Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Zdravím pánové.
Prosím o Vaše zkušenosti ohledně používání solární nabíječky baterie. Uvažuji o její koupi z důvodu (snad) prodloužení životnosti akumulátoru, ale neznám nikoho s osobními zkušenostmi s těmito nabíječkami. Zalíbila se mi ta myšlenka, že se akumulátoru dostane nějakého proudu - byť kolem 100-170mA v době, kdy stojí na parkovišti před domem či zaměstnáním. Pojížděním "kolem komína" se akumulátor opravdu nenabije, což je standardní slabina vozů používaných převážně na městské pojíždění.
Opravdu váhám, baterii mám Vartu 70Ah (540A). Elektricky je na tom relativně dobře, ale ten ultra-městský provoz a zima ji dává pořádně zabrat. Kupovat co dva-tři roky novou baterii mi nepřijde zrovna efektivní řešení tohoto konkrétního problému.
Ultra-městský provoz: ráno do práce, z práce do města, z města domů, z domu s dítětem na trénink, z tréninku domů. Ve vší vážnosti, za den 5-6 nastartování a celkový denní nájezd 20-25km. Auto-Satanismus v praxi (nebo něco ještě horšího...).
Poprosím tedy o Vaše rady a zkušenosti. S jakým typem nabíječky jste se setkali, používáte jej či jste používali. Zda je připojení panelů znát na kondici baterie. Jaká je poruchovost. Kde a za kolik jste si panel pořídili. Jak jej co nejlépe zapojit ve Scéniku ph 1 (či obecně), kam umístit panel.
Předem děkuji za rady a argumenty, kladné i záporné.
Prosím o Vaše zkušenosti ohledně používání solární nabíječky baterie. Uvažuji o její koupi z důvodu (snad) prodloužení životnosti akumulátoru, ale neznám nikoho s osobními zkušenostmi s těmito nabíječkami. Zalíbila se mi ta myšlenka, že se akumulátoru dostane nějakého proudu - byť kolem 100-170mA v době, kdy stojí na parkovišti před domem či zaměstnáním. Pojížděním "kolem komína" se akumulátor opravdu nenabije, což je standardní slabina vozů používaných převážně na městské pojíždění.
Opravdu váhám, baterii mám Vartu 70Ah (540A). Elektricky je na tom relativně dobře, ale ten ultra-městský provoz a zima ji dává pořádně zabrat. Kupovat co dva-tři roky novou baterii mi nepřijde zrovna efektivní řešení tohoto konkrétního problému.
Ultra-městský provoz: ráno do práce, z práce do města, z města domů, z domu s dítětem na trénink, z tréninku domů. Ve vší vážnosti, za den 5-6 nastartování a celkový denní nájezd 20-25km. Auto-Satanismus v praxi (nebo něco ještě horšího...).
Poprosím tedy o Vaše rady a zkušenosti. S jakým typem nabíječky jste se setkali, používáte jej či jste používali. Zda je připojení panelů znát na kondici baterie. Jaká je poruchovost. Kde a za kolik jste si panel pořídili. Jak jej co nejlépe zapojit ve Scéniku ph 1 (či obecně), kam umístit panel.
Předem děkuji za rady a argumenty, kladné i záporné.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Zdravím
Mám podobný jízdní režim, auto satanismus v praxi,takže jsem řešil stejný problém.Solární nabíječky jsem zavrhnul po přečtení zkušeností majitelů na netu jsou dobré akorát tak do jižních zemí kde slunko svítí 320 dní v roce.U nás na ostravsku slunko nevídíme klidně i 2 měsíce v zimě,takže účinnost by byla nulová.
Zakoupil jsem tuto elektronickou nabíječku baterií http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 ke které jde přikoupit tento nabíjecí kabel do zapalovače http://www.ctek.cz/product.php?id_product=24 a jsem max. spokojený.K této nabíječce jsou i šikovné kablíky s očky,které napojíš natrvalo k baterce,která je tak blbě umístěná pod sedadlem,konektor necháš trčet pod sedačkou a jenom rychle a jednoduše připojíš nabíječku.Nabíječka je velmi šikovná,sama si změří baterku,určí kdy a kolik dobít a má tzv.udržovací režim,při stání auta,třeba přes noc nebo celý den v práci,hlídá baterku a podle potřeby ji udržuje v nabitém stavu.Pokud máš možnost připojení k síti,třeba v práci tak je to super.
Myslím,že toto řešení je daleko lepší a účinnější.
Zduř
Mám podobný jízdní režim, auto satanismus v praxi,takže jsem řešil stejný problém.Solární nabíječky jsem zavrhnul po přečtení zkušeností majitelů na netu jsou dobré akorát tak do jižních zemí kde slunko svítí 320 dní v roce.U nás na ostravsku slunko nevídíme klidně i 2 měsíce v zimě,takže účinnost by byla nulová.
Zakoupil jsem tuto elektronickou nabíječku baterií http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 ke které jde přikoupit tento nabíjecí kabel do zapalovače http://www.ctek.cz/product.php?id_product=24 a jsem max. spokojený.K této nabíječce jsou i šikovné kablíky s očky,které napojíš natrvalo k baterce,která je tak blbě umístěná pod sedadlem,konektor necháš trčet pod sedačkou a jenom rychle a jednoduše připojíš nabíječku.Nabíječka je velmi šikovná,sama si změří baterku,určí kdy a kolik dobít a má tzv.udržovací režim,při stání auta,třeba přes noc nebo celý den v práci,hlídá baterku a podle potřeby ji udržuje v nabitém stavu.Pokud máš možnost připojení k síti,třeba v práci tak je to super.
Myslím,že toto řešení je daleko lepší a účinnější.
Zduř
Megane Scenic 1.6e 66Kw 1998 centuri
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Dostupnost el. sítě je právě ten základní problém. Doma parkuji před panelákem. Vzdušnou čarou od bytu od 30 do 100 metrů - síťová nabíječka odpadá.
V práci parkoviště připomíná spíše autobazar a časté připojování k síti by bylo problematické.
Dělal jsem si určité naděje, že by solární nabíječka mohla můj drobný problém vyřešit. Na fóru Škodovky a Fordu to hodnotili docela kladně.
No uvidíme, nakonec se zřejmě nevyhnu tomu tahání baterky a následnému zadávání kódu.
V práci parkoviště připomíná spíše autobazar a časté připojování k síti by bylo problematické.
Dělal jsem si určité naděje, že by solární nabíječka mohla můj drobný problém vyřešit. Na fóru Škodovky a Fordu to hodnotili docela kladně.
No uvidíme, nakonec se zřejmě nevyhnu tomu tahání baterky a následnému zadávání kódu.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
neviem prečo ,ale to nabijanie cez zapalovac mi nevonia.
pochybujem,ze ho konstruovali na nabijanie baterie a ak prides casom k zhorenej kasni ani nevolaj poistovnu ,ale rovno spoluobcanov hladajucich zelezo...
pochybujem,ze ho konstruovali na nabijanie baterie a ak prides casom k zhorenej kasni ani nevolaj poistovnu ,ale rovno spoluobcanov hladajucich zelezo...
Renault scenic 1.9 DT 66kw rv 1996
Peugeot 205 1.1 44kw rv 96
Peugeot205 1.1 40kw rv 93
Skoda 105L rv 1987
Hračky ktoré ma naučili starať sa a krvácať
Peugeot 205 1.1 44kw rv 96
Peugeot205 1.1 40kw rv 93
Skoda 105L rv 1987
Hračky ktoré ma naučili starať sa a krvácať
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
nehlede na to, ze (alespon u mne) je zasuvka i zapalovac pod napetim pouze s klickem v poloze 1.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Nabíjet můžeš z jakéhokoliv místa a je jedno, jestli je to zapalovač, nebo světlo. Problém je spíš ten, že je nutné, aby to místo bylo spojené s baterií a to ve většině případů znamená mít zapnutý klíček.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
tak to je to poslední, co by mne trápilo, zřejmě bych volil variantu přímého připojení k baterii pomocí svorek a jednoduché deaktivace vypínačem (zásuvka je fakt banalita)Vaja píše:nehlede na to, ze (alespon u mne) je zasuvka i zapalovac pod napetim pouze s klickem v poloze 1.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
V nasich podmienkach je solarna nabijacka malo efektivna. Radsej vyber bateriu z auta a nabi ju doma cez noc.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Běžné solární nabíječky dávají malý nabíjecí proud, řádově mA ( dobití tak malým proudem do plné kapacity akumulátoru by trvalo min. týden) - s těma nabiješ tak akorát baterku do mobilu Ty výkonější nabíječky zase stojí přes 5200Kč a za to máš dvě nové baterky do auta.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Nehovoriac o tom že akákoľvek hovadina za čelným sklom láka asociálov k rozbitiu skla aby si to mohli zobrať, aj keď im je to v podstate na nič.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- fyluta
- Advanced member
- Příspěvky: 414
- Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Obnovím vlákno. dobra pokročila.
Nemá někdo novější zkušenosti ? Koukal jsem na panel 20W .. 1,3A nabíjení. podle recenzí to baterii nabijí krásně.
hodit to na pol baterie je asi vpohodě, ale chtěl jsem pak taky dobíjet mobily, bohužel se proud v autě i v zapalovači po zamčení vypne (po cca 5min) ...
Nemá někdo novější zkušenosti ? Koukal jsem na panel 20W .. 1,3A nabíjení. podle recenzí to baterii nabijí krásně.
hodit to na pol baterie je asi vpohodě, ale chtěl jsem pak taky dobíjet mobily, bohužel se proud v autě i v zapalovači po zamčení vypne (po cca 5min) ...
- scenicjirka
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: stř kvě 22, 2019 16:47
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Hoši, neprežívate to až príliš? Ak cítite potrebu pomáhať baterke nejakými solárnymi nabíjačkami, je načase vymeniť baterku. Vlasntím Thaliu, ktorú primárne využívam a na Megana mi akosi neostáva čas. Mal som tam starú baterku. Pokiaľ Megane jazdil aspoň 3x do týždňa, tak bolo všetko v poriadku. Keď som si na Megana spomenul po 2 týždňovom stání, tak už neblikala ani kontrolka imobilizéru. Proste mŕtva elektrika. Možno si poviete že 2 týždne je dosť a tu by mi práve pomohla solárna nabíjačka. Kúpil som novú 64 Ah baterku. Megane jazdí prevažne po meste, ako vravíte okolo komína. Minule som si na neho spomenul po 5 týždňovom stání. Otočil som kľúčom a štartér ochotne dal plné točky. Ešte dodám že nepreblikla ani kontrolka ABS či airbag (ak napätie klesne cca pod 10V tak riadiačka vyhodí chybu a rozsvieti kontrolku).
Takže ak má auto dobrú baterku, naštartuje po 5 týždňoch aj bez solárnej nabíjačky. Solárna nabíjačka je iba marketingový výmysel na vytiahnutie peňazí od ľudí.
Ešte som si spomenul. Môj Megane a vlastne aj Thalia hlavne v zime trpeli nedostatočným nabíjaním. Nie že by nevedeli naštartovať. Ale napätie baterky pri vypnutom motore sa pohybovalo okolo 12,4 V. Ideál je 12,7 V a viac. Napätie na alternátore bolo v poriadku, všetky káblové oká prečistené. Napriek tomu som mal úbytok medzi alternátorom a baterkou. Ohmov zákon stále platí. Kábel medzi alternátorom a baterkou mal prierez 16 mm2. A práve ten prierez káblu je zrada. U Megana bol kábel obzvlášť dlhý, u Thalie trošku kratší (Megane cca 3 metre, Thalia asi 2 metre). Pokiaľ musí tým káblom tiecť prúd 80 A, čo v zime neni problém docieliť, tak na tej dĺžke nejaký úbytok v pohode urobíte. Kľudne aj 0,5 V. A na baterke sakra dobre poznať či ju dobíjate 14,2 alebo 13,6 V. U Thalie som k tomu pôvodnému káblu (16 mm2) medzi altíkom a baterkou natiahol paralelne ešte jeden kábel s prierezom 25 mm2. A rozdiel v dobíjaní poznať. Pri prúde 100A mám ubytok medzi alternátorom a baterkou len 70 mV. A to už je veľký rozdiel 0,5 V vs. 0,07 V. Baterka aj v zime má napätie 12,8 V. Také napätie som pred úpravou nedocielil ani v lete, nie ešte v zime. Nehovoriac o tom že auto aj lepšie svieti.
Takže ak má auto dobrú baterku, naštartuje po 5 týždňoch aj bez solárnej nabíjačky. Solárna nabíjačka je iba marketingový výmysel na vytiahnutie peňazí od ľudí.
Ešte som si spomenul. Môj Megane a vlastne aj Thalia hlavne v zime trpeli nedostatočným nabíjaním. Nie že by nevedeli naštartovať. Ale napätie baterky pri vypnutom motore sa pohybovalo okolo 12,4 V. Ideál je 12,7 V a viac. Napätie na alternátore bolo v poriadku, všetky káblové oká prečistené. Napriek tomu som mal úbytok medzi alternátorom a baterkou. Ohmov zákon stále platí. Kábel medzi alternátorom a baterkou mal prierez 16 mm2. A práve ten prierez káblu je zrada. U Megana bol kábel obzvlášť dlhý, u Thalie trošku kratší (Megane cca 3 metre, Thalia asi 2 metre). Pokiaľ musí tým káblom tiecť prúd 80 A, čo v zime neni problém docieliť, tak na tej dĺžke nejaký úbytok v pohode urobíte. Kľudne aj 0,5 V. A na baterke sakra dobre poznať či ju dobíjate 14,2 alebo 13,6 V. U Thalie som k tomu pôvodnému káblu (16 mm2) medzi altíkom a baterkou natiahol paralelne ešte jeden kábel s prierezom 25 mm2. A rozdiel v dobíjaní poznať. Pri prúde 100A mám ubytok medzi alternátorom a baterkou len 70 mV. A to už je veľký rozdiel 0,5 V vs. 0,07 V. Baterka aj v zime má napätie 12,8 V. Také napätie som pred úpravou nedocielil ani v lete, nie ešte v zime. Nehovoriac o tom že auto aj lepšie svieti.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Osobne si teda nemyslim, ze do baterie z alternatoru teče 80 nebo dokonce 100 A. Ano, alternator může davat takovy proud, ale obvykle nedava a uz urcite ne přímo do baterie. Vzdyt by ji znicil :-O
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Zrejme si nepochopil ako je prepojený alternátor so zvyškom elektroinštalácie. Nikto netvrdí že by do baterky tiekol nabíjací prúd 100 A. Zamysli sa ako je vedený silový kábel. Z alternátora ide na baterku a na baterke je "uzol" z ktorého sa rozvetvujú káble ku všetkým spotrebičom. Napätie alternátora je vyššie, než napätie baterky. Takže silovým káblom z altíka tečie v daný moment prúd ktorý žerú spotrebiče (zapalovanie, vstrekovanie, svetlá, klíma, všemožné ohrevy + nabíjací prúd baterky. A to 100 A urobíš natotata. Mimochodom prečo by inak išiel z altíka na AKB kábel s prierezom 16 mm2. Práve preto že ním netečie len prúd na nabíjanie baterky. Keby alternátor len dobíjal baterku, tak by medzi ním a baterkou stačil prierez ako na ktorejkolvek nabíjačke - bohate 1,5 mm2.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
A kam se ztratí ty ampéry když vypneš ty světla. klimu a všemožné ohřevy ???
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Alternátor dodává konstatní napětí, ampery se berou dle potřeby 7. třída základní školy
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Klasika Ampéry vs Volty. Žiarovka znesie prúd 0,5 A. Prečo mi ju nespáli, keď v zásuvke je 16 A
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
krteček: ale baterka by si cůcla klidně 100A, "má velmi nízký vnitřní odpor" tak proč si je nebere ???
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Jednoduše: žárovka má svůj odpor a pak platí vzorec I-U/R.....a v zásuvce žádné ampéry nejsou je tam jen napětí.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Když je nabitá, tak se její vnitřní odpor zvětšuje, má jistou kapacitu joulů a pokud je plná, tak není schopna přijmout další.... to si již ze školy úplně nepamatuji, ale prostě neveme
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
To bol len vtip, nie otázka na ktorú by som nevedel odpoveď. Chcel som tým poukázať na čo sa pýtajú začiatočníci, ktorí nerozlišujú napäťový zdroj od prúdového zdroja. A potom čítam otázky typu kam sa stratia ampéry keď vypnem svetlá, klímu a všemožný ohrev
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
No vnitřní odpor olověného akumulátoru je stejný při nabitém i vybitém stavu. A při nabíjení: po dosažení plného nabití pokud budeme v nabíjení pokračovat (napětí nabíjecího zdroje větší než 17V) začne elektrolyt vařit a plynovat .....pokud budeme v nabíjení pokračovat baterie se silně zahříva a elektrolyt se vyvaří......akumulátor se zničí.
Jelikož regulátor alternátoru udržuje napětí cca 13,7V nemůže k tomuto stavu nikdy dojít. A proto se v autě baterie nikdy nemůže nabít na 100%.
Napětí plně nabitého článku (když začne plynovat) je 2.6V tj. napětí baterie 16V
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Jardo, ale pokud začne vařit, znamená to, že neprobíhá proces nabíjení a energie se využívá na rozklad elektrolytu na vodík a kyslík. Při nabíjení dochází k rozpoušení síranu olovnatého z desek do elektrolytu. Od cca 14,7(15)V už tento proces probíhá velmi pomalu a proto se většina energie maří na tom rozkladu. Od 17V už k žádnému rozpouštění nedochází, protože tam prostě žádný není.
Všude čtu, že s vybitou baterkou se vnitřní odpor zvětšuje a s nabitou snižuje. Ten rozdíl je až dvojnásobný mezi nabitým a vybitým olověným akumulátorem.
Všude čtu, že s vybitou baterkou se vnitřní odpor zvětšuje a s nabitou snižuje. Ten rozdíl je až dvojnásobný mezi nabitým a vybitým olověným akumulátorem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Solární nabíječka akumulátoru. Má to smysl?
Ano ale aku začne intenzivně plynovat a zahřívat se právě při dosažení 16V. A odpor se možná mění ale v řádu jednotek miliohmů.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů