Samovýroba
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Samovýroba
Doba samovýroby vozíků a karavanů je již dávno pryč.Zajímalo by mi ale pokud je k dispozici sériový podvozek, jestli si na něj mohu zbytek dostavit sám.Mám namysli konkrétně karavan.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 620
- Registrován: pon lis 06, 2006 12:42
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovýroba
Já se ptal na dopravce na vozík a bylo mi řečeno, že pokud budu mít kupovanou nápravu tak to jde
Lagunka 1.8 RT.95 - Už jenom minulost /Megane 1,6 rv.97. Laguna 2.0 96. combi a opět Lpg. No a Suzuki GSX-F1100
Re: Samovýroba
Také si myslim že jde jen o ten spodek.Ale pak asi záleží na nějakých normách jak velkou krabici na co mohu postavit...
Re: Samovýroba
Počítej ještě zatížení nápravy, jestli jedno nebo dvouosý.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Re: Samovýroba
Právě že nic těžkého, ale po svém a spíše do noclehárny než nábytek jako bývá v seriových karavanech
Re: Samovýroba
S karavanem to sice nemá nic společného ale kdysi jsem stavěl tohle, koupil jsem pouze nápravu a oj se štítkem a všude vše bez problému.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Samovýroba
Zdarec Skupíku, jdeš na to správným směrem, ano náprava je dnes nutná, mám dojem, že celý podvozek, ale dá se koupit. Včera sem zrovna měl otevřenou vyhlášku pro stavbu a schvalování vozidel do provozu na seznamu.cz, dal sem si odrazky na obytných přívěsech, a tam se mi to objevilo. Mám totiž domácí výrobu skládacího obytného přívěsu stavěl sem ho v roce 1980 a potřebuju přidat boční odrazky dle STK na které právě musím jít.( opakované posledně se jim to nelíbilo,). Přívěs sem tehdy stavěl tak, že sem si sehnal 2 vyhozené křivé disky ze žigula, ty sem srovnal, nechal naprotektorovat pláště a k tomu koupil žabku (tu chňapku na oji), v Senetářově u Brna sem si nechal udělat přední a zadní okno, z autobusu sem vyndal ten výklopný vikýř a ten udělal do kopyta z laminátu, pak sem koupil leteckou přžekližku ( 3 vrstvy křížem tl. 3mm.) no a z traktoru zadní světla a z moskviče přední obrysovky, ty boční odrazky, ze Š 120 pirelky, ze starého dobytčáku podlahová prkna ohoblovat a protáhnout na hranolky na nábytek, koupil sem tabuli plechu tl. 1,2mm na podvozek a nohy, jeckl 60 x 40mm. na nápravnici a oj, ramena zavěšení kol z trubek, péra a tlumiče z moskala náboje vytočil na soustruhu, a několik tabulí plechu na profily ( podobné dnešním sádrokartonářským) ze kterých sem vyrobil profily a ty sestavil a svařil z nich karosérii, do nich sem nastrkal 3cm. polystyrén jako izolaci. Na potah sem ještě koupil hliníkový barevný plech ten sme protáhli zkrz válce vlnkama na prolisy, a zbytek byla moje invence a práce. Motiv byl z časopisu urob si sám ( systém skládání jako krabice s víkem), Přívěs sem nakreslil, postavil a nechal otypovat. ( jak si to uděláš takový to máš!!!, akorát musíš dodržet max šířku, délku (souprava 21m) váhu dle tažného vozidla) . Přívěs mi slouží k plné spokojenosti již 31 let. Dnes již to máte vy noví stavitelé v pohodě, vše se dá koupit hotové, já musel vše udělat.( no a jelikož sem stavěl dle své hlavy tak dokonce něco i několikrát,( když to nebylo ono, nebo se nesešly míry.) Práce je to na 3/4 roku. Musím ještě podotknout, že tu kovovou konstrukci sem zvolil proto, že sem vyučenej karosář, a tak to byl pro mě menší problém než práce se dřevem. Váhově pak sem byl na stejných kilech.protože zatím co na pevném přívěsu uděláš bok jako jeden kus, na skládacím jsou dva, dolní do hrany sklopení a horní sklápěcí. Z tohoto uspořádání také vychází krabicový tvar, ale vše je vyváženo perfektními jízdními vlasnostmi, všechna váha na podlaze, žádný boční vítr, žádné kmitání při projetí kamionu, prostě pohoda.Za vlek je krásně vidět ( je vysoký jako zadní kapota u žigula ( asi 95 cm dle zatížení). Postavení a složení je otázkou 5 minut ve dvou lidech ( já a manželka), spotřeba stoupá jen o necelý 0,5 - 1litr na 100km. Nebejt omezení rychlosti pro vleky tak můžeš kalit co jede auto. Tak pořádné rozhlídnutí po možnostech a trpělivost při stavbě. Maky
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: Samovýroba
Ahoj, koukam že příspěvkama nikdy nezklameš.
Když to vemu jak to opravdu je, tak ani tak netrvám na tom stavět něco svého.Klidně bych byl i pro něco vykuchaného s papírama.Nechce se mi dávat peníze za něco, co bych stejně rozbyl a předělal.Přece jen se třemi detmi to je mazec.Zatim to ještě jde, ale jak malá odmítne postýlku tak je konečná.A samozřejmě ten starší jak nebude chtít spát nalepenej s námi.Kdybych sehnal něco vykuchaného a tím pádem cenově přijatelného, tak do toho pujdu raději než do stavby.Strejda ho také před lety stavěl a vím z vyprávění jaká to byla pakárná.No a o dílech ze Škodovky atd... ani nemluvě.
Píšeš o 21 metrech.To celkem chápu, že nelze překročit maximálku soupravy, ale nevim například jak velkou krabici mohu na jakej podvozek postavit.Přece jen dnes padá výroba podvozku, takže se nedá přizpůsobit jedno druhému, ale jen druhé prvnímu
Nemam tedy ani potuchu za kolik se daj podvozky koupit, jestli jsou k mání i jeté a dál pak co s tím když je to postavené.Kdo mi to vlastně schválí, na čem záleží krom podvozku, případně brzdy a světel aby to vubec schválily.Nebo jestli když na koupenej podvozek nasadim krabici (jakoukoliv v mezích rozměrů a váhy) tak to jednoduše splňuje co má a tak.Ale jak píšu, i přes to že nové postavim dle své představy, tvaru, rozměrů, tak při pořízení něčeho na vnitřní úpravu budu raději.Když vidím ceny i samovýrob a ne moc velkých, tak pochybuji že vůbec něco bude a za rok dva ke karavanu budu brát stan, nebo se karavan prodá a koupí velkej stan.To bych ale nerad, přece jen jsem spíše na to pevnější bydlení i když je to jen něco málo v roce.
Když to vemu jak to opravdu je, tak ani tak netrvám na tom stavět něco svého.Klidně bych byl i pro něco vykuchaného s papírama.Nechce se mi dávat peníze za něco, co bych stejně rozbyl a předělal.Přece jen se třemi detmi to je mazec.Zatim to ještě jde, ale jak malá odmítne postýlku tak je konečná.A samozřejmě ten starší jak nebude chtít spát nalepenej s námi.Kdybych sehnal něco vykuchaného a tím pádem cenově přijatelného, tak do toho pujdu raději než do stavby.Strejda ho také před lety stavěl a vím z vyprávění jaká to byla pakárná.No a o dílech ze Škodovky atd... ani nemluvě.
Píšeš o 21 metrech.To celkem chápu, že nelze překročit maximálku soupravy, ale nevim například jak velkou krabici mohu na jakej podvozek postavit.Přece jen dnes padá výroba podvozku, takže se nedá přizpůsobit jedno druhému, ale jen druhé prvnímu
Nemam tedy ani potuchu za kolik se daj podvozky koupit, jestli jsou k mání i jeté a dál pak co s tím když je to postavené.Kdo mi to vlastně schválí, na čem záleží krom podvozku, případně brzdy a světel aby to vubec schválily.Nebo jestli když na koupenej podvozek nasadim krabici (jakoukoliv v mezích rozměrů a váhy) tak to jednoduše splňuje co má a tak.Ale jak píšu, i přes to že nové postavim dle své představy, tvaru, rozměrů, tak při pořízení něčeho na vnitřní úpravu budu raději.Když vidím ceny i samovýrob a ne moc velkých, tak pochybuji že vůbec něco bude a za rok dva ke karavanu budu brát stan, nebo se karavan prodá a koupí velkej stan.To bych ale nerad, přece jen jsem spíše na to pevnější bydlení i když je to jen něco málo v roce.
Re: Samovýroba
Tak jak píšu, mám dojem, že nemusíš kupovat celej podvozek, že stačí jen náprava, délka přívěsu se pak odvijí od počtu lůžek,ale nepočítej s tím, že podvozek koupíš přesně na míru, je to defakto jen náprava s koly a ojí, popř, s brzdou ( nájezdovou kyvadlovou,nebo dnes však většinou hydraulickou.) zbytek rámu na podlahu si stejně musíš udělat sám a jak velkou plochu je každýmu jedno. já mám tu skládačku 4 místnou, dvou lůžko v zadu po sklopení stolku, a dvou lůžko u předku po rozložení jako gauče, ve dne je to jako normál lavice přes celou šířku. uprostřed pak je jen 80 kuchyňka a proti skříňka. normál rozložení akorát, že ten nábytek je také dvojdílnej na výšku a sudá se do uliček. Celková délka bedny je d.3,6 m na š.1,9m plus s ojí pak o 90 cm delší. Na výšku je to 2,2m. uvnitř je to 1,9m. Váha je 520kg a není bržděný,. Jinak délky jsou od 2,7m x 1,6 m originál skládačka dle časopisu urob si sám z roku 1979 bohužel číslo již si nepamatuju. až po dnešní komforty které mají běžně okolo 8 metrů.Ale počítej s váhou stavby přívěsu okolo 120 - 200 kg 1 metr délky, dle materiálu a výbavy. Pak počítej nostnost použitých pneu a vyjde ti počet náprav, eventuálně brzda atd. No není to XXXXXX vymyslet ( obrovsky musíš makat na funkčnosti prostoru a užitné hodnotě), aby všechny díly byly néjen účelné a prostorné ale zárověň tvoří pevnostní konstrukci. Ale když se podíváš, tak se sem natahalo spoustu starších přívěsů z Holandska a Anglie, občas se objeví také nějaký starý zchátralec vhodný k,přestavbě. U stavby je pak výhoda jak píšu v předešlém že dnes jsou prodejny kde koupíš za slušné peníze všechny možné komponenty ( dveře, nohy, kování, okna, těsnění a vůbec všechno co usoudíš, že je zbytečné se stím prdět.No a konečně k ceně té stavby tak mě tehdy stál materiál ( hliník, hutní materiál, těsnění, světla, překližka, stanovina na přístřešek apod.) 11,5 tisíce. No a k přihlášení potřebuješ doklady na materiál, plánek, eventuálně svářečský průkaz pokud použiješ jen nápravu a podvozek si uděláš sám, STK, vyrazit číslo ( u kupovaného podvozku již je vyraženo a měl by mít také doklad pro přihlášení), zvážit na úřední váze a na dopravním na úřadě s rozšířenou pravomocí ( bejvalej DI) mělo by to projít. Když tak tam dej dotaz..
Naposledy upravil(a) Maky dne pát srp 05, 2011 22:55, celkem upraveno 1 x.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: Samovýroba
Maky neměl by jsi fotky??
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Samovýroba
pokud myslíš, mého přívěsu, tak samo, že mám , ale neumím to sem naprdět. pošli mejlovku, nebo to zkusím přes rajče.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: Samovýroba
Makyho fotky, doufám, že se nezlobíš, mně to přijde fakt geniální....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Samovýroba
Moc pěkné,je ale pravda že rozkladací bych asi nechtěl.Když si představim tu práci kolem, tak bych to kolíbání i ten odpor větru pominul.Snad jen, no vlastně nevim.Ale provedení super...
Re: Samovýroba
No ono se dá jet i s postaveným, ale, tak do 20 km. , pak se vyplatí to složit, je to opravdu brnkačka. Pravda tvar vypadá archaicky, to je cena za to skládání, holt složit jde jen krabice, a dělat zkosení na střeše je nemožné, protože by se zbytečně zvyšovala výška a už by to nebylo na výšku kufru. no a potom je u skládaček nutnost přesná výroba aby tam tím přerušením boku neteklo. Dále je pravda, že v dnešní době je trend mít v couráku svůj hajzlík, spršku, atd. Ta stříška je jen provizorní normální je komplet přístřešek. No Skupíku, zkus se popohlídnout po nějakým vraku ale s papírama , dostavět a prohnat to technickou není pak problém. Já šel na STK opravdu po 20 letech a mimo bočních odrazek v poho. Tak hoši vzhůru do stavby a přestavby. Na cestu do jugo je to dnes pasé, ale po republice je to OK.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: Samovýroba
odpor větru pocítíš při jízdě až to budeš mít, máme normální karavan, takovej ten malej polskej a s modusem co je v podpisu to žere 2-5l na 100km víc a to nemluvím o jízdních vlastnostech. Tento skládací je superSkupa píše:Moc pěkné,je ale pravda že rozkladací bych asi nechtěl.Když si představim tu práci kolem, tak bych to kolíbání i ten odpor větru pominul.Snad jen, no vlastně nevim.Ale provedení super...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Samovýroba
Čus kluci, tak když sem tehdy řešil problém dovolených s rodinou, měl sem 2 děti, 1,2 žigulíka, a jet nebylo mimo šíravy kam, ještě tak balaton. No všechno dost daleko na to abych tam jel se stanem ( 2x sem na šíravě se stanem byl, bez dětí dobrý, s dítětem malé Ačko o ničem. Tak sem se rozhodl pro přívěs, protože sem si zkusil jet na dovolenou s pevným přívěsem ( na Křivonosku, na Úštěk ba i jednou na šíravu, ) a uviděl sem tu skládačku tuším Astra 300 ( bylo to 140cm vysoké) a pak v tom časopisu Urob si sám tuto verzi skládačky, ze které jsem použil pouze systém sklápění ( přiznám se, že jsem ho pochopil až v okamžiku když sem na vanu postavil první bok, do té doby sem stavěl na slepo), a rozhodl se pro skládací, přesto,že kamarádi v Lysé stavěli všichni pevné, ba ke konci už byly i kopyta na laminaci, systémy vnitřního uspořádání a nábytku dotažené do kvalitního konce, tak sem se vydal doneznáma a postavil tento přívěs. Opravdu jízda s ním je skvělá mimo váhy o něm nevíš, pouze bacha na šířku, ale to je stejný jako s pevným.Na zemplínskou šíravu sem vyrážel v pátek okolo 20 hod. z Lysé s plnou nádrží, po půlnoci sem tankoval v Žilině okolo 33l., na šíravě sem byl okolo 6hod. poprosit nějakého rybáře o chvilku pomoci za kafe, no a vykoupat a šup do postýlky, žena s dětma se po cestě vyspinkala v autíčku, pak v přívěsu uvařila snídani a už se bylo 14 dní na slovenském moři. V sobotu v den odjezdu
koupání, okolo 18 hod. večeře složit přívěs, to se vždy seběhlo půl kempu na čumandu, zapřáhnout žigula tradá domů. Je pravda že když sem jel s pevným tak sme vyjeli v pátek odpoledne okolo 16 hod., okolo půl noci na Makově sme si dali v přívěsu kávičku, pokoukali na telku a mazec na šíravu dojezd dopoledne, přece jen toho měl chudák žigulíček plný brejle.No a spotřeba okolo 10l. zatím co se skládačkou do 8 litrů. Ale fakt dnes bych již asi do stavby nešel, přece jen když jedeš Itálii, nebo Španělsko, ba i Chorvatsko, tak se tahat s bydlíkem, buď nemáš WC, pak lítat někam po kempu, nebo máš, pak zase vylejvat, a další cena za přívěs, auto a lidi v kempu taky něco stojí a když ještě připočítáš větší náklady na palivo, tak se vyplatí si pronajmout apartmán a máš po starostech. Tak na to koukám dnes. Tak kdybych měl malé děti, chtěl jezdit každý víkend někam, nebo na ryby, tak jóó ale jet jednou za rok s přívěsem to se fakt nevyplatí. Toť můj názor. ( my ho využíváme tak, že ho na jaře odtáhnem do Liberce tam je celé léto zaparkovanej a každý víkend do něj mladí jezděj jako na chatu, na podzim ho přitáhnem domů, uložit. Na jaře opravit škody a mazec na letiště. Tak sem vypsal co o karavanech vím a každý ať si udělá svou rozvahu co je pro něj výhodnější. Jasně pro náše používání jako chata by byl vhodnější pevný přívěs, ale přece ho nevyhodím a postavit novej, to už opravdu né. Asi budem se synem předělávat maringotku, sice je problém s přepravou, ale na místě je pak větší komfort. stejně se to odveze na jedno místo a tam zůstane. Jóó abych nezapomněl díky Kr.tečku za pochvalu, jo a jak je ta zkouška stříšky, tak to je udělaný právě na ten polskej bydlík co máš ty, z vojenskejch spacáků.
koupání, okolo 18 hod. večeře složit přívěs, to se vždy seběhlo půl kempu na čumandu, zapřáhnout žigula tradá domů. Je pravda že když sem jel s pevným tak sme vyjeli v pátek odpoledne okolo 16 hod., okolo půl noci na Makově sme si dali v přívěsu kávičku, pokoukali na telku a mazec na šíravu dojezd dopoledne, přece jen toho měl chudák žigulíček plný brejle.No a spotřeba okolo 10l. zatím co se skládačkou do 8 litrů. Ale fakt dnes bych již asi do stavby nešel, přece jen když jedeš Itálii, nebo Španělsko, ba i Chorvatsko, tak se tahat s bydlíkem, buď nemáš WC, pak lítat někam po kempu, nebo máš, pak zase vylejvat, a další cena za přívěs, auto a lidi v kempu taky něco stojí a když ještě připočítáš větší náklady na palivo, tak se vyplatí si pronajmout apartmán a máš po starostech. Tak na to koukám dnes. Tak kdybych měl malé děti, chtěl jezdit každý víkend někam, nebo na ryby, tak jóó ale jet jednou za rok s přívěsem to se fakt nevyplatí. Toť můj názor. ( my ho využíváme tak, že ho na jaře odtáhnem do Liberce tam je celé léto zaparkovanej a každý víkend do něj mladí jezděj jako na chatu, na podzim ho přitáhnem domů, uložit. Na jaře opravit škody a mazec na letiště. Tak sem vypsal co o karavanech vím a každý ať si udělá svou rozvahu co je pro něj výhodnější. Jasně pro náše používání jako chata by byl vhodnější pevný přívěs, ale přece ho nevyhodím a postavit novej, to už opravdu né. Asi budem se synem předělávat maringotku, sice je problém s přepravou, ale na místě je pak větší komfort. stejně se to odveze na jedno místo a tam zůstane. Jóó abych nezapomněl díky Kr.tečku za pochvalu, jo a jak je ta zkouška stříšky, tak to je udělaný právě na ten polskej bydlík co máš ty, z vojenskejch spacáků.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: Samovýroba
Co se dovolených za hranicema týče, tak se k tomu stavím stejně a karavan bych netáhl.Jezdí se ČR a jak píšeš jednou dvakrát za rok a zbytek stojí zaparkovanej.Přezto ale je to pro mne spíše srdcovka a upřednostňuji před stanem.Kvuli dětem to přece nezabalim(myslim tim kvuli tomu že je jich mam tolik Prostě se holt jede pomalejš a zaplatí se víc.Samozřejmě ale koukám právě na to krátké využití v roce a proto bych se chtel pokusit o nějaké levnější řešení jako je právě stavba na nějakej cenově dostupnej jetej podvozek, nebo vybranej, vyhořelej atd.větší karavan.Ten karavan upřednostňuji, přece jen jsem si vědom obtížnosti stavby, schánění levného a přitom kvalitního materiálu a dalším věcem s tím spojené.
Nadruhou stranu ten skládací by také stačil protože mi jde o spaní a né vybavení karavanu nábytkem.Vařit se stejně vaří v předstanu.Tak nějak se ale spíše přikláním k pevnému.Také ale koukám na to že mi jde o pohodlné 5ti spaní a k tomu přeci jen už nějaká ta délka bedny je třeba, což u skládačky nevidím nejštastnějš.Zkušenosti ale s pevností nemám, takže nemohu soudit.Ale jak jsem psal, jako nápad včetně provedení moc pěkné,
Nadruhou stranu ten skládací by také stačil protože mi jde o spaní a né vybavení karavanu nábytkem.Vařit se stejně vaří v předstanu.Tak nějak se ale spíše přikláním k pevnému.Také ale koukám na to že mi jde o pohodlné 5ti spaní a k tomu přeci jen už nějaká ta délka bedny je třeba, což u skládačky nevidím nejštastnějš.Zkušenosti ale s pevností nemám, takže nemohu soudit.Ale jak jsem psal, jako nápad včetně provedení moc pěkné,
Re: Samovýroba
No to já mám taky vypozorovaný, spaní pro více lidí je brnkačka, nevím jak jsi starej, ale za mého mládí táta závodil na ploché dráze, pak na motokárách a s kamarádama jezdily po závodech s Tatrou 128, upravenou jako pojízdná dílna ( podobná koncepce je Tatra Dakar) a vždy večer natáhli nad ponk plachtu a to bylo spaníčko, jako v hamaku, prali sme se kdo půjde na bidlo, no a já také uvažoval o palandě do přívěsu to není problém ani u skládačky natož u pevnýho, přes den sedačka, na večer vemeš z nasebe naskládaný desky a na zástrčný čepy dáš nahoru, přes ně zatáhneš závěs aby nečuměli co dělá fotr mámě, že ta hrozně kňučí a chrochtá, a máš vystaráno pro 4 děti....No a já mám v tom mým skládáku normálně kuchyňku s 2 plotýnkovým plynovým sporákem. dokonce myčák...akorát tekoucí vodu i když byla v plánu a dodnes mám čerpadýlko ze 120cítky ale pak sem usoudil, že vylí umývadlo do kanálu je jednodušší nez vozit vodu a vyvážet špínu.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů