Ucinnost diferencialu

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Ucinnost diferencialu

Příspěvek od otas1 » úte bře 03, 2009 21:26

Ahoj,

potrebuju vedet jakou ucinnost ma takovej typickej obycejnej diferencial (zadnej samosvornej/uzamykatelnej) v takovym typickym prditku jako je treba moje twingo :P Zajima me jen diferencial, bez prevodovky.

Nejsem strojař a google zatim nejak selhava. Tak kdyz by se nad mnou nejaky mistni odbornik smiloval :wink:

Je to do bakalarky tak se mi nechce nic jen tak "strelit od boku" kdyz tomu nerozumim. Preci jen napsat ze to je 80% plus minus 20 vypada divne.

Diky za odpovedi
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Uživatelský avatar
Vejr
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: pon srp 06, 2007 21:43
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vejr » úte bře 03, 2009 22:28

netuším co vlastně chceš za údaje. Diferenciál nemá účinnost, ten prostě přenáší výkon a rozděluje ho na kola, výkon je pořád stejnej akorát se musej odečíst stráty třením dílů, ty jsou celkem minimální. A jestli ti jde o svornost diferenciálu tak ta by měla být teoreticky 0 ale tam se taky projevuje tření materiálů a konstrukce ozubených kol tak může být prakticky tak 10%. Takže na každé kolo jde 50% výkonu motoru.
Renault Megane Break 1.9 dCi, Renault Midlum 180 dCi, Aro 243 TD, Jawa 350/634

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » stř bře 04, 2009 07:36

Ta ztráta by snad měla být do 10%... Samozřejmě výkonu, točivý moment se Ti nekolikrát násobí v převodovce...
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » stř bře 04, 2009 09:27

Jde mi prave o ty "celkem minimalni ztraty" jak pise vejr.

Zatim se mi podarilo pouze najit ze typicka ucinnost kulickoveho loziska je 0,995 a převodu s šikmym ozubenim 0,98. Pak by to vychazelo tak nejak přes 90%.

Realizuju elektronickej deferencial pro elektro-vozitko a chci porovnat reseni s dvema samostatne rizenymi motory oproti reseni s jednim motorem a mechanickym diferenciálem.

Tyhle "celkem minimalni ztraty" cca 10% jsou pri pohonu z baterie velkej argument.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Pavel53
Člen RCČR
Příspěvky: 261
Registrován: stř říj 31, 2007 21:19

Příspěvek od Pavel53 » stř bře 04, 2009 11:31

To je spíš téma do ČVÚT fakulta strojní :D . Byl ale takový obecný názor, že každý diferenciál ubírá 10%. Tedy např. Tatra 6x6 30% dolů. Redukční převodovky, planetové redukce v kolech........ :roll: Téma na celý den. :D

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pon bře 09, 2009 13:36

Google kupodivu skutecne neprisel s nicim uzitecnym. Nicmene co si pamatuju, tak manualni prevodovka v aute ma ucinnost pres 90% (dokonce bych se vsadil ze pres 95%), takze ztraty v diferencialu by mely byt v jednotkach procent. Jinak ztraty budou tim vetsi cim bude vetsi prevodovy pomer a predevsim budou narustat pokud se bude rozdeleni rychlosti otaceni obou vystupu diferencialu vzdalovat od pomeru 1:1 - zatacky apod. Ale jaky to bude mit vliv na celkovou vyslednou ucinnost tezko rict. :(
Pokud nic nenajdes, tak se zkus podivat po nejakym clanku o active wheel - tam by mohli zminovat i vyhody absence diferencialu.

http://web.mit.edu/2.972/www/reports/di ... ntial.html
"Power: Typically, each gear mesh will have 1%-2% loss in efficiency, so with three different meshes from the transmission shaft to each of the half shafts, the system will actually be 94% to 97% efficient."
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

martom
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: čtv říj 09, 2008 11:10
Bydliště: Pezinok

Příspěvek od martom » stř bře 11, 2009 14:38

otas1 píše:Jde mi prave o ty "celkem minimalni ztraty" jak pise vejr.

Zatim se mi podarilo pouze najit ze typicka ucinnost kulickoveho loziska je 0,995 a převodu s šikmym ozubenim 0,98. Pak by to vychazelo tak nejak přes 90%.

Realizuju elektronickej deferencial pro elektro-vozitko a chci porovnat reseni s dvema samostatne rizenymi motory oproti reseni s jednim motorem a mechanickym diferenciálem.

Tyhle "celkem minimalni ztraty" cca 10% jsou pri pohonu z baterie velkej argument.
Pises presne o ucinnosti loziska a prevodu sikmeho ozubenia. Ako si z tychto cisiel dostal 90%. Jednotlive ucinnosti musis vynasobyt poctom ich prvkov (pocet lozisiek a ozubeni v diferenciale) a to cislo co ti vide je celkova ucinnost diferencialu. Pri priamej jazde sa vsak do cinnosti nedostavaju vsetky ozubene prevody.
Laguna 2,0i 8V LPG, r.v. 1996 - predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv bře 12, 2009 22:48

Kdysi jsem četl v popisu jak funguje měření výkonu motoru na válcové zkušebně, že v převodovém ústrojí běžného automobilu "ztratí" třením cac 25% výkonu.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon bře 16, 2009 19:30

Výpočet účinnosti je nasledovný:
Pri jazde rovno sa do účinnosti zahrňuje stály prevod (závisí od toho, či je ozubenie kužeľové, alebo čelné) a 2x ložisko. Vnútro diferenciálu sa netočí.

Pri jazde v zátačke treba pridať ešte straty:
4x kužeľové ozubenie a 4x klzné uloženie satelitov a planétových kolies.

Najťažšie je asi určiť percentuálne vyjadrenie koľko sa bude jazdiť rovno a koľko v zátačke. K serióznym výsledkom, by to chcelo nejaké štatistické porovnanie. :(
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 17 hostů