Mrazy astartovanie

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
natel
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Mrazy astartovanie

Příspěvek od natel » pát úno 03, 2012 09:34

Tak ako sa vam dari v tychto mrazoch? Dnes aj vcera bolo tu u nas -27C a moj scenda to nezvlada...ked otocim klucikom tak zasvieti cervena kontrolka STOP a ani nenatiahne benzin a nieco na strane spolujazdca ako keby od airbagu nieco bzuci. AA starterom ani nepotoci pritom baterka je OK. Ale preco ta kontrolka STOP?
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Maky » pát úno 03, 2012 10:57

Tak to je smůla, to bzučení je od palivového čerpadla, a to stop značí, že je přetížená elektrika startér se ani nehne. Ono moderní auta sou skvělá, ale starej žigulík měl taky něco do sebe, když nic jiného tak měl kliku a v pohodě šel nahodit kdykoliv, pokud mu nezamrznula v karburátoru na volnoběžné trysce kapka vody. Je zajímavý, že každej má problémy když mrzne, když nemrzne tak má problém jen zoufalec, čímpak to asi bude????
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Víťa Malina » pát úno 03, 2012 12:05

u nás bylo dnes -18 a auto startovalo asi o vteřinu dýl (tedy celkem 2vteřiny) a potom asi 5 vteřin chrochtalo mírně nepravidelně, potom už OK. Řazení šlo ze začátku fest ztuha. Teď jsem při tankování nalil zimní VIF, abych mu to trochu ulehčil.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Zefek » pát úno 03, 2012 12:34

Co myslíte, je lepší po nastartování pustit na chvilku spojku, aby se protočila převodovka? Já jsem o tom přemýšlel, protože ta moje v zimě dost rachotí - ale jen v zimě, za tepla přestane. A je to vlastně udělané tak, že když pustím spojku, tak se hřídel od spojky točí otáčkama motorou. Ale točí se jen jedna hřídel, která je jako by nahoře a kola na hřídeli, která je pod hřídeli od spojky.

Podle mě je lepší zařadit a vyrazit, protože se hned začne točit diferák a rozhodí olej do převodovky. Jako po startu vůbec nepouštět spojku a pak zase sešlápnout a až pak řadit, jen zařadit a jet. Co myslíte vy?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

natel
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od natel » pát úno 03, 2012 14:16

Maky píše:Tak to je smůla, to bzučení je od palivového čerpadla, a to stop značí, že je přetížená elektrika startér se ani nehne. Ono moderní auta sou skvělá, ale starej žigulík měl taky něco do sebe, když nic jiného tak měl kliku a v pohodě šel nahodit kdykoliv, pokud mu nezamrznula v karburátoru na volnoběžné trysce kapka vody. Je zajímavý, že každej má problémy když mrzne, když nemrzne tak má problém jen zoufalec, čímpak to asi bude????
No moj scenda je asi nastaaveny na max -25:D ak je chladnejsie tak neni sanca. A to palivove cerpadlo znamena ze je KO? minule sa mi to tiez stalo a neskor ked sa oteplilo tak vsetko v poho...
A co sa tyka startovania tak ja ked su taketo extremy vzdy ked chyti tak troska popreradzujen na mieste a potom sa po 5min pohnem..cigaretka oskrabat sklo a idem...
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od mudr.hematolog » pát úno 03, 2012 14:57

Tieto mrazy dobre preveria stav akumulatora. Uz som tu niekde na forum pisal, ze ak je aku nabita na 100% pri teplote 25 C, tak pri 0 C ma vykon aku o 40% nizsi nez je udany vyrobcom.
Odporucam drzat aku v 100% stave nabitia. Ak idete baterku nabit, tak ju vyberte z auta a polozte ju do lavora s teplou vodou (kvoli urychleniu zohriatia aku).
Aku sa najviac, teda najlepsie nabije, ak je nabijana pri izbovej teplote.
Samozrejme nezabudnite otovrit clanky ak je aku udrzbova. A nezabudnite tiez, ze vypary pri nabijani su jedovate a vybusne, cize ak nabijat, tak na vetranom mieste.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 03, 2012 15:50

Zefek píše:Co myslíte, je lepší po nastartování pustit na chvilku spojku, aby se protočila převodovka? Já jsem o tom přemýšlel, protože ta moje v zimě dost rachotí - ale jen v zimě, za tepla přestane. A je to vlastně udělané tak, že když pustím spojku, tak se hřídel od spojky točí otáčkama motorou. Ale točí se jen jedna hřídel, která je jako by nahoře a kola na hřídeli, která je pod hřídeli od spojky.

Podle mě je lepší zařadit a vyrazit, protože se hned začne točit diferák a rozhodí olej do převodovky. Jako po startu vůbec nepouštět spojku a pak zase sešlápnout a až pak řadit, jen zařadit a jet. Co myslíte vy?
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... it=spojkou
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Zefek » pát úno 03, 2012 16:27

Já nechtěl debatit o tom, jestli startovat se spojkou, nebo bez, ale když už se startuje se spojkou, jestli ji na chvíli po startu pustit, aby se roztočila i převodovka, nebo ne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Šamša » pát úno 03, 2012 19:09

Já startuju vždy bez vypnuté spojky a v poho(vycuknu lehce z garáže a nechám chrochtat cca 5 minut), nijak jsem nezaznamenal rozdíl se sešláplutou a nesešlápnutou, starter točí vždy stejně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od taker666 » pát úno 03, 2012 23:03

dnes rano -21 C a v pohode...len sa dlhsie zhavilo ako obvykle..takto to je cely tyzden...

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od defuckto » sob úno 04, 2012 08:47

Jsem na školení kousek od České lípy a je tam trošku kosička.. :-) Minulý pátek jsem přišel na parkoviště(kde všichni týden stojíme), cca 6 párů aut se tam nějak roztahovalo, startovalo přes kabely a některé vůbec neodjeli.. Pamatuju si, že roztahovali dvojkovou lagu a 2 passaty. Já sednul do cliouše, na první škub nahodil a suveréně odjel.. :) Včera, opět po týdnu stání v těch nechutnej mrazech jsem sednul do auta, na teploměru -28 a nastartoval jsem na podruhé.(sranda byla, jak bylo všechno pěkně zatuhlý, od volantu až po sedačky.. :) ) Jelikož jsem končil výjimečně brzo, tak nevim, co tam dělali ti, co před týdnem měli problémy.. :)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Maky » sob úno 04, 2012 18:02

Too Natel, nene, to vrčení čerpadla znamená, že odvádí svou práci a pumpuje palivo do systému, akorát i to palivo je také mrazem hustší, tak má víc práce, ale až se oteplí, tak bude zase v poho. No a k tomu dilematu laškovat se spojkou a pod., tak ideál je po nastartování spojku povolit, zapnout rozmrazování předního okna oškrábat když je třeba, nasednout a zařadit jedničku a pozvolna se rozjet a řadit vyšší rychlosti vždy po chvíli jetí na mírné přidání plynu, aby se pozvolna rozhřál všechen mechanismus co nás postrkuje dopředu a néé ho hned osolit a pojdme vzhůru Božka....Vem to jako když tě někdo poránu vyklopí z pelechu a bičem požene dopráce bez snídaně!!!, pomaloučku, polehoučku a bude tě autí velebit.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Petr Novotný » ned úno 05, 2012 20:18

Je teď pro auto (aku, náplně, atd.) lepší každý den projet pár km nebo je to fuk, když stojí několik dní bez pohybu?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 05, 2012 21:25

Tak ja pridam moje aktualne skusenosti... :-)
Vo stvrtok som prisiel na chatu do Zavaznej Poruby (pri Liptovskom Mikulasi), este v Prahe som si kupil na pumpe zimny VIF, v Mikulasi na shellke som nalial podla navodu do nadrze dvojnasobne mnozstvo kedze bolo pod -20 (na plnu nadrz asi 7.5 vrchnaku), natankoval som plnu v-power dieslu (mal som pol nadrze takze pol som dotankoval) a tesil som sa ako rano nastartujem... Na chate som rozkuril v peci a siel som do obchodu a sadnut si niekam do tepla do restauracie kym sa tam aspon trochu otepli, ked som sa o pol dvanastej v noci vratil tak dole kde parkujem ukazovalo auto -28... Tak som sa modlil aby som rano nastartoval, ale asi nie dostatocne lebo rano som stlacil start a tocil asi 10-15 sekund, bolo pocut ze uz aj trochu chyta ale furt nie a nie chytit uplne... Este medzi tym napisal ze check ABS braking jak to vsetko bolo stuhnute... Potom skoncil a na druhy raz uz tocil len par sekund a zdochla baterka, take to bliknutie pristrojovky, a koniec, potom uz tocil len velmi stazka... Pochopil som ze asi nic nebude, tak som odisiel peso na zjazdovku, potom som volal mojmu znamemu automechanikovi z Bratislavy ze co mam robit, a akurat bol uplne nahodou na ceste presne tam kde som ja, lebo jeho syn mal na miestnej zjazdovke dalsi den nejake zavody, nahoda ako <censored>, ale ze so sebou aj tak nema ziadny vercajg tak mi nepomoze, ale povedal ze jedine odtiahnut do teplej garaze, nechat rozmrznut a vymenit palivovy filter. Asi o 10 minut mi volal naspat a pytal sa ze co som tankoval, tak som mu povedal ze v-power diesel a on ze aha, vraj akurat tankoval vo vedlajsom meste (v Ruzomberku) a v-power diesel ani nepredavali, ked sa pytal preco tak ze ten je len do -15 (normalna nafta by mala vraj vydrzat az do -30)... Cize ten VIF mi pri skoro -30 asi naozaj nemohol pomoct, co som cital ten test co niekedy niekde robili tak pisali ze znizuje teplotu tuhnutia o cca 10 stupnov a to boli idealne laboratorne podmienky... Tak som nasiel servis co ma druhy den odtiahol, na osmu som bol s nimi dohodnuty a dosli o jedenastej, ze od rana tahaju zmrznute auta :-) A zajtra idem po auto, filter na sklade nemali a zohnat ho cez vikend nemaju kde, takze az zajtra. Len neviem co budem potom robit, bud to musim zaparkovat niekde v garazi alebo dufat ze uz nebude -30... :-( Alebo odist domov, co sa mi nechce.
Tak zajtra dam vediet ze ako som dopadol.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1843
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od faldicek » ned úno 05, 2012 23:28

No tak to je pěkný, takovejch peněz co za ten V-Power chtěj a ještě to má prd odolnost... Já tankuju Vervu, ta by měla být minimálně do -25, ale nemám zkušenost, přes noc je auto v garáži, kde je teplota alespoň o 10° vyšší a navíc u nás ve městě zatím až tak extrémní mrazy nejsou, zatím max. -18

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 05, 2012 23:38

ono to su vsetko marketingove kecy, v tom servise kde som to nechal odtiahnut tak vraveli ze uz mali x pripadov ked odtahovali ludi co tankovali ten OMV alpin diesel co ma byt tiez nejako extremne odolny a ono nic... takze v tom sa normalny clovek nevyzna co je dobre a co nie :-(
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od 100KUC » pon úno 06, 2012 00:00

Zlatej TurboBenzín. Laguna startuje zatím naprosto bez problémů, baterku má původní (6,5 roku starou) a u nás bylo teda nejmíň okolo -20°C, ale letos zatím žádné překvápko (vloni mi po nevhodně načasovaném umytí zamrzal zámek dveří, předloni jsem zas bojoval se zamrzlou kapalinou do odstřikovačů).

Jen musím konstatovat, že vyhřívané čelní sklo je při teplotách pod -15°C stejně na draka, prostě už nemá šanci s námrazou něco udělat a člověk musí stejně škrábat. Jinak funguje bezvadně, nebo když je je fakt kosa, alespoň pomůže námrazu povolit a jde pak snadno dolů.
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Dehumanizer » pon úno 06, 2012 00:06

Ja mam nastastie doma garaz takze ranne namrazy vacsinou neriesim ale na chate som doteraz tiez nemal nikdy problem so startovanim a to bolo aj -20... Az teraz pri -30 :-)
Vyhrievanie celneho skla nemam ale ked idem na chatu tak mam v kufri vzdy ten rozmrazovac a zatial to vzdy pomohlo , trochu som to nastriekal a potom to slo dole celkom v pohode. Inac teraz bola ta zima tak tuha a sucha ze ani ked bolo tych -28 tak som nemal absolutne ziadnu namrazu na sklach :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

bernie
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 09, 2010 12:12
Bydliště: Brno Venkov

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od bernie » pon úno 06, 2012 09:06

Naprosto stejně jako kolega 100KUC - včetně stáří vozu a původní baterky. Jen ty dětské nemoci - letos zamrzlá nemrznoučka - ještě v lednu jsem měl letní a v poho. Nevyšplouchal jsem vše :oops: , takže teď mám utrum. Mytí naposledy v prosinci před technickou - takže OK.

Výhřev okna mám, ale taky škrábnu, protože uznávám teorii, že motor musí pracovat, tedy jet /ne 10minut bublat na místě/
Laguna II rv2005 2.0T 16V 125kW Initiale Paris
Obrázek

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Davidak79 » pon úno 06, 2012 18:42

Auto mi stálo bez pohnutí týden před barákem , když jsem šel k němu měl jsem tušení že bych nemusel odjet :lol: ale po stisknutí start jsem nepoznal krom ledové kůže pod zadkem jestli je léto nebo zima :wink: Holka zlatá prostě nezklamala :t18: auto jsem koupil v roce 2008 a baterie je tam od původní majitelky tak že nevím jak je stará.

Ještě bych doplnil pracovní felda 1.6 taktéž bez problému
Transita toho teď taháme každý den fokusem ale dneska jsem tahali fokuse feldou a potom transita fokusem :lol: jo ještě bych zapoměl fiestě Tdci zamrzla nafta a dětem jsem čtyřkolku musel rozstrkat :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Dehumanizer » pon úno 06, 2012 18:52

no ja som dnes bol pozriet ako sa ma moje auto, po rozmrznuti a vymene palivoveho filtra uz zas funguje :-) ale este mi vymenia zajtra zhaviace sviecky lebo som naposledy menil len dve, dalsie dve mali odpor v norme tak som chcel usetrit a nevymenil ale asi uz odisli. Tak ma len odviezli naspat na chatu a ked to bude hotove tak mi auto dovezu :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od mayko » pon úno 06, 2012 20:22

Ja mam sice Clio benzin ale ked bolo -31°C tak ani jemu sa nechcelo. Po prvom štartovani sem tam odpalilo a nič tak som pozrel sviečky a tie ako keby ich namočil do benzinu. Tak preštartovanie bez nich sviečky vypalene nad sporakom... Trocha smrad v kuchyni :D a na 2hy pokus už všetko O.K Do dnes neviem či to bolo tym že už v takej zime R.J. nevedela kolko ma nadavkovať paliva alebo prituhly vstrekovače. Ale už ani mna nebavi sadať do auta v ktorom je -20°C :( nech je už teplo

glock69
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od glock69 » pon úno 06, 2012 21:19

U starých dieselů jsme při velkých mrazech do nádrže tankovali pár litrů benzínu super. A zamrzlou naftu jsme neznali..

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Maky » úte úno 07, 2012 07:02

Přesně jak píše Glock69, přidat pár litrů benzínu jakéhokoliv a zamrznutí ( ona nafta nezamrzne, to je omyl, ona pouze tak ztuhne že je hustá jako olej a neprotlačí se pak filtrem ) nehrozí. No ono benzíňácí býti Vámi, tak nejásám, stačí aby pumpař byl liška podšitá a přidal do benzínku pár kyblíčku vody a máte velké problémy..... Stačí kapička a ta když zamrzne na trysce karburátoru, tak je vystaráno, ale co to udělá se vstřikem to netuším????Možná že nic.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrazy astartovanie

Příspěvek od Víťa Malina » úte úno 07, 2012 08:52

někde jsem četl, že některá auta mají palivový filtr vyhřívaný odporovým drátem, mají něco takového i Renaulty?
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů