Elektromobily

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Elektromobily

Příspěvek od Radovan » sob črc 29, 2006 19:47

Přiznám se, že se docela těším na alternativní pohony.
http://www.tiscali.cz/auto/auto_center_ ... 33682.html

VladoOC_cz
Experienced member
Příspěvky: 981
Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
Bydliště: Považská Bystrica občas Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od VladoOC_cz » sob črc 29, 2006 20:18

Radovan píše:Přiznám se, že se docela těším na alternativní pohony.
http://www.tiscali.cz/auto/auto_center_ ... 33682.html
Tak takýto pohon by sa mi určite páčil! Akurát tá cena je zatial trochu mimo :? . Ale ked sa objaví obdobný pohon v ponuke napr. Megane za priplatok aj 100.000Sk, tak by to určite bolo zaujímavé! Priplatil by som si za také auto!
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.

Uživatelský avatar
Štája
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: úte pro 14, 2004 18:03
Bydliště: Tošánky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Štája » pon črc 31, 2006 20:03

tak tohle je bomba ale je to opravdu pravda nebo nějaká kachna?
Megane coach 1,6e

Uživatelský avatar
dd
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát čer 09, 2006 12:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od dd » úte srp 01, 2006 08:04

Štája píše:tak tohle je bomba ale je to opravdu pravda nebo nějaká kachna?
Kachna to asi nebude, bylo to snad ve vsech i-novinach. Na jezdeni do prace a mensich vyletech by to bylo dobry. Jen by me zajimal odber proudu pri tom nabijeni za 3.5hod, to by draty v domacim rozvodu nemusely prezit.
Wartburg 353.1 sedan 1986 - prodan
Megane Break 1.6 16V 79kW, 2001

pirduch
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: ned pro 11, 2005 18:27
Bydliště: Litvinov

Příspěvek od pirduch » úte srp 01, 2006 09:12

Ovšem ta světoznámá značka Tesla...to by u nás ušetřili za reklamu,tedy uvedení značky ve známost...
Renault Twingo I, polocabrio, r.v.96
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » úte srp 01, 2006 20:57

Nechci se vám do toho míchat, nejsem odborník, ale zrovna jsem dával nabít baterie z foťáku, je na nich napsaný 1700 mAH, jsou tam čtyři. Je ale pravda že už ho nějaký rok mám, pokrok jde rychle kupředu :shock:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte srp 01, 2006 22:53

pirduch píše:Ovšem ta světoznámá značka Tesla...to by u nás ušetřili za reklamu,tedy uvedení značky ve známost...
Jasně na Slovensku tedy určitě :lol:

Tesla - Technicky Slabšia

Sorry za O.T.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř srp 02, 2006 00:02

Tohle prece neni zadna objevena Amerika.
Elektromobilu uz bylo za poslednich 120 let postaveno nepocitane.
potiz byla vzdy se dvema vecmi:
1.) hmotnost
2.) dojezd a nemoznost dostatecne rychleho dobijeni

to byly a jeste nejakou dobu budou prekazky v masovem vyuziti aut, ktera jinak parametricky v mnohem predci vozy s vnitrnim spalovanim paliva...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Lubomir
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: sob dub 23, 2005 22:48
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lubomir » pát srp 04, 2006 03:19

Dovolim si doplnit bod 3) Cena ... Mimo to, nedavno bol na TV Spectrum odvysielany dokument o japonskom prototype elektromobilu ELLICA, nieje na skodu si pozriet. Elektromobily su buducnost automobiloveho priemyslu, aj ked sa to teraz moze zdat prehnane. Spalovacie motory su neucinne, zastarale, maju kratku zivotnost, vytvaraju emisie, potrebuju chladenie, mazanie (aj elektromobily, ale nezrovnatelne jednoduchsie), prevodovku (mech. ci auto. pricom jedno riesenie horsie ako druhe), vyfuk, nasavanie, palivovu sustavu... Su to komplexne tazke stroje s mnozstvom pohyblivych sucasti narocnych na vyrobu, udrzbu a material. Akurat zostava otazkou aky zdroj dodavky energie do motora (motorov) sa v buducnosti presadi.
R25 TX 2.2i `86, R25 TX 2.2i `90.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát srp 04, 2006 20:52

No, v létech 1968 - 73 jsem na VUT Brno sledoval vývoj elektromobilů EMA I a II. Když se podívám okem technika: jak moc se změnil poměr "Užitná hodnota / Cena" od těch let? Neoperujte o řád lepšími motory, o dva řády vyšší měrnou kapacitou akumulátorů, je to vykoupeno o řád vyšší cenou motorů, o dva řády vyšší cenou aku... Ellica je slepá ulice , do doby než budou mít číňani palivový článek o výkonu, odpovídajícím motorům Ellicy, a to, jak uznáte, zítra nebude, takže....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » pát srp 04, 2006 21:24

Kdyz to vezmu z jineho pohledu.. Vam by nechybel zvuk klasickeho spalovaciho motoru? Je fakt, ze dnesni moderni automobily jsou cim dal tim tizsi, ale u jednoho znameho jsem slysel zvuk Corvetty ze 70. ci 80. tych let, a byl jsem z toho mimo jeste tyden.. Proste nadhera..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Lubomir
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: sob dub 23, 2005 22:48
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lubomir » pát srp 04, 2006 22:22

Stagnacia vyvoja, ci skor cien motorov a akmulatorov je sposobena, predpokladam z velkej casti, nezaujmom o masovu vyrobu a podporou zo strany statu a rovnako sukromnej sfery. Na zvuk spalovacieho motora je zakaznik zvyknuty rovnako ako v ere pociatkov elektriny na vonu petroleja a vosku. Mohutny "hlas" V8 (a prinajhorsom V6) ma aj pre mna svoje caro ale v linii vyvoja je to atavizmus. Apropo, co hybridy Prius, Lexus a im podobne? Konecne riesenie (pardon za ten vyraz...) to sice nieje ale moze to byt aspon krok spravnym smerom.
R25 TX 2.2i `86, R25 TX 2.2i `90.

Uživatelský avatar
yeppi
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yeppi » sob srp 05, 2006 09:36

Lesshuhn píše:Nechci se vám do toho míchat, nejsem odborník, ale zrovna jsem dával nabít baterie z foťáku, je na nich napsaný 1700 mAH, jsou tam čtyři. Je ale pravda že už ho nějaký rok mám, pokrok jde rychle kupředu :shock:
Taky mě to hned zaujalo. Píšou tam Li-Ion 6800mAh, to se rovná 6,8Ah a já ve svý zastaralý Laguně mám asi 50 Ah a to napájí jen klimošku a rádio.

Tomu odpovídala ta nabíjecí doba, za tři hodiny by to šlo dobít v klidu.

Tenhle elektromobil bych považoval za Kalifornskej apríl :wink:

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » čtv srp 10, 2006 06:18

Již jsem se tu o elektroskůtru zmiňoval. Zde jsou jeho stránky. Do pěti let budeme takovéto pohony na silnici potkávat. Sám nad ním uvažuji.

http://www.vectrix.co.uk/

6800 mAh - co k tomu dodat :) Překladateli článku doporučuji učebnici fyziky z druhého stupně základní školy.

pirduch
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: ned pro 11, 2005 18:27
Bydliště: Litvinov

Příspěvek od pirduch » čtv srp 10, 2006 08:45

Radovan píše:Již jsem se tu o elektroskůtru zmiňoval. Zde jsou jeho stránky. Do pěti let budeme takovéto pohony na silnici potkávat. Sám nad ním uvažuji.

http://www.vectrix.co.uk/

6800 mAh - co k tomu dodat :) Překladateli článku doporučuji učebnici fyziky z druhého stupně základní školy.

No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Renault Twingo I, polocabrio, r.v.96
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » čtv srp 10, 2006 14:45

No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Tuším, že se má zdražovat o 17%.
Při nabíjení bude človek využívat převážně noční proud. Hrubým výpočtem se stejně i po zdražení dostaneš na třetinové provozní náklady oproti spalovacímu motoru. Na popojíždění v okolí chaty to vidím jako ideální řešení.
Ten pocit míjet čerpací stanice bude k nezaplacení :-)
Palivový článek tomu v budoucnu nasadí korunu ... máme se na co těšit.

Na Vysočině má příbuzný malou vodní elektrárnu - stálý výkon cca 30 KW. Jednou na tom zbohatne ...

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » čtv srp 10, 2006 15:52

Lubomir píše: Apropo, co hybridy Prius, Lexus a im podobne?
Sedim takhle s kamarady jeden horký letní večer na obrubniku před plnou hospodou a projel kolem nas hybridni Lexus... bylo to v obytne zone, takze jel opravdu pomalinku, asi 10m od nás parkoval do garáže. Co mě zaujalo byl absolutně tichý provoz, to auto nebylo slyšet... když projizdel, slyšeli jsme jen tu a tam cinknuti kaminku, stejně jako to jak je řidička dřela pneumatikami, když potom zatačela.

Jinak jsem s tim nikdy nejel, rad bych vyzkoušel, do mesta to muze byt dobré řešení
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

pirduch
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: ned pro 11, 2005 18:27
Bydliště: Litvinov

Příspěvek od pirduch » čtv srp 10, 2006 15:56

Radovan píše:
No při stále rostoucích cenách elektřtiny...nevím,nevím...
Tuším, že se má zdražovat o 17%.
Při nabíjení bude človek využívat převážně noční proud. Hrubým výpočtem se stejně i po zdražení dostaneš na třetinové provozní náklady oproti spalovacímu motoru. Na popojíždění v okolí chaty to vidím jako ideální řešení.
Ten pocit míjet čerpací stanice bude k nezaplacení :-)
Palivový článek tomu v budoucnu nasadí korunu ... máme se na co těšit.

Na Vysočině má příbuzný malou vodní elektrárnu - stálý výkon cca 30 KW. Jednou na tom zbohatne ...
Udělá tam nabíječku skůtrů...
Renault Twingo I, polocabrio, r.v.96
Renault Grand Scenic II 1,9dTi, r.v. 05

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Půjde to postupně

Příspěvek od Tomáš Langer » pát srp 11, 2006 08:02

Je jasný, že baterky jsou zatím drahý a pořád ještě dost těžký. Asi půjde vývoj postupně. Mě se víc zamlouvá přístup Hondy, nežli složitý hybridní systém od Toyoty. Ale z marketingového hlediska zatím zabodovala především Toyota - správně odhadla, že Američani mají pocit provinění, že sami spotřebují nejvíc ropy na hlavu a že si ti bohatí budou chtít vykoupit vinu používáním hybridního "čistého" pohonu. A protože bohatí vyžadují dokonalost a dokážou ji zaplatit, dala jim Toyota dokonalý, byť nesmírně složitý systém a oni ji kupujou jako diví.
Přesto se mi víc líbí systém, který používá Honda Insight a nyní i Civic. Mezi motorem a spojkou nahradili mrtvou hmotu setrvačníku elektromotorem o stejných rozměrech i váze. Ten funguje jako pomocný motor, generátor i statér. Honda tak při stejných vlastnostech montuje místo motoru 1,8l motor 1,3l s tímto elektromotorem. Hmotnost navíc pak dělají pouze baterky.
To mi připadá jako první krok k elektromobilům rozumnější než kombinace spalovacího motoru, velkého elektromotoru a planetové převodovky u Toyoty.
Druhým krokem by mohlo být nahrazení převodového ústrojí dvěma elektromotory, pro každé přední kolo jeden. Předpokladem je vyvinutí takových kondenzátorů, které by dokázaly efektivně vykrývat špičky ve spotřebě elektromotoru a tím umožnit plynulé dobíjení baterií spalovacím motorem v jeho nejúspornějším režimu. Takový hybrid by už zajisté dokázal ujet 40 km pouze na baterky a tedy např. cesta do práce či na nákup by se obešla bez jakéhokoli spalování. Při delší cestě by pak baterie postupně dobíjel spalovací motor.
Třetím krokem zřejmě bude nějaký systém výměnného dobíjení baterek. Bateriové moduly budou standardizované a půjdou snadno z auta vyjímat. Když vám začne svítit "rezerva", dojedete k dobíjecí stanici, zaplatíte poplatek za počet modulů, které chcete dobít a obsluha vám vaše vybité vymění za nabité. Moduly budou majetkem dobíjecí firmy a řidiči si je budou jen pronajímat. Za jejich stav a kapacitu tudíž bude odpovídat firma, vlastnící síť dobíjecích stanic.
Výhodou bude rychlost nabití srovnatelná s dočerpáním benzínu u benzinky a žádná starost o stav baterií na straně řidiče či majitele elektromobilu.

Toť má vize, kterak se elektromobily stanou za 15 let vládci světa 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát srp 11, 2006 14:11

Všechny pohony s akumulovanou elektřinou jsou, podle mého mínění, PR hračky universit ( to je dobré ) a výrobců akumulátorů ( to je sprostá reklama ), jinak bez dalšího užití, snad kromě velmi malých pohonů - malé loďky, skůtry a pod. Elektromobil, který si svou elektřinu nevyrobí, je k ničemu, palivové články alkohol/vzduch jsou vývojem na slibném začátku, vodík/kyslík a vodík/vzduch budou, při opravdu rozumném rozšíření jaderné ( všech typů ) energetiky jistou alternativou, po porovnání výhodnosti oproti spalování vodíku, biopaliv a podobně. Ještě, možná, některé klony Stirlingova motoru ve spojení s generátorem...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pát srp 11, 2006 14:26

Čeněk Urbanec píše:Všechny pohony s akumulovanou elektřinou...
No to je pěkně stupidní názor :lol: - už proto, že vždycky sebou taháš nějak akumulovanou energii, kterou pak přetváříš nějak na pohyb. že je to jednou nafta a podruhé elektrika je v podstatě detail.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát srp 11, 2006 14:35

:?:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát srp 11, 2006 14:46

Nevím, před 100 lety klidně mohl někdo napsat, že "Všechny pohony spalující benzín jsou, podle mého mínění, PR hračky universit ( to je dobré ) a těžařů nafty ( to je sprostá reklama ), jinak bez dalšího užití, snad kromě lodních motorů".
Je nějaký podstatný rozdíl mezi tankováním benzínu a výměnou akumulátorů u dobíjecí stanice? Spalování benzínu má za sebou 100 let vývoje, posledních 50 let docela intenzívního (podívejme se např. kam se za tu dobu dostaly naftové motory), takže lze očekávat, že kapacita akumulátorů v příštích letech velmi vzroste a cena velmi klesne. Stačí zavzpomínat, jaké těžké a slabé baterie jsme měli v mobilech před 10 lety, kdy tady GSM začínalo.
Jakýkoli hybridní pohon má jednu podstatnou nevýhodu - veze s sebou 2 zařízení místo jednoho. Ano, palivový článek bude asi lehčí než spalovací motor, ale pořád je to hmota (a prostor) navíc, které může čistý elektromobil použít na další baterie. Jestliže dnešní, nijak neoptimalizovaný elektromobil dokáže ujet 200 km, není v civilizované zemi jako naše problém zastavit u stanice a baterie vyměnit. Četl jsem jakýsi průzkum, který ukazoval, že průměrná cesta městského člověka autem je dlouhá méně než 40 km. To znamená, že cca 80% jízd se dá zvládnout elektromobilem. Jako druhé "městské" auto do rodiny by se elektromobil velikosti Clia dal používat už dnes.
Jakékoliv spalování výrobků z ropy se dřív nebo později stane zločinem, neboť ropu budeme potřebovat tam, kde ji nelze nahradit, v chemii, výrobě plastů, farmacii atd. Jezdit bude potřeba na energii z jaderných elektráren, ty jediné jsou asi schopné pokrýt naši rostoucí spotřebu bez vytváření obrovského množství exhalátů a odpadu.

Proto si myslím, že hybridy jsou jen přechodem k čistým elektromobilům. Je jenom otázka, jak dlouho ten přechod bude trvat.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát srp 11, 2006 15:12

Hm...fajn názor, teď ještě, abych to pochopil...vlastně není co, je to hloupost, ale nejdříve studovat, pánové, pak názory, už jsemto tu napsal několikrát... Tuto debatu jsem pro sebe ukončil...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pát srp 11, 2006 15:13

s první polovinou tome plně souhlasím - přesně takto jsem myslel svoji předchozí narážku. no a s druhou polovinou souhlasím nakonec povětšinou taky.
Naposledy upravil(a) Chauffeur dne pát srp 11, 2006 15:47, celkem upraveno 1 x.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů