Ucinnost diferencialu
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Ucinnost diferencialu
Ahoj,
potrebuju vedet jakou ucinnost ma takovej typickej obycejnej diferencial (zadnej samosvornej/uzamykatelnej) v takovym typickym prditku jako je treba moje twingo Zajima me jen diferencial, bez prevodovky.
Nejsem strojař a google zatim nejak selhava. Tak kdyz by se nad mnou nejaky mistni odbornik smiloval
Je to do bakalarky tak se mi nechce nic jen tak "strelit od boku" kdyz tomu nerozumim. Preci jen napsat ze to je 80% plus minus 20 vypada divne.
Diky za odpovedi
potrebuju vedet jakou ucinnost ma takovej typickej obycejnej diferencial (zadnej samosvornej/uzamykatelnej) v takovym typickym prditku jako je treba moje twingo Zajima me jen diferencial, bez prevodovky.
Nejsem strojař a google zatim nejak selhava. Tak kdyz by se nad mnou nejaky mistni odbornik smiloval
Je to do bakalarky tak se mi nechce nic jen tak "strelit od boku" kdyz tomu nerozumim. Preci jen napsat ze to je 80% plus minus 20 vypada divne.
Diky za odpovedi
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
- Vejr
- Junior member
- Příspěvky: 232
- Registrován: pon srp 06, 2007 21:43
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
netuším co vlastně chceš za údaje. Diferenciál nemá účinnost, ten prostě přenáší výkon a rozděluje ho na kola, výkon je pořád stejnej akorát se musej odečíst stráty třením dílů, ty jsou celkem minimální. A jestli ti jde o svornost diferenciálu tak ta by měla být teoreticky 0 ale tam se taky projevuje tření materiálů a konstrukce ozubených kol tak může být prakticky tak 10%. Takže na každé kolo jde 50% výkonu motoru.
Renault Megane Break 1.9 dCi, Renault Midlum 180 dCi, Aro 243 TD, Jawa 350/634
Jde mi prave o ty "celkem minimalni ztraty" jak pise vejr.
Zatim se mi podarilo pouze najit ze typicka ucinnost kulickoveho loziska je 0,995 a převodu s šikmym ozubenim 0,98. Pak by to vychazelo tak nejak přes 90%.
Realizuju elektronickej deferencial pro elektro-vozitko a chci porovnat reseni s dvema samostatne rizenymi motory oproti reseni s jednim motorem a mechanickym diferenciálem.
Tyhle "celkem minimalni ztraty" cca 10% jsou pri pohonu z baterie velkej argument.
Zatim se mi podarilo pouze najit ze typicka ucinnost kulickoveho loziska je 0,995 a převodu s šikmym ozubenim 0,98. Pak by to vychazelo tak nejak přes 90%.
Realizuju elektronickej deferencial pro elektro-vozitko a chci porovnat reseni s dvema samostatne rizenymi motory oproti reseni s jednim motorem a mechanickym diferenciálem.
Tyhle "celkem minimalni ztraty" cca 10% jsou pri pohonu z baterie velkej argument.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Google kupodivu skutecne neprisel s nicim uzitecnym. Nicmene co si pamatuju, tak manualni prevodovka v aute ma ucinnost pres 90% (dokonce bych se vsadil ze pres 95%), takze ztraty v diferencialu by mely byt v jednotkach procent. Jinak ztraty budou tim vetsi cim bude vetsi prevodovy pomer a predevsim budou narustat pokud se bude rozdeleni rychlosti otaceni obou vystupu diferencialu vzdalovat od pomeru 1:1 - zatacky apod. Ale jaky to bude mit vliv na celkovou vyslednou ucinnost tezko rict.
Pokud nic nenajdes, tak se zkus podivat po nejakym clanku o active wheel - tam by mohli zminovat i vyhody absence diferencialu.
http://web.mit.edu/2.972/www/reports/di ... ntial.html
"Power: Typically, each gear mesh will have 1%-2% loss in efficiency, so with three different meshes from the transmission shaft to each of the half shafts, the system will actually be 94% to 97% efficient."
Pokud nic nenajdes, tak se zkus podivat po nejakym clanku o active wheel - tam by mohli zminovat i vyhody absence diferencialu.
http://web.mit.edu/2.972/www/reports/di ... ntial.html
"Power: Typically, each gear mesh will have 1%-2% loss in efficiency, so with three different meshes from the transmission shaft to each of the half shafts, the system will actually be 94% to 97% efficient."
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Pises presne o ucinnosti loziska a prevodu sikmeho ozubenia. Ako si z tychto cisiel dostal 90%. Jednotlive ucinnosti musis vynasobyt poctom ich prvkov (pocet lozisiek a ozubeni v diferenciale) a to cislo co ti vide je celkova ucinnost diferencialu. Pri priamej jazde sa vsak do cinnosti nedostavaju vsetky ozubene prevody.otas1 píše:Jde mi prave o ty "celkem minimalni ztraty" jak pise vejr.
Zatim se mi podarilo pouze najit ze typicka ucinnost kulickoveho loziska je 0,995 a převodu s šikmym ozubenim 0,98. Pak by to vychazelo tak nejak přes 90%.
Realizuju elektronickej deferencial pro elektro-vozitko a chci porovnat reseni s dvema samostatne rizenymi motory oproti reseni s jednim motorem a mechanickym diferenciálem.
Tyhle "celkem minimalni ztraty" cca 10% jsou pri pohonu z baterie velkej argument.
Laguna 2,0i 8V LPG, r.v. 1996 - predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané
Laguna II 3,0 V6 LPG, r.v. 2002-predané
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Kdysi jsem četl v popisu jak funguje měření výkonu motoru na válcové zkušebně, že v převodovém ústrojí běžného automobilu "ztratí" třením cac 25% výkonu.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
Výpočet účinnosti je nasledovný:
Pri jazde rovno sa do účinnosti zahrňuje stály prevod (závisí od toho, či je ozubenie kužeľové, alebo čelné) a 2x ložisko. Vnútro diferenciálu sa netočí.
Pri jazde v zátačke treba pridať ešte straty:
4x kužeľové ozubenie a 4x klzné uloženie satelitov a planétových kolies.
Najťažšie je asi určiť percentuálne vyjadrenie koľko sa bude jazdiť rovno a koľko v zátačke. K serióznym výsledkom, by to chcelo nejaké štatistické porovnanie.
Pri jazde rovno sa do účinnosti zahrňuje stály prevod (závisí od toho, či je ozubenie kužeľové, alebo čelné) a 2x ložisko. Vnútro diferenciálu sa netočí.
Pri jazde v zátačke treba pridať ešte straty:
4x kužeľové ozubenie a 4x klzné uloženie satelitov a planétových kolies.
Najťažšie je asi určiť percentuálne vyjadrenie koľko sa bude jazdiť rovno a koľko v zátačke. K serióznym výsledkom, by to chcelo nejaké štatistické porovnanie.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 17 hostů