Který typ Renaultu byl...

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Který typ byste zvolili Renaultem století?

Renault 4CV
5
4%
Renault 4
3
3%
Renault 5
15
13%
Renault 8
4
4%
Renault 12
2
2%
Renault 9/11
2
2%
Renault 16
6
5%
Renault 18
0
Žádná hlasování
Renault 20
1
1%
Renault 21
1
1%
Renault 25
6
5%
Renault Clio
4
4%
Renault Mégane
1
1%
Renault Scénic
5
4%
Renault Espace
14
12%
Renault Laguna
25
22%
Renault Safrane
8
7%
R 19
7
6%
Fuego
4
4%
 
Celkem hlasů: 113

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Který typ Renaultu byl...

Příspěvek od DDT » úte dub 27, 2004 18:39

Kdybyste měli zvolit Renault století, pak by tím modelem byl?

P.S. z důvodu zjednodušení nejsou uvedeny všechny typy a zcela chybí všechny předválečné modely.

P.P.S. Zkuste také říct proč si to myslíte, pokud chcete :-)
Naposledy upravil(a) DDT dne stř dub 28, 2004 13:07, celkem upraveno 2 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Jednoznačně R-16

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte dub 27, 2004 19:24

R-16 totiž zahájil éru dvouprostorových vozů, vytvořil etalon, ke kterému se museli, chtíc nechtíc, vymezovat všichni výrobci vozů nižší střední třídy. Ona podobnou úlohu sehrála i R-4, na tu se dost zapomíná a není náhodou, že vznikala ve stejné době jako Issigonissův "Mini".... Ale protože krze R-16 Renault navíc hodně udělal pro vyladění podvozků, výběr motorů a podobně, je pro mne nejen Renaultem století, ale po Tatře 77 autem století ( někdy vysvětlím, proč to není Ford "T", nebo VW Brouk..... Dost mě mrzí, že nemohu zahrnout i Scénic, nebo Espace, ten snad ještě více - je to jasné : jak budou auta vypadat, už čtyřicet roků určuje triumvirát Renault, Peugeot a Citroen a zbytek světa kopíruje ( Japonsko ) nebo se snaží najít díru - Německo, Británie a Itálie, která tuto vedoucí roli ztratila po Fiatu 124...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte dub 27, 2004 21:59

Renault 4 (CV), 8, 16 - no mně to vychází i matematicky pěkně.

4 a 4CV - jedny z nejvšestranějších vozidel - prostě bomba

8 - už jen třeba díky přední kapotě

16 - se mi moc nelíbí, ale objektivně byla prostě vepředu

s pozdravem
Ivan

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jednoznačně R-16

Příspěvek od DDT » úte dub 27, 2004 22:34

Čeněk Urbanec píše:..
Čeňku, mluvíš mi z duše.
Renault má na svém kontě předlouhou řádku patentů (viz naše stránky, sekce prototypy - namáme je ani všechny vypsané), ale automobilový svět se díky těmto vynálezům na první pohled nijak převratně nezměnil (v žádném případě nechci polemizovat o důležitosti jednotlivých).
Najednou ale přišla R-16 a ejhle, je tu úplně jiné auto. Stejně jako Espace o 20 let později změnila pohled lidi na auta a jejich karoserie. A nebyla to jen ta kastle, změnila se koncepce auta střední třídy. Na svou dobu to byl velmi odvážný krok a hrozilo že auto úplně propadne, stejně jako mnoho jiných odvážných nápadů, které předčily svou dobu. Šestnáctka ale měla štěstí. Díky ní, tu dnes jezdí miliony hatch - a liftbacků s variabilním interiérem.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Jenže já to popletl!

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte dub 27, 2004 22:58

Samozřejmě, že nejlepší je Laguna , kombi , že....? :wink:

Jenže já zrádce jsem dal hlas R-16.... :oops:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Které zvolit...

Příspěvek od 100KUC » úte dub 27, 2004 23:25

No to je dost těžká otázka a rozhodování, pravdou je, že zmiňovaná R16ka je určitě velkým milníkem v historii automobilismu díky karosérii typu hatchback. Také je prvním Renaultem který získal titul Auto roku. Mě osobně ale nic neříká (možná proto že jsem ji nikdy neřídil).

Osobně můžu říct, že každý Renault kterého jsem vlastnil či vlastním mě chytil za srdce, ať už to byl můj první Renault - Clio na které dodnes vzpomínám, nebo Mégane což je pro mě parťák který mě nikdy nenechal ve štychu, nebo R8čka - mám jí rád kvůli její jednoduchosti, na svou dobu výtečné technice, i nostalgii (kamarád jí nazval vitálním stařčkem :D ) - kdykoliv jí řídím tak se přistihnu že se usmívám od ucha k uchu. R5ka GTE která je pro mě auto-kamarád....

jozamucha
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte úno 17, 2004 11:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jozamucha » stř dub 28, 2004 06:48

R5 ( 1,4 GT Turbo) :) , který auto ma obsah 1,4 , vykon 115 koní a váží kolem 800 kg ??? :D

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » stř dub 28, 2004 06:57

Samozřejmě Laguna, jak jinak, R-16 byl zlom, tak asi ona. Mě se nejvíc stejně zamlouvá R 20,30. Auto mého tipu. Větší pro rodinu a šikovný. Má můj hlas.

Valda
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 03, 2004 08:24
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Valda » stř dub 28, 2004 08:49

Určitě Laguna. Elegantní, komfortní a pohodlný vůz.. Měl jsem dříve R21, ale LAGUNA je LAGUNA.. :-)
Valda

Uživatelský avatar
Milhaus
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: úte úno 17, 2004 16:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milhaus » stř dub 28, 2004 09:30

Souhlas s Valdou, Laguna= pohodlné, komfortní, jako obývací pokoj, poměr cena/výkon výborný, velké, pocit bezpečí a hoodně veliký kufr.... :shock: zbožnuju svoje autíčko :lol: :lol: :lol: :roll:
Milhaus

Uživatelský avatar
Franta
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv led 08, 2004 11:30
Bydliště: Láryšov

Příspěvek od Franta » stř dub 28, 2004 11:18

Samozřejmě, že nejlepší je R 25, to je teprve pořádný obývák. Designově jsem zamrznul v na začátku 90-tých let, takže 25 příp. Safrane je pro men to pravé.

Franta

Uživatelský avatar
futurak
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: pon bře 01, 2004 16:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

chybi tam Fuego :-)))

Příspěvek od futurak » stř dub 28, 2004 11:33

jaka Fuegar namitam ze tam chybi Fuego :-)))))

ale jinak volim R25, protoze tolik komfortu v r.84 nabizeli jen ameriky :D

Fuego mam rad protoze je zvlastni a ze vlastne jako prvni sportak frcel s TD motorem :-)) pokud se nepletu :-)))

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chybi tam Fuego :-)))

Příspěvek od DDT » stř dub 28, 2004 11:53

futurak píše:jaka Fuegar namitam ze tam chybi Fuego :-)))))
Tak jsem ti ho tam pridal, aby ti to nebylo lito :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

R5!!!

Příspěvek od Dalibor Vít » stř dub 28, 2004 19:33

Otázka jednoduchá i těžká. Moje srdce bude navždy bít R5kama, všemi jejich generacemi i modely, od litrové TLky přes legendární Alpine či R5 Turbo 1/2 až po GT Turbo z řetězu utržené, jsou to prostě auta mého života, nic podobného už nikdo nikdy nemůže vyrobit... Ale pokud se na Renaulty podívám jako celek, není snad nepěkného Renaultíka, líbí se mi skoro všechny, tak vyzdvihnu aspoň ty, co nejvíc. R16 jako legenda kterou je zbytečné rozebírat, R25 V6 Baccara jako fantastický pojízdný přepychový obývák, R11 se 4mi perfektními hranatými světly, R19 16V fáze I s nejdokonalejším čelem ze všech Renaultů (blinkry přeci patří odjakživa do nárazníku!), elegantní R12, nesmrtelná R4 ale i velkolepá R30. Pravda žel je, že se zastavením číslování Renaultů se zastavil i můj vkus, takže s výjimkou moc hezké, elegantní Laguny II mě dnešní modely Renaultů už neříkají tolik jako ty s čísly...

Richard Kukla
Člen RCČR
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 06, 2004 11:53
Bydliště: Třebíč

Hlasuji pro R5

Příspěvek od Richard Kukla » čtv dub 29, 2004 07:34

Jako majitel již čtvrté R5 není jistě pochyb pro jaké auto budu hlasovat . Podle mne je to totiž geniální autíčko . Malé venku ,ale velké uvnitř . Po odklopení zadních sedadel a otevření pátých dveří nabídne víc prostoru pro náklad než Fabie combi . Motor je též vynikající - co se nevejde do auta , utáhne na přívěsu - nebo na střeše . Které auto má povolené zatížení střechy 70 kg ? Rodinka se mi do něj též vejde .
Samozřejmně , že ani jiné Renaulty nejsou špatné a dávám jim přednost před všemi ostatními značkami . Příští auto , které si koupím bude asi Megan .
Zdarec a těšíme se na sraz Richard + Ondra

Uživatelský avatar
rengte
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pon úno 02, 2004 19:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rengte » čtv dub 29, 2004 21:14

Renault 5 GT Turbo /GTE :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: chybi tam Fuego :-)))

Příspěvek od Jan Kalina » čtv dub 29, 2004 22:39

futurak píše:jako prvni sportak frcel s TD motorem :-)) pokud se nepletu :-)))
Tohle jistě nevím (možná že ano), ale co je fakt, že v době uvedení modelu Fuego TurboDiesel na trh to byl nejrychlejší sériově vyráběný diesel na světě (175km/h, 0-100 za 13,2s, 400m za 18,6s, 65kW/4250ot., 181 Nm/2000ot.)

A pro co hlasuji já? Nu, coby malé robě mě vozili v R8, mým (dosud nenaplněným) snem byl kdysi R18 (a včera jsem objevil na jednom zastrčeným vrakáči vínový Turbo r.v.81 (bývalý sledovací vůz StB) a hned mě to chytlo u srdce :P ), teď mám R5GTT a R20, jak tu už někdo zmiňoval to designový zamrznutí v 90-tých letech či revoluci s R4, R16, Espace, nebo V6 motor PRV v R30, nebo používání přeplňovaných motorů.. Nechci jen opakovat a rozvádět napsané.

Já hlasuji pro RENAULT :!: :wink:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » čtv dub 29, 2004 23:56

Moje holka mi řekla, že moje R19 phase I má nadčasový design, potěšilo mě to,tak sem jí to samé řekl o ní,je to poznat hlavně při pohledu z boku :-) myslím že tohle platí vůbec pro všechny renaulty.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pát dub 30, 2004 00:04

Moje holka mi řekla, že moje R19 phase I má nadčasový design, potěšilo mě to,tak sem jí to samé řekl o ní,je to poznat hlavně při pohledu z boku :-) myslím že tohle platí vůbec pro všechny renaulty.

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pát dub 30, 2004 02:08

Víťa Malina píše:Moje holka mi řekla, že moje R19 phase I má nadčasový design, potěšilo mě to,tak sem jí to samé řekl o ní,je to poznat hlavně při pohledu z boku :-) myslím že tohle platí vůbec pro všechny renaulty.
no nedovedu si tak nejak predstavit, co znamena "nadcasovy design" u tve pritelkyne ;-D

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát dub 30, 2004 07:54

awe_cz píše:
no nedovedu si tak nejak predstavit, co znamena "nadcasovy design" u tve pritelkyne ;-D
Já jo.... a my estéti musíme říci :

VÍŤO, JSI OBKLOPEN KRÁSOU!!!!

BTW: kdybys ještě měl Lagunu, byl bys obklopen krásou nesmírnou... :wink:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

signori
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 27, 2004 14:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od signori » pát dub 30, 2004 11:56

Renaultem stoleti bych jednoznacne volil Renault 12 a to ze tri dovodu:

1. proto ze ho mam sam a jsem s nim velmi spokojen

2. proto ze to je velmi elegantni,nadcasove,prostorne,pohodlne,spolehlive a usporne.. auto

3. je to prvni svetove auto od Renaulta. Prvni auto vsech peti kontinentu.

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

R12

Příspěvek od Dalibor Vít » pát dub 30, 2004 20:29

Stoprocentně souhlasím, jenom je škoda že u nás se ta elegance a nadčasovost R12 trochu zprofanovala náplavou Dacií. Když se mě nedávno jedna známá ptala, jaké auto za 5000 si má koupit ať je aspoň trochu k užitku a já jí poradil jednu ještě docela slušnou Dacii, kterou jsem navíc znal a která byla k mání za 5000, ohradila se na mě že je to cikánské auto a tím že nikdy jezdit nebude. No dobře jí tak, Š105 jí určitě udělá lepší službu (pokud jí neupadne poloosa nebo jí neuvaří)...

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Je opravdu škoda...

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát dub 30, 2004 22:07

...že dobré jméno tomuto elegánovi pokazili Rumuni - je pravda, že je to výstavní kousek francouzského espritu a citu pro samozřejmou eleganci, je zajímavé že zrovna žena pro to nemá cit... Je vidět, že dáme více na image, než kvalitu...
Jenže Laguna je Laguna... 8)
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Václav Borovička
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob led 03, 2004 23:05

Příspěvek od Václav Borovička » ned kvě 02, 2004 10:55

Nejlepším Renaultem je RENAULT 4 GTL 1108ccm. Všude se vejde, všechno se do něj vejde, perfektní svezení, úspornej a bezporuchovej motor a ten design! To auto je nejhezčí na světě, na silnici absolutně nepřehlídnutelný. Na tom autě bych změnil jen jedinou věc. A to, že bych už ve fabrice oboustraně pozinkoval karoserii. I přes tento jedinej, i když ne zrovna zanedbatelnej nedostatek u mě Renault 4 GTL vítězí na plný čáře. Renault 4 neni pouhý auto, mít Renaulta 4 je životní styl. Aspoň to si myslim já. S Renaultem 4 GTL na věčný časy a nikdy jinak!!!! :D

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů