Já si dovolím ještě reagovat na starší věci v této diskuzi:
Traktor kontra motorka v lese:
Když jede lesák třeba lakatošem a odře strom, tak má po prémiích a má povinnost! odřený strom (stromy) ošetřit. Když bude v lese s lakatošem jezdit jak prase, také mu strhnou prémie a může to dojít až na pokuty. Lesní stroje se dnes konstruují s ohledem na minimální poškození terénu, ať už se jedná o vyvážečky, nebo kacecí mašiny.
Naproti tomu motorka, resp. jejich majitelé naprosto kašlou na to, jak to po nich bude vypadat - naopak se rádi vrací k již rozoranému. To platí u těch inteligentů, kteří si myslí, že CHKO je ideální oblast pro jejich dovádění.
Vesnická rallye po polních cestách mimo civilizaci:
Čas od času je tu a tam sejmut houbař, sem tam nějaké dítě atd. (to mám od správců CHKO) Vyjdete z lesa na lesní cestu, k nejbližší civilizaci 10 km, slyšíte nějaký hluk a sejme Vás auto jedoucí třeba 90 km/h, s čímž žádný houbař nepočítá (případy Ralsko a Český ráj). Když po polní cestě projede takových aut třeba 30 dvakrát za sebou, garantuji Vám, že to nadělá víc škody na cestě než 30 traktorů.
Oficiální rallye:
Nic proti tomu nemám, až snad na pár výhrad. Kousek od mého bydliště se pravidelně jezdí Bohemka, což znamená, že tak 10 dní před začátkem závodu z nějakých zvláštních příčin projíždějí závodníci v nabušených autech právě tu trať. Čas od času takový profesionál skončí u otcovy továrničky na střeše dřevníku. Samozřejmě poté co skončí závod si pár pitomců v tuningovejch 120kách musí trať vyzkoušet také. Po závodě vypadá trať (úsek Harcov, Rudolfov, Kateřinky) následovně: vymlácené krajnice, které nikdo nespraví, sem tam auto v lese, které se později vytáhne a bohužel co z něj odpadně, to v lese (CHKO Jizerské hory) zůstane navěky a všude valející se fangličky a cedule zákaz vstupu. Chci tím říct jediné - lidé co to pořádají se snaží připravit co nejlepší trasu, ale nemají jakýkoliv vztah ke krajině, kterou závod vede a podle toho to pak vypadá (samozřejmě se jedná o chyby pořadatelů). Zůstane po tom bordel, pořadatel zapaltí pokutu 10 000,- a jede se dál.
Ničení vlastního pozemku autem, buldozerem, motorkou:
To je každýho věc, pokud je to daleko od lidí, není to v CHKO, není to v pěkné krajině, není to na vodohospodářsky důležitém místě atd.
Škola smyku, dokonalé ovládání vozidla apod.:
To dokonalé zvládání auta ve smyku je důležitá věc, jenže ještě důležitější je do toho smyku se nedostat. Profesionální jezdci jistě své auto ovládají lépe, než 99% a přitom jen v Liberci se jich pěknejch pár zabilo a vždy mimo závod. Asi to nebude zas až tak o schopnostech, jako spíš o duševním stavu. Z mého okolí mohu potvrdit, že z větší části bourají ti schopnější - ti neschopní důchodci maj narozdíl od těch schopných auta v celku i třeba 15 let.
A i když bych se řídil vším, co jsem napsal, pořád tu zbývá dost prostoru, kde si může každý jezdit jak chce, nikoho neohrožuje, jen to vždy nebude mít hned za barákem.
S pozdravem Ivan