Tak nekonečný příběh s FAP pokračuje....
Najeto 192000km, před týden se po 9000km najetých od poslední výměny oleje objevilo servise due ( nejspíše už hodně oleje) a teď zcela nově check injection system ( dle diagnostiky snížená vyskozita oleje). Auto jezdilo zcela normálně, žádný úbytek na výkonu.
Měření zanesení FAPu 33gramů. (Při posledním měnění oleje byla 27 gramů). Takže jsem se rozhodl ho vyčistit, v servisu jsme sundali první čidlo před FAPem, nastříkali čistič, vrátili čidlo, nechali auto zahřát a vyjel jsem ho na půl hodiny prohnat po dálnici.... prvních pár kilometrů za mnou neskutečný bílý dým, až jsem se styděl
během té jízdy jsem koukal, že se spustilo i automatické vypalování FAP. Po návratu do servisu znovu měření zanesení a tentokrát už jen 4 gramy.....
Takže jsem optimistický a jsem zvědav, jestli tentokrát na olej najedu alespoň 14000km.
Musím ale přiznat, že se interval výměn snížil, když autem začala jezdit partnerka do práce a každé ráno stojí v Praze kolony a auto teď 4 dny po sobě spouštělo regeneraci FAP a asi je úspěšně nedokončilo)
Jediný problém který tedy kvůli FAPu mám je, že často měním olej, jinak o něm vůbec nevím......
(Kamarádka má skoro nového opela, jezdí s ním skoro jen po městě a teď musela měnit olej po 7500 km)
Jinak diagnostika objevila i jednu chybu, která s FAPem nejspíš nesouvisí a to:
P1640 - chybný díl:Ohřívač chladící kapaliny, možné příčiny: kabelový svazek, ohřívač chladící kapaliny
Nad tím budeme laborovat, při další návštěvě servisu