No je to vůbec možný?
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
No je to vůbec možný?
Dnes v noci jsem jel se svou lagunou... trochu sem na ní šlápnul a koukám do zrcátka a vidim podivnou hmotu ..do oranžova rozpálenou jak se z ní kouří a letí směrem od výfuku na zem .. od ty doby mi nedrnčí nic v katalizátoru a příjde mi že to i líp jede.. je to opravdu možný že to byla ta platina ? protože jinak fakt nevim ale docela mě to pobavilo ještě sem to neviděl
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
jéjda to by bylo nemiléMr.Brain píše:Je to možný... Když se kat začne sypat tak to občas vylítá ven. Buď rád, že nemáš kat hned za svodama jako to má HTP... Tam je katalyzátor ještě nad motorem, takže se nestačí chladit a jak se pak rozpadne, tak si ho občas motor nacucne přes ventily a to je pak radosti
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Taky mi to přijde jako solidní kravina. Spíš jsem četl o problémech s keramickýma vložkama válců.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
No mě katalyzátor slušně rachtá tak jsem zvědavý kdy vylítne ven ...že to jede trošku lépe? výfuk má menší odpor..
a že by si motor nasál něco, co je fyzicky za motorem a vzduch jde směrem od motoru?....zajímalo by mě jak se to stane (to by pak patřilo do sekce vtipy) - neber to jako urážku a dokaž, že to jde
a že by si motor nasál něco, co je fyzicky za motorem a vzduch jde směrem od motoru?....zajímalo by mě jak se to stane (to by pak patřilo do sekce vtipy) - neber to jako urážku a dokaž, že to jde
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
To,že si motor něco nasaje z katalyzátoru je samozřejmě blbost.HonYa píše:No mě katalyzátor slušně rachtá tak jsem zvědavý kdy vylítne ven ...že to jede trošku lépe? výfuk má menší odpor..
a že by si motor nasál něco, co je fyzicky za motorem a vzduch jde směrem od motoru?....zajímalo by mě jak se to stane (to by pak patřilo do sekce vtipy) - neber to jako urážku a dokaž, že to jde
Jinak-raději ten hrkající kat rozpárej a ty zbytky odstran. Pokud nemáš vysypané-vyhnilé přepážky v tlumičích co jsou za katem a díky tomu ti zbytky katu nevyletí ven,s velkou pravděpodobností Ti části katu výfuk ucpou. Pak budeš párat všechny tlumiče výfuku.
Konečně máš "zbraň" na silniciwc píše:Zase s tím při předjíždění můžeš ostřelovat pomalejší auta
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
- Pavel_trol
- Člen RCČR
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv lis 24, 2005 10:21
- Bydliště: Ruda okr. Rakovník
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, blbost to samozřejmě není... jedině že by tu byl někdo, kdo naprosto perfektně rozumí tlakové dynamice plynů v uzavřeném potrubí u trojválcového motoru
Pokud mi toto někdo nevěří, nechť se podívá http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Zjednodušeně, tím, že je u HTP kat přímo na motoru a bez tepelné izolace, se jádro katalyzátoru uvolní a vibracemi se tře o plášť a vznikají kovové otřepy z toho jádra...zbytek v tom článku. Takže příště prosím, pokud někdo o něčem neslyšel, neznamená to, že je to nesmysl...
Pokud mi toto někdo nevěří, nechť se podívá http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Zjednodušeně, tím, že je u HTP kat přímo na motoru a bez tepelné izolace, se jádro katalyzátoru uvolní a vibracemi se tře o plášť a vznikají kovové otřepy z toho jádra...zbytek v tom článku. Takže příště prosím, pokud někdo o něčem neslyšel, neznamená to, že je to nesmysl...
Podívej se kdo to napsal.Výroky Vaculíka jsou leckdy perlou.Ne náhodou jeho Ojetiny skončily na trhu.Teď je ve Světě motorů,kam podle mne patří od samého začátku.Mezi to stádo blbců se přesně hodí.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Mě dostalo tohle:
S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Já jsem teda spíš přes elektroniku, ale hydraulická zdvihátka jsou naplněna olejem. Navíc jsou umístěna v hlavě na místě mimo sací a výfukový kanál a nemají s ním nic společného. Takže jak se tam může dostat karbon. Jedině snad z oleje, ale je tam nějaký filtr, ne?... dva problémy, které mohou být příčinou nedovírání ventilu: Karbonem zcela znehybněná hydraulická zdvihátka a veliké vůle ventilu ve dříku ...
S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Opravdu neznám.Ale Vaculíka,který psal článek,velmi dobře.Mr.Brain píše:Až na to, že ten rozhovor je se Zdeňkem Jandou (kdo nezná - Mr. Cimbu)... Ale snaha se cení.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Nevím co je na tom podivnýho Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
To si nevidel jak vypada vyjetej olej? Je cernej a proc je cernej? No protoze je v nem karbon + saze (TDI)..Zefek píše:Mě dostalo tohle:Já jsem teda spíš přes elektroniku, ale hydraulická zdvihátka jsou naplněna olejem. Navíc jsou umístěna v hlavě na místě mimo sací a výfukový kanál a nemají s ním nic společného. Takže jak se tam může dostat karbon. Jedině snad z oleje, ale je tam nějaký filtr, ne?... dva problémy, které mohou být příčinou nedovírání ventilu: Karbonem zcela znehybněná hydraulická zdvihátka a veliké vůle ventilu ve dříku ...
S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
R19 Chamade 16V
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
No to víš, v Renaultu se stačí zmínit o kolísání otáček, provedou diagnostiku, řeknou, že nic nenašli, ale vyčistili škrtící klapku a bude tě to stát 500,- . A s tím olejem, něco by snad měl zachytit filtr, ne?Mr.Brain píše:Nevím co je na tom podivnýho Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Zdravím chlapci,tak samozřejmě že se v různých částech motoru usazuje karbon, ba je docela pravděpodobné, že může dojít k zadření zdvihátek, do oteření ventilů jsou hnaná vačkou a zpět se zavírají tlakem ventilových pružin, přidírající se ozývají klepáním (nezamněňovat s takzvaným klepáním ventilů, což dělá špatně seřízené zapalování, nebo nízko oktanový benzín). No a k tomu, zda motor může něco nasát přes výfukové ventily, tak to samozřejmě může, ale pouze při takzvaném zpětném kopnutí, to je okamžik když se vypne motor a on sebou při zastavení ještě škubne ale do protisměru otáčení. Opět je na vině špatně seřízený motor a dojde samozápalu a motor kopne.Velice na to trpěly letecké motory Walter, měli sme ho ( Waltra Mikrona 4Válec, 2,5 litru) v lodi a tenkrát musel být výfuk vyveden do vody a tak po každém vypnutí motoru se do motoru nasála voda,vyndavaly se svíčky ( až se tatík naštval a nasadil výfuky originál a bylo po problému, sice rybáři prskali ale pak dali pokoj.) No a jistě si každý vyzkoušel našlápnout Jawu 175, nebo250, ty to uměly perfektně( kopnout), ale to je zase o něčem jiném .Maky
Proudi to pres obtokovy ventil kdyz uz je olej plnej karbonu a navic jeste v zime je ztuhlyZefek píše:No to víš, v Renaultu se stačí zmínit o kolísání otáček, provedou diagnostiku, řeknou, že nic nenašli, ale vyčistili škrtící klapku a bude tě to stát 500,- . A s tím olejem, něco by snad měl zachytit filtr, ne?Mr.Brain píše:Nevím co je na tom podivnýho Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
R19 Chamade 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů