No, to je sranda - nevím, kde budou mít takový ten stojánek s mikromanometry, u Tebe se šesti...DDT píše: Víte, jak to dopadlo? Když sháním někoho aby mi seřídil karburátor tak musím hodně vybírat. když sháním někoho, kdo mi seřídí tři karburátory na jednom motoru, tak ne že hledám, jdu za jedním (snad) jediným člověkem, který je v téhle republice schopen to zvládnout (SU-HIF). Přitom před dvaceti lety ......
5 největších přežitků v konstrukci aut
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Chci!Čeněk Urbanec píše:A fotokulomet S-13 chceš do sbírky?Ivan Rous píše:Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni a většině bohatě stačí.
S pozdravem Ivan
Iwan
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Jó, Admine - přesně tohle jsem měl na mysli, když jsem začal tuhle "nesmyslnou" diskuzi o přežitcích. Kdy konečně některá automobilka práskne do stolu a řekne - pánové, tak ode dneška to děláme jinak...DDT píše: Ve chvíli, kdy se objeví příslušná technologie a výrobce, který bude ochoten to do aut nejméně střední třídy montovat s etoho chytí i výrobci ostatní, kteří nebudou chtít zůstat pozadu, protože to bude mít lepší aerodynamiku, bude to modernější... a bude to znamenat konec této diskuse
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Je to sice trochu , ale nedá mi to - Čeněk možná potvrdí (nebo vyvrátí? ), že právě v letectví je koeficient bezpečnosti konstrukce nejmenší ze všech oblastí techniky (snad s výjimkou kosmonautiky). Jinými slovy, ne letadla, ale auta jsou předimenzována. Ten rozdíl je v tom, že na letadla se materiály pečlivě vybírají, nešetří se tolik a materiál na kritické díly musí mít atest a ještě se vždy část výrobní dávky testuje. Naproti tomu u aut se vysokopevnostní materiál používá až v posledních letech a to jen u drahejch aut nebo tam, kde by se jinak nepovedlo udělat crash testy na 5 hvězdiček .kšanda píše:ale auto neni letadlo. a jak jistě víš u osobního letadla je každá věc několikrát jištěná. (jen na blbej nejtek se dává u letadel 20% na víc)
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
to že je v letectví (a ne jen tam) snaha zmenšit hmotnost je bezesporu. ale musí to bejt s jistotou. ty nejtky jak sem psal maj koeficient bezpečnosti 1.2 což je těch 20%. ale to sem ot. a tky všechny nový materiály co používáme u novejch aut přišly právě z letectví nebo kosmonautiky. takže s tebou v celku souhlasim
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Dobrá, uznávám, že zrcátka jsou diskutabilní přežitek. Prostorový vjem, který v zrcátku díky dvěma očím máme se skutečně na 2D displeji simuluje těžko...Ivan Rous píše:Tady je pár chyb - 30 snímků za sekundu na couvání stačí, stačí bohatě i na normální provoz (vím o čem mluvím - má sbírka kamer a promítacích přístrojů je celkem velká, od roku 1913 do 21. století). Cena slušné newebové kamery se pohybuje od 800,- do 3000,- - taková kamera bohatě! stačí. Doporučuji zjistit, jaké rozlišení má obyčejná barevná televize, na kterou koukáme všichni a většině bohatě stačí.
S pozdravem Ivan
Ovšem ručně řazená stupňovitá převodovka je v dnešní době jasnej přežitek, tady podobné argumenty selhávají. Přesto je jimi vybaveno 99% vozů v Evropě. Jak je tohle možné?
Částečným důvodem by mohla být větší výrobní náročnost CVT převodovek (variátorů) oproti klasickým, ale to platilo kdysi pro vstřikování benzínu taky, pro ABS jakbysmet. Už vůbec nechápu koncern VW, který má k dispozici CVT převodovku Audi (která dokáže utáhnout i nadupanej osmiválec) a přesto vymyslí hybrid - převodovku DSG. Vždycky jsem si myslel, že hlavní překážkou rozvoje CVT převodovek je vysokotlaká hydraulika, která řídí přítlak ocelového řemenu na kuželové kotouče. Jenže DSG převodovka má vysokotlakou hydrauliku taky. A zatímco o CVT převodovce je ticho po pěšině, cpou DSG převododvku dopředu, jakoby to byl kdovíjaký pokrok...
Víceinfo o CVT převodovce AUDI najdete tady: http://www.audi.cz/technika/tec_mul.php
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Tak to se těším, až se toho chytne některá ambiciózní automobilka (z dálného Východu) a ve snaze posunout se v hodnocení a prodejích výš jednoduše prohlásí: A od září montujeme do všech aut pouze "inteligentní převodovky" (CVT). To bude mazec! Tradicionalistům nabídnou na přání možnost řadit klasickou ruční pákou nebo pádlama pod volantem, ale s možností kdykoliv zajet do servisu a změnit zpřevodování podle vlastního přání!!! A nám, lenochům za volantem nabídnou možnost nepoužívat levou nohu a pravou ruku a ještě se nám za to odmění nižší spotřebou.Čeněk Urbanec píše:V podstatě se čeká na rozumnou cenu keramických lamel, nosného řemene z uhlíkového vlákna a keramických, nebo povlakovaných kol ) ostatně Ivan by měl vědět...)... Takže jen cena, to máte pravdu...
Fakt se na to těším (doufám, že se toho dožiju)
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, jestli vím... ale ještě pár poznámek k novejm technologiím a materiálům:
Obecně zbytečně dlouho trvá, než se něco nového dostane do oběhu. Je to dané mírou požadovaného zisku firmy, která novou věc objeví, vyrobí, či používá (to platí i pro "nové" materiály). Třeba v oblasti svícení diodama se naráží na zásadní problém ceny. Příklad: obyčejná bílá dioda stojí cca 10,- Kč. Někdo vezme 5 bílých diod, spájí je (nejspíš v číně) na desku přidělanou na žárovkovou patici a prodává to za 500,-. Krásný příklad ze speleologie: zatím nejlepší čelovka od Petzla -Duo- stojí 1700,-. Když do té čelovky nacpali 5 diod, vylítla cena na 2500,- (zcela nesmyslně). Modul (patice žárovky s 5 diodama) stojí 1100,- .
Podobné je to s diodama Luxeon (5W, 1W). 1W dioda s jednoduchou umělohmotnou optikou stojí 580,-. No a pak se člověk nediví, že automobilka nacpe pár diodek (nákupní cena tak 0,20,- za kus) do zadních světel a je z toho reklamní haló a když si chcete koupit zadní sdruženou svítilnu jako ND, vypláznete za ni 2x více než za obdobnou s obyčejnými žárovkami. (někdy to dopíšu celé... musím "padat")
S pozdravem Ivan
Obecně zbytečně dlouho trvá, než se něco nového dostane do oběhu. Je to dané mírou požadovaného zisku firmy, která novou věc objeví, vyrobí, či používá (to platí i pro "nové" materiály). Třeba v oblasti svícení diodama se naráží na zásadní problém ceny. Příklad: obyčejná bílá dioda stojí cca 10,- Kč. Někdo vezme 5 bílých diod, spájí je (nejspíš v číně) na desku přidělanou na žárovkovou patici a prodává to za 500,-. Krásný příklad ze speleologie: zatím nejlepší čelovka od Petzla -Duo- stojí 1700,-. Když do té čelovky nacpali 5 diod, vylítla cena na 2500,- (zcela nesmyslně). Modul (patice žárovky s 5 diodama) stojí 1100,- .
Podobné je to s diodama Luxeon (5W, 1W). 1W dioda s jednoduchou umělohmotnou optikou stojí 580,-. No a pak se člověk nediví, že automobilka nacpe pár diodek (nákupní cena tak 0,20,- za kus) do zadních světel a je z toho reklamní haló a když si chcete koupit zadní sdruženou svítilnu jako ND, vypláznete za ni 2x více než za obdobnou s obyčejnými žárovkami. (někdy to dopíšu celé... musím "padat")
S pozdravem Ivan
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
To je složitější - u letadlové konstrukce je hlavní provozní bezpečnost - tzn. nic důležitého nesmí selhat, nebo upadnout. Vyberou se tedy technologie a materiály, které to mají v popisu práce - houževnatost, únavová a vrubová pevnost je více ceněna než pevnost v tahu, například.Tomáš Langer píše:Čeněk možná potvrdí (nebo vyvrátí? ), že právě v letectví je koeficient bezpečnosti konstrukce nejmenší ze všech oblastí techniky (snad s výjimkou kosmonautiky). Jinými slovy, ne letadla, ale auta jsou předimenzována. .
U auta zase můžete počítat s jistým opotřebením a sníženými parametry v průběhu stárnutí, protože když se opotřebují panty na dveřích, musíte s nimi bouchnout, když se to stane u letadla, tak někteří cestující vystoupí, i když éro není ve stanici...a to je u letectva problém...
Takže bezpečnostní koeficient letadlového draku je násobkem automobilového, ale automobilový, postavený podle této metody, by byl neprodejný...i když Lotus už podobně staví Elise...( neplést si s AUDI A2, ten je postaven obvyklou automobilovou metodou, jen z hliníkových slitin) takže se používají hlubokotažné plechy, které mají velikou afinitu ke vzdušnému kyslíku, proti kterému jsou chráněny...takže je to těžké, musíte mít silné motory a těžké zavěšení...prostě kruh...
Nebudu opakovat důraz na struktury, individuální auta jsou na rozcestí, jakkoliv si to nechceme připustit, jako technik si umím představit techniku a technologie, které umožní jeden a půl tunová auta pohánět litrovým motorem s parametry dnešního třiapůllitru, kromě spotřeby - ale zatím to je drahé, takže neprodejné.
A to nemluvím o způsobu údržby a kontrol před, po letu, pravidelných kontrol draku, motoru a systémů - být to u aut, tak i nehod ubude...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
No jak to tak vypadá tak u citroenu považují za přežitek už i pedály v autě---
cituji: "Nová koncepce ve vozu C5 je skutečně inovativní, auto vůbec nemá pedály. Ovladače řízení, brzd a akcelerace jsou umístěny na volantu."
dost dobře si to nedokážu představit podle mě je to blbost...........ael nevím přesný psecifikace čeho a co jak.
více zde:http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6826
cituji: "Nová koncepce ve vozu C5 je skutečně inovativní, auto vůbec nemá pedály. Ovladače řízení, brzd a akcelerace jsou umístěny na volantu."
dost dobře si to nedokážu představit podle mě je to blbost...........ael nevím přesný psecifikace čeho a co jak.
více zde:http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6826
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Hele, to už je skoro vono! Citróni už to skoro mají! Že by náš milovaný Renault něco zaspal?Rosťa píše:No jak to tak vypadá tak u citroenu považují za přežitek už i pedály v autě---
cituji: "Nová koncepce ve vozu C5 je skutečně inovativní, auto vůbec nemá pedály. Ovladače řízení, brzd a akcelerace jsou umístěny na volantu."
dost dobře si to nedokážu představit podle mě je to blbost...........ael nevím přesný psecifikace čeho a co jak.
více zde:http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6826
Akorát nechápu, proč to má pořád tvar volantu a trčí to před řidičem...
... vždyť to je ergonomicky nepřirozená poloha.
Nebylo by lepší dát k sedačce z obou stran stavitelné opěrky ruky a ty ovladače dát na jejich konec tak, aby rovnou padly do ruky?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
Nebylo by lepší dát k sedačce z obou stran stavitelné opěrky ruky a ty ovladače dát na jejich konec tak, aby rovnou padly do ruky?[/quote]
podle mě takhle by to dávalo větší smysl ty ovladače by byly přirozenější........
připadá mi divný naplácat všechno na volant, tam dají tempomat, ovladače radia navigaci a já nevím co všechno a do toho ještě nacpou páčky akcelarace a brzdy
podle mě takhle by to dávalo větší smysl ty ovladače by byly přirozenější........
připadá mi divný naplácat všechno na volant, tam dají tempomat, ovladače radia navigaci a já nevím co všechno a do toho ještě nacpou páčky akcelarace a brzdy
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Nečekane se na Autorevue objevila recenze Octavie 2.0 TDI a převodovkou DSG - a moc ji tam nechválí ! Čekal jsem mnohem lepší hodnocení - VW tu převodovku všemožně vychvaluje. Je evidentní, že to není konečné řešení - na něj, plynule měnitelnou převodovku si budem muset ještě počkat... .Tomáš Langer píše:Ovšem ručně řazená stupňovitá převodovka je v dnešní době jasnej přežitek, tady podobné argumenty selhávají. Přesto je jimi vybaveno 99% vozů v Evropě. Jak je tohle možné?
Částečným důvodem by mohla být větší výrobní náročnost CVT převodovek (variátorů) oproti klasickým, ale to platilo kdysi pro vstřikování benzínu taky, pro ABS jakbysmet. Už vůbec nechápu koncern VW, který má k dispozici CVT převodovku Audi (která dokáže utáhnout i nadupanej osmiválec) a přesto vymyslí hybrid - převodovku DSG. Vždycky jsem si myslel, že hlavní překážkou rozvoje CVT převodovek je vysokotlaká hydraulika, která řídí přítlak ocelového řemenu na kuželové kotouče. Jenže DSG převodovka má vysokotlakou hydrauliku taky. A zatímco o CVT převodovce je ticho po pěšině, cpou DSG převododvku dopředu, jakoby to byl kdovíjaký pokrok...
Odkaz na recenzi: http://www.autorevue.cz/Automobilka/Ar. ... XPS=&EXPA=
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, ale nepříjde mi super, určovat sílu brždění rukou. Navíc, je to možné použít pouze u automatů. Celkově si prostě neumím představit, jak brzdím a přitom jedu po hodně členité silnici, kde musím točit volantem.
Nejsem žádný konzervativec, ale příjde mi, že po nějakých úpravách, už za pár let nebude auto autem.
Nejsem žádný konzervativec, ale příjde mi, že po nějakých úpravách, už za pár let nebude auto autem.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ještě mě napadl jeden přežitek, možná je to blbost ale...
Všimli jste si, že většina aut má brzdový pedál výš než plynový? V momentě, kdy rozhodují milisekundy musí noha vykroužit U - pustit plynový pedál, jít nahoru a doleva a jit zase dolu. Přitom by to mohlo byt v klidove pozici presne obraceně - pak byste šli nohou jen doleva a dolu. S tím souvisí i plocha brzdoveho pedalu, který by měl být největší. (jediné auto co znám, že má takto dělane pedaly je BMW 315 automat)
Mazec je to ve stare Avii, kde ja nemohu brzdit, protože rozměr brzdovy pedal-volant je menší, než rozměr podražka-mé koleno... (když jsem s tím jezdil na brigádě po stavbě, brzdil jsem rukou)
S pozdravem Ivan
Všimli jste si, že většina aut má brzdový pedál výš než plynový? V momentě, kdy rozhodují milisekundy musí noha vykroužit U - pustit plynový pedál, jít nahoru a doleva a jit zase dolu. Přitom by to mohlo byt v klidove pozici presne obraceně - pak byste šli nohou jen doleva a dolu. S tím souvisí i plocha brzdoveho pedalu, který by měl být největší. (jediné auto co znám, že má takto dělane pedaly je BMW 315 automat)
Mazec je to ve stare Avii, kde ja nemohu brzdit, protože rozměr brzdovy pedal-volant je menší, než rozměr podražka-mé koleno... (když jsem s tím jezdil na brigádě po stavbě, brzdil jsem rukou)
S pozdravem Ivan
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Jo jo, myslím že o tomhle bylo celé tohle téma - že za čas už málokdo bude chtít šlapat levou nohou na nějakej pedál a kvedlat pákou, která zavazí mezi sedadlama, točit před sebou kolečkem, který ho může v případě havárie přizabít, šilhat bokem do zrcátek, když ho může na nebezpečí zezadu/zboku upozornit počítač přímo v jeho zorným poli či vyměňovat žárovky ve světlometech. Stejně jako dopravní pilot dneska 90% času ve vzduchu letadlo neřídí, i my budem řídit čím dál míň.kšanda píše:auto autem už neni skoro teď. a když máš při otočení o 1/3 plnej rejd tak to se dá s tim bržděnim podle mě zvládnout. jen si zvyknout
A nám, kterým se bude stýskat po "starejch zlatejch časech" nezbyde, než si najít místo v garáži na nějakou starší, dobře udržovanou Alpinku nebo R5 Turbo a s ním se občas projet pokochat krajinou, ostrýma zatáčkama okresních silniček, abychom z té nudy za volantem nezblbli
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem nad tím trochu přemýšlel a zašel jsem si ke známému, který ma PC specializované na hry. A závěr? Když 2 hod. sedíte u joysticku a jezdíte autíčkem, nebo formulí a pak sednete do auta, tak ten volant je opravdu nepřirozená věc. Když už dnes volant v některých autech má vlastní "inteligenci" tak joystick je asi opravdu jen otázka času...
Iwan
Iwan
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 181
- Registrován: sob led 10, 2004 13:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:
http://www.nomix.se/nomix1.html
http://www.nomix.se/nomix1.html
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je zajímavé! Ale přisadím si: je to okopírovaný systém pedálů z letadel, jen ovládání směrovky a brzd je přehozeno... Ale zajímavé to opravdu je....Jen si těžko představuji zmatkaře....JeanPierre píše:Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:
Ale, jak říká Anna-Lisa:
"- Jag undrade hur det skulle gå. Men när jag satte mig i bilen kändes det helt naturligt. " Co k tomu dodat...
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne úte čer 28, 2005 12:28, celkem upraveno 1 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kupodivu to vypadá dobře...JeanPierre píše:Co se toho brzoveho pedalu tyka, myslim ze Volvo nebo nejaka jina severska automobilka delala pokusy s integrovanym pedalem brzdy a plynu. Vubec se kvuli brzdeni nemusi prendavat noha - nejakej clanek je tady:
http://www.nomix.se/nomix1.html
Ivan
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů