem a přemýšlel o co jde. Pak i takového analfabeta jako jsem já přeci jen trklo mrknout se pod kapotu na baterii a vida, byl odpojen jeden z kabelů, což jsem zvládl "opravit" i já... :) :D Sice hloupost, ale v první chvíli mě fakt polil hrůzný studený pot, že jsem koupil zajíce v pytli a že už to začíná. Teď už vím, že auto je v cajku a servisák se mi zasmál, jak jsem byl vyděšenej. Nepříjemná, i když v konci úsměvná, zkušenost. Tak příjemný horký den, ahoj!

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv zář 30, 2004 14:40

To mi připomnělo jinou příhodu na klubové hotline:

Volající (V): Dobrý den, já si včera koupil lagunu, dnes jsem ji jel umýt. Stojím před myčkou a auto mi nechce nastartovat. Nevíte, kde je tady nějaký servis?

já: Kde jste?

V: U Sokolova

já: *přemýšlím, z hlavy si nemohu vzpomenout* Popište mi sitauci, jak k tomu došlo.

V: No přijel jsem sem, zastavil jsem, všechno fungovalo perfektně a teď nemůžu nastartovat.

já: jak dlouho tam stojíte?

V: Asi 15 minut.

já: Sedíte ve voze?

V: Ano... *????*

já: Vystupte z vozu, prosím.

V: *?????* Z vozu?

já: Ano

V: Už jsem venku.... *????? tázavý tón*

já: Zamkněte auto.

V: Zamčeno

já: Odemkněte auto

V: *pravděpodobně si myslí, že jsem se zbláznil* Odemčeno

já: Nasedněte a nastartujte

V: *???????????????????????????????* Ale ono to nejede....

já: udělejte, prosím, co Vám říkám.

V: jéééé vono to jede :-))))) vy jste to spravil

.................................
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Lenka Švestkova
Člen RCČR
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 22, 2004 17:42
Bydliště: Studénka

Příspěvek od Lenka Švestkova » čtv zář 30, 2004 14:54

To samé, já dokonce tu "nepojízdnou" toyotu u které jsem zastavil chtěl svojí R19 odtáhnout a má paní řekla tomu řidiči ( neznámí lidé kolem 50-let ) ať to skusí vše vypnout, imobilizérem vše zamknout, odemknout... A vono to bylo. :shock:
Admine, já tak chtyrej nejsem, ale zase na to mám Lenku.... :lol:
Martin
Laguna 1.9dTi 2000

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte kvě 10, 2005 23:35

DDT píše: .
.
.
.
.
V: jéééé vono to jede :-))))) vy jste to spravil

.................................
No tohle je dobrá feature i u starších Méganů... prostě po určité době co je auto odemčeno a vypnuté zapalování (I) je třeba klíčkem znouvu zamknout a odemknout aby se odblokoval imobilizér... mimochodem musela mu tam blikat kontrolka.... :lol:

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte kvě 10, 2005 23:35

Mimochodem ..... někdy na podzim mi odešla baterka na R5 když stála na parkovišti... mám zavařené zámky na dveřích a otvírání ovládám jen centrálem (ani ne tak pro efekt - ty fleky po kitu nejsou moc efektní, ale kvůli nenechavcům na sídlišti) .... no a auto nešlo ani odemknout (odešel asi článek) ... takže jsem tam vlezl kufrem (tam zámek je) a nakonec zamykal auto tak, že jsem musel propojit baterii z baterií u Clia abych ho mohl zamknout :D Původně jsem myslel že nefunguje jen centrál .... :lol: vzhledem k tomu že jsem se s tím mordoval docela dlouho a propojoval baterky jen zvonkovým drátem to musela být pro sousedy na sídlišti docela podívaná ... připadal jsem si jak id.ot....

Chose
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: čtv bře 17, 2005 07:57
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chose » čtv črc 14, 2005 10:57

DDT píše:To mi připomnělo jinou příhodu na klubové hotline:

Volající (V): Dobrý den, já si včera koupil lagunu, dnes jsem ji jel umýt. Stojím před myčkou a auto mi nechce nastartovat. Nevíte, kde je tady nějaký servis?

já: Kde jste?

V: U Sokolova

já: *přemýšlím, z hlavy si nemohu vzpomenout* Popište mi sitauci, jak k tomu došlo.

V: No přijel jsem sem, zastavil jsem, všechno fungovalo perfektně a teď nemůžu nastartovat.

já: jak dlouho tam stojíte?

V: Asi 15 minut.

já: Sedíte ve voze?

V: Ano... *????*

já: Vystupte z vozu, prosím.

V: *?????* Z vozu?

já: Ano

V: Už jsem venku.... *????? tázavý tón*

já: Zamkněte auto.

V: Zamčeno

já: Odemkněte auto

V: *pravděpodobně si myslí, že jsem se zbláznil* Odemčeno

já: Nasedněte a nastartujte

V: *???????????????????????????????* Ale ono to nejede....

já: udělejte, prosím, co Vám říkám.

V: jéééé vono to jede :-))))) vy jste to spravil

.................................
Na uvod pisu ze jsem ze Sokolova.
Vam to mozna prijde vesely, ze nekdo vola ze mu nejede auto a pritom se mu jen zablokuje imobilizer. Ale stejnou zkusenost jsem mel i ja. Koupil jsem lagunu jezdil, pak jsem to vypnul a ona nechtela jet. Taky jsem volal byvalymu majiteli. Nevim jestli se smal, ale me do smichu nebylo.
Ono totiz to neni standartni vec, ze se auto samo zablokuje, a pokud mi to byvaly auto nedelalo tak se nedivte ze se clovek citi rozcarovan. Obcas me je z takovychto prispecvku na bliti.
Holt neni kazdej tak prudce inteligentni automechanik (zrejme jako vy)aby vedel ze tohle auto ma tohle zablokovani imobilizeru a jiny ma zas například u motoru vypinac kterym se prerusi kabel k rozdelovaci.
No nic, jen abyste meli zas o cem psat.

Uživatelský avatar
AleK
Člen RCČR
Příspěvky: 83
Registrován: sob čer 18, 2005 22:32
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AleK » čtv črc 14, 2005 11:33

to s tím imobilizérem jse mi taky stalo :D :D :D

já už to tady psal - koupili jsme auto a jedem se s nim vytáhnout k panimámě a dědovi - všichni pusy dokořán jak se jim líbilo atd... a když jsme chtěli odjet ejhle nejde nastartovat a pořád né jeden chytřejší než druhej kapota otevřená .... já sedím zkroušenej politej tím studeným potem nas*anej co jsem to koupil vtom blesk z čistého nebe zamknu auto a jdu volat nějakého znalce ale ještě jsem to zkusil jenou a hle ono to jde :D :D :D
Renault Megane Scenic "98 2.0i
--------------------------------------
http://svcd.borec.cz

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv črc 14, 2005 11:45

V naší rodině je to už okřídlené:
Mobil....:
"Tatínku, mi to nejede"
"Co ti nejede?"
"Auto..nechce nastartovat..."
"Vyndej klíč a zamkni!"
"Ale já jsem v...." "ZAMKNI!!!!"
"Tak jsem zamkla" ....ten děda se zbláznil...
"Odemkni..."
"Jo, odemkla jsem..."
Jo, tobě ještě někdy zavolám o pomoc...dědku....
"Zastrč klíč a nastartuj...."
"Jéééééé"

Tož tak.... 8)
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv črc 14, 2005 11:53

Před dvěma dny mi volal ten pán s lagunou znovu (doufám, že mi promine, čte-li tyto řádky).

pán: Prosím Vás, jaký klíč potřebuji na svíčky u své laguny r.v. 1997.
Víte, já jsem umyl motor a potřebuju vyndat svíčky abych je usušil. Ono mi to totiž nejede.


No... a tohle mám pořád :-)
P.S. doufám, že po profoukání/vysušení stlačeným vzduchem už to jelo ;)

P.P.S.: Jsem sklerotik, nebylo to předešle u Sokolova ale u Teplic :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » čtv črc 14, 2005 13:00

Chose píše: Na uvod pisu ze jsem ze Sokolova.
Vam to mozna prijde vesely, ze nekdo vola ze mu nejede auto a pritom se mu jen zablokuje imobilizer. Ale stejnou zkusenost jsem mel i ja. Koupil jsem lagunu jezdil, pak jsem to vypnul a ona nechtela jet. Taky jsem volal byvalymu majiteli. Nevim jestli se smal, ale me do smichu nebylo.
Ono totiz to neni standartni vec, ze se auto samo zablokuje, a pokud mi to byvaly auto nedelalo tak se nedivte ze se clovek citi rozcarovan. Obcas me je z takovychto prispecvku na bliti.
Holt neni kazdej tak prudce inteligentni automechanik (zrejme jako vy)aby vedel ze tohle auto ma tohle zablokovani imobilizeru a jiny ma zas například u motoru vypinac kterym se prerusi kabel k rozdelovaci.
No nic, jen abyste meli zas o cem psat.
Já bych to nebral tak tragicky, taky se mi to stalo a úřed tím jsem měl i jiné vozy, ale tohle patří spíš do úsměvných historek, než aby se někdo rozčarovával nad tím, když se to zvěřejní....
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv črc 14, 2005 13:16

DDT píše:Před dvěma dny mi volal ten pán s lagunou znovu (doufám, že mi promine, čte-li tyto řádky).
pán: Prosím Vás, jaký klíč potřebuji na svíčky u své laguny r.v. 1997.
Víte, já jsem umyl motor a potřebuju vyndat svíčky abych je usušil. Ono mi to totiž nejede.
DÍKY, Viktore!
Teď mi volá jeden z mých kamarádů:
"...šéfe, píše o Vás šéf Vašeho klubu....!"
A prosťáček se jde podívat...moje výchova....
:roll:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » stř srp 31, 2005 22:24

No trochu něco jiného. Tchán vlastní WV Caravele 2,5 TDI. Motorovej prostor navštívila Kuna Lesní- nepřítel motorystů. Odnesla trochu toho odhlučnění a ochutnala nějaký kabely a hadičky. Nic moc, normálně na mrtvici. Po opravě všech věcí auto jezdilo normálně. Za 2 měsíce si půjčím auto a vono né a né táhnout do kopce. Proběhly další výměny všeho možnýho co kdo poradil, včetně váhy vzduchu za 6 000,- a navíc drnčel výfuk. Před 14 dny jsem tímhle zázrakem vezl proti své vůli celou svojí rodinu a rodinu švagra k Opavě. dovedete si představit tu cestu na Hradec a do Jeseníku s cilem v Holčovicích. 4 dospělím, 4 děti, plný auto báglů a pod zadkem cca 50koní. Měl jsem problém předjet po rovině Š 105. Nic Já jsem přece chytřejší, já na to přídu. Rozebral jsem vše kolem turba, i EGR ventil jsem vyčistil. Aco myslíte? No jasně, že nic, pořád stejný.
Zkrátím. zařídil jsem návštěvu servisu WV. Po celodenním měření a ježdění mi tem známěj volá, že je v prrrrr..... turbo. Tchá začal shánět repasovaný. Sehnal a domluvil výměnu za týden. Cestou se stavil ve Spei vyměnit kus výfuku. Pane to je katalisátor. Neměnit, vydat, dát díl bez katu. Cena kolem 1700,-. Lidi ten přijel s očima na vrch hlavy. To jede jako pra.... :shock: Nic nebylo špatnýho, jenom ucpanej kat sazema a proto turbo nešlo. Prostě to mělo zaražený větry. A WV s počítačem byl v prd....
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Šarpej
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: pon črc 19, 2004 11:28

Příspěvek od Šarpej » čtv zář 01, 2005 10:53

Láďo, to teda čumím, Němci no... :roll:
Laguna 2.0 RXE

Uživatelský avatar
Friatec
Člen RCČR
Příspěvky: 268
Registrován: ned čer 12, 2005 22:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Friatec » pát zář 02, 2005 21:36

Zdravim.
Pánové, tak s těma imobilizérama je to těžký.Když to někdo nezná tak čumí jak tydýt.
Manželka mého šéfa má R. Scenic r.v. nevim,(benzin), má imobilizer.Já jezdim ve firmě se všim co má kola a volant.(i bagry a nakladače), myslel jsem si naivně že umim rozjet vše od tří kol výše.Omyl, Scenika jsem ani nenatočil.v domnění že je to nafta tak jsem žhavil a pak nic.Tak dlouho než jsem vyšluk aku.Šéfový vstávali copy hrůzou, po výměně aku sedla a natočila motor, s tim že se musí hned po rosvícení budíků.Podotýkam že jsem netušil že je to benzín.(šéf je totiž težkej odpůrce bezínů)
Tak jsem zjistil že po cca několika set tisíců km neumim odjet ani normálním Rendlem.Byl jsem z toho dost hotovej.
Toť má zkušenost s imobilizerem.

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » pát zář 02, 2005 21:43

To já týral startér na skůtru Peugot a on ani necvak. S vidinou strašný práce jsem na to šláp nohou a von hazl chytil.
Po 20min. jízdě do práce mě napadlo, že u auta s automatem musím šlápnout na brzdu abych tam něco zařadil. No a u skůtra se musí taky zabrzdit, aby to vůbec chytlo. :roll:
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

pop
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pon říj 31, 2005 22:32

Příspěvek od pop » čtv lis 17, 2005 20:57

Sceniky maji jeste jednu hezkou pasticku krom automatickeho blokovani motoru a to je narazove cidlo v motorovem prostoru.
Nevim uz, co jsem tenkrat v motoru hrabal kolem expanzky, asi jsem do toho narazoveho cidla klepnul a po ukonceni prace jsem startoval asi deset minut, cvakal klickama, abych odblokoval imobilizer a ani tuk... Pak jsem si vzpomenul na ten narazovy vypinac, nasel, zacvakl a slavnostne nastartoval ...
Megane Scenic 1.6 16V

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pát lis 18, 2005 01:00

pop píše:Sceniky maji jeste jednu hezkou pasticku krom automatickeho blokovani motoru a to je narazove cidlo v motorovem prostoru.
Nevim uz, co jsem tenkrat v motoru hrabal kolem expanzky, asi jsem do toho narazoveho cidla klepnul a po ukonceni prace jsem startoval asi deset minut, cvakal klickama, abych odblokoval imobilizer a ani tuk... Pak jsem si vzpomenul na ten narazovy vypinac, nasel, zacvakl a slavnostne nastartoval ...
Jo, u Renaultu je to v pohode. Ale takova Sierra ho ma v kufru pod rezervou ... to je teprve lahudka :)

Uživatelský avatar
Didik
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: sob pro 30, 2006 14:36
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Skoroinfarkt v pneuservisu...

Příspěvek od Didik » sob pro 30, 2006 15:01

Zdravim vás...

Před asi 2 týdnama se mi stal takhle infarktová situace.

Dělám v reklamce a teď před Vánocema byl jako každý rok šílený frmol a honička. Do práce ráno v půl šesté - z práce mezi osmou až desátou večer... Na osobní věci a vyřizování minimum času...

Utrhnul jsem se a v příslibu kruté zimy jel přezout moje firemní auto _ Nové Berlingo 2,0HDi... to proběhlo v pohodě, tak jsem si zajel domů pro svoji Laguu a fičel do toho pneuservisu s gumama v kufru...

Už asi měsíc mě zlobila baterka, neměl jsem ale čas ji vyměnit, nebo jinak vyřešit.

Přijedu tam a během obouvání kol jsem měl celou dobu otevřený kuft... interier svítil a baterka odcházela do háje... posadil to zpět na kola a já otočil klíčkem.. Nic, všechno pohaslo... sakra, co teď... najednou ten kolař někam odešel a vzápětí přikvačil s batertkou v rukách. Řekl už - já otočil a nic, všechno opět pohaslo... vylezl jsem ven a byl na omytí, ten vůl prohodil kontakty... Otočil je správně, já usedl za volant nakopl to a najednou barevná hudba... nefunkční abs, selhání brzd, palubní počítač mi začal přeříkávat co všechno nejede... skoro mě ranilo...

Pomalu, se svítící STOPkou a SERVisem, jsem se dobelhal domů. Po cestě do práce už v Berlingu jsem zavolal svojí druhé půli, jejíž otec pracuje na DPMO jako sevisman autobusů... než jsem přišel domů, bylo to plně funkční, po chybách ani vidu a na mé otázky co s tím provedl mi jen s úsměvem říká - Renolťácký autobusy maj počítač úplně stejnej...

Tak nevim... :wink:
ex Laguna 2,0i RXE, teď Laguna II Grandtour Privilege 1,9 dCi
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
J_design
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: sob říj 13, 2007 17:15
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvek od J_design » pon úno 04, 2008 12:23

No chlapi to ja mam tech uletu celkem fajn....jsem odjakziva zbrkloun a vzdy kdyz neco delam tak strasne specham a podle toho to pak vypada:D

Driv jsem se venoval upravovani motoru ve skutrech a ne jednou se mi stalo ze jsem zapomel nalit chladici kapalinu....diky bohu to byli 2T takze olej v motoru jsem zapomenout nemohl.

Nebo jednou jsme byli s kamaradama na koupalisti a jeden z kamosu mel fichtla. No a kdyz pulka z nas odjizdela tak je samozreme napadlo povytanout u toho fichtla fajfku no a kdyz jsme se s kamosem hodlali odjet tak se pinckoj nechtelo (coz neni nejak neobvikle) ale po roztlacovacich akcich uz mi zacinalo vrtat hlavou co s tim je , kontroloval jsem benzin jestli tece a tak. No a asi po pul hodine roztlacovani nas idioty napadlo zkontrolovat tu fajfku a nakonec z toho meli lidi celkem XXXXXX na tom koupaku:D

Doctor.ventil
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: pon čer 25, 2007 12:47
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctor.ventil » pon úno 04, 2008 12:56

Jo ten imobilizér je príma věc... Před měsícem jsem si pořídil Lagunku 2,2 dT, samozřejmě jsem byl na imobilizér upozorněn, ale znáte to, hlava mapa.
Moje přítulka nebyla zas až tak úplně nadšená z koupě novějšího auta, takže sem tam padla připomínka, že to auto předtím by bylo ještě dobrý atd....

Dovedete si představit, jak jsem se cítil, když jsem asi po 20 min vlezl do odemčeného auta, oznámil přítulce ať otevře bránu, že pojedem a Laguna nic...jen točila... :lol:

A nejlepší byl ten potutelnej výraz přítulky, jako bych jí mohl v obličeji číst "co si to zase koupil za křáp" :lol: :lol:

Samozřejmě stačilo zamknout a znovu odemknout :wink:
Ex Renault 19, 1,9 dT 66kw, Ex Renault Laguna 2,2 dT RXT 83kw...
Nyní VW Golf III 1,9 TDi GT 81 kw :twisted:

Dávid Wilimský
Člen RCČR
Příspěvky: 503
Registrován: čtv úno 15, 2007 07:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dávid Wilimský » úte úno 19, 2008 07:41

Při koupi té své jsem zažil prakticky to samé co Vlk. Před děma roky, už vím že chci Lagunu :D , sjíždím net, stahuji manuál, články, recenze a hledám tu echt. Nacházím v Berouně. Oslovuji svého kámoše jenž sedlá již své deváté auto, kde co si umí udělat sám v garáži, vizná se. Jedeme. V autobazaru sice nacházím na své budoucí nějaké neduhy, ale po jízdě tuším (a ne jen já) že to není špatný kus. Proběhly formality, dohodla se cena, fičímě směr Brno. Před Prahou dotankování a nákup dálniční známky, lékárničky, trojúhelníku a vesty. Kamoš v Pašíku 1.9 TDi ale jezdí 150 km/h+, takže jedu sám. Stmívá se a prší. Fest. Nevím kde přesně to začalo, ale najednou padá k 0 palivoměr :shock: , pak teploměr :shock: :shock: , pak rychloměr :shock: :shock: :shock: a ve finále i otáčkoměr :shock: :shock: :shock: :shock: . Sundám-li nohu z plynu tak po opětovném sešlápnutí již předešlého výkon nedocílím. Naprosto, ale naprosto nechápu co se děje. Přestaly jet stěrače. Zastavuji, výstražná světla blikají. Oblékám zánovní vestu a za auto stavím neméně zánovní trojúhelník. Pot na těle mrzne nejen zimou kolem. Dal jsem šesticifetnou částku za něco co 70 km za Prahou bezvládně stojí a bliká. Volám kamošovi, vysvětluji situaci. Po půlhodině jej vidím v protisměru. Za chvíli jsem ve vleku a i když je Pašík TDi má co dělat. Na čerpací stanici zjišťujeme že baterie nebyla připojena k alternátoru :oops: a nikdo si toho nevšiml. Dál už to bylo nezáživné, dojel jsem ve zdraví. Toš tak.
ex: Laguna Grandtour, 1.6 16V, Concorde, 5. 11. 1998; 01:36 CET; pohodlná, prostorná, stále krásná...., byla prostě výborná.
nyní: Laguna Grandtour II, 2.0T GT, 2006; taková tichá, přemotorovaná raketa:-)

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » úte úno 19, 2008 11:06

Zlata S100, panove. Meli jsme jednu takovou, cca v roce zivota utrpela bouracku na PP roh a menila se karoserie, mozna ze tohle je prapovod vsech problemu, pozdeji jsem totiz postupne odhaloval, co vsechno v tom servisu tenkrat rozkradli a vymenili za srot.

No, k veci. S100 mela mnoho konstrukcnich chyb, jednou z nich bylo plastove viko siloveho spinace starteru. Pro ty, kdo nevideli starter - starter typicky obsahuje vykonny elektromotor, ktery ma odber v radek stovek Amperu, takovy proud ovsem nekde spinat spinaci skrinkou. Proto je na starteru jeste elektromagnet, ktery ma za ukol sepnout silovy okruk a zaroven vysunout rotor do prostoru prevodovky, kde je takove velke ozubene kolo.

A prave ten spinac je ukotven v plastu. V nekvalitnim socialistickem plastu, abych byl presny. Starter startuje, otresy postupne poskodi plast a jednoho hezkeho dne to cele praskne a ten silovy kabel se propoji s kostrou - vysledkem je okamzita ztrata energie a roztaveny akumulator - kdo nekdy videl oloveny akku, jak v nem plavou desky, na to nikdy nezapomene (tenkrat nebyly plastove, ale pouze zalite asfaltem).

A pomalu se dostavame k tomu pribehu, ktery mi ta Laguna pripomnela - jednou jsme jeli z hor a u Rudolfina auto kompletne zhaslo - svetla, kontrolky, motor... nastesti nas to napadlo a po vyskakani z auta jsem sel temer najisto odpojovat baterii, pekne jsem si spalil ruce. Kamarad nas odtahl, ja u bararku vyndal starter a zacal opravovat. Plastove vicko bylo k nepouziti a nedalo se sehnat, takze jsem vyrobil nove ze sklolaminatu. Za tyden jsme jeli znova na hory, ale jak uz to tak byva, nestihali jsme nic a opraveny starter sel do auta az v patek vecer.

Kdyz jsme vyjeli zjistili jsme, ze nesviti kontrolka nabijeni. Jenze - co s tim ted? Asi to zase keca (po vymene nabijeciho rele cca mesic pred tim by clovek cekal cokoliv). No - nekecalo. Nutno ovsem dodal, ze do Strazneho (Krkonose) to dojelo. Jediny stesti, ze jsme nemuseli po ceste startovat.

Jenze co ted? Baterka prazdna, domu daleko - v hospode jsme nasli majitele chaty s nabijeckou, behem tydne, co jsme lyzovali, nam ji nabil a pak hura domu (ze se jim pri vezeni na sanich baterka vyklopila a vylili kyselinu do snehu je vec jina) - cestou zpet to bylo celkem v pohode, akorat u Prahy uz jsme museli omezit i pouzivani blinkru - vypadavalo zapalovani.

Druhy den po prijezdu jsme vyrazili s merakem zkoumat nefunkcni nabijeni - S100 (a i ostatni modely) maji na hlavnim plusovem kontaktu starteru jakesi centrum - vede tam + od zapalovani, od spotrebicu a od dynama (tenkrat)... hadejte, ktery kabel tam chybel a visel vedle...

Uživatelský avatar
mirek G.
Inzerce 2013
Příspěvky: 1145
Registrován: sob led 12, 2008 19:38
Bydliště: Ostrava-Radegast 10°

Příspěvek od mirek G. » úte úno 19, 2008 13:02

JAk jste se tu všichni tak rozbásnili o tom zhasínání renaultů, tak vám povím že se mi stalo totéž před měsícem. Jedu si to fičím cca 40km za Oosterhoutem (Belgie) ...noc, zhaslo všechno :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: otáčkoměr :shock: teploměr :shock: světla.... Lidi zhaslo mi absolutně všechno. No ono to ani brzdit nechtělo!!..
Pánové pak to za asi 10 sekund všchno zase naskočilo!!..
Od té doby se jistých renaultů dost DOST bojím!!!
pánové ono mi to zhaslo na tomto:
Obrázek



Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal....“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů