Diskuse o FAPU

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
orgasmic
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv říj 31, 2013 21:32

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od orgasmic » úte zář 16, 2014 13:03

Jirke: Mas to popletene, povinnost byla od 2011 pro emisni normu Euro 5.
Jinak vuz koupeny novy v CR bez FAP a s Duplexem.
Nemam zapotrebi se tu s nekym hadat, proste je to fakt, at uz tomu Tve precenovane Ego veri, ci nikoliv :-P

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od soptik » úte zář 16, 2014 15:51

Auta bez FAP která vyjela z fabriky s tímto komponentem nemají v provozu co dělat. Bohužel naše zainteresované složky to mají na párku a neřeší to. A těm co tvrdí, že to není k ničemu bych nejradši strčil čumák k výfuku, ať si ty mikročástice karcinogenní pěkně nainhalují. A pak si ztěžujte, jak máme životní prostředí v řiti a děcka věčně nemocný.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od mudr.hematolog » úte zář 16, 2014 20:37

EU najviac z celeho sveta tlaci na ekologiu. Najvacsi problem su India, Cina a pod., tam o ziadnych normach ani len nepoculi.
Soptik, ano cisty vzduch je super, ale staci, ze po ulici prejde nalozena T 815 taka auto bez FAP je oproti tomu neskodny ako prd.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Jirke » úte zář 16, 2014 20:50

orgáč: neveri ti tady vic lidi, zalezi jen na tobe zda budes takovej frajer a uzemnis nas tady padnym dukazem !
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Davidak79 » úte zář 16, 2014 21:00

orgasmic : předpokládám že lagunu od novoty nemáš že ? když by ses poptal v renaultu co bylo objednáno navíc do výbavy dle VIN tak by tam mohlo být zda předchozí majitel objednával navíc duplex. Možná by to vyřešilo tyhle tahanice.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od soptik » úte zář 16, 2014 21:40

Tatra nezná bratra to je jasné, ale právě ty mikročástice z comonrailů jsou horší než čoudící Tatra. Jak říkám začněme každý u sebe, smradíme si pod nosy. Čína, Indie to neovlivním, ale v čem jezdím a co vypouštím tady, ano.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » stř zář 17, 2014 13:08

soptik píše:Tatra nezná bratra to je jasné, ale právě ty mikročástice z comonrailů jsou horší než čoudící Tatra. Jak říkám začněme každý u sebe, smradíme si pod nosy. Čína, Indie to neovlivním, ale v čem jezdím a co vypouštím tady, ano.
No to teda určitě....
Nejvíc mne iritují reakce lidí,co o problematice vědí pouze to,co se dá dohledat na diskusních forech. Pak to tak "vypadá" se vším. :D

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od soptik » stř zář 17, 2014 14:32

Pán je konstruktér-motorář? Asi ne, jinak by ze sebe nevypustil, co již vypustil :roll: Takových zbytečných věcí je v autě, vždyť to jede i bez nich že? Házeti hrách na stěnu, či perly sviním i jiné zbytečnosti od jisté doby nepraktikuji a nehodlám v tom p.Kuno pokračovat.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » stř zář 17, 2014 22:20

Soptík:
Pán není konstruktér je sice pouze motorář ale nemusí surfovat po různách forech aby hledal "zaručené" informace,které následně papouškuje jako své vlastní na forech jiným uspokojujíc tak své vlastní ego.

Nicméně by ho moc zajímalo,jakéže jsou ty škodlivější mikročástice vytvářené auty se systemem CR oproti zminované Tatře s pístkovým čerpadlem a napevno seřízenými vstřiky. :D

Tak prosím zkuste posurfovat :) a hodte ještě jednu poslední perlu svini.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » stř zář 17, 2014 23:35

Tatra nevytváří jemné částice sazí, které když vdechneš, dostanou se ti až do plicních sklípků, kde pak může dojít vlivem působení těchto částic ke vzniku rakoviny. Vznik těchto jemných je typický pro vstřikování nafty o vysokém tlaku. Současné CR systémy vstřikují naftu pod tlakem až 1700 barů. Kolik má vstřikovací tlak tatra? 160? 200? Hrubší částice sazí se usazují v dýchacím traktu, ale nedostanou se až do plicních sklípků a jsou pak vylučovány společně s plicním hlenem ven.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » čtv zář 18, 2014 10:09

Jinou odpověd jsem samozřejmě nečekal.... :D
Chápu,že je třeba hájit názor do "hrdel a statků svých" i kdyby byl sebehloupější. :D

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Jirke » čtv zář 18, 2014 21:56

tak pojdme hlasovat - kdo si mysli ze ma zefek pravdu ??

1

vsiml jsem si, ze kdyz coudi tatra, tak sice smrdi, ale nedela si tak spatne jako kdyz cuchas k vejfuku s FAPem...kdy z toho jde kyselej divnej zapach...zajimavy...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od soptik » čtv zář 18, 2014 22:28

Jak napsal Zefek, problém není ani tak v množství částic, jako jejich velikosti. Při spalování fosilních paliv budou vždy přítomny prachové částice. Tento problém mají dnes diesely, ale do budoucna se začnou týkat i benzínových agregátů. Pro plnění vyšších emisních norem se zřejmě neobejdou bez FAP, o čemž již někteří výrobci informovali. Sensoricky bych si nedovolil tvrdit co je škodlivější, na to máme odborníků celou řadu... A na závěr poznámka: radioaktivní záření také nebudu cítit a věřte nebo ne, rozhodně bych se s ním ve vyšších dávkách setkat nechtěl, tak jako s mikročásticemi vypouštěnými z vykuchaných výfuků.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Šamša » pát zář 19, 2014 00:29

Spíše než mikročástice se bavte o nanočásticích, ty jsou ten největší prevít a produkt eko motorů. Též jsem zastáncem fungujících retro technologií, které nakonec ve finále moc neškodili a hlavně to jelo a moc nežralo, což se v současnosti nedá moc o nových vozech tvrdit. Čím více ekoteroru budeme snášet, tím to bude stát nás všechny více peněz, místo toho aby se regulovaly počty aut, nebo stavěly koridory, tak se vymýšlí fičury a hlavně valit a prodávat, že nakonec budou města ucpaný vošklivejma krabicema (např C4 Cactus).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od soptik » pát zář 19, 2014 07:08

Tady ani tak nejde jestli jsou micro nano nebo piko částice, ale o škodlivosti na lidský organismus. Snižování těchto produktů dopomáhá právě ten FAP, tak by měl zůstávat ve vozidle a funkční. To si myslím by měl být závěr té naší debaty. Když už to nechcete dělat pro sebe, tak aspoň kvůli našim dětem.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

ragazzo
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát zář 19, 2014 21:29

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od ragazzo » pát zář 19, 2014 21:54

Bolo by to dokonale riesenie keby sa neregeneruje.Pretoze potom tie sadze aj tak vyletia.O co vyssia je spotreba je to ekologicke?V casoch setrenia fosilnych paliv?A ked dojde k upchatiu a dava sa tam chemia na cistenie.Myslim ze 90percent ludi splachne tie sadze s tymi chemiami do kanalu.A kam to ide?Samy karciogen.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » sob zář 20, 2014 07:15

Při regeneraci nedochází k vyfouknutí sazí, ale k jejich degradaci.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Šamša » sob zář 20, 2014 21:28

Zefek píše:Při regeneraci nedochází k vyfouknutí sazí, ale k jejich degradaci.
Ještě lépe pochopitelné - přeměna sazí na CO2 katalyckým spalováním.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » pon zář 22, 2014 22:32

RAGAZZO,ŠAMŠA: absolutní souhlas.Nově vymýšlené technologie v konečném výsledku ekosystém zatíží více než provoz bez nich akorát stojí spotřebitele nehorázné prachy.
A to neuvažuji vůbec možnost,že konkretně ty FAP-y na autech zhusta nefungují jak by měly.

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od mudr.hematolog » úte zář 23, 2014 20:25

A ako by mali fungovat ?
Povedal by som, ze funguju ako maju, len tu je otazka na aku euronormu. Samozrejme zivotnost je obmedzena zapricinena stylom jazdy a inych podmienok.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Šamša » stř zář 24, 2014 10:44

Je to jako přirovnání k politice vytápění. V 90 letech nakrmili obyvatelstvo bludy o podpoře vytápění přímotopy a vliv na ekologii, ve finále obrovské zdražení elektrické energie, že mnozí po zaplacení inkasa byli na pokraji životního minima a rušilo se ve velkém a mnozí přešli na tuhá paliva. V novém tisíciletí boom s plynofikacemi a opět zdražení jako kráva. Ten kdo si zainvestoval do kondenzačního kotle tak jakštakš vyhrál, ale v obyčejných mrchách lidi prodělali majlant a opět vracení k tuhým palivům. Teď se zavádí emisní limity i na kotle na tuhá paliva, v současnosti v prodeji min tř. 3 u automatů tř. 4 i 5 a v roce 2022 už nebude smět být v provozu kotel na tuhá paliva s neřízeným provozem, takže kaborkám odzvoněno. ti co to budou kontrolovat, budou asi chodit od baráku k baráku v obleku hráče amerického fotbalu, protože bude hrozit mnohá rána lopatou. Jinak to růžově už nevidím. Ze strany státu, absolutně žádná podpora. A z Evropy jsem jdou takový ptákoviny a novodobé tunely, jako v podobě podmíněné dotace pro objekty veřejné služby na zateplení s podmínkou instalace plynového tepelného čerpadla. V Evropě vyráběný jediným výrobcem, který se přeprodává po Evropě v různých firemních barvách, ale u nás přes kartelovou dohodu, dodává jediná firma za určenou cenu, bez přímé konkurence. Přitom je to předražený krám s předraženým servisem, který má faktor max. v ideálních podmínkách 1.6! a přitom klasická elektrická tepelná čerpadla vzduch voda mají dnes i faktor 3 a více! Pár vyvolených se prostě za přispění státu a únie pěkně pakuje.
Proto jsem skeptik v zavádění jakýkoli "ekologických" projektů, za vším je jen busines a prachy.

Jinak na FAP a podobné nesmysly, mám takový názor, že opravdu fungující zařízení je určitě v autech nad 1 mil Kč. Ale v prdítkách co si mohou dovolit širší vrstvy obyvatelstva, je to tak trochu zbastlený aby to kvůli ceně chvíli fungovalo a pak akorát kupa patálií co s tím.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » stř zář 24, 2014 19:59

šamša:souhlas.absolutně. :D

hipisko
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: sob čer 28, 2014 22:17

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od hipisko » čtv říj 02, 2014 08:42

ked uz sme pri tomto ci fap, alebo fapoff, mal uz u Renaulta niekto problem s FAPom?
Pytal som sa zatial dvoch technikov, ci su s tym problemy, servisak v Renaulte mi povedal, ze doteraz stacilo na kazdom len spustit regeneraciu, ze zatial koli upchatosti nemusel menit. Tak ale servisak v Renaulte nie je pre mna doveryhodny zdroj, druhy servisak je obycajny garazovy, ktory prichadza sice tiez do styku s Renaultami, ale skor starsimi a v mensom pocte, kedze berie vsetky auta. Ale co mi povedal, ze tiez nemusel menit, aj ked sa s upchatymi stretol, ale ze stacilo spustit regeneraciu. Ze Renault to ma lepsie ako pezot, u ktoreho treba regenerovat pri 4000rpm, pri renaulte staci 2000rpm (5ty vstrek).
Takze este raz,

Mal uz niekto problemy na Renaulte s FAP/DPF?

sollik
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od sollik » čtv říj 02, 2014 10:58

Ahoj.
Prosím o radu ohledně FAPu.

Kolegyně má Scenika r. 2009, motor 1.9 dci s FAPem. Minulý týden jí začal počítač hlásit jakousi hlášku ve smyslu, že má nechat proběhnout "regeneraci FAPu". Nevěděla co to znamená a tak jezdila dál (pouze couračky do práce - z práce). Momentálně jí auto hlásí cosi ve smyslu "kontroly vstřikování", tedy u Renaultu všeobecnou hlášku o chybě na řízení motoru (pokud se nemýlím). Včera mi o tom poprvé říkala, doporučil jsem po práci delší vyjížďku po dálnici, aby se motor ohřál a proběhla regenerace ...... ale prý bez efektu, hláška svítí dál. Já FAP na autě nemám, takže ani žádné zkušenosti. Co by jí v tohle stádiu pomohlo?

Díky Sollik.
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Zefek » čtv říj 02, 2014 13:27

Nic, pokud se promešká určitý počet regenerací, tak to jde vypálit už jen diagnostikou. Takže servis.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů