No je to vůbec možný?

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
kralikbiker
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

No je to vůbec možný?

Příspěvek od kralikbiker » sob lis 27, 2010 23:54

Dnes v noci jsem jel se svou lagunou... trochu sem na ní šlápnul a koukám do zrcátka a vidim podivnou hmotu ..do oranžova rozpálenou jak se z ní kouří a letí směrem od výfuku na zem :D.. od ty doby mi nedrnčí nic v katalizátoru a příjde mi že to i líp jede.. je to opravdu možný že to byla ta platina ? protože jinak fakt nevim :) ale docela mě to pobavilo ještě sem to neviděl :D
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo :)
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » ned lis 28, 2010 10:43

Je to možný... Když se kat začne sypat tak to občas vylítá ven. Buď rád, že nemáš kat hned za svodama jako to má HTP... Tam je katalyzátor ještě nad motorem, takže se nestačí chladit a jak se pak rozpadne, tak si ho občas motor nacucne přes ventily a to je pak radosti :-D
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

kralikbiker
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kralikbiker » ned lis 28, 2010 12:05

Mr.Brain píše:Je to možný... Když se kat začne sypat tak to občas vylítá ven. Buď rád, že nemáš kat hned za svodama jako to má HTP... Tam je katalyzátor ještě nad motorem, takže se nestačí chladit a jak se pak rozpadne, tak si ho občas motor nacucne přes ventily a to je pak radosti :-D
jéjda to by bylo nemilé :D
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo :)
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Příspěvek od Single » ned lis 28, 2010 21:03

nemůže to něco odělat? Co vejfuk ten to přežije bez potíží?

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 28, 2010 22:04

vím,že mne za to nebudeš mít rád,ale....., tak si ho občas motor nacucne přes ventily a to je pak radosti ....

takovou kravinu,jsem ještě nečetl :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 28, 2010 22:55

Taky mi to přijde jako solidní kravina. Spíš jsem četl o problémech s keramickýma vložkama válců.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pon lis 29, 2010 17:23

No mě katalyzátor slušně rachtá :D tak jsem zvědavý kdy vylítne ven :D :D ...že to jede trošku lépe? :) výfuk má menší odpor.. :)



a že by si motor nasál něco, co je fyzicky za motorem a vzduch jde směrem od motoru?....zajímalo by mě jak se to stane :D (to by pak patřilo do sekce vtipy) - neber to jako urážku a dokaž, že to jde :)
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon lis 29, 2010 17:43

HonYa píše:No mě katalyzátor slušně rachtá :D tak jsem zvědavý kdy vylítne ven :D :D ...že to jede trošku lépe? :) výfuk má menší odpor.. :)



a že by si motor nasál něco, co je fyzicky za motorem a vzduch jde směrem od motoru?....zajímalo by mě jak se to stane :D (to by pak patřilo do sekce vtipy) - neber to jako urážku a dokaž, že to jde :)
To,že si motor něco nasaje z katalyzátoru je samozřejmě blbost. :D


Jinak-raději ten hrkající kat rozpárej a ty zbytky odstran. Pokud nemáš vysypané-vyhnilé přepážky v tlumičích co jsou za katem a díky tomu ti zbytky katu nevyletí ven,s velkou pravděpodobností Ti části katu výfuk ucpou. Pak budeš párat všechny tlumiče výfuku. :D

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte lis 30, 2010 07:33

Zase s tím při předjíždění můžeš ostřelovat pomalejší auta :D :D :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » úte lis 30, 2010 09:50

wc píše:Zase s tím při předjíždění můžeš ostřelovat pomalejší auta
Konečně máš "zbraň" na silnici :D :D
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Pavel_trol
Člen RCČR
Příspěvky: 722
Registrován: čtv lis 24, 2005 10:21
Bydliště: Ruda okr. Rakovník

Příspěvek od Pavel_trol » čtv pro 02, 2010 19:10

katalizátor mi leží v garáži :-)
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault Laguna III 2.0 dci
IN MEMORY:
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault R25 2.9 V6 Baccara
Renault R11 1.4 GTL

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » sob pro 04, 2010 10:03

Pánové, blbost to samozřejmě není... jedině že by tu byl někdo, kdo naprosto perfektně rozumí tlakové dynamice plynů v uzavřeném potrubí u trojválcového motoru :-D

Pokud mi toto někdo nevěří, nechť se podívá http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Zjednodušeně, tím, že je u HTP kat přímo na motoru a bez tepelné izolace, se jádro katalyzátoru uvolní a vibracemi se tře o plášť a vznikají kovové otřepy z toho jádra...zbytek v tom článku. Takže příště prosím, pokud někdo o něčem neslyšel, neznamená to, že je to nesmysl... :)
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » sob pro 04, 2010 11:02

Podívej se kdo to napsal.Výroky Vaculíka jsou leckdy perlou.Ne náhodou jeho Ojetiny skončily na trhu.Teď je ve Světě motorů,kam podle mne patří od samého začátku.Mezi to stádo blbců se přesně hodí. :)
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » sob pro 04, 2010 13:29

Až na to, že ten rozhovor je se Zdeňkem Jandou (kdo nezná - Mr. Cimbu)... Ale snaha se cení.
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 04, 2010 13:37

Mě dostalo tohle:
... dva problémy, které mohou být příčinou nedovírání ventilu: Karbonem zcela znehybněná hydraulická zdvihátka a veliké vůle ventilu ve dříku ...
Já jsem teda spíš přes elektroniku, ale hydraulická zdvihátka jsou naplněna olejem. Navíc jsou umístěna v hlavě na místě mimo sací a výfukový kanál a nemají s ním nic společného. Takže jak se tam může dostat karbon. Jedině snad z oleje, ale je tam nějaký filtr, ne?
S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » sob pro 04, 2010 15:23

Mr.Brain píše:Až na to, že ten rozhovor je se Zdeňkem Jandou (kdo nezná - Mr. Cimbu)... Ale snaha se cení.
Opravdu neznám.Ale Vaculíka,který psal článek,velmi dobře.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » sob pro 04, 2010 15:51

Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Nevím co je na tom podivnýho :) Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » sob pro 04, 2010 16:18

Zefek píše:Mě dostalo tohle:
... dva problémy, které mohou být příčinou nedovírání ventilu: Karbonem zcela znehybněná hydraulická zdvihátka a veliké vůle ventilu ve dříku ...
Já jsem teda spíš přes elektroniku, ale hydraulická zdvihátka jsou naplněna olejem. Navíc jsou umístěna v hlavě na místě mimo sací a výfukový kanál a nemají s ním nic společného. Takže jak se tam může dostat karbon. Jedině snad z oleje, ale je tam nějaký filtr, ne?
S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
To si nevidel jak vypada vyjetej olej? Je cernej a proc je cernej? No protoze je v nem karbon + saze (TDI)..
R19 Chamade 16V

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 04, 2010 20:54

Mr.Brain píše:
Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Nevím co je na tom podivnýho :) Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
No to víš, v Renaultu se stačí zmínit o kolísání otáček, provedou diagnostiku, řeknou, že nic nenašli, ale vyčistili škrtící klapku a bude tě to stát 500,- :). A s tím olejem, něco by snad měl zachytit filtr, ne?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Maky » sob pro 04, 2010 21:20

Zdravím chlapci,tak samozřejmě že se v různých částech motoru usazuje karbon, ba je docela pravděpodobné, že může dojít k zadření zdvihátek, do oteření ventilů jsou hnaná vačkou a zpět se zavírají tlakem ventilových pružin, přidírající se ozývají klepáním (nezamněňovat s takzvaným klepáním ventilů, což dělá špatně seřízené zapalování, nebo nízko oktanový benzín). No a k tomu, zda motor může něco nasát přes výfukové ventily, tak to samozřejmě může, ale pouze při takzvaném zpětném kopnutí, to je okamžik když se vypne motor a on sebou při zastavení ještě škubne ale do protisměru otáčení. Opět je na vině špatně seřízený motor a dojde samozápalu a motor kopne.Velice na to trpěly letecké motory Walter, měli sme ho ( Waltra Mikrona 4Válec, 2,5 litru) v lodi a tenkrát musel být výfuk vyveden do vody a tak po každém vypnutí motoru se do motoru nasála voda,vyndavaly se svíčky ( až se tatík naštval a nasadil výfuky originál a bylo po problému, sice rybáři prskali ale pak dali pokoj.) No a jistě si každý vyzkoušel našlápnout Jawu 175, nebo250, ty to uměly perfektně( kopnout), ale to je zase o něčem jiném .Maky

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » ned pro 05, 2010 13:51

Zefek píše:
Mr.Brain píše:
Zefek píše:S tou škrtící klapkou mě to taky dostalo. Jak tam píšou, že se nadměrně usazuje karbonem z EGRu a způsobuje to nestabilní otáčky. Jak často má Fábie garančku? Co 15tkm? Je tak těžké na každé třetí garančce sundat sání a klapku vyčistit? ...
Nevím co je na tom podivnýho :) Pokud Škoda Auto nevydala metodický pokyn po 45 000 km čistit škrtící klapku, tak se prostě nečistí...
A karbon v motoru? Celkem snadno, když se ten olej přehřívá díky špatně vyřešenému výfuku co topí nad hlavním mazacím kanálem.
No to víš, v Renaultu se stačí zmínit o kolísání otáček, provedou diagnostiku, řeknou, že nic nenašli, ale vyčistili škrtící klapku a bude tě to stát 500,- :). A s tím olejem, něco by snad měl zachytit filtr, ne?
Proudi to pres obtokovy ventil kdyz uz je olej plnej karbonu a navic jeste v zime je ztuhly
R19 Chamade 16V

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů