Elektromobily
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Elektromobily
Přiznám se, že se docela těším na alternativní pohony.
http://www.tiscali.cz/auto/auto_center_ ... 33682.html
http://www.tiscali.cz/auto/auto_center_ ... 33682.html
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Re: Elektromobily
Tak takýto pohon by sa mi určite páčil! Akurát tá cena je zatial trochu mimo . Ale ked sa objaví obdobný pohon v ponuke napr. Megane za priplatok aj 100.000Sk, tak by to určite bolo zaujímavé! Priplatil by som si za také auto!Radovan píše:Přiznám se, že se docela těším na alternativní pohony.
http://www.tiscali.cz/auto/auto_center_ ... 33682.html
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
Kachna to asi nebude, bylo to snad ve vsech i-novinach. Na jezdeni do prace a mensich vyletech by to bylo dobry. Jen by me zajimal odber proudu pri tom nabijeni za 3.5hod, to by draty v domacim rozvodu nemusely prezit.Štája píše:tak tohle je bomba ale je to opravdu pravda nebo nějaká kachna?
Wartburg 353.1 sedan 1986 - prodan
Megane Break 1.6 16V 79kW, 2001
Megane Break 1.6 16V 79kW, 2001
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Jasně na Slovensku tedy určitěpirduch píše:Ovšem ta světoznámá značka Tesla...to by u nás ušetřili za reklamu,tedy uvedení značky ve známost...
Tesla - Technicky Slabšia
Sorry za O.T.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle prece neni zadna objevena Amerika.
Elektromobilu uz bylo za poslednich 120 let postaveno nepocitane.
potiz byla vzdy se dvema vecmi:
1.) hmotnost
2.) dojezd a nemoznost dostatecne rychleho dobijeni
to byly a jeste nejakou dobu budou prekazky v masovem vyuziti aut, ktera jinak parametricky v mnohem predci vozy s vnitrnim spalovanim paliva...
Elektromobilu uz bylo za poslednich 120 let postaveno nepocitane.
potiz byla vzdy se dvema vecmi:
1.) hmotnost
2.) dojezd a nemoznost dostatecne rychleho dobijeni
to byly a jeste nejakou dobu budou prekazky v masovem vyuziti aut, ktera jinak parametricky v mnohem predci vozy s vnitrnim spalovanim paliva...
Dovolim si doplnit bod 3) Cena ... Mimo to, nedavno bol na TV Spectrum odvysielany dokument o japonskom prototype elektromobilu ELLICA, nieje na skodu si pozriet. Elektromobily su buducnost automobiloveho priemyslu, aj ked sa to teraz moze zdat prehnane. Spalovacie motory su neucinne, zastarale, maju kratku zivotnost, vytvaraju emisie, potrebuju chladenie, mazanie (aj elektromobily, ale nezrovnatelne jednoduchsie), prevodovku (mech. ci auto. pricom jedno riesenie horsie ako druhe), vyfuk, nasavanie, palivovu sustavu... Su to komplexne tazke stroje s mnozstvom pohyblivych sucasti narocnych na vyrobu, udrzbu a material. Akurat zostava otazkou aky zdroj dodavky energie do motora (motorov) sa v buducnosti presadi.
R25 TX 2.2i `86, R25 TX 2.2i `90.
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
No, v létech 1968 - 73 jsem na VUT Brno sledoval vývoj elektromobilů EMA I a II. Když se podívám okem technika: jak moc se změnil poměr "Užitná hodnota / Cena" od těch let? Neoperujte o řád lepšími motory, o dva řády vyšší měrnou kapacitou akumulátorů, je to vykoupeno o řád vyšší cenou motorů, o dva řády vyšší cenou aku... Ellica je slepá ulice , do doby než budou mít číňani palivový článek o výkonu, odpovídajícím motorům Ellicy, a to, jak uznáte, zítra nebude, takže....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Kdyz to vezmu z jineho pohledu.. Vam by nechybel zvuk klasickeho spalovaciho motoru? Je fakt, ze dnesni moderni automobily jsou cim dal tim tizsi, ale u jednoho znameho jsem slysel zvuk Corvetty ze 70. ci 80. tych let, a byl jsem z toho mimo jeste tyden.. Proste nadhera..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Stagnacia vyvoja, ci skor cien motorov a akmulatorov je sposobena, predpokladam z velkej casti, nezaujmom o masovu vyrobu a podporou zo strany statu a rovnako sukromnej sfery. Na zvuk spalovacieho motora je zakaznik zvyknuty rovnako ako v ere pociatkov elektriny na vonu petroleja a vosku. Mohutny "hlas" V8 (a prinajhorsom V6) ma aj pre mna svoje caro ale v linii vyvoja je to atavizmus. Apropo, co hybridy Prius, Lexus a im podobne? Konecne riesenie (pardon za ten vyraz...) to sice nieje ale moze to byt aspon krok spravnym smerom.
R25 TX 2.2i `86, R25 TX 2.2i `90.
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Taky mě to hned zaujalo. Píšou tam Li-Ion 6800mAh, to se rovná 6,8Ah a já ve svý zastaralý Laguně mám asi 50 Ah a to napájí jen klimošku a rádio.Lesshuhn píše:Nechci se vám do toho míchat, nejsem odborník, ale zrovna jsem dával nabít baterie z foťáku, je na nich napsaný 1700 mAH, jsou tam čtyři. Je ale pravda že už ho nějaký rok mám, pokrok jde rychle kupředu
Tomu odpovídala ta nabíjecí doba, za tři hodiny by to šlo dobít v klidu.
Tenhle elektromobil bych považoval za Kalifornskej apríl
Již jsem se tu o elektroskůtru zmiňoval. Zde jsou jeho stránky. Do pěti let budeme takovéto pohony na silnici potkávat. Sám nad ním uvažuji.
http://www.vectrix.co.uk/
6800 mAh - co k tomu dodat Překladateli článku doporučuji učebnici fyziky z druhého stupně základní školy.
http://www.vectrix.co.uk/
6800 mAh - co k tomu dodat Překladateli článku doporučuji učebnici fyziky z druhého stupně základní školy.
Radovan píše:Již jsem se tu o elektroskůtru zmiňoval. Zde jsou jeho stránky. Do pěti let budeme takovéto pohony na silnici potkávat. Sám nad ním uvažuji.
http://www.vectrix.co.uk/
6800 mAh - co k tomu dodat Překladateli článku doporučuji učebnici fyziky z druhého stupně základní školy.
No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Renault Twingo I, polocabrio, r.v.96
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05
Tuším, že se má zdražovat o 17%.No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Při nabíjení bude človek využívat převážně noční proud. Hrubým výpočtem se stejně i po zdražení dostaneš na třetinové provozní náklady oproti spalovacímu motoru. Na popojíždění v okolí chaty to vidím jako ideální řešení.
Ten pocit míjet čerpací stanice bude k nezaplacení
Palivový článek tomu v budoucnu nasadí korunu ... máme se na co těšit.
Na Vysočině má příbuzný malou vodní elektrárnu - stálý výkon cca 30 KW. Jednou na tom zbohatne ...
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sedim takhle s kamarady jeden horký letní večer na obrubniku před plnou hospodou a projel kolem nas hybridni Lexus... bylo to v obytne zone, takze jel opravdu pomalinku, asi 10m od nás parkoval do garáže. Co mě zaujalo byl absolutně tichý provoz, to auto nebylo slyšet... když projizdel, slyšeli jsme jen tu a tam cinknuti kaminku, stejně jako to jak je řidička dřela pneumatikami, když potom zatačela.Lubomir píše: Apropo, co hybridy Prius, Lexus a im podobne?
Jinak jsem s tim nikdy nejel, rad bych vyzkoušel, do mesta to muze byt dobré řešení
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Udělá tam nabíječku skůtrů...Radovan píše:Tuším, že se má zdražovat o 17%.No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Při nabíjení bude človek využívat převážně noční proud. Hrubým výpočtem se stejně i po zdražení dostaneš na třetinové provozní náklady oproti spalovacímu motoru. Na popojíždění v okolí chaty to vidím jako ideální řešení.
Ten pocit míjet čerpací stanice bude k nezaplacení
Palivový článek tomu v budoucnu nasadí korunu ... máme se na co těšit.
Na Vysočině má příbuzný malou vodní elektrárnu - stálý výkon cca 30 KW. Jednou na tom zbohatne ...
Renault Twingo I, polocabrio, r.v.96
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Půjde to postupně
Je jasný, že baterky jsou zatím drahý a pořád ještě dost těžký. Asi půjde vývoj postupně. Mě se víc zamlouvá přístup Hondy, nežli složitý hybridní systém od Toyoty. Ale z marketingového hlediska zatím zabodovala především Toyota - správně odhadla, že Američani mají pocit provinění, že sami spotřebují nejvíc ropy na hlavu a že si ti bohatí budou chtít vykoupit vinu používáním hybridního "čistého" pohonu. A protože bohatí vyžadují dokonalost a dokážou ji zaplatit, dala jim Toyota dokonalý, byť nesmírně složitý systém a oni ji kupujou jako diví.
Přesto se mi víc líbí systém, který používá Honda Insight a nyní i Civic. Mezi motorem a spojkou nahradili mrtvou hmotu setrvačníku elektromotorem o stejných rozměrech i váze. Ten funguje jako pomocný motor, generátor i statér. Honda tak při stejných vlastnostech montuje místo motoru 1,8l motor 1,3l s tímto elektromotorem. Hmotnost navíc pak dělají pouze baterky.
To mi připadá jako první krok k elektromobilům rozumnější než kombinace spalovacího motoru, velkého elektromotoru a planetové převodovky u Toyoty.
Druhým krokem by mohlo být nahrazení převodového ústrojí dvěma elektromotory, pro každé přední kolo jeden. Předpokladem je vyvinutí takových kondenzátorů, které by dokázaly efektivně vykrývat špičky ve spotřebě elektromotoru a tím umožnit plynulé dobíjení baterií spalovacím motorem v jeho nejúspornějším režimu. Takový hybrid by už zajisté dokázal ujet 40 km pouze na baterky a tedy např. cesta do práce či na nákup by se obešla bez jakéhokoli spalování. Při delší cestě by pak baterie postupně dobíjel spalovací motor.
Třetím krokem zřejmě bude nějaký systém výměnného dobíjení baterek. Bateriové moduly budou standardizované a půjdou snadno z auta vyjímat. Když vám začne svítit "rezerva", dojedete k dobíjecí stanici, zaplatíte poplatek za počet modulů, které chcete dobít a obsluha vám vaše vybité vymění za nabité. Moduly budou majetkem dobíjecí firmy a řidiči si je budou jen pronajímat. Za jejich stav a kapacitu tudíž bude odpovídat firma, vlastnící síť dobíjecích stanic.
Výhodou bude rychlost nabití srovnatelná s dočerpáním benzínu u benzinky a žádná starost o stav baterií na straně řidiče či majitele elektromobilu.
Toť má vize, kterak se elektromobily stanou za 15 let vládci světa .
Přesto se mi víc líbí systém, který používá Honda Insight a nyní i Civic. Mezi motorem a spojkou nahradili mrtvou hmotu setrvačníku elektromotorem o stejných rozměrech i váze. Ten funguje jako pomocný motor, generátor i statér. Honda tak při stejných vlastnostech montuje místo motoru 1,8l motor 1,3l s tímto elektromotorem. Hmotnost navíc pak dělají pouze baterky.
To mi připadá jako první krok k elektromobilům rozumnější než kombinace spalovacího motoru, velkého elektromotoru a planetové převodovky u Toyoty.
Druhým krokem by mohlo být nahrazení převodového ústrojí dvěma elektromotory, pro každé přední kolo jeden. Předpokladem je vyvinutí takových kondenzátorů, které by dokázaly efektivně vykrývat špičky ve spotřebě elektromotoru a tím umožnit plynulé dobíjení baterií spalovacím motorem v jeho nejúspornějším režimu. Takový hybrid by už zajisté dokázal ujet 40 km pouze na baterky a tedy např. cesta do práce či na nákup by se obešla bez jakéhokoli spalování. Při delší cestě by pak baterie postupně dobíjel spalovací motor.
Třetím krokem zřejmě bude nějaký systém výměnného dobíjení baterek. Bateriové moduly budou standardizované a půjdou snadno z auta vyjímat. Když vám začne svítit "rezerva", dojedete k dobíjecí stanici, zaplatíte poplatek za počet modulů, které chcete dobít a obsluha vám vaše vybité vymění za nabité. Moduly budou majetkem dobíjecí firmy a řidiči si je budou jen pronajímat. Za jejich stav a kapacitu tudíž bude odpovídat firma, vlastnící síť dobíjecích stanic.
Výhodou bude rychlost nabití srovnatelná s dočerpáním benzínu u benzinky a žádná starost o stav baterií na straně řidiče či majitele elektromobilu.
Toť má vize, kterak se elektromobily stanou za 15 let vládci světa .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Všechny pohony s akumulovanou elektřinou jsou, podle mého mínění, PR hračky universit ( to je dobré ) a výrobců akumulátorů ( to je sprostá reklama ), jinak bez dalšího užití, snad kromě velmi malých pohonů - malé loďky, skůtry a pod. Elektromobil, který si svou elektřinu nevyrobí, je k ničemu, palivové články alkohol/vzduch jsou vývojem na slibném začátku, vodík/kyslík a vodík/vzduch budou, při opravdu rozumném rozšíření jaderné ( všech typů ) energetiky jistou alternativou, po porovnání výhodnosti oproti spalování vodíku, biopaliv a podobně. Ještě, možná, některé klony Stirlingova motoru ve spojení s generátorem...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
No to je pěkně stupidní názor - už proto, že vždycky sebou taháš nějak akumulovanou energii, kterou pak přetváříš nějak na pohyb. že je to jednou nafta a podruhé elektrika je v podstatě detail.Čeněk Urbanec píše:Všechny pohony s akumulovanou elektřinou...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Nevím, před 100 lety klidně mohl někdo napsat, že "Všechny pohony spalující benzín jsou, podle mého mínění, PR hračky universit ( to je dobré ) a těžařů nafty ( to je sprostá reklama ), jinak bez dalšího užití, snad kromě lodních motorů".
Je nějaký podstatný rozdíl mezi tankováním benzínu a výměnou akumulátorů u dobíjecí stanice? Spalování benzínu má za sebou 100 let vývoje, posledních 50 let docela intenzívního (podívejme se např. kam se za tu dobu dostaly naftové motory), takže lze očekávat, že kapacita akumulátorů v příštích letech velmi vzroste a cena velmi klesne. Stačí zavzpomínat, jaké těžké a slabé baterie jsme měli v mobilech před 10 lety, kdy tady GSM začínalo.
Jakýkoli hybridní pohon má jednu podstatnou nevýhodu - veze s sebou 2 zařízení místo jednoho. Ano, palivový článek bude asi lehčí než spalovací motor, ale pořád je to hmota (a prostor) navíc, které může čistý elektromobil použít na další baterie. Jestliže dnešní, nijak neoptimalizovaný elektromobil dokáže ujet 200 km, není v civilizované zemi jako naše problém zastavit u stanice a baterie vyměnit. Četl jsem jakýsi průzkum, který ukazoval, že průměrná cesta městského člověka autem je dlouhá méně než 40 km. To znamená, že cca 80% jízd se dá zvládnout elektromobilem. Jako druhé "městské" auto do rodiny by se elektromobil velikosti Clia dal používat už dnes.
Jakékoliv spalování výrobků z ropy se dřív nebo později stane zločinem, neboť ropu budeme potřebovat tam, kde ji nelze nahradit, v chemii, výrobě plastů, farmacii atd. Jezdit bude potřeba na energii z jaderných elektráren, ty jediné jsou asi schopné pokrýt naši rostoucí spotřebu bez vytváření obrovského množství exhalátů a odpadu.
Proto si myslím, že hybridy jsou jen přechodem k čistým elektromobilům. Je jenom otázka, jak dlouho ten přechod bude trvat.
Je nějaký podstatný rozdíl mezi tankováním benzínu a výměnou akumulátorů u dobíjecí stanice? Spalování benzínu má za sebou 100 let vývoje, posledních 50 let docela intenzívního (podívejme se např. kam se za tu dobu dostaly naftové motory), takže lze očekávat, že kapacita akumulátorů v příštích letech velmi vzroste a cena velmi klesne. Stačí zavzpomínat, jaké těžké a slabé baterie jsme měli v mobilech před 10 lety, kdy tady GSM začínalo.
Jakýkoli hybridní pohon má jednu podstatnou nevýhodu - veze s sebou 2 zařízení místo jednoho. Ano, palivový článek bude asi lehčí než spalovací motor, ale pořád je to hmota (a prostor) navíc, které může čistý elektromobil použít na další baterie. Jestliže dnešní, nijak neoptimalizovaný elektromobil dokáže ujet 200 km, není v civilizované zemi jako naše problém zastavit u stanice a baterie vyměnit. Četl jsem jakýsi průzkum, který ukazoval, že průměrná cesta městského člověka autem je dlouhá méně než 40 km. To znamená, že cca 80% jízd se dá zvládnout elektromobilem. Jako druhé "městské" auto do rodiny by se elektromobil velikosti Clia dal používat už dnes.
Jakékoliv spalování výrobků z ropy se dřív nebo později stane zločinem, neboť ropu budeme potřebovat tam, kde ji nelze nahradit, v chemii, výrobě plastů, farmacii atd. Jezdit bude potřeba na energii z jaderných elektráren, ty jediné jsou asi schopné pokrýt naši rostoucí spotřebu bez vytváření obrovského množství exhalátů a odpadu.
Proto si myslím, že hybridy jsou jen přechodem k čistým elektromobilům. Je jenom otázka, jak dlouho ten přechod bude trvat.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
s první polovinou tome plně souhlasím - přesně takto jsem myslel svoji předchozí narážku. no a s druhou polovinou souhlasím nakonec povětšinou taky.
Naposledy upravil(a) Chauffeur dne pát srp 11, 2006 15:47, celkem upraveno 1 x.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů