5 největších přežitků v konstrukci aut

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř čer 22, 2005 22:26

DDT píše: Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ...... :rocker:
No, to je sranda - nevím, kde budou mít takový ten stojánek s mikromanometry, u Tebe se šesti...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv čer 23, 2005 09:43

Čeněk Urbanec píše:
Ivan Rous píše:Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni :!: a většině bohatě stačí.

S pozdravem Ivan
A fotokulomet S-13 chceš do sbírky?
Chci! :D :D :D

Iwan

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv čer 23, 2005 20:38

Je Tvůj - je to celá piksla s FK, nářadí na montáž, periskop, jen hodiny mi někdo zkur...azil... Je na kinofilm a je poháněn motorem na 24V, i topení vevnitř je na toto napětí...Možná najdu i kasety...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv čer 23, 2005 22:21

DDT píše: Ve chvíli, kdy se objeví příslušná technologie a výrobce, který bude ochoten to do aut nejméně střední třídy montovat s etoho chytí i výrobci ostatní, kteří nebudou chtít zůstat pozadu, protože to bude mít lepší aerodynamiku, bude to modernější... a bude to znamenat konec této diskuse :rocker:
Jó, Admine - přesně tohle jsem měl na mysli, když jsem začal tuhle "nesmyslnou" diskuzi o přežitcích. Kdy konečně některá automobilka práskne do stolu a řekne - pánové, tak ode dneška to děláme jinak...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv čer 23, 2005 22:33

kšanda píše:ale auto neni letadlo. a jak jistě víš u osobního letadla je každá věc několikrát jištěná. (jen na blbej nejtek se dává u letadel 20% na víc)
Je to sice trochu :off: , ale nedá mi to - Čeněk možná potvrdí (nebo vyvrátí? :? ), že právě v letectví je koeficient bezpečnosti konstrukce nejmenší ze všech oblastí techniky (snad s výjimkou kosmonautiky). Jinými slovy, ne letadla, ale auta jsou předimenzována. Ten rozdíl je v tom, že na letadla se materiály pečlivě vybírají, nešetří se tolik a materiál na kritické díly musí mít atest a ještě se vždy část výrobní dávky testuje. Naproti tomu u aut se vysokopevnostní materiál používá až v posledních letech a to jen u drahejch aut nebo tam, kde by se jinak nepovedlo udělat crash testy na 5 hvězdiček 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pát čer 24, 2005 00:57

to že je v letectví (a ne jen tam) snaha zmenšit hmotnost je bezesporu. ale musí to bejt s jistotou. ty nejtky jak sem psal maj koeficient bezpečnosti 1.2 což je těch 20%. ale to sem ot. a tky všechny nový materiály co používáme u novejch aut přišly právě z letectví nebo kosmonautiky. takže s tebou v celku souhlasim :wink:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 24, 2005 10:09

Ivan Rous píše:Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni :!: a většině bohatě stačí.

S pozdravem Ivan
Dobrá, uznávám, že zrcátka jsou diskutabilní přežitek. Prostorový vjem, který v zrcátku díky dvěma očím máme se skutečně na 2D displeji simuluje těžko...

Ovšem ručně řazená stupňovitá převodovka je v dnešní době jasnej přežitek, tady podobné argumenty selhávají. Přesto je jimi vybaveno 99% vozů v Evropě. Jak je tohle možné? :kc:
Částečným důvodem by mohla být větší výrobní náročnost CVT převodovek (variátorů) oproti klasickým, ale to platilo kdysi pro vstřikování benzínu taky, pro ABS jakbysmet. Už vůbec nechápu koncern VW, který má k dispozici CVT převodovku Audi (která dokáže utáhnout i nadupanej osmiválec) a přesto vymyslí hybrid - převodovku DSG. Vždycky jsem si myslel, že hlavní překážkou rozvoje CVT převodovek je vysokotlaká hydraulika, která řídí přítlak ocelového řemenu na kuželové kotouče. Jenže DSG převodovka má vysokotlakou hydrauliku taky. A zatímco o CVT převodovce je ticho po pěšině, cpou DSG převododvku dopředu, jakoby to byl kdovíjaký pokrok...

Víceinfo o CVT převodovce AUDI najdete tady: http://www.audi.cz/technika/tec_mul.php
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pát čer 24, 2005 10:18

Překážkou není vysokotlaká hydraulika, ale povnost a opotřebení lamelových řetězů.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát čer 24, 2005 10:29

V podstatě se čeká na rozumnou cenu keramických lamel, nosného řemene z uhlíkového vlákna a keramických, nebo povlakovaných kol ) ostatně Ivan by měl vědět...)... Takže jen cena, to máte pravdu...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 24, 2005 10:43

Čeněk Urbanec píše:V podstatě se čeká na rozumnou cenu keramických lamel, nosného řemene z uhlíkového vlákna a keramických, nebo povlakovaných kol ) ostatně Ivan by měl vědět...)... Takže jen cena, to máte pravdu...
Tak to se těším, až se toho chytne některá ambiciózní automobilka (z dálného Východu) a ve snaze posunout se v hodnocení a prodejích výš jednoduše prohlásí: A od září montujeme do všech aut pouze "inteligentní převodovky" (CVT). To bude mazec! Tradicionalistům nabídnou na přání možnost řadit klasickou ruční pákou nebo pádlama pod volantem, ale s možností kdykoliv zajet do servisu a změnit zpřevodování podle vlastního přání!!! A nám, lenochům za volantem nabídnou možnost nepoužívat levou nohu a pravou ruku a ještě se nám za to odmění nižší spotřebou.

Fakt se na to těším (doufám, že se toho dožiju) :smajlici22:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát čer 24, 2005 10:49

Nevím, jestli vím... ale ještě pár poznámek k novejm technologiím a materiálům:

Obecně zbytečně dlouho trvá, než se něco nového dostane do oběhu. Je to dané mírou požadovaného zisku firmy, která novou věc objeví, vyrobí, či používá (to platí i pro "nové" materiály). Třeba v oblasti svícení diodama se naráží na zásadní problém ceny. Příklad: obyčejná bílá dioda stojí cca 10,- Kč. Někdo vezme 5 bílých diod, spájí je (nejspíš v číně) na desku přidělanou na žárovkovou patici a prodává to za 500,-. Krásný příklad ze speleologie: zatím nejlepší čelovka od Petzla -Duo- stojí 1700,-. Když do té čelovky nacpali 5 diod, vylítla cena na 2500,- (zcela nesmyslně). Modul (patice žárovky s 5 diodama) stojí 1100,- . :twisted:
Podobné je to s diodama Luxeon (5W, 1W). 1W dioda s jednoduchou umělohmotnou optikou stojí 580,-. No a pak se člověk nediví, že automobilka nacpe pár diodek (nákupní cena tak 0,20,- za kus) do zadních světel a je z toho reklamní haló a když si chcete koupit zadní sdruženou svítilnu jako ND, vypláznete za ni 2x více než za obdobnou s obyčejnými žárovkami. (někdy to dopíšu celé... musím "padat")

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát čer 24, 2005 11:05

Tomáš Langer píše:Čeněk možná potvrdí (nebo vyvrátí? :? ), že právě v letectví je koeficient bezpečnosti konstrukce nejmenší ze všech oblastí techniky (snad s výjimkou kosmonautiky). Jinými slovy, ne letadla, ale auta jsou předimenzována. .
To je složitější - u letadlové konstrukce je hlavní provozní bezpečnost - tzn. nic důležitého nesmí selhat, nebo upadnout. Vyberou se tedy technologie a materiály, které to mají v popisu práce - houževnatost, únavová a vrubová pevnost je více ceněna než pevnost v tahu, například.
U auta zase můžete počítat s jistým opotřebením a sníženými parametry v průběhu stárnutí, protože když se opotřebují panty na dveřích, musíte s nimi bouchnout, když se to stane u letadla, tak někteří cestující vystoupí, i když éro není ve stanici...a to je u letectva problém...
Takže bezpečnostní koeficient letadlového draku je násobkem automobilového, ale automobilový, postavený podle této metody, by byl neprodejný...i když Lotus už podobně staví Elise...( neplést si s AUDI A2, ten je postaven obvyklou automobilovou metodou, jen z hliníkových slitin) takže se používají hlubokotažné plechy, které mají velikou afinitu ke vzdušnému kyslíku, proti kterému jsou chráněny...takže je to těžké, musíte mít silné motory a těžké zavěšení...prostě kruh...
Nebudu opakovat důraz na struktury, individuální auta jsou na rozcestí, jakkoliv si to nechceme připustit, jako technik si umím představit techniku a technologie, které umožní jeden a půl tunová auta pohánět litrovým motorem s parametry dnešního třiapůllitru, kromě spotřeby - ale zatím to je drahé, takže neprodejné.
A to nemluvím o způsobu údržby a kontrol před, po letu, pravidelných kontrol draku, motoru a systémů - být to u aut, tak i nehod ubude...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pát čer 24, 2005 16:29

No jak to tak vypadá tak u citroenu považují za přežitek už i pedály v autě---
cituji: "Nová koncepce ve vozu C5 je skutečně inovativní, auto vůbec nemá pedály. Ovladače řízení, brzd a akcelerace jsou umístěny na volantu."
dost dobře si to nedokážu představit podle mě je to blbost...........ael nevím přesný psecifikace čeho a co jak.

více zde:http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6826
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pát čer 24, 2005 17:27

to může bejt docela příjemný. jen co když do tebe někdo drkne nebo sebou cukneš. když je plnej rejd 1/3 otáčky
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 24, 2005 19:21

Rosťa píše:No jak to tak vypadá tak u citroenu považují za přežitek už i pedály v autě---
cituji: "Nová koncepce ve vozu C5 je skutečně inovativní, auto vůbec nemá pedály. Ovladače řízení, brzd a akcelerace jsou umístěny na volantu."
dost dobře si to nedokážu představit podle mě je to blbost...........ael nevím přesný psecifikace čeho a co jak.

více zde:http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6826
Hele, to už je skoro vono! Citróni už to skoro mají! Že by náš milovaný Renault něco zaspal? 8)

Akorát nechápu, proč to má pořád tvar volantu a trčí to před řidičem...
... vždyť to je ergonomicky nepřirozená poloha.
Nebylo by lepší dát k sedačce z obou stran stavitelné opěrky ruky a ty ovladače dát na jejich konec tak, aby rovnou padly do ruky?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pát čer 24, 2005 20:38

Nebylo by lepší dát k sedačce z obou stran stavitelné opěrky ruky a ty ovladače dát na jejich konec tak, aby rovnou padly do ruky?[/quote]


podle mě takhle by to dávalo větší smysl 8) ty ovladače by byly přirozenější........
připadá mi divný naplácat všechno na volant, tam dají tempomat, ovladače radia navigaci a já nevím co všechno a do toho ještě nacpou páčky akcelarace a brzdy :shock:
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 24, 2005 20:39

Tomáš Langer píše:Ovšem ručně řazená stupňovitá převodovka je v dnešní době jasnej přežitek, tady podobné argumenty selhávají. Přesto je jimi vybaveno 99% vozů v Evropě. Jak je tohle možné? :kc:
Částečným důvodem by mohla být větší výrobní náročnost CVT převodovek (variátorů) oproti klasickým, ale to platilo kdysi pro vstřikování benzínu taky, pro ABS jakbysmet. Už vůbec nechápu koncern VW, který má k dispozici CVT převodovku Audi (která dokáže utáhnout i nadupanej osmiválec) a přesto vymyslí hybrid - převodovku DSG. Vždycky jsem si myslel, že hlavní překážkou rozvoje CVT převodovek je vysokotlaká hydraulika, která řídí přítlak ocelového řemenu na kuželové kotouče. Jenže DSG převodovka má vysokotlakou hydrauliku taky. A zatímco o CVT převodovce je ticho po pěšině, cpou DSG převododvku dopředu, jakoby to byl kdovíjaký pokrok...
Nečekane se na Autorevue objevila recenze Octavie 2.0 TDI a převodovkou DSG - a moc ji tam nechválí :shock: ! Čekal jsem mnohem lepší hodnocení - VW tu převodovku všemožně vychvaluje. Je evidentní, že to není konečné řešení - na něj, plynule měnitelnou převodovku si budem muset ještě počkat... :roll: .

Odkaz na recenzi: http://www.autorevue.cz/Automobilka/Ar. ... XPS=&EXPA=
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon čer 27, 2005 19:49

Nevím, ale nepříjde mi super, určovat sílu brždění rukou. Navíc, je to možné použít pouze u automatů. Celkově si prostě neumím představit, jak brzdím a přitom jedu po hodně členité silnici, kde musím točit volantem.
Nejsem žádný konzervativec, ale příjde mi, že po nějakých úpravách, už za pár let nebude auto autem.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon čer 27, 2005 22:49

Ještě mě napadl jeden přežitek, možná je to blbost ale...

Všimli jste si, že většina aut má brzdový pedál výš než plynový? V momentě, kdy rozhodují milisekundy musí noha vykroužit U - pustit plynový pedál, jít nahoru a doleva a jit zase dolu. Přitom by to mohlo byt v klidove pozici presne obraceně - pak byste šli nohou jen doleva a dolu. S tím souvisí i plocha brzdoveho pedalu, který by měl být největší. (jediné auto co znám, že má takto dělane pedaly je BMW 315 automat)

Mazec je to ve stare Avii, kde ja nemohu brzdit, protože rozměr brzdovy pedal-volant je menší, než rozměr podražka-mé koleno... (když jsem s tím jezdil na brigádě po stavbě, brzdil jsem rukou)

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pon čer 27, 2005 22:52

auto autem už neni skoro teď. a když máš při otočení o 1/3 plnej rejd tak to se dá s tim bržděnim podle mě zvládnout. jen si zvyknout
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte čer 28, 2005 09:37

kšanda píše:auto autem už neni skoro teď. a když máš při otočení o 1/3 plnej rejd tak to se dá s tim bržděnim podle mě zvládnout. jen si zvyknout
Jo jo, myslím že o tomhle bylo celé tohle téma - že za čas už málokdo bude chtít šlapat levou nohou na nějakej pedál a kvedlat pákou, která zavazí mezi sedadlama, točit před sebou kolečkem, který ho může v případě havárie přizabít, šilhat bokem do zrcátek, když ho může na nebezpečí zezadu/zboku upozornit počítač přímo v jeho zorným poli či vyměňovat žárovky ve světlometech. Stejně jako dopravní pilot dneska 90% času ve vzduchu letadlo neřídí, i my budem řídit čím dál míň.

A nám, kterým se bude stýskat po "starejch zlatejch časech" nezbyde, než si najít místo v garáži na nějakou starší, dobře udržovanou Alpinku nebo R5 Turbo a s ním se občas projet pokochat krajinou, ostrýma zatáčkama okresních silniček, abychom z té nudy za volantem nezblbli :wink:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte čer 28, 2005 11:49

Já jsem nad tím trochu přemýšlel a zašel jsem si ke známému, který ma PC specializované na hry. A závěr? Když 2 hod. sedíte u joysticku a jezdíte autíčkem, nebo formulí a pak sednete do auta, tak ten volant je opravdu nepřirozená věc. Když už dnes volant v některých autech má vlastní "inteligenci" tak joystick je asi opravdu jen otázka času...

Iwan

JeanPierre
Člen RCČR
Příspěvky: 181
Registrován: sob led 10, 2004 13:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JeanPierre » úte čer 28, 2005 12:09

Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:

http://www.nomix.se/nomix1.html

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte čer 28, 2005 12:22

JeanPierre píše:Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:
Tak to je zajímavé! Ale přisadím si: je to okopírovaný systém pedálů z letadel, jen ovládání směrovky a brzd je přehozeno... Ale zajímavé to opravdu je....Jen si těžko představuji zmatkaře....
Ale, jak říká Anna-Lisa:
"- Jag undrade hur det skulle gå. Men när jag satte mig i bilen kändes det helt naturligt. " Co k tomu dodat...
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne úte čer 28, 2005 12:28, celkem upraveno 1 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte čer 28, 2005 12:24

JeanPierre píše:Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:

http://www.nomix.se/nomix1.html
Kupodivu to vypadá dobře...

Ivan

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů