5 největších přežitků v konstrukci aut

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 10, 2005 22:39

DDT píše: Porovnám-li tedy dnes Evropu a Japonce, což je asi tak jediné, co za srovnání stojí, nemohu Japíkům upřít snahu a spolehlivost, ale pokrok? .....
A co třeba motor Mitsubishi GDI - přímý vstřik benzínu, který Evropa dokázala napodobit až skoro 10 let po nich?

Že by to nebyl výrazný pokrok ve vývoji benzínového motoru?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát čer 10, 2005 23:05

Tomáš Langer píše: A co třeba motor Mitsubishi GDI - přímý vstřik benzínu, který Evropa dokázala napodobit až skoro 10 let po nich?
Že by to nebyl výrazný pokrok ve vývoji benzínového motoru?
No...přímý vstřik benzinu byl předválečná záležitost...A v masovém měřítku použitý, jak jinak, než v letectví - motory DB řady 600 až 607...
Do aut jej poprvé použili M-B u W196S ( 300SLR) a Ferrari u 512 ...
Byl to pokrok, ale Japonci jej jen zdokonalili a zlevnili...
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne pát čer 10, 2005 23:47, celkem upraveno 1 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát čer 10, 2005 23:31

DDT píše:Úlohu Brouka bych nepřeceňoval. A už vůbec bych netvrdil, že byl bůhvíjak pokrokový nebo nedejpřírodo technicky vyspělý. Jeho devizou (obrovskou) byl nápad jak postavit laciné auto... to je zcela totéž jako v případě Tin Lizzie (Ford T). Spekulativně bych mohl tvrdit, že se Němci tímto inspirovali.
I přes to, že Brouk je v Evropě nejznámější (odbočka... svět na kola nepostavil... co Asie, co Amerika, Austrálie.?.. Tam pouze matně tušili že něco takového existuje a jezdili si svými) nebyl v tom sám. Levných aut v té době začalo vznikat celá řada od všech možných výrobců, např i R4CV.
Co se automobilového průmyslu týče, domnívám se, že tahounem je odpočátku Evropa.
Američané se svými, v každém věku, koncepčně zastaralými (i když krásnými) mastodonty se nemohla a dodnes nemůže rovnat Evropě.
Porovnám-li tedy dnes Evropu a Japonce, což je asi tak jediné, co za srovnání stojí, nemohu Japíkům upřít snahu a spolehlivost, ale pokrok? .....
Jenže Ty potvrzuješ má slova:
- psal jsem, že Brouk UKÁZAL, JAK postavit svět na kola! Tím myslím, že VW podřídil vše tomu, aby se to auto stalo ve společnosti nepostradatelným, a to se prostě povedlo! Všichni napodobovali péči o zákazníky, dostupnost servisu a jeho standardy podle VW, můžete o tom pochybovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno.... 8)
- k té inspiraci: vznik VW, jako kradeného konceptu, je znám, vznik VW, jako fenoménu, je znám, takže inspirace je jasná. Ale ta byla stejná u 2CV, 4CV, Fiatu 500/600, Fordu Anglia, Hillmannu Minx, Austinu 7 a podobně...A o kterém z nich, s výjimkou 2CV, se dá říci, že byl pokrokový, či technicky vyspělý? Ta doba technologických fines u malých vozů přišla až když bylo auto prostě nepostradatelné a ( díky Japoncům ) levné i při použití výbavy a techniky,vyhrazené dosud jen velkým vozům ...
- jinak, samozřejmě , vepři nejsme.. :wink:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » sob čer 11, 2005 19:24

Já jsem si vzpoměl ještě na dvě podstatné věci, u kterých je přežitek to, že nejsou:

:!: Šestistupňová převodovka :!: - Proboha hodila by se i ve Felicii, která ma 50 kW! Natož u silnějších aut. Škoda 120 se 4 rychlostmi (dopředu, že) byla totální katastrofa, stejně jako dnes je katastrofa moderní auto bez šestky. Dneska jsem si na to vzpoměl, když jsem se u Felicie snažil řadit šestku (tyto zatracené tendence mám u úplně každého auta).

:!: Nastavení výšky podvozku :!: Citroen to zavedl v padesátých letech a snaží se o to dosud - námitku, že je to nespolehlivé neberu - kdyby vývoj probíhal u většiny automobilek, tak by se dozajista vyřešila i ta spolehlivost - když jede soused na zahrádku vedle mě, zvedne Citroena a jede - já nechávám auto u silnice... :(

Časem si vzpomenu na další, ale nedostatek těchto vymožeností mi dost "otravuje" život.

Jinak si myslím, že japonci jsou ve vývoji aut dál než Evropa - i za cenu možných "slepých uliček" (joystick v Mitshubishi, wankel v Mazdě).

A ještě věc k VW Brouk: blbější auto jsem snad neviděl - vlastně jo - VW transporter (ten hranatej) se vzduchem chlazeným boxerem. Tyhle dvě auta jsou pro mě důkazem toho, že lidi koupí i debi... auto, hlavně když se pěkně na nás pěkně usmívá, nebo má "ve tváři" dostatečně nablblý výraz. Zlatá a praktická :!: R4.

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » sob čer 11, 2005 19:55

Ivan Rous píše:
Jinak si myslím, že japonci jsou ve vývoji aut dál než Evropa - i za cenu možných "slepých uliček" wankel v Mazdě.
proč myslíš že wankel je slepá ulička? malej obsah vysokej výkon, a s tou malou životností se jim už taky daří něco dělat jinak souhlas
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » sob čer 11, 2005 20:21

Ivan Rous píše: Jinak si myslím, že japonci jsou ve vývoji aut dál než Evropa - i za cenu možných "slepých uliček" (joystick v Mitshubishi, wankel v Mazdě).
Ivane, prosím Tě, co vymysleli? Jsou dále v použití myšlenek, nikoliv ve vývoji...
Se zavedením šestistupňové převodovky a proměnlivé výšky souhlasím...Ostatně zadní náprava Renaultů k tomu svádí, McPherson také moc změn nepotřebuje - pominu - li geniální řešení Citroënu...
Ale říkal jsem to: zavěšení budoucnosti bude na trochu jiném principu, než dnešní zavěšení - spíše modifikovaná Lancia, jestli mi rozumíte...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » sob čer 11, 2005 21:21

Čeněk Urbanec píše: Jenže Ty potvrzuješ má slova:
Nijak jsem nestál o to vyvracet tvůj názor že USA nejsou hybnou pákou pokroku... což ostatně ani ten Brouk není...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » sob čer 11, 2005 21:35

Čeněk Urbanec píše: No...přímý vstřik benzinu byl předválečná záležitost...A v masovém měřítku použitý, jak jinak, než v letectví - motory DB řady 600 až 607...
Do aut jej poprvé použili M-B u W196S ( 300SLR) a Ferrari u 512 ...
Byl to pokrok, ale Japonci jej jen zdokonalili a zlevnili...
Tedy Čeňku - klobouk dolů před tvými znalostmi... To, co tady sypeš z rukávu by člověk těžko hledal i v encyklopedii :shock: .

Nenašel jsem mnoho detailů o přímým vstřiku u W196S, tím míň o F512, ale v obou případech nejde ani o běžný osobní auto, ani se konstruktéři nesnažili o vlastnosti, které běžný uživatel auta chce. Mám na mysli motor, který je vlastnostmi velmi podobný nafťáku (spotřeba, zátah odspodu), ale chybí mu jeho nectnosti (syrový zvuk, hmotnost motoru, nepříjmné tankování). A tenhle motor GDI není napodobení nějakého vzoru, jak tady někdo psal (to už Japonci 20 let nedělají, to je jen naše zažité myšlenkové schéma), ale pečlivý dlouholetý vývoj (který mimochodem stál tolik úsilí, že přispěl k finančním problémům Mitsubishi Motors).

Sám jsem s tímhle motorem najel 60 000 km za 1,5 roku a s příjemnějším motorem jsem ještě nejel (vynechám-li V6 z půjčoven v Americe - to je trochu jiná kategorie 8) ).

Čili pokud jsem měl původně na mysli 5 přežitků v běžné automobilové produkci, tak GDI motor je pro mě ukázkový anti-přežitek (podobně jako třeba ABS či airbag - taky ukázkový anti-přežitek). A tak očekávám, že podobný vývoj bude možný i u převodovek či toho volantu. U volantu dosud nedošlo k téměř žádné změně, u převodovky bylo takovým přelomem použití synchronů, ale to už je hóóódně dávno.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » sob čer 11, 2005 22:38

Čeněk Urbanec píše: Ivane, prosím Tě, co vymysleli? Jsou dále v použití myšlenek, nikoliv ve vývoji...
To je možná pravda, ale mě jako koncového uživatele absolutně nezajímá, že třeba wankel používal kdysi Auto Union, nebo NSU, nebo kdo - mě zajímá, kdo ho používá dnes - a to je Mazda. Také nevím, zda právě hybridní pohon vymysleli v Evropě, vím jen, že jediné použitelné auto na evropském trhu je tuším Honda, či jiný japonec. A jestli keramickej motor vymysleli v Evropě, tak je to taky jedno, když ho do aut cpou v japonsku.

Jestliže japonci jen kradou či kopírují nápady, klobouk dolů před nimi. Vymyslet něco a dále to nepoužívat, nebo jen čekat než s tím přijde někdo jiný, je stejný (a možná je to větší průser) jako nevymyslet nic.

Kdo dneska ví, kde byla vynalezena digitální kamera? Jestli to bude 5% populace, tak je to moc. Ví se, že se jich nejvíc vyrábí v Japonsku, potažmo v Číně. První použitelný čelovky udělal francouzskej Petzl, ale jestli konečně nepřijde s čelovkou s Luxeonem, tak skončí kdesi v propadlišti dějin. A takhle je to se všim. V oblasti aut slyším a čtu články, s čím vším přišla ta, či ona japonská automobilka - sem tam něco zaslechnu i o evropě, ale je to spíše smrsklé na hlášky typu "nový model s atraktivním designem", nebo "nový facelift" a nablblý reklamy o autech s geniálním držákem na nápoje, s geniálním čudlítkem na otevírání nádrže a jiné békoviny.

Toť názor laika.

S pozdravem Ivan

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob čer 11, 2005 22:54

Nebo taky automatická brzda na Laguně III. Větší békovinu jsem neviděl, abys nastartoval čudlítkem musíš ještě k tomu sešlápnout spojku, jinak se nic neděje :roll:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » sob čer 11, 2005 23:52

Šamša píše:Větší békovinu jsem neviděl, abys nastartoval čudlítkem musíš ještě k tomu sešlápnout spojku, jinak se nic neděje :roll:
Na to bych mozna v tom aute neprisel, protoze kdyz startuju auto tak automaticky stojim na spojce a brzde :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned čer 12, 2005 20:01

Šamša píše:Nebo taky automatická brzda na Laguně III. Větší békovinu jsem neviděl, abys nastartoval čudlítkem musíš ještě k tomu sešlápnout spojku, jinak se nic neděje :roll:
To je zajímavé téma - je renaultí automatická ruční brzda pokrokem (antipřežitkem) nebo je to ptákovina, která zmizí v propadlišti dějin?

Já jsem si ji vyzkoušel na 4 dny, když jsem měl na služebce ve Francii půjčený Scénic II. První den byl hrůza - nechápal jsem, jak to funguje a navíc v autě byl manuál jen ve francouzštině. K večeru jsem na to nakonec přišel (nevěděl jsem o nutnosti vyšlápnout spojku) a od té chvíle jsem s tím byl VELMI spokojený.

Jen by mě zajímalo, jak se ta ruční brzda chová v zimě - nepřimrzne to?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned čer 12, 2005 21:16

100KUC píše: zrcátka... no nechtěl bych mít displej a kamerky... takhle mám přehled... když si člověk zrcátka správně nastaví, vidí za celé auto.... mrtvý úhlel dle mého názoru vzniká právě špatným nastavením zrcátek...
Promiň, ale tohle považuju za docela nebezpečný omyl - zároveň za dobré téma k diskuzi.
Mrtvý úhel není úhel mezi jednotlivými zrcátky, ale úhel mezi vnějším zrcátkem a mezi periferním viděním oka řidiče. Typická situace je přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici. Jedu v pravém pruhu, dojíždí mě v levém rychlejší auto. Po chvíli mi jeho záď zmizí z levého zrcátka, ale ještě nevidím jeho příď v levém okně očima. V tu chvíli je auto v "mrtvém" úhlu a ten můžu odstranit jedině pohledem vlevo-vzad, tedy otočením hlavy. Problém je v tom, že se v tu chvíli nedívám dopředu.
Kdy je tato situace nebezpečná?
Např. když na dálnici dojíždím pomalejší auto, před chvílí za mnou nic nebylo (koukal jsem se do vnitřního zrcátka), pro jistotu koukni do levého, zapnu blinkr - a v tu chvíli na mě vlevo troubí řidič BMW, zoufale brzdící z 220 km/h na mých 140 km/h a já nevěřícně koukám, kde se tam vzal... Když jsem koukal do vnitřního zrcátka, byl ještě kdesi vzadu, když jsem koukl do levého, už byl vedle mě - nebyl už vidět v zrcátku a ještě jsem ho neviděl očima (to už by musel být prakticky vedle mě).
Když sedám do neznámého auta, seřizuju si zrcátka v průběhu jízdy tak, že se nechám někým předjet a sleduju ho přitom v levém zrcátku, jestli když mi v něm zmizí, už vidím jeho příď koutkem oka vedle sebe. Tím mrtvý úhel zmenším na minimum (na délku auta).
No jo, ale co když mě na té dálnici nebude předjíždět pětimetrový BMW, ale dvoumetrová motorka? Uvidím ji?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned čer 12, 2005 21:32

Ivan Rous píše: :!: Nastavení výšky podvozku :!: Citroen to zavedl v padesátých letech a snaží se o to dosud - námitku, že je to nespolehlivé neberu - kdyby vývoj probíhal u většiny automobilek, tak by se dozajista vyřešila i ta spolehlivost - když jede soused na zahrádku vedle mě, zvedne Citroena a jede - já nechávám auto u silnice... :(
Čoveče, nastavování výšky podvozku je móóóc zajímavej přežitek (tedy spíš jeho nenastavování). Automobilky to řeší zcela nelogicky tím, že nám vnucujou verze Allroad nebo rovnou nové typy SUV, tvrdíce, že jsou vhodné jak do divadla, tak do terénu. No, uživatelé to pochopili po svém a jezdí s nablýskanými poloteréňáky do těch divadel a tváří se, že jim vyšší spotřeba těchto mastodontů nevadí :? .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Vratislav Calta
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: pát říj 08, 2004 17:36

Příspěvek od Vratislav Calta » ned čer 12, 2005 22:11

Nevím kdo vymyslel "automatickou ruční brzdu", ale mám ji v autě z roku 1994. Země původu je USA a auto je nižší střední třída.:o))
Jinak při čtení Vašich zajímavých příspěvků, vzpomínám na mého dědu jak vyprávěl ,jaké to bylo pracovat u Laurina...

Ještě mi dovolte: Ve 30. letech minulého století, kdy v čechách a na moravě bylo několik významných automobilek, vyráběly se zde motorky, letadla atd...., kde byla tehdy honda, mitsu, kawa, nissan atd..., a kde jsme my dnes a kde jsou oni....
Nemám rád komunismus!
Calta

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned čer 12, 2005 22:39

Odpověď pro kšandu: Hybridní motory mali připraveni BMW, Mercedes, Mazda, Peugeot-Citroen taky něco stváral :) no jediná Toyota vyfoukla všem tromfy z rukou a s Priusem se stala vozem roku 2005. Jediný pokrok co mě u automobilismu napadá je elektromotor ale nevím zda je to pokrok nebo krok zpět :)

Na otázku téma mám svuj názor a sice člověk, tvor omylný nemuže základní mechanické bezpečnostní prvky, vyměnit za elektronické z jednoho duvodu musel by to řídit nějaký počítač, další jednotka a stačí malý pokles, přepětí, malý zkrat a havárka jak vyšitá. Taky i to, že volant opravdu kultově ostal téměř nezměnený a proto se i automobilky obávaj nasadit něco jiní, aby nepřišly o své zákazníky.
Já si taky nedám dopustit na volant, řazení a sakramensky tvrdou spojku
ve svým kuřátku :lol: aspoň cítim že se hýbem a nezaspím v autě :P
Taky když jedu rychleji je to cítit, nedovolím si dělat blbosti na úzkych cestách. Když ale sednu do nějaký nový voňavky, tlak volantu necejtím, z dvojky přehodím do pětky :D při stlačení spojky pokřivím podlahu :? atď
A když pak udělám pruser a v 120 km/h se vysypu, sakra já myslel že jedu 60 km/h jak se mi to mohlo stát.
Né pro každýho je moderní auto to nejlepší řešení i když nechci všechny nové auta odstavit. (Pouze Fabii a to mezi auta nepatří :!: )
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » ned čer 12, 2005 23:12

já teda považuju fábii za moc povedený auto.a v novejch autech se mi jezdí moc příjemě. řídil sem teda jen 3 ale stejně. celý takový pevný a ten pocit bezpečí
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned čer 12, 2005 23:22

Právě ten zrádny pocit bezpečí často spusobi vážne nehody.
U nás bys názor na Fabii určitě změnil, kupuji ji policisté a každý týden jsou v servisu. Na vlastní oči jsem viděl jak policistum počas klidné jízdy zhasla a už ji nešlo natočit, museli jich odtáhnout. To je taky duvod proč je u Vás lepší než u nás, ješte i škodovky máte lepší než my :lol:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon čer 13, 2005 07:36

Anarki píše:Taky i to, že volant opravdu kultově ostal téměř nezměnený a proto se i automobilky obávaj nasadit něco jiní, aby nepřišly o své zákazníky.
Jo, tys na to kápl :!: .
To je přesná definice přežitku - něco, co se stalo kultem, a ačkoliv už je to dávno mimo mísu, lidi si na to tak zvykli, že to pořád vyžadujou. A marketingoví manažeři se na ten kult bojí šáhnout, byť by je technici tlačili sebevíc, protože to hrozí propadákem (neboť "lidi" to vyžadujou) :) .

A tak nám dnes vnucujou 6 stupňové převododvky, za 2 roky přijdou se 7 stupňovými, (pak možná 8 stupňovými :lol:) , a teprve až přijdou Japonci s nabídkou CVT převodovky za míň peněz než stojí ruční mechanické, dojde skokem ke změně.

A všichni novináři se naráz budou divit, jak jsme mohli tak dlouho mačkat spojku a kvedlat tou pákou, co zavazí na tunelu mezi sedadly 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon čer 13, 2005 09:18

Ja uz jsem to zde jednou psal - u modernich aut mam pocit, ze vyvojari vymysli i perfektni dobrou vec, ale posledni slovo bude mit asi nejaka baba na marketingovym oddeleni a ta rekne - "To ne". A je po ptakach...

Jinak vedle sestky a zdvihani podvozku jsem si pres vykend vzpomel jeste na dva antiprezitky - jen jsem je zas zapomel :? . A uz jsem si zase na jeden vzpomel.

:!: Co maji znamenat bubnovy brzdy vzadu :?: :!: - u vetsiny aut. R8 je mela v sedesatych letech, vsichni byly nateseni, ze konecne bubnovy brzdy skonci ve srotu, mame 21. stoleti a zase nic :twisted: .

A mam tu hned dalsi:

:!: Koupite si nove auto bez alarmu - zaparkujete, nekdo Vam pres noc vyskli okno, vytahne par dratku, urve volant a nastartuje. Nemuze byt volant zajisten tak, aby urvat nesel? (ja urval uz tri volanty - nekradl jsem) A nemuze byt pod palubkou namontovan kus plechu, aby kazdy chuj nemohl vytahnout dratky od zapalovani a v klidu nastartovat :?: :twisted:

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon čer 13, 2005 13:38

Ivan Rous píše: :!: Co maji znamenat bubnovy brzdy vzadu :?: :!: - u vetsiny aut. R8 je mela v sedesatych letech, vsichni byly nateseni, ze konecne bubnovy brzdy skonci ve srotu, mame 21. stoleti a zase nic :twisted: .
Můžu posloužit svojí vlastní zkušeností. Když jsem kupoval prvního Espace, byl jsem štěstím bez sebe, že má kotouče "na všech čtyřech". Jenže poslední 2 roky mě přesvědčily o opaku. Kotouče totiž při současných vlhkých zimách postupně zrezivěly natolik, že se musely vyměnit. A nemálo na tom, levý pístek zarezl taky, nepodařilo se ho rozchodit a nakonec z toho byla ještě výměna třmenu. Celkem bratru za 15 000 Kč (a to byly díly z druhovýroby).
Ještě předtím jsem si užíval s ruční brzdou, jejíž ovládání je na třmenu vyřešeno takovou malou mosaznou páčkou, a ta se omačkala a přestala dostatečně tlačit = auto na jednu stranu ručkou nebrzdilo. V servisu to vyřešili seřízením lan ruční brzdy a já jsem po 5 km skončil v oblacích kouře a zapečenou brzdou (ačkoli páka ruční brzdy byla až na podlaze).
Mít vzadu bubnové brzdy, ani jedna z těchto příhod se mi nestala. Přitom jsem po výměně zadních kotoučů nepociťoval žádné zlepšení brzdění, zadní kola asi holt nepotřebujou brzdit tak prudce, jako přední.

Takže když jsem teď kupoval novějšího Espace, byl jsem štěstím bez sebe, že vzadu kotoučové brzy nemá :D .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon čer 13, 2005 14:01

Jo - máš pravdu, ale je tu ALE : mosazná páčka je řekněme konstrukční chyba, zarezlý pístky nejspíš taky (u škodovky se toto nestalo za 20 let provozu - tam se prostě na brzdy nešáhlo - a otázka reznutí kotoučů? Mně zrezly bubny u R25, kotouče na škodovce reznou o poznání hůř než na mé stávající R25 (po třech letech provozu jsem je musel nechat stáhnout) - že by otázka materiálu... ?

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon čer 13, 2005 14:19

Ivan Rous píše:Jo - máš pravdu, ale je tu ALE : mosazná páčka je řekněme konstrukční chyba, zarezlý pístky nejspíš taky (u škodovky se toto nestalo za 20 let provozu - tam se prostě na brzdy nešáhlo - a otázka reznutí kotoučů? Mně zrezly bubny u R25, kotouče na škodovce reznou o poznání hůř než na mé stávající R25 (po třech letech provozu jsem je musel nechat stáhnout) - že by otázka materiálu... ?

S pozdravem Ivan
He, he, že by to bylo tím, že máme oba zkušenost s Renaulty z 80-tých let? :roll:

Nebo je to agresívnějším počasím? Když jsem dneska vyrážel do práce, nepřej si slyšet jaký zvuky dělaly brzdy mé služební Fábie poté, co stála odložená 2 deštivé dny "po břicho" v mokré trávě...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte čer 14, 2005 09:27

Tomáš Langer píše:
100KUC píše: zrcátka... no nechtěl bych mít displej a kamerky... takhle mám přehled... když si člověk zrcátka správně nastaví, vidí za celé auto.... mrtvý úhlel dle mého názoru vzniká právě špatným nastavením zrcátek...
Promiň, ale tohle považuju za docela nebezpečný omyl - zároveň za dobré téma k diskuzi.
Mrtvý úhel není úhel mezi jednotlivými zrcátky, ale úhel mezi vnějším zrcátkem a mezi periferním viděním oka řidiče. Typická situace je přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici. Jedu v pravém pruhu, dojíždí mě v levém rychlejší auto. Po chvíli mi jeho záď zmizí z levého zrcátka, ale ještě nevidím jeho příď v levém okně očima. V tu chvíli je auto v "mrtvém" úhlu a ten můžu odstranit jedině pohledem vlevo-vzad, tedy otočením hlavy. Problém je v tom, že se v tu chvíli nedívám dopředu.
Není to pravda. Zkus si někdy seřídit zrcátka tak že těsně neuvidíš zadek (bok) auta. Všichni lidé si je seřizují aby viděli v zrcátkách zadek...a to je špatně!!!
Já v náklaďáku nemám a v osobáku už skoro ani nepoužívám prostřední zrcátko ( zvyk z práce ) a tak si mrtví úhel nemůžu dovolit!!!!
Závěr je ten, že když v zrcátku vidíš konec auta které je vedle tebe a čumák už máš v bočním okénku u sebe!!!!
Věř že to jde!!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte čer 14, 2005 09:28

Možná je to tou ruskou železnou rudou, co putovala do VSŽ .... ale škodovka rv 1980 s tím fakt neměla žádný potíže za 20 let provozu.

Každopádně je tu ještě jeden argument pro zavedení kotoučů přímo od výrobce - jakmile má nové auto kotouče na všech čtyřech, tak je na to reklama jak blázen, jako by to bylo něco super hyper mega moderního.

s pozdravem Ivan

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů