5 největších přežitků v konstrukci aut

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv čer 16, 2005 10:05

kšanda píše:taky sem viděl nějakej graf jak se bude vyvýjet světovej automobiliznus a jestli si to dobře pamatuju tak v roce 2040 už je ropy jen po málu. a byli tam alternativní paliva (největší množství) a právě vodík
a v roce 2020 má bejt benzínu srovnatelně st těma altrnativníma palivama (+ zemní plyn)
tak sem se zase mýlil. v letech 2020-2040 má vrcholit těžba ropy a do roku 2070 má být cena benzínu neúnosná.
auta na vodík už se snad i konstručně daří vyrábět ale je zapotřebí síť "čerpacích pum" která neni nejlevnější. (nevim jestli si to ale nepletu se zemním plynem) :roll:
Naposledy upravil(a) kšanda dne čtv čer 16, 2005 10:07, celkem upraveno 1 x.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » čtv čer 16, 2005 10:06

Tomáš Langer píše: Promiň, ale tohle považuju za docela nebezpečný omyl - zároveň za dobré téma k diskuzi.
Mrtvý úhel není úhel mezi jednotlivými zrcátky, ale úhel mezi vnějším zrcátkem a mezi periferním viděním oka řidiče. Typická situace je přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici. Jedu v pravém pruhu, dojíždí mě v levém rychlejší auto. Po chvíli mi jeho záď zmizí z levého zrcátka, ale ještě nevidím jeho příď v levém okně očima. V tu chvíli je auto v "mrtvém" úhlu a ten můžu odstranit jedině pohledem vlevo-vzad, tedy otočením hlavy. Problém je v tom, že se v tu chvíli nedívám dopředu.
Kdy je tato situace nebezpečná?
.........seřizuju si zrcátka v průběhu jízdy tak, že se nechám někým předjet a sleduju ho přitom v levém zrcátku, jestli když mi v něm zmizí, už vidím jeho příď koutkem oka vedle sebe. Tím mrtvý úhel zmenším na minimum (na délku auta).
Ano v tom s tebou musím souhlasit, chtěl jsem tím říct že si seřizuji zrcátka tak abych viděl jízdní pruh vedle sebe a ne bok svého auta jako někteří řidiči (při couvání když parkuji se holt musím trochu naklonit). Navíc díky asferickému zrcátku u novějších Renaultů se myslím mrtvý úhlel eliminuje na minimum.

správné nastavení zrcátek by mělo být takové aby plocha všech tří zrcáteko pokryla co největší úhlel za tebou ... a tedy ne tak abych viděl stejný kus silnice v zrcátkách 2x jestli mi rozumíš co chci říct...

mimochodem pro odlehčení... když ten baworák pojede těch 220, bude před tebou dřív než stačíš dát ten blinkr :lol: 8)

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » čtv čer 16, 2005 10:34

kšanda píše:tak sem se zase mýlil. v letech 2020-2040 má vrcholit těžba ropy a do roku 2070 má být cena benzínu neúnosná.
Myslím že tohle může být většině z nás už jedno :lol:

Ale samozřejmě je jasné že alternativní pohon pro příští generace se vymyslet musí...

postřeh s tou řepkou... evropa možná ne... ale co Rusko? :lol: Tam by plocha na jeho pěstování byla....

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » čtv čer 16, 2005 10:42

100KUC píše:postřeh s tou řepkou... evropa možná ne... ale co Rusko? :lol: Tam by plocha na jeho pěstování byla....
Jen za kolik by ji pak prodávali :?: :D :D :D :shock: :shock:
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv čer 16, 2005 13:20

to je pravda.oteplení hrozí čim dál víc. to zachvíli budem moct pěstovat na sibiři palmy a rajčata :D
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Santy
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: stř pro 29, 2004 05:20
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Santy » pon čer 20, 2005 21:12

Hoši, já vás miluju..., tohle je téma jak blázen, fakt :)
Teď sem se tím prokousal celým a už mě bolej oči a to mám LCD.
Musím reagovat alespoň na něco, nedá mi to.
Ad volant - ježišmarjá, na ten mi nešahejte! Řidit auto něčim jiným je přeci nesmysl, alespoň zatím, při dnešním stavu dopravy v Evropě.
Až budem jezdit v nekonečným štrůdlu pak ho ani potřebovat nebudem a bude řídit computer......

IMHO Ivane, ten tvůj kamarád, co má to ARO na LPG, nejmenuje se náhodou Josef P? Taky takového znám, bydlí vedel mne...... :shock:

Jo, šestka mi scházela už u žigula a ten měl kvalty jen čtyři...

Zrcátka a kamera.... mno nevim, jako pomůcku bych kameru uvítal, (ale není to zase tak cenově nenáročné, jak tu někdo psal) ale zrcadlo funguje i když nejde elektrika, i když stojím a neběží motor a tak....(prosil bych nekamenovat za tento názor, dělám do toho tak vím o čem mluvím, baterie to nevyřeší...)

Jinak dikes za super rozbor alternativních pohonů, ale mám dojem že jsem slyšel ještě něco o tekutém héliu?
Ví někdo něco?
Santy
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon čer 20, 2005 22:07

No, helium se dost těžko spaluje :roll: , a jiný způsob použití nevidím....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon čer 20, 2005 23:49

Čeněk Urbanec píše:No, helium se dost těžko spaluje :roll: , a jiný způsob použití nevidím....
Do balónků a do hlasivek na estrádě :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte čer 21, 2005 13:21

Santy píše:Hoši, já vás miluju..., tohle je téma jak blázen, fakt :)
Teď sem se tím prokousal celým a už mě bolej oči a to mám LCD.
Musím reagovat alespoň na něco, nedá mi to.
Ad volant - ježišmarjá, na ten mi nešahejte! Řidit auto něčim jiným je přeci nesmysl, alespoň zatím, při dnešním stavu dopravy v Evropě.
Teď jsi Santy přesně definoval co je to přežitek - podle mého je to něco, co už mohlo (technicky) být dávno změněno, ale "trh si žádá" to zachovat. Stejně plamennou debatu jako o volantu bychom mohli zavést třeba o stupňové či plynule měnitelné převodovce nebo o těch zrcátkách. Prostě o tom, že zvyk je železná košile, a že bychom mohli dávno jezdit pohodlněji, jen kdybychom sami chtěli 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte čer 21, 2005 13:27

Santy píše: Zrcátka a kamera.... mno nevim, jako pomůcku bych kameru uvítal, (ale není to zase tak cenově nenáročné, jak tu někdo psal) ale zrcadlo funguje i když nejde elektrika, i když stojím a neběží motor a tak....(prosil bych nekamenovat za tento názor, dělám do toho tak vím o čem mluvím, baterie to nevyřeší...)
Zajímavej názor od odborníka. Trochu mě tedy děsíš, protože jestli se nedá spolehnout na fungování kamery za všech okolností, jak se mám spolehnout na ostatní elektroniku co v autě je??? :roll:
Možná by pomohlo zachovat jen vnitřní zrcátko - vcelku ničemu nevadí, je umístěné mimo pohyb těla při havárii a nemá aerodynamický odpor, jako vnější zrcátka. Tím by člověku zůstal přehled za všech okolností, ale přejíždění z pruhu do pruhu, couvání, parkování by řešil pohledem na displej kamer.

Tohle řešení by mohlo fungovat.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte čer 21, 2005 16:25

tome, podle mě má santy svatou pravdu. zrcátko je bezporuchová věc a u žádný eletrický blbůstky nemáš nikdy zaručenou neomezenou životnost. ty kamery se mi zdaj dost dobrej nápad ale do auta bych je dával jen jako doplněk pro zvýšení bezpečí. přece jen bych nechal ty zrcátka jako hlavní. jediná nevýhoda je že zamrzaly.ale to už je bezpečně vyřešeno.

a tu aerodinamiku už dneštní zrcátka nijak výrazně nezhoršujou. to bys moh dělat potom auta bez stahovacích okýnek aby ti jí to při jejich otevření nezhoršovalo a řikat: dit má klimu. tak na co chce stahovat okýnka :wink:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » stř čer 22, 2005 07:44

kšanda píše:tome, podle mě má santy svatou pravdu. zrcátko je bezporuchová věc a u žádný eletrický blbůstky nemáš nikdy zaručenou neomezenou životnost. ty kamery se mi zdaj dost dobrej nápad ale do auta bych je dával jen jako doplněk pro zvýšení bezpečí. přece jen bych nechal ty zrcátka jako hlavní. jediná nevýhoda je že zamrzaly.ale to už je bezpečně vyřešeno.

a tu aerodinamiku už dneštní zrcátka nijak výrazně nezhoršujou. to bys moh dělat potom auta bez stahovacích okýnek aby ti jí to při jejich otevření nezhoršovalo a řikat: dit má klimu. tak na co chce stahovat okýnka :wink:
Jenže zde je hlavní anti přežitek ne nahradit zrcátka kamerou, ale dát kamery tam, kde zrcátka být nemohou - kamióny, neprosklený dodávky apod. :!: A to, že tam nejsou není o ničem jiném, než že s tím vyjdou na trh třeba už za rok a v každý reklamě bude uvedeno jak je to super vůz, 21. století, vůz budoucnosti, špičková elektronika a 50 000,- Kč navrch u nového modelu už nikdo nepozná,protože nebude možné porovnání ceny. Přitom se tam vesele plácne kamera za 400,- (bohatě stačí) a nějakej display za 700,-...

Ono to vypadá jako spílání na automobilový průmysl, ale nemohu si pomoci - ložisko do auta koupím v náhradních dílech za 1500,- a ložisko těch samých rozměrů koupím v "ložiskárně " za 300,-. Člověk by řekl, že s objemem výroby budou ND zlevňovat a ono je to přesně naopak. Ovšem největší pecka je, když vám odejde nějaký jednoduchý díl nápravy (třeba držák stabilizátoru) a v malý dílně na vesnici Vám vyroběj kopii za poloviční cenu, než co seženete jako ND z fabriky, kde to plácaj ve velkým na mašinách. To je podle mě největší přežitek vůbec :!: .

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » stř čer 22, 2005 08:58

Ivan Rous píše:Ono to vypadá jako spílání na automobilový průmysl, ale nemohu si pomoci - ložisko do auta koupím v náhradních dílech za 1500,- a ložisko těch samých rozměrů koupím v "ložiskárně " za 300,-. Člověk by řekl, že s objemem výroby budou ND zlevňovat a ono je to přesně naopak. Ovšem největší pecka je, když vám odejde nějaký jednoduchý díl nápravy (třeba držák stabilizátoru) a v malý dílně na vesnici Vám vyroběj kopii za poloviční cenu, než co seženete jako ND z fabriky, kde to plácaj ve velkým na mašinách. To je podle mě největší přežitek vůbec :!: .

S pozdravem Ivan
Protože každé prodané auto, se musí zaplatit dvakrát. Jednou za novou pořizovací cenu a jednou na dílech!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » stř čer 22, 2005 16:12

Márty píše:
Ivan Rous píše:Ono to vypadá jako spílání na automobilový průmysl, ale nemohu si pomoci - ložisko do auta koupím v náhradních dílech za 1500,- a ložisko těch samých rozměrů koupím v "ložiskárně " za 300,-. Člověk by řekl, že s objemem výroby budou ND zlevňovat a ono je to přesně naopak. Ovšem největší pecka je, když vám odejde nějaký jednoduchý díl nápravy (třeba držák stabilizátoru) a v malý dílně na vesnici Vám vyroběj kopii za poloviční cenu, než co seženete jako ND z fabriky, kde to plácaj ve velkým na mašinách. To je podle mě největší přežitek vůbec :!: .

S pozdravem Ivan
Protože každé prodané auto, se musí zaplatit dvakrát. Jednou za novou pořizovací cenu a jednou na dílech!!
a jeste mnohokrat utratou za benzin(naftu)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 22, 2005 17:52

kšanda píše:tome, podle mě má santy svatou pravdu. zrcátko je bezporuchová věc a u žádný eletrický blbůstky nemáš nikdy zaručenou neomezenou životnost. ty kamery se mi zdaj dost dobrej nápad ale do auta bych je dával jen jako doplněk pro zvýšení bezpečí. přece jen bych nechal ty zrcátka jako hlavní. jediná nevýhoda je že zamrzaly.ale to už je bezpečně vyřešeno.

a tu aerodinamiku už dneštní zrcátka nijak výrazně nezhoršujou. to bys moh dělat potom auta bez stahovacích okýnek aby ti jí to při jejich otevření nezhoršovalo a řikat: dit má klimu. tak na co chce stahovat okýnka :wink:
No jo, proč teda lítáme v letadlech, kde je elektronicky řízený úplně všechno? Proč má průměrnej auťák uvnitř 20 počítačů, když jsou tak poruchový?
Chápu že náhrada volantu elektronickým ovládacím prvkem někomu nevoní a bojí se toho. Ale co je tak speciálního na zrcátkách, že se je bojíme nahradit displejem? Ohrozí nějak řidiče to, když mu jednou za 5 let vyplivne kamera nebo displej? Není to úplně stejný, jako když mi kámen rozbije zpětný zrcátko?

PS: Aerodynamiku zrcátka zhoršujou docela podstatně. Jednak proto, že jsou hodně vepředu, jednak proto, že nemůžou mít aerodynamicky příznivý tvar (kapku), protože zadní část musí být ostře ukončená zrcadlem. Kdysi, když jsem se chystal dělat piloťák, jsem v učebnici našel, že zakrytí kruhové tyče vzpěry podvozku kapkovitým krytem snížilo odpor té tyče o třetinu. Což teprve u toho zrcátka. Umístění zrcátka má zase vliv na to, jestli se tento rušivý element nachází ještě v oblasti laminárního proudění, nebo je umístěn v turbulentním proudění na konci auta. Jako příklad může posloužit geniální Renaultí řešení střešních nosičů na Espace. Na střeše jsou kolejnice, na kterých se příčníky mohou posouvat vpřed a vzad. Pokud přední příčník posunu do obvyklého místa pro upevnění zavazadel na přední část střechy, zvýší mi to znatelně spotřebu (aniž bych na střeše něco vezl), protože přední příčník narušuje laminární proudění nad vozem (turbulence za příčníkem zvyšuje odpor). Pokud ovšem oba příčníky posunu až na zadní hranu střechy, dostávají se do turbulentního proudění a jejich odpor je podstatně menší, přestože zůstávají oba namontované na střeše.
Aerodynamicky čistým řešením by tedy bylo posunout zrcátka do zadní třetiny auta - jenom nevím, jak by se do nich řidič díval :lol: :lol: . Proto se mi zdají lepší ty kamery...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Co takhle se trošku víc odvázat?

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 22, 2005 18:17

A co kdybychom si představili trochu odvážnější řešení. Vlastně mě na něj přivedl ten fujtajblový displej uprostřed přístrojovky Espace.
Tedy - fujtajblový mi připadal předtím, než jsem se s ním naživo seznámil. Už ta poloha - uprostřed auta - proč mám šilhat kamsi do boku? Co je mi do toho, aby na tachometr viděli i ostatní cestující?
Pak jsem se posadil na týden do Scenika II a začal zjišťovat, že na tom něco je. Sice na displej šilhám do strany, ale není to nepřirozené, je to stejný pohled jako do levého zrcátka, jenže na druhou stranu. A displej sám je v oblasti periferního vidění, snadněji na něj mžiknu očima. Je dál než klasické budíky, takže oči nemusí tolik přeostřovat. Celkově ke zjištění údajů potřebuju kratší pohled než u budíků před volantem.
Pár dní nato jsem pořídil Espace JE a po měsící jezdění s ním můžu říct, že jsem se ze zapřisáhlého odpůrce tohoto řešení stal jeho obdivovatelem. Třeba digitální displej - původně se mi nelíbil, ručička je ručička. Jenže, k čemu při jízdě potřebuju tachometr? Abych věděl, jestli nejedu přes limit. Na volné cestě je mi přece tacháč k ničemu. Pak mi tedy na displeji stačí mrknout na první číslici. Jedu-li ve městě, měla by tam být 5 (to jsem snad ještě v toleranci), jedu-li mimo město, nemělo by tam být 1 (tedy 100 a výše) a na dálnici už rychlost poznám podle zvuku motoru (neslyším-li ho, jedu v limitu).
Tohle poznání mě přivedlo k myšlence mít v autě jenom displej (ostatně Espace JE žádný budík nemá), ale klasický LCD jako v notebooku (snad trochu menší). A uživatel by si jednoduše navolil, zda chce na tom displeji zobrazovat klasické budíky, číselné údaje jako v Espace nebo kombinaci obojího. Ideálně by střed obrazovky zabíralo okno inteligentního "zpětného zrcátka" (kamer), napravo by byl digi nebo analogový rychloměr a vlevo by se zobrazovaly údaje rádia. Konec konců, jaké jiné informace řidič za jízdy potřebuje? Všechny ostatní informace nejsou potřeba trvale. Kontrolka světel bude brzo zbytečná, stejně budem svítit celoročně. Místo kontrolky blinkru se mi na obrazovce objeví třeba zelená šipečka, stejně tak olej, teplota, stav paliva - se zobrazí, až vylezou z normálních hodnot. Proč bych měl mít teploměr a palivoměr přímo před očima, jako mám ve služební Fabii? To jsou přece nejmíň důležité budíky.

Je mi jasné, že takový displej si nikdo nedá do R5 Turbo, ale 80% aut by takový univerzální displej využilo.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Santy
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: stř pro 29, 2004 05:20
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Santy » stř čer 22, 2005 18:49

Jsem stále trošku na rozpacích z té Vaší chuti mít jako hlavní zdroj informací o tom co se děje za a kolem auta kamery a displaye.
Jako alternativu (jak psal Ivan Rous) do dodávek, na tahače atd, je to jistě dobrý nápad a divím se že ještě není masově rozšířený.
Je tu ale technická otázka a to je především rozlišení kamery a snímkování, tedy frekvence snímkování.
Předně, jak tu někdo psal, obyč netová kamera je totálně na prd jako hlavní zdroj informací protože ty nejlepší maj rozlišení 800/600 pixelů a snímkování 30s/sec, to je neuvěřitelně málo, protože to co vidíte v zrcátku se s tím nedá srovnat. Snímkvání by mělo být někde okolo minimálně 45snímků/sec, jinak je to pomalé!!
A druhá věc - ten display, je třeba mít vysokou frékvenci překreslování aby obraz byl dokonale věrný, a rozlišení musí být také dostatečně vysoké! Není to tak jednoduché jak se na první pohled zdá a jednoduše si to může každý (kdo má alepoň trošku možnost) vyzkoušet.
Vemte si notebook a netovou kameru a můžete zkoušet, jistě znáte někoho kdo podobnými věcmi disponuje (alespoň někteří) vyzkoušejte a budete velmi nemile překvapeni.
Zkusil jsem na notebooku s velkým displayem a velmi dobrou netovou kamerou a je to doslova "oničem".
Na věrný obraz a zobrazení by bylo třeba daleko dokonalejší kameru (notebook měl dobrý LCD, ale zase moc velký, že). Tam jsem někde u cen okolo 15000 za kameru.
A co v noci?? Měnit nastavení kojntrastu displaů, aby nebylo v noci místo černé šedá a na den zase přidávat kontrast....
Je toho moc a proto bude (alespoň zatím) jako hlavní zdroj informace zrcátko vždy nejlepší.
Santy
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » stř čer 22, 2005 20:30

Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni :!: a většině bohatě stačí.

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř čer 22, 2005 20:35

Víte, co mi ta diskuse o kamerách místo zrcátek připomíná?
Před patnácti dvaceti lety se takhle diskutovalo o tom, jestli má elektronikou řízené vstřikování benzinu právo na budoucnost. Zaznívalo spousta laických hlasů, a troufám si říct, že jich byla větsina, že tento typ vstřikování je hloupost, že to bude poruchové, a zlatý karburátor a kdesi cosi.
Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ......

Ve chvíli, kdy se objeví příslušná technologie a výrobce, který bude ochoten to do aut nejméně střední třídy montovat s etoho chytí i výrobci ostatní, kteří nebudou chtít zůstat pozadu, protože to bude mít lepší aerodynamiku, bude to modernější... a bude to znamenat konec této diskuse :rocker:
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř čer 22, 2005 20:58

tome už ti někdy kamen rozbil zrcátko? ale dobře. může ti ho ulomit protijedoucí vozidlo. myslíš že ty zrcátka při rychlostech kterejma jezděj normální řidiči maj takovej vliv v porovnání tvaru kombíka?

to s tou tyčí. snížilo to odpor tyče o třetinu tím pádem to i zmenšilo namáhání na tu tyč o třetinu což může vést ke snížení hmotnosti, tolik požadované v letectví. pokud to dovolilo namáhání tyče při přistání. žejo?

co si pamatuju, profesor nám řikal o "blatníku" kola podvozku.(mám pocit že to bylo u meta sokol?) udělal se ve tvaru kapky a odpor kola se výrazně snížil. takže určitě máš v tom všem pravdu. ale auto neni letadlo. a jak jistě víš u osobního letadla je každá věc několikrát jištěná. (jen na blbej nejtek se dává u letadel 20% na víc)

takže pořád řikám. jen pro zvýšení bezpečnosti nebo u těch užitkovejch aut a pod. i když co já vim.je to určitě možný a možná by to bylo i příjemnější než zrcázka. ale taky to musí bejt spolehlivý jako ty zrcátka
a odlítlej kamen neberu. ten ti může rozbít i tu kameru. mluvim o spolehlivosti toho výrobku.
co sem teď čet na přednášce, cituji: u kamery se ví, že za další 1/25 vteřiny bude následovat další snímek
Naposledy upravil(a) kšanda dne stř čer 22, 2005 21:32, celkem upraveno 1 x.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř čer 22, 2005 21:04

[quote="DDT"]Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ......
quote]

tak tohle boužel znám. sehnat karbec a pak eště někoho kdo by ho seřídil je nadlidskej úkon.a to mam jen jeden karbec na jednom motoru. myslíš že bych tě moh poprosit o kontakt na toho dotyčnýho? nejmenuje se svoboda? nebo tak nějak?
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř čer 22, 2005 21:48

DDT píše:Víte, co mi ta diskuse o kamerách místo zrcátek připomíná?
Před patnácti dvaceti lety se takhle diskutovalo o tom, jestli má elektronikou řízené vstřikování benzinu právo na budoucnost. Zaznívalo spousta laických hlasů, a troufám si říct, že jich byla větsina, že tento typ vstřikování je hloupost, že to bude poruchové, a zlatý karburátor a kdesi cosi.
Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ......

Ve chvíli, kdy se objeví příslušná technologie a výrobce, který bude ochoten to do aut nejméně střední třídy montovat s etoho chytí i výrobci ostatní, kteří nebudou chtít zůstat pozadu, protože to bude mít lepší aerodynamiku, bude to modernější... a bude to znamenat konec této diskuse :rocker:
No tak! Velice dobře si pamatuji dobu okolo roku 1965, kdy VŠICHNI předpovídali vstřikování velkou budoucnost, jenže je děsila vysoká cena...
Dokonce už se dělaly pokusy s dvoutakty, a i u nás se tyto systémy vyvíjely ( pokus se vzpomenout - nebo zeptat se pamětníků... ) proč se dovezly BMW 2002 ti, tii a tiik... Kugelfischer byl nakonec překonán Boschem, ale přežíval u ÚVMV - pro T613, a novou řadu Škoda...
S těmi zrcátky je to jiná kategorie - těžko někdo zpochybní jejich potřebnost tam, kde zrcátka jsou nemožná, ale zrcátka bych nezatracoval - ergonomicky jsou stále výhodná... Postupem času ale zmizí, protože elektronika nabídne více, než oko...Ale dříve se asi dočkáme HUD s integrovaným FLIR a to už bude krůček k integraci 360° varovných optických systémů ...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř čer 22, 2005 21:51

Ivan Rous píše:Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni :!: a většině bohatě stačí.

S pozdravem Ivan
A fotokulomet S-13 chceš do sbírky?
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř čer 22, 2005 22:17

Čeňku, dobře píšeš, ale špatně čteš.
Hovořil jsem o diskutujících laicích, nikoliv odbornících, kteří zpochybňovali neodvratný nástup elektroniky v motorech.
Podobné diskuse se odehrávaly i o elektrickém stahování oken ap.

BTW: s tím slovem VŠICHNI bych neplýtval.
vzpomeň si na ředitele londýnského patentového úřadu jenž chtěl tento, kolem roku 1885, zavřít s tím, že vše již bylo vynalezeno. V každé době se najde nějaký patentový ředitel....
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř čer 22, 2005 22:21

kšanda píše:
DDT píše:Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ......
quote]

tak tohle boužel znám. sehnat karbec a pak eště někoho kdo by ho seřídil je nadlidskej úkon.a to mam jen jeden karbec na jednom motoru. myslíš že bych tě moh poprosit o kontakt na toho dotyčnýho? nejmenuje se svoboda? nebo tak nějak?
OT: přesně tento druh sdělení je vhodný pro SZ...
Kontakt ti klidně někde vyhrabu, ale levněji tě vyjde ten karbec...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů