DDT píše:Úlohu Brouka bych nepřeceňoval. A už vůbec bych netvrdil, že byl bůhvíjak pokrokový nebo nedejpřírodo technicky vyspělý. Jeho devizou (obrovskou) byl nápad jak postavit laciné auto... to je zcela totéž jako v případě Tin Lizzie (Ford T). Spekulativně bych mohl tvrdit, že se Němci tímto inspirovali.
I přes to, že Brouk je v Evropě nejznámější (odbočka... svět na kola nepostavil... co Asie, co Amerika, Austrálie.?.. Tam pouze matně tušili že něco takového existuje a jezdili si svými) nebyl v tom sám. Levných aut v té době začalo vznikat celá řada od všech možných výrobců, např i R4CV.
Co se automobilového průmyslu týče, domnívám se, že tahounem je odpočátku Evropa.
Američané se svými, v každém věku, koncepčně zastaralými (i když krásnými) mastodonty se nemohla a dodnes nemůže rovnat Evropě.
Porovnám-li tedy dnes Evropu a Japonce, což je asi tak jediné, co za srovnání stojí, nemohu Japíkům upřít snahu a spolehlivost, ale pokrok? .....
Jenže Ty potvrzuješ má slova:
- psal jsem, že Brouk UKÁZAL, JAK postavit svět na kola! Tím myslím, že VW podřídil vše tomu, aby se to auto stalo ve společnosti nepostradatelným, a to se prostě povedlo! Všichni napodobovali péči o zákazníky, dostupnost servisu a jeho standardy podle VW, můžete o tom pochybovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno....
- k té inspiraci: vznik VW, jako kradeného konceptu, je znám, vznik VW, jako fenoménu, je znám, takže inspirace je jasná. Ale ta byla stejná u 2CV, 4CV, Fiatu 500/600, Fordu Anglia, Hillmannu Minx, Austinu 7 a podobně...A o kterém z nich, s výjimkou 2CV, se dá říci, že byl pokrokový, či technicky vyspělý? Ta doba technologických fines u malých vozů přišla až když bylo auto prostě nepostradatelné a ( díky Japoncům ) levné i při použití výbavy a techniky,vyhrazené dosud jen velkým vozům ...
- jinak, samozřejmě , vepři nejsme..