divny zvuk
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
divny zvuk
zdravim,
navzdory pravidlam fora davam sem link na video, kde som zachytil hlavne teda divny zvuk z oblasti motora. myslim, ze to obcas robi, ked zalozim kartu do slotu.
https://youtu.be/3xYDYhWSRJU
nechcem cakat mesiac, kym si to niekto "podle modelu" precita
vdaka za pochopenie....
navzdory pravidlam fora davam sem link na video, kde som zachytil hlavne teda divny zvuk z oblasti motora. myslim, ze to obcas robi, ked zalozim kartu do slotu.
https://youtu.be/3xYDYhWSRJU
nechcem cakat mesiac, kym si to niekto "podle modelu" precita
vdaka za pochopenie....
Re: divny zvuk
To je motorek skrtici klapky. Normalni. Pokud teda myslis to piskave bzuceni .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: divny zvuk
ano. mam na mysli to bzucanie. myslel som si, ze sa jedna o nieco take ako spominas ale bzuci to az cca 5 minut. to ako ta klapka ma DN300 ? ze to tak dlho trva ?
Re: divny zvuk
Nevím co je DN300, ale pokud běžný krokový motorek drží polohu pod napětím, tak píská. Což je přesně případ zaplých klíčů.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: divny zvuk
no ja mam slot teda kartu. a priznam sa , ze teraz neviem ci to robi vzdy. mam na mysli stav, kedy sice je kluc-karta v slote ale motor nie je nastartovany. vtedy som to pocul aj z kabiny a siel sa naivne pozriet pod kapotu, ze co to robi. tak som natocil aspon ten zvuk.
a motorek skrtici klapky od coho to ma ako byt ?...od klimy, paliva.....budem to musiet odsledovat. napadlo ma skontrolovat olej a zistil som, ze som jazdil /neviem ako dlho/ s urovnou hladiny oleja cca 5mm pod min urovnou, ktora je zobrazena na tej vytahovacej "platovej sonde". tak ma napadlo ci som nieco (nejake tlakove, teplotne teleso alebo solenoid ak tam je) nepokazil nizkou urovnou oleja.
btw: DN300 je oznacenie velkosti armatury. z minulosti tiez oznacovane v česku ako Js - jmenovita světlost...300ka je uz niekolko desiatok kg liatiny velkostne rady su potom napr. DN20, 25, 32, 40, 50, 65, 80, 100, 125, 150, 200, 250, 300 atd.
preto ma to napadlo s tym DN, ked si spominal tu klapku. ak ma priemyselna klapka/šupatko pohon, teda nie je ovladana rucne(kolečkom), zalezi od velkosti krutiaceho momentu pohonu a prevodovky, že ako dlho trva zmena polohy z jednej do druhej krajnej polohy. doba behu preto moze byt aj 5 minut.....
a motorek skrtici klapky od coho to ma ako byt ?...od klimy, paliva.....budem to musiet odsledovat. napadlo ma skontrolovat olej a zistil som, ze som jazdil /neviem ako dlho/ s urovnou hladiny oleja cca 5mm pod min urovnou, ktora je zobrazena na tej vytahovacej "platovej sonde". tak ma napadlo ci som nieco (nejake tlakove, teplotne teleso alebo solenoid ak tam je) nepokazil nizkou urovnou oleja.
btw: DN300 je oznacenie velkosti armatury. z minulosti tiez oznacovane v česku ako Js - jmenovita světlost...300ka je uz niekolko desiatok kg liatiny velkostne rady su potom napr. DN20, 25, 32, 40, 50, 65, 80, 100, 125, 150, 200, 250, 300 atd.
preto ma to napadlo s tym DN, ked si spominal tu klapku. ak ma priemyselna klapka/šupatko pohon, teda nie je ovladana rucne(kolečkom), zalezi od velkosti krutiaceho momentu pohonu a prevodovky, že ako dlho trva zmena polohy z jednej do druhej krajnej polohy. doba behu preto moze byt aj 5 minut.....
Re: divny zvuk
Motorek skrtici klapky ovlada klapku v sacim potrubi, cimz ovlivnuje velikost podtlaku a mnozstvi nasavaneho vzduchu dle pozadavku na vykon. Kdysi se ona klapka ovladala lankem plynu primo, dneska uz je to elektronicky podle potenciometru na plynu, lanka uz se nepouzivaji (teda ke klapce). To bzuceni neni nastavovani klapky do nejake polohy, ale naopak drzeni klapky v jedne poloze. Nevim jaky presne je motorek u klapky, ale kdyz vezmu elektromagneticky ovladany krokovy motorek, ktery mam doma, tak kdyz je pripojeny k napeti a drzi jednu polohu, tak piska uplne stejne jako to, co jsi nahral. Nejsou v nem zadne prevody ani ozubena kolecka, takze pokud ma stat na jednom miste a tu polohu drzet, ma nejakou spotrebu a projevuje se to presne tim piskanim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: divny zvuk
bude to tak ako pises. som si to tak-nejak odsledoval a ked vlozim kartu do slotu, tak to zacne bzučat. diky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů