Který typ Renaultu byl...
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Který typ Renaultu byl...
Kdybyste měli zvolit Renault století, pak by tím modelem byl?
P.S. z důvodu zjednodušení nejsou uvedeny všechny typy a zcela chybí všechny předválečné modely.
P.P.S. Zkuste také říct proč si to myslíte, pokud chcete
P.S. z důvodu zjednodušení nejsou uvedeny všechny typy a zcela chybí všechny předválečné modely.
P.P.S. Zkuste také říct proč si to myslíte, pokud chcete
Naposledy upravil(a) DDT dne stř dub 28, 2004 13:07, celkem upraveno 2 x.
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Jednoznačně R-16
R-16 totiž zahájil éru dvouprostorových vozů, vytvořil etalon, ke kterému se museli, chtíc nechtíc, vymezovat všichni výrobci vozů nižší střední třídy. Ona podobnou úlohu sehrála i R-4, na tu se dost zapomíná a není náhodou, že vznikala ve stejné době jako Issigonissův "Mini".... Ale protože krze R-16 Renault navíc hodně udělal pro vyladění podvozků, výběr motorů a podobně, je pro mne nejen Renaultem století, ale po Tatře 77 autem století ( někdy vysvětlím, proč to není Ford "T", nebo VW Brouk..... Dost mě mrzí, že nemohu zahrnout i Scénic, nebo Espace, ten snad ještě více - je to jasné : jak budou auta vypadat, už čtyřicet roků určuje triumvirát Renault, Peugeot a Citroen a zbytek světa kopíruje ( Japonsko ) nebo se snaží najít díru - Německo, Británie a Itálie, která tuto vedoucí roli ztratila po Fiatu 124...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednoznačně R-16
Čeňku, mluvíš mi z duše.Čeněk Urbanec píše:..
Renault má na svém kontě předlouhou řádku patentů (viz naše stránky, sekce prototypy - namáme je ani všechny vypsané), ale automobilový svět se díky těmto vynálezům na první pohled nijak převratně nezměnil (v žádném případě nechci polemizovat o důležitosti jednotlivých).
Najednou ale přišla R-16 a ejhle, je tu úplně jiné auto. Stejně jako Espace o 20 let později změnila pohled lidi na auta a jejich karoserie. A nebyla to jen ta kastle, změnila se koncepce auta střední třídy. Na svou dobu to byl velmi odvážný krok a hrozilo že auto úplně propadne, stejně jako mnoho jiných odvážných nápadů, které předčily svou dobu. Šestnáctka ale měla štěstí. Díky ní, tu dnes jezdí miliony hatch - a liftbacků s variabilním interiérem.
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Jenže já to popletl!
Samozřejmě, že nejlepší je Laguna , kombi , že....?
Jenže já zrádce jsem dal hlas R-16....
Jenže já zrádce jsem dal hlas R-16....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Které zvolit...
No to je dost těžká otázka a rozhodování, pravdou je, že zmiňovaná R16ka je určitě velkým milníkem v historii automobilismu díky karosérii typu hatchback. Také je prvním Renaultem který získal titul Auto roku. Mě osobně ale nic neříká (možná proto že jsem ji nikdy neřídil).
Osobně můžu říct, že každý Renault kterého jsem vlastnil či vlastním mě chytil za srdce, ať už to byl můj první Renault - Clio na které dodnes vzpomínám, nebo Mégane což je pro mě parťák který mě nikdy nenechal ve štychu, nebo R8čka - mám jí rád kvůli její jednoduchosti, na svou dobu výtečné technice, i nostalgii (kamarád jí nazval vitálním stařčkem ) - kdykoliv jí řídím tak se přistihnu že se usmívám od ucha k uchu. R5ka GTE která je pro mě auto-kamarád....
Osobně můžu říct, že každý Renault kterého jsem vlastnil či vlastním mě chytil za srdce, ať už to byl můj první Renault - Clio na které dodnes vzpomínám, nebo Mégane což je pro mě parťák který mě nikdy nenechal ve štychu, nebo R8čka - mám jí rád kvůli její jednoduchosti, na svou dobu výtečné technice, i nostalgii (kamarád jí nazval vitálním stařčkem ) - kdykoliv jí řídím tak se přistihnu že se usmívám od ucha k uchu. R5ka GTE která je pro mě auto-kamarád....
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
- futurak
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon bře 01, 2004 16:16
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
chybi tam Fuego :-)))
jaka Fuegar namitam ze tam chybi Fuego ))))
ale jinak volim R25, protoze tolik komfortu v r.84 nabizeli jen ameriky
Fuego mam rad protoze je zvlastni a ze vlastne jako prvni sportak frcel s TD motorem ) pokud se nepletu ))
ale jinak volim R25, protoze tolik komfortu v r.84 nabizeli jen ameriky
Fuego mam rad protoze je zvlastni a ze vlastne jako prvni sportak frcel s TD motorem ) pokud se nepletu ))
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chybi tam Fuego :-)))
Tak jsem ti ho tam pridal, aby ti to nebylo litofuturak píše:jaka Fuegar namitam ze tam chybi Fuego ))))
-
- Starting member
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon led 19, 2004 18:39
R5!!!
Otázka jednoduchá i těžká. Moje srdce bude navždy bít R5kama, všemi jejich generacemi i modely, od litrové TLky přes legendární Alpine či R5 Turbo 1/2 až po GT Turbo z řetězu utržené, jsou to prostě auta mého života, nic podobného už nikdo nikdy nemůže vyrobit... Ale pokud se na Renaulty podívám jako celek, není snad nepěkného Renaultíka, líbí se mi skoro všechny, tak vyzdvihnu aspoň ty, co nejvíc. R16 jako legenda kterou je zbytečné rozebírat, R25 V6 Baccara jako fantastický pojízdný přepychový obývák, R11 se 4mi perfektními hranatými světly, R19 16V fáze I s nejdokonalejším čelem ze všech Renaultů (blinkry přeci patří odjakživa do nárazníku!), elegantní R12, nesmrtelná R4 ale i velkolepá R30. Pravda žel je, že se zastavením číslování Renaultů se zastavil i můj vkus, takže s výjimkou moc hezké, elegantní Laguny II mě dnešní modely Renaultů už neříkají tolik jako ty s čísly...
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 06, 2004 11:53
- Bydliště: Třebíč
Hlasuji pro R5
Jako majitel již čtvrté R5 není jistě pochyb pro jaké auto budu hlasovat . Podle mne je to totiž geniální autíčko . Malé venku ,ale velké uvnitř . Po odklopení zadních sedadel a otevření pátých dveří nabídne víc prostoru pro náklad než Fabie combi . Motor je též vynikající - co se nevejde do auta , utáhne na přívěsu - nebo na střeše . Které auto má povolené zatížení střechy 70 kg ? Rodinka se mi do něj též vejde .
Samozřejmně , že ani jiné Renaulty nejsou špatné a dávám jim přednost před všemi ostatními značkami . Příští auto , které si koupím bude asi Megan .
Zdarec a těšíme se na sraz Richard + Ondra
Samozřejmně , že ani jiné Renaulty nejsou špatné a dávám jim přednost před všemi ostatními značkami . Příští auto , které si koupím bude asi Megan .
Zdarec a těšíme se na sraz Richard + Ondra
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: chybi tam Fuego :-)))
Tohle jistě nevím (možná že ano), ale co je fakt, že v době uvedení modelu Fuego TurboDiesel na trh to byl nejrychlejší sériově vyráběný diesel na světě (175km/h, 0-100 za 13,2s, 400m za 18,6s, 65kW/4250ot., 181 Nm/2000ot.)futurak píše:jako prvni sportak frcel s TD motorem ) pokud se nepletu ))
A pro co hlasuji já? Nu, coby malé robě mě vozili v R8, mým (dosud nenaplněným) snem byl kdysi R18 (a včera jsem objevil na jednom zastrčeným vrakáči vínový Turbo r.v.81 (bývalý sledovací vůz StB) a hned mě to chytlo u srdce ), teď mám R5GTT a R20, jak tu už někdo zmiňoval to designový zamrznutí v 90-tých letech či revoluci s R4, R16, Espace, nebo V6 motor PRV v R30, nebo používání přeplňovaných motorů.. Nechci jen opakovat a rozvádět napsané.
Já hlasuji pro RENAULT
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Já jo.... a my estéti musíme říci :awe_cz píše:
no nedovedu si tak nejak predstavit, co znamena "nadcasovy design" u tve pritelkyne ;-D
VÍŤO, JSI OBKLOPEN KRÁSOU!!!!
BTW: kdybys ještě měl Lagunu, byl bys obklopen krásou nesmírnou...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
-
- Starting member
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon led 19, 2004 18:39
R12
Stoprocentně souhlasím, jenom je škoda že u nás se ta elegance a nadčasovost R12 trochu zprofanovala náplavou Dacií. Když se mě nedávno jedna známá ptala, jaké auto za 5000 si má koupit ať je aspoň trochu k užitku a já jí poradil jednu ještě docela slušnou Dacii, kterou jsem navíc znal a která byla k mání za 5000, ohradila se na mě že je to cikánské auto a tím že nikdy jezdit nebude. No dobře jí tak, Š105 jí určitě udělá lepší službu (pokud jí neupadne poloosa nebo jí neuvaří)...
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Je opravdu škoda...
...že dobré jméno tomuto elegánovi pokazili Rumuni - je pravda, že je to výstavní kousek francouzského espritu a citu pro samozřejmou eleganci, je zajímavé že zrovna žena pro to nemá cit... Je vidět, že dáme více na image, než kvalitu...
Jenže Laguna je Laguna...
Jenže Laguna je Laguna...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob led 03, 2004 23:05
Nejlepším Renaultem je RENAULT 4 GTL 1108ccm. Všude se vejde, všechno se do něj vejde, perfektní svezení, úspornej a bezporuchovej motor a ten design! To auto je nejhezčí na světě, na silnici absolutně nepřehlídnutelný. Na tom autě bych změnil jen jedinou věc. A to, že bych už ve fabrice oboustraně pozinkoval karoserii. I přes tento jedinej, i když ne zrovna zanedbatelnej nedostatek u mě Renault 4 GTL vítězí na plný čáře. Renault 4 neni pouhý auto, mít Renaulta 4 je životní styl. Aspoň to si myslim já. S Renaultem 4 GTL na věčný časy a nikdy jinak!!!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů