Diskuse o FAPU

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » čtv říj 02, 2014 13:29

hipisko píše:treba regenerovat pri 4000rpm, pri renaulte staci 2000rpm (5ty vstrek).
Upřímně, setkal jsem se s tím dvakrát. V obou případech to na diag hlásilo, že je ucpaný fap. Vypálit to nešlo. Problém ale nebyl ve fapu, nýbrž ve snímači rozdílového tlaku. Po výměně snímače vše ok.

Jinak pátý vstřik mají snad až motory ve trojkových generacích. Dvojkové laguny pátý vstřik neměly a regenerace probíhala v otáčkách 1200 (vynucená diagnostikou).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od amat » čtv říj 02, 2014 19:41

Já taky nemám pátý vstřik (L3, 2.0dCi). Jinak jezdím často dálnice, takže se mi FAP regeneruje i pasivně. Aktivní regenerace se spouští tak jednou za měsíc - dva. Když během takové regenerace zastavím, a otáčky spadnou na volnoběh, tak mi otáčkoměr ukazuje cca 950-1000ot. Co jsem se bavil na různých místech, tak FAPy nejsou u renaultu problém.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Jirke » pát říj 03, 2014 09:06

Jeste takovy poznatek o chybovych hlaskach:

Sc III. 2.0dCi 118kW, najeto 175.000km, rozsvitila se hlaska "STOP - Engine Failure Hazard + Check Anti-pollution system". Auto pri tomto chvili jelo normalne, chvili absolutne bez vykonu a jeden by si myslel ze se jedna o EGR nebo FAP...

Vite co to bylo ? (diagnostika teda byla neomylna)

Regulacni el-mag podtlakovy ventil plniciho tlaku turba :)
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

sollik
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od sollik » pát říj 10, 2014 08:46

Zefek píše:Nic, pokud se promešká určitý počet regenerací, tak to jde vypálit už jen diagnostikou. Takže servis.
Tak to dopadlo přesně jak píšeš. Vyjížďka po dálnici už nic nezpravila, auto muselo do servisu. Tam to opravili (ona samozřejmě vůbec neví co s tím dělali) a poradili aby jela občas na výlet a ne jen do práce z práce :lol: :lol: :lol: a manžel jí doma dal za ucho, že musí hned hlásit pokud jí auto něco napíše :lol: :lol: :lol:
Ještě zkusím schválně zjistit kolik jí ta sranda stála :wink:
Díky.
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » sob říj 11, 2014 11:52

jj jednoznačná "výhoda" FAP-u :D

Kajman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: čtv bře 03, 2011 10:07

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kajman » sob říj 11, 2014 19:11

Tak nekonečný příběh s FAP pokračuje....
Najeto 192000km, před týden se po 9000km najetých od poslední výměny oleje objevilo servise due ( nejspíše už hodně oleje) a teď zcela nově check injection system ( dle diagnostiky snížená vyskozita oleje). Auto jezdilo zcela normálně, žádný úbytek na výkonu.
Měření zanesení FAPu 33gramů. (Při posledním měnění oleje byla 27 gramů). Takže jsem se rozhodl ho vyčistit, v servisu jsme sundali první čidlo před FAPem, nastříkali čistič, vrátili čidlo, nechali auto zahřát a vyjel jsem ho na půl hodiny prohnat po dálnici.... prvních pár kilometrů za mnou neskutečný bílý dým, až jsem se styděl :) během té jízdy jsem koukal, že se spustilo i automatické vypalování FAP. Po návratu do servisu znovu měření zanesení a tentokrát už jen 4 gramy.....
Takže jsem optimistický a jsem zvědav, jestli tentokrát na olej najedu alespoň 14000km.
Musím ale přiznat, že se interval výměn snížil, když autem začala jezdit partnerka do práce a každé ráno stojí v Praze kolony a auto teď 4 dny po sobě spouštělo regeneraci FAP a asi je úspěšně nedokončilo)
Jediný problém který tedy kvůli FAPu mám je, že často měním olej, jinak o něm vůbec nevím......
(Kamarádka má skoro nového opela, jezdí s ním skoro jen po městě a teď musela měnit olej po 7500 km)

Jinak diagnostika objevila i jednu chybu, která s FAPem nejspíš nesouvisí a to:
P1640 - chybný díl:Ohřívač chladící kapaliny, možné příčiny: kabelový svazek, ohřívač chladící kapaliny
Nad tím budeme laborovat, při další návštěvě servisu
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw

Peťos
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř led 21, 2015 14:38

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Peťos » čtv led 22, 2015 00:09

Ahoj,
mám dotaz a doufám, že jsem mu místo našel správné. Chtěl bych si koupit L3 2011 2.0 dCi 127kW A6. Neřešme prosím že to není vzhledem k tomu co najezdím chytré. Chci něco silnějšího, většího a komfortního. Taky bych chtěl mít spotřebu alespoň trochu pod kontrolou. Jezdím totiž každý den 8km do práce a 8km z práce. O víkendu to není o mnoho více. O dovolených s rodinou to je více, ale to je tak 5x do roka. Tak a teď mi řekněte co na to FAP? Už jsem si přečetl, že se nebude stíhat vypalovat. Takže když to nějak poznám, tak bych měl jet 10km po dálnici a bude zase klid?
Kolem sebe vidím spoustu dieselů jak jen poskakují po městě, tak mi neříkejte, že nemají soudruzi vyřešené. Jsou lidi co si koupí nové auto s dieselem a jezdí. Třeba jen po Praze. Do žádných diskuzí nechodí....
Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 81kW 2011

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od amat » čtv led 22, 2015 00:28

Jde o to, že se FAP u všech aut vypaluje jak samovolně tak řízeně. Samovolné vypalování probíhá typicky při jízdě na dálnici. Kdy samotné teplo motoru stačí k tomu, aby se část obsahu FAPu spálila. Při krátkých jízdách se studeným motorem toto není možné. FAP u L3 je dimenzovaný výborně (obrovský problém to byl u O2 RS TDI, kde se FAP zanášel extrémně díky neuvěřitelně poddimenzované kapacitě) takže i s tvým provozem to auto určitě ustojí bez problému. Počítej však s tím, že na takový provoz bude vypalování probíhat řízeně. Tento proces spočívá v tom, že se do válců pouští větší množství nafty než se s dostupným vzduchem stačí spálit, tato přebytečná nafta pak hoří právě ve FAPu a vypaluje jej. Pro řidiče to znamená během tohoto procesu krátkodobě vyšší spotřebu. Jestliže se tedy po vyjetí z domu spustí regenerace, tak do práce dojedeš s průměrnou spotřebou něco mezi 8-10l. Jak často k regeneraci bude docházet je těžké říct, je to individuální a záleží to třeba na kvalitě nafty a jízdnímu stylu řidiče (při razantní jízdě se tvoří více sazí -> rychleji se zanáší FAP).

Auto to tedy určitě zvládne, ale pohled na průměrnou spotřebu nebude příjemný.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Peťos
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř led 21, 2015 14:38

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Peťos » čtv led 22, 2015 11:48

Díky za uklidnění. Teď ji ještě sehnat....
Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 81kW 2011

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od amat » čtv led 22, 2015 12:47

Jinak s tvým náběhem bych se vůbec nebál obou benzínových verzí 2.0T. S automatem je 125kW, verze GT je v manuálu má dokonce 150kW. Spotřeba nebude zase tak hrozná, ale jízdní zábava je především s GTčkem úplně jinde.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

jozef1979
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 13, 2014 17:36

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od jozef1979 » ned bře 08, 2015 09:37

Tiež mám problém s FAP,ale v servise po diagnostike vyhodilo,že to bude snímač tlaku výfukových plynov.Mňa by zaujímalo na koľko vyjde výmena?
Poprípade ak by niekto vedel kde presne sa dá kúpiť.
Ešte doplním,že na diagnostike vypísalo príliš vysoké napätie na tom snímači,no popritom mi začal blbnúť zámok na vodičových dverách a vypisuje hlášku o slabej autobatérii. Nemôže tieto problémy spôsobovať batéria?
Renault GS III 2.0dCi 110kW,6 A/T,Privilege.r.v.2010.

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Skippy87 » úte zář 01, 2015 09:56

Ahoj chlapi, moje otázka je směřovaná spíše na majitele co měli nový vůz s FAPem. Už jsem nalítal 700km a zatím jsem nezpozoroval, že by se spustilo automatické čištění filtru. Máte někdo zkušenosti, zda se u nového motoru čištění spouští až při delším zajetí? Nebo jsem to prostě přehlídnul?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » úte zář 01, 2015 10:20

Jsou tři možnosti vypalování. Buď jedeš tak agresivně, že teplota výfukových plynů dosáhne požadované teploty, což není při jízdě až tak velký problém a pak stačí jen troška nafty do výfuku. Nebo se požadované teploty nedosáhne a pak začne regenerace procesem změny vstřikování za účelem dosažení vyšší teploty výfukových plynů a nebo diagnostikou ... Pokud to máš na tom trojkovém scénicu, tak je šance, že už tam bude i pátý vstřikovač a nebude to tolik poznat. Jinak regenerace filtru by měla proběhnout asi jednou za 1000km podle stupně zanesení.

Pokud je teplota výfuku dostatečná, tak se regenerace děje víceméně spontánně bez většího zásahu jednotky. Pokud do toho už začne zasahovat jednotka, dosáhlo už zanesení filtru určité úrovně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » čtv zář 17, 2015 07:13

http://www.hzscr.cz/clanek/casopis-112- ... 09Mg%3D%3D

Docela dobrý článek k DPF ze strany hasičů. Důležitý je hlavně ten konec.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od amat » pon zář 28, 2015 02:18

Výtečný článek! Děkuji za postnutí, takovéhle technické texty od odborníku si vždy rád přečtu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Petr Sázavský » stř led 06, 2016 14:10

Já bych měl dotaz ohledně aditiva do nafty a zanášení FAP filtru. Ptám se na to zde na fóru i v jiném tématu, ale tam mi zatím nikdo neodpověděl, tak to zkusím tady. Brzy chci kupovat Grand Scenica III a tam FAPy jsou, zatímco v mé současné Laguně není. V Laguně II poctivě používám VIF do nafty, ale někde jsem se dočetl, že do motorů, kde je FAP, by se už žádná aditiva přidávat do paliva neměli, že to právě hodně znečisťuje FAP filtr a ten pak jde rychle do kopru.... Je to pravda? Aditiva nepoužívat?
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Renaulťák » stř led 06, 2016 16:14

Myslim, ze vyrobcove toho do nafty michaji jiz dost. Mam zasadu, ze je lepsi tankovat vzdy doplna a vyjizdet co nejvic, aby se palio co nejvic obmenovovalo. Tankovat pouze na serioznich cerpackach a malym a levnym se obloukem vyhybat.

Nikdo nema seriozni podklady z laboratori. My nic do aut nemichame a jezdi roky. Jini mochaji aj ezdi jim taky. Je otazne, jestli mame stesti, nebo druzi to tam lijou zbytecne.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od amat » sob črc 22, 2017 23:04

Často čtu, že se lidé ptají po koupi ojetiny zda-li je ve voze FAP nebo ne. Na štítky s korigovaným součinitelem absorpce není spolehnutí, protože ty se dají strhnout či přelepit. Jediný spolehlivý test toho, zda-li má váš vůz FAP jsem natočil zde:

https://www.youtube.com/watch?v=hErLsWUggYY

Může to udělat každý. Zároveň video zachycuje pozoruhodný stav výfuku (a tedy funkce FAPu) u Laguny 3 s 300 000km na hrbu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od ZDENECEKCZ » ned úno 23, 2020 15:59

Dobre, tak aby se to zhrnulo a bylo to srozumitelne pro vsecky.

Sam mohu pro fap udelat dobre, kdyz pojedu normalni jizdou treba 15km a tim vse dobre zahreju. A pak dam takovy kvalt, abych mel na otackomeru 2500ot a takhle jedu treba 5km a pak uz mozu dat kvalt nejvyssi a jet normalne treba na 1600 otacek?

Bo nikde toto nemozu vycist. Nekde pisou 3000, nekde 2000 a jinde zas 2500. No a na odkazu vyse od hasicu, ze se ma jet pet minut klidnou jizdou. Toto vse si nejak protireci. Nekdo rika na okreskach, nekdo zas dalnice. Jako nechapu to. Kdyz pojedu po dalnici 130 a na otackomeru cca 2300ot, tak se vyfuk dle me chladi vzduchem vice, nez kdyz pojedu po okresce 90kou s zarazenou 4 a otackama nekde okolo 3000.

Jak to tedy je u renaultu? Nezajimaji me vw, fordy atd. Bavme se o presne specifikaci pro renault.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů