Renault Z.E.
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Renault Z.E.
Velice se me zalibila nova koncepcni auta rady renault Z.E. a to az tak ze sem zavrhl nakup noveho meganu a pockam si tech par let nez bude Z.E venku.
http://www.renault-ze.com/cz/
A ted to dulezitejsi.
Driv sem si chtel koupit megana 3 a pockal sem si az se konecne dostane do CR (coz trvalo skoro rok oproti zahranici) takze tady byl se znacnym spozdenim. Nevite nekdo duvod toho zpozdeni? proc to do CR trvalo tak dlouho?
Navic v porovnani s cenami napr ve francii je i o vice nez 25 000 levnejsi prave v zahranici. Jak je tohle mozne?
Mame nejake jine technicke normy nebo proc to je?
Velice uvazuju ze ono Z.E ktere bych si napr za 3 roky koupil bych koupil treba prave ve francii. Jaky mezi ceskym ZE a francouzskym bude asi rozdil ?
http://www.renault-ze.com/cz/
A ted to dulezitejsi.
Driv sem si chtel koupit megana 3 a pockal sem si az se konecne dostane do CR (coz trvalo skoro rok oproti zahranici) takze tady byl se znacnym spozdenim. Nevite nekdo duvod toho zpozdeni? proc to do CR trvalo tak dlouho?
Navic v porovnani s cenami napr ve francii je i o vice nez 25 000 levnejsi prave v zahranici. Jak je tohle mozne?
Mame nejake jine technicke normy nebo proc to je?
Velice uvazuju ze ono Z.E ktere bych si napr za 3 roky koupil bych koupil treba prave ve francii. Jaky mezi ceskym ZE a francouzskym bude asi rozdil ?
Megane 3 se zacal v CR prodavat s rocnim zpozdenim? ...to jsi byl mozna rok pryc..prodaval se tu uplne normalne......
pro elektricka auta chybi sit stanic, kde by jsi si auto mohl dobít nebo vyměnit baterii....
Ze je nekteré auto levnejsi v jiné zemi je normální...nikdo to nechápe třeba u škodovky ....
rozdil bude ve vybave asi..v nicem jinem..
pro elektricka auta chybi sit stanic, kde by jsi si auto mohl dobít nebo vyměnit baterii....
Ze je nekteré auto levnejsi v jiné zemi je normální...nikdo to nechápe třeba u škodovky ....
rozdil bude ve vybave asi..v nicem jinem..
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
Mam dojem, ze o elektrickych autech byl link primo tady na foru - dokument se jmenuje "Who killed the electric car" (napr. na google videos).
Shrnuto, uz mohly jezdit davno, ale soucasny automobilovy a ropny prumysl to umyslne blokuje. Delas si naprosto plane nadeje.
Shrnuto, uz mohly jezdit davno, ale soucasny automobilovy a ropny prumysl to umyslne blokuje. Delas si naprosto plane nadeje.
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k
No nerobi si plane nadeje. Renault to už asi mysli važne s tymito autami na elektrinu pretože som dnes na SPEKTRE videl ich reklamu na tieto auta. (celkom pekna) A ak sa jedna o stanice na dobijanie to nebude taky problem lebo ak som to dobre čital treba na to zasuvku na 220 alebo 380V a tych je pomerne dosť a maximalne ti bude treba nejaku redukciu na zastrčku. A vybudovať sieť na vymenu baterie by nebolo komlikovane pokial by sa vyrobcovia dohodli na nejakom štandarde a ten by sa použival u všetkych aut. Vidim tu len problem ako chcu ustražiť aby sa do obehu nedostali poškodene baterie alebo baterie kde je už kapacita slaba
jj, renault to už aj podla mna uplne vážne myslí s elektroautami. Myslím že rok 2011-2012 ktorý si stanovili je úplne reálny. Celkovo si myslím že toto desaťročie čo príde sa toho v automobilovom priemysle dosť zmení.
A čo sa týka tej reklamy, aj ja som ju videl, momentálne ju už dávajú aj v CR aj SR a je velmi velmi vydarená
A čo sa týka tej reklamy, aj ja som ju videl, momentálne ju už dávajú aj v CR aj SR a je velmi velmi vydarená
http://www.elektromobil.wz.cz/
Pokud to bude Renault kdo to konecne zacne masove prodavat a odola ropnym loby tak to bude jen dobre.
Predloni jsem jezdil po vystaviste s Vegrovym s Peugeotem 106, to naproste ticho (i behem maximalni akcelerace) a vytecna a naprosto plynula akcelerace je hodne navykova. Zpatecka je na cudlik
V tom pidi aute nas chvilema sedelo i pet a dynamika byla skvela.
Pokud to bude Renault kdo to konecne zacne masove prodavat a odola ropnym loby tak to bude jen dobre.
Predloni jsem jezdil po vystaviste s Vegrovym s Peugeotem 106, to naproste ticho (i behem maximalni akcelerace) a vytecna a naprosto plynula akcelerace je hodne navykova. Zpatecka je na cudlik
V tom pidi aute nas chvilema sedelo i pet a dynamika byla skvela.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Co jsem tak cetl maji byt minimalne 3 typy nabijeni.
1 doma ze zasuvky ale trva to dyl
2 nabijeni v nejake stanici kde by melo byt plne nabyti do 10 minut.
3 Vymena baterie za nabitou primo ve stanici nebo doma.
Co si myslim nemel by byt problem se stanicemi kazda normalni benzinka by po moznosti obsluhovat i elektromobil mela sahnou jedna dve.
Jeste co se dostupnosti megana 3 v CR tyka.
Chtel jsem ho hned jak o nem byla zminka a tak jsem se staral o to kdy ho mohu mit jediny prodejce renault v mem okrese a skoro kraji me ho mohl dodat s pul rocnim spozdenim oproti zahranicnich.
Ted sem rad ze jsem si ho nekoupil a pockam si na ZE ani ne proto ze je ekologicke.. ale ten nadcasovej design me hodne dostal a je proste muj
1 doma ze zasuvky ale trva to dyl
2 nabijeni v nejake stanici kde by melo byt plne nabyti do 10 minut.
3 Vymena baterie za nabitou primo ve stanici nebo doma.
Co si myslim nemel by byt problem se stanicemi kazda normalni benzinka by po moznosti obsluhovat i elektromobil mela sahnou jedna dve.
Jeste co se dostupnosti megana 3 v CR tyka.
Chtel jsem ho hned jak o nem byla zminka a tak jsem se staral o to kdy ho mohu mit jediny prodejce renault v mem okrese a skoro kraji me ho mohl dodat s pul rocnim spozdenim oproti zahranicnich.
Ted sem rad ze jsem si ho nekoupil a pockam si na ZE ani ne proto ze je ekologicke.. ale ten nadcasovej design me hodne dostal a je proste muj
Ja to len časovo upresním
Akumulátory, které napájejí elektromotor, mohou být dobíjeny třemi způsoby.
1. Ze zásuvky priamo z domu - trvá 4-8 hodin.
2. rychlonabíjení, pro které slouží stejný konektor, zabere jen 20 minut
a pokud vůz zajede k dobíjecí stanici systému Quickdrop,
baterie dosáhnout plné kapacity za pouhé tři minuty.
Výkon má byť približne 70 kW, 225 Nm a dojazd okolo 150 km.
Myslím si že sú to na začiatok dosť slušné hodnoty.
Pokial nastavia aj cenu aby bola dostupná aj pre obyčajných ludí tak to určite bude mať úspech. Je velmi velmi vela ludí čo jazdia kratšie trasy a na to je to auto ideálne. Ešte nech Renault popracuje s vládami na tom aby urobili sieť nabíjacích staníc tak to bude velký krok vpred pre ludstvo.
Ostatné automobilky stále len predstavujú koncepty elektromobilov na každom autosalone ale len jedine Renault koná. Ako prvý sa postavil v boji proti ropným spoločnostiam. Zato si zaslúži rešpekt
Dúfam že im to výjde.
Akumulátory, které napájejí elektromotor, mohou být dobíjeny třemi způsoby.
1. Ze zásuvky priamo z domu - trvá 4-8 hodin.
2. rychlonabíjení, pro které slouží stejný konektor, zabere jen 20 minut
a pokud vůz zajede k dobíjecí stanici systému Quickdrop,
baterie dosáhnout plné kapacity za pouhé tři minuty.
Výkon má byť približne 70 kW, 225 Nm a dojazd okolo 150 km.
Myslím si že sú to na začiatok dosť slušné hodnoty.
Pokial nastavia aj cenu aby bola dostupná aj pre obyčajných ludí tak to určite bude mať úspech. Je velmi velmi vela ludí čo jazdia kratšie trasy a na to je to auto ideálne. Ešte nech Renault popracuje s vládami na tom aby urobili sieť nabíjacích staníc tak to bude velký krok vpred pre ludstvo.
Ostatné automobilky stále len predstavujú koncepty elektromobilov na každom autosalone ale len jedine Renault koná. Ako prvý sa postavil v boji proti ropným spoločnostiam. Zato si zaslúži rešpekt
Dúfam že im to výjde.
Renault Megané r. 99, 1.9 D
DRIVE THE CHANGE
DRIVE THE CHANGE
Reklama je jedna vec, realita druha.
Spolehat se na to, ze kdyz mi v reklame ukazi, ze brzy bude elektromobil, ze tomu tak opravdu bude, je trochu detinske a svedci o nepochopeni principu reklamy.
Tyto reklamy nepropaguji hotovy vyrobek, ale spize vizi, cilem na zakaznika je ovsem pouze udelat podvedomy dojem, ze: Renault je moderni, hi-tech, o krok pred konkurenci, inovativni, futuristicky atd.
Cloveku se tento background firmy potom ulozi do podvedomi a kdyz si vybira novy vuz, nevedomky je timto ovlivnen ("Hmm vyberu si Renault, protoze je hi-tec, moderni, bla bla...").
Podtrzeno secteno, elektromobil tady mohl byt uz davno vcetne cele potrebne infrastruktury (dobijeci stanice apod.). Neni problem to zrealizovat. Neni tady proto, ze nikoho zatim nic netlaci a nenuti s tim prijit. Zabehnuty system zalozeny na ropnem prumyslu je porad velice ziskovy a dokud se tyto zdroje nevycerpaji, nic se na tom nezmeni.
Navic pokud by nekdo vykrocil z rady (a predcasne prisel s elektromobilem), znamenalo by to velke riziko pro vsechny ostatni spojene s ropnym prumyslem a ohrozilo jejich zisky.
Tyhle nadnarodni korporace si to umi velmi dobre uhlidat a elektromobil tady nebude driv, dokud nedojde ropa a dokud se cela sit korporaci neshodne, ze prejdou na elektromobil, protoze to pro ne bude znamenat vetsi zisky nez soucasny na rope zalozeny system. Pak se velmi rychle zacne zavadet do vyroby elektromobil, a to u vsech automobilek atp.
A btw verte mi, zivotni prostredi s tim nema vubec nic spolecneho a rozhodne tady nebude elektromobil kvuli setrnosti k zivotnimu prostredi, jedinym motivacnim faktorem je jen a pouze zisk. To ze to zacnou obalovat ekologii je pouze klam na lidi, aby firmy pusobily pratelskym, starostlivym a setrnym dojmem.
Chce to trosku orientace v nadnarodnim byznysu.
Spolehat se na to, ze kdyz mi v reklame ukazi, ze brzy bude elektromobil, ze tomu tak opravdu bude, je trochu detinske a svedci o nepochopeni principu reklamy.
Tyto reklamy nepropaguji hotovy vyrobek, ale spize vizi, cilem na zakaznika je ovsem pouze udelat podvedomy dojem, ze: Renault je moderni, hi-tech, o krok pred konkurenci, inovativni, futuristicky atd.
Cloveku se tento background firmy potom ulozi do podvedomi a kdyz si vybira novy vuz, nevedomky je timto ovlivnen ("Hmm vyberu si Renault, protoze je hi-tec, moderni, bla bla...").
Podtrzeno secteno, elektromobil tady mohl byt uz davno vcetne cele potrebne infrastruktury (dobijeci stanice apod.). Neni problem to zrealizovat. Neni tady proto, ze nikoho zatim nic netlaci a nenuti s tim prijit. Zabehnuty system zalozeny na ropnem prumyslu je porad velice ziskovy a dokud se tyto zdroje nevycerpaji, nic se na tom nezmeni.
Navic pokud by nekdo vykrocil z rady (a predcasne prisel s elektromobilem), znamenalo by to velke riziko pro vsechny ostatni spojene s ropnym prumyslem a ohrozilo jejich zisky.
Tyhle nadnarodni korporace si to umi velmi dobre uhlidat a elektromobil tady nebude driv, dokud nedojde ropa a dokud se cela sit korporaci neshodne, ze prejdou na elektromobil, protoze to pro ne bude znamenat vetsi zisky nez soucasny na rope zalozeny system. Pak se velmi rychle zacne zavadet do vyroby elektromobil, a to u vsech automobilek atp.
A btw verte mi, zivotni prostredi s tim nema vubec nic spolecneho a rozhodne tady nebude elektromobil kvuli setrnosti k zivotnimu prostredi, jedinym motivacnim faktorem je jen a pouze zisk. To ze to zacnou obalovat ekologii je pouze klam na lidi, aby firmy pusobily pratelskym, starostlivym a setrnym dojmem.
Chce to trosku orientace v nadnarodnim byznysu.
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k
To ze to tady nebude ihned je vsem jasne.
Renault zatim jedna s francouzskou vladou a teprve potom s EU o zavedeni a dotacich na infrastrukturu.
Francie uz par kacek dala co vim a mini v tom pokracovat a EU to zvazuje ale nebudou mit jinou moznost nez na to kyvnout.
Prvni pojizdne modely od renaultu budou oficialne volne k projeti za asi 2,2 roku.. na mesice to pocitat nebudu
no o prodeji cekam ze bude asi tak za 2,5 roku
akze zatim se muzeme jen tesit a divat se co je noveho...
Ostatne na strankach co jsem v zacatku uvedl uz jsou 4 konkretni prototipove modely na kterych se bude pracovat.
Cena by mela byt od 350 000 vejs na zakladni modely a twizy by se mel dostat i kolem 200 - 250 000 v zakladni verzi.
Renault zatim jedna s francouzskou vladou a teprve potom s EU o zavedeni a dotacich na infrastrukturu.
Francie uz par kacek dala co vim a mini v tom pokracovat a EU to zvazuje ale nebudou mit jinou moznost nez na to kyvnout.
Prvni pojizdne modely od renaultu budou oficialne volne k projeti za asi 2,2 roku.. na mesice to pocitat nebudu
no o prodeji cekam ze bude asi tak za 2,5 roku
akze zatim se muzeme jen tesit a divat se co je noveho...
Ostatne na strankach co jsem v zacatku uvedl uz jsou 4 konkretni prototipove modely na kterych se bude pracovat.
Cena by mela byt od 350 000 vejs na zakladni modely a twizy by se mel dostat i kolem 200 - 250 000 v zakladni verzi.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
následující OT jsem oddělil do samostatného téma:
viewtopic.php?t=34869
pokud tam někdo psal něco k tématu prosím aby si to sem přepsal
děkuji za pochopení
viewtopic.php?t=34869
pokud tam někdo psal něco k tématu prosím aby si to sem přepsal
děkuji za pochopení
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Myslím, že nástup éry elektromobilů je dosti předčasný, právě kvůli ještě nedokonalým akumulátorům. Nejdříve by se měl dotáhnout vývoj vysokokapacitních kondenzátorů místo akumulátorů. Podle mě teď by měl spíše probíhat nástup CNG, tj. přejít na palivo - stlačený zemní plyn. Toho je ještě v zásobě hodně min na 100 - 250 let(stále se objevují obrovská ložiska). Pro ekologii určitě max. přínos, při minimálních nákladech na přestavbu stávající techniky, přičemž budou k zakoupení domácí plnící stanice.
Líbí se mi energetické politika Švédska, kde je to jaksi prosazováno ve větší míře.
Líbí se mi energetické politika Švédska, kde je to jaksi prosazováno ve větší míře.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Praveže dovolim si nesuhlasiť že je to predčasne. Ja obdivujem Renault v tom že sa odhodlal na to. Pokial to nezačne robiť teraz tak nezačne ani o rok 2 ani o 5rokov. Nemyslim si že to bude nejaka masova vyroba ale takych 10000ks ročne by na začiatok stačilo. CNG je dobre palivo ale vezmi si to tak že ak by zrazu začal cely svet jazdiť na CNG tak v zime by sme asi pomrzly lebo by ťažobne spoločnosti nestihali pokryť cely trh. Takže čim viac druhov pohonu bude tym lepšie. Viem že pri vyrobe elektriny je vela strat na energii ale zase nemožeme mať v aute jadrovy reaktor. to zase dava napad použiť palivove članky namiesto baterii. Viem že kedysi bol takyto napad s notebookmi nahradiť ich baterie palivovymi člankami a tym padom by sa počas štandardnej životnosti nemusel notebook nabijať vlastne meniť palivovy članok
Vidím, že někdo konečně oddělil tu část diskuze plnou adrenalinu, která k ničemu není. Tím ovšem nechci říct, že to co napíšu dál k něčemu bude
Pokusím se napsat, co mě napadá ve spojitosti s elektromobily a zahraju si na vizionáře:
Z technického hlediska vzato momentálně brání masovému rozšíření zásadní fakt, kterým je nedostatek kvalitních baterií s dlouhou životností, dostatečnou stabilitou kapacity a počtem nabíjecích cyklů, které budou mít slušný poměr kapacita/hmotnost/cena. Takové baterie se dají vyrobit laboratorně, avšak výrobní kapacity chemického průmyslu pro výrobu baterií umožňujících masovou sériovou výrobu vozů, nejsou k dispozici.
Je nutno předpokládat, že se na trhu zpočátku začnou objevovat spíše menší vozy jako klony základních spalovacích modelů. Tyto konverze budou v podstatě normálními auty s mírně omezeným zavazadlovým prostorem a velmi malým dojezdem.
V další fázi se objeví čisté konstrukce, u kterých bude rozvíjena snaha o co nejnižší vlastní hmotnost elektromobilů, standardně bude používán hliník a kaarbon. Taky budou postupně řešeny další otázky, jako izolace vnitřního prostoru, protože cca 5kW trvalého výkonu na topení je poměrně hodně a výrazně uberou dojezdu vozu. Topení bude standartně osazeno rekuperací a řízením přisávání vzduchu z vnějšího prostoru. Zřejmě se rozšíří polykarbonátové násobné zasklení spolu s elektrickým vyhříváním vnějšího skla
Budou osazovány zásadně LED a výbojkové technologie osvětlení.
Spolu se snahou o nízkou hmotnost vozu půjde ruku v ruce i snaha o udržení bezpečnosti při crash testech a srážce s hmotnějším vozem. Deformace lehkých aut budou při srážkách naprosto extrémní.
Trend je možné již dnes zpozorovat např na Fabii II, která je měkká a předek se výrazně deformuje už při středním nárazu. (tato skutečnost byjako jedna z mnoha zajistila bezpečné dosažení pětihvězdičkového standardu, nebýt odskočeného zámku dveří u testu NCAP)
Karosářské opravy nových lehkých aut s hmotností 800-1000 kg budou velmi náročné, často neřešitelné.
Rozšíření prodeje těchto čistých elektromobilů nastartuje vývoj baterií, který umožní další rozvoj.
Třetí fázi pronikání elektromobilů na trh umožní nová -X-tá generace baterií, která bude mít o řád větší kapacitu a umožní návrat k rodinnému sedanu, hatchbacku či MPV s dojezdem 500 a více km, což jsou v podstatě naše auta. Vozy budou vybaveny vysokokapacitními rekuperačními kondenzátory a za těžký příplatek miniaturním soustrojím plynová dobíjecí turbína/alternátor, později palivovým článkem. Motory budou používat magnety a vodiče na ázi supravodivých materiálů popř. materiály těmto velmi blízké.
Pište někdo dál, co Vás napadne...
wecka
Pokusím se napsat, co mě napadá ve spojitosti s elektromobily a zahraju si na vizionáře:
Z technického hlediska vzato momentálně brání masovému rozšíření zásadní fakt, kterým je nedostatek kvalitních baterií s dlouhou životností, dostatečnou stabilitou kapacity a počtem nabíjecích cyklů, které budou mít slušný poměr kapacita/hmotnost/cena. Takové baterie se dají vyrobit laboratorně, avšak výrobní kapacity chemického průmyslu pro výrobu baterií umožňujících masovou sériovou výrobu vozů, nejsou k dispozici.
Je nutno předpokládat, že se na trhu zpočátku začnou objevovat spíše menší vozy jako klony základních spalovacích modelů. Tyto konverze budou v podstatě normálními auty s mírně omezeným zavazadlovým prostorem a velmi malým dojezdem.
V další fázi se objeví čisté konstrukce, u kterých bude rozvíjena snaha o co nejnižší vlastní hmotnost elektromobilů, standardně bude používán hliník a kaarbon. Taky budou postupně řešeny další otázky, jako izolace vnitřního prostoru, protože cca 5kW trvalého výkonu na topení je poměrně hodně a výrazně uberou dojezdu vozu. Topení bude standartně osazeno rekuperací a řízením přisávání vzduchu z vnějšího prostoru. Zřejmě se rozšíří polykarbonátové násobné zasklení spolu s elektrickým vyhříváním vnějšího skla
Budou osazovány zásadně LED a výbojkové technologie osvětlení.
Spolu se snahou o nízkou hmotnost vozu půjde ruku v ruce i snaha o udržení bezpečnosti při crash testech a srážce s hmotnějším vozem. Deformace lehkých aut budou při srážkách naprosto extrémní.
Trend je možné již dnes zpozorovat např na Fabii II, která je měkká a předek se výrazně deformuje už při středním nárazu. (tato skutečnost byjako jedna z mnoha zajistila bezpečné dosažení pětihvězdičkového standardu, nebýt odskočeného zámku dveří u testu NCAP)
Karosářské opravy nových lehkých aut s hmotností 800-1000 kg budou velmi náročné, často neřešitelné.
Rozšíření prodeje těchto čistých elektromobilů nastartuje vývoj baterií, který umožní další rozvoj.
Třetí fázi pronikání elektromobilů na trh umožní nová -X-tá generace baterií, která bude mít o řád větší kapacitu a umožní návrat k rodinnému sedanu, hatchbacku či MPV s dojezdem 500 a více km, což jsou v podstatě naše auta. Vozy budou vybaveny vysokokapacitními rekuperačními kondenzátory a za těžký příplatek miniaturním soustrojím plynová dobíjecí turbína/alternátor, později palivovým článkem. Motory budou používat magnety a vodiče na ázi supravodivých materiálů popř. materiály těmto velmi blízké.
Pište někdo dál, co Vás napadne...
wecka
Naposledy upravil(a) wc dne pon led 04, 2010 19:00, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Renault Z.E. EURONCAP
Výsledky crash testu to je horší než Dacia.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
- Sova
- Grafoman
- Příspěvky: 3227
- Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
- Bydliště: Markrabství Moravské
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Z.E. EURONCAP
Má to 4 z 5...co víc chceš?midar píše:Výsledky crash testu to je horší než Dacia.
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: Renault Z.E.
Bohuzial vaha aku robi svoje.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Re: Renault Z.E.
Naposledy upravil(a) pivi dne čtv bře 15, 2012 20:37, celkem upraveno 1 x.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: Renault Z.E.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: Renault Z.E.
Pěkný prdítko
Re: Renault Z.E.
Nic proti, ale tohle poslední mi příjde jak motorizovaný kočárek..
Renault Mégane 1.6 16v, 79kW, rv 2000
Renault Mégane 1.6 16v, 79kW, rv 1999 (Prodáno 27.07.2015)
Renault 19, 1.8 Phase 2, rv 1995.. (RIP 6.12 2011)
Renault Mégane 1.6 16v, 79kW, rv 1999 (Prodáno 27.07.2015)
Renault 19, 1.8 Phase 2, rv 1995.. (RIP 6.12 2011)
Re: Renault Z.E.
Tjn, ani basu piva tam nenaložíš. Ale třeba do práce na nějaký ty přesuny po areálu by mi to stačilo
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Z.E.
Však to prezentovali, že je to na poskakování po městě a hlavně pro ženský. Dokonce to má airbag.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů