Životnost moderního Wankelova motoru?

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Životnost moderního Wankelova motoru?

Příspěvek od Sova » stř říj 15, 2008 09:59

Jaký na to máte názor?

Doctor.ventil
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: pon čer 25, 2007 12:47
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctor.ventil » stř říj 15, 2008 11:39

Tak mazdy RX8 jezdí, stále se prodávají, takže jsou na tom tyto motory asi dobře :wink:
Ex Renault 19, 1,9 dT 66kw, Ex Renault Laguna 2,2 dT RXT 83kw...
Nyní VW Golf III 1,9 TDi GT 81 kw :twisted:

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » stř říj 15, 2008 12:22

Doctor.ventil píše:Tak mazdy RX8 jezdí, stále se prodávají, takže jsou na tom tyto motory asi dobře :wink:
Právě o ní mi jde, přemýšlím o ní jako o budoucím autě...než mi vráti papíry, tak na šetření mám času dost :lol:

Pavel53
Člen RCČR
Příspěvky: 261
Registrován: stř říj 31, 2007 21:19

Příspěvek od Pavel53 » stř říj 15, 2008 19:02

Tato Mazda je vyjímečné auto, mě osobně se líbí, dost jsem o ní a jejím motoru četl. Právě její wankel mě zaujal, je to asi nejspolehlivější agregát tohoto typu v seriovém autě. Jen mě mrzí, že jsem si ji nikdy neskusil.
Naposledy upravil(a) Pavel53 dne čtv říj 16, 2008 09:48, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř říj 15, 2008 22:22

Výhody Wankelovho motoru v RX-8:

-nízké povinné ručení (obsah je neuvěřitelných 1,3L)
-vysoké otáčky (silnější verze jdou točit přes 9 tisíc )
-plynulý tah v celém rozsahu otáček

nevýhody Wankelu v RX-8:

-spotřeba motoru (výkon je na úrovni třílitru, spotřeba na úrovni pětilitru)
-nadměrná spotřeba oleje - doléva se cca při každém druhém třetím tankování :!:
-absence omezovače - fanatiky poteší :twisted:
-motor je náchylný na předčasné opotřebení (rotor) pokud s ním jezdilo prase nebo debílek co nedolil včas olej. Zde platí i pravidlo sportovní auto sportovní minulost. :idea: Cena opravy se šplhá přes polovinu pořizovací ceny RX8 :!: (kolem 3 tisíc Euro.)
-Vysoká spotřeba, malý obsah, vysoké otáčky a atmosferický motor mají společnýho jmenovatele a tím je přehřívání výfuku. U RX-8 môže později způsobovat únik paliva a v nejhorším požár automobilu :!: :!: :!:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
hafieror
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: pon zář 15, 2008 14:31

Příspěvek od hafieror » stř říj 15, 2008 22:27

My se ušili ve škole, že wanjel má taky vyšší emise. Pokud se dolévá olej každé třetí tankování, tak to bude asi i pravda.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř říj 15, 2008 22:36

Nojo, to je fakt :) Pro mě mají emise u sportovního auta asi stejný význam jako mírové mise v Iráku a ostatních zemích :P
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » stř říj 15, 2008 22:51

U Renesisu se uvadi maximalni zivotnost cca 150 000km, pak by mela probehnout alespon zakladni repase (tj. alespon pretesneni motoru a kontrola vnitrnich trecich ploch).
Spotreba oleje se uvadi cca 1 litr na 4000 km, olej je specialni (a dost drahy) Mazda Dexelia Ultra 5W-30.
Rychleji se opotrebovava spojka (z duvodu vysich rozjezdovych otacek) a brzdy.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » stř říj 15, 2008 23:14

Drahý olej...výměna oleje do Clia mě stála 2100,-...co je drahý olej :D

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » stř říj 15, 2008 23:36

Donutil jsi me podivat se do literatury, lec cenu jsem nikde nenasel. Je ho tam 3.5 litru, zere ho to podle stylu jizdy v prumeru ten asi litr na 4000 km. Motor je totiz ze 30 - 40 % olejem chlazen. Nekde pisou 5W40, nekde 10W40, kazdopadne by mel byt na mineralni bazi, coz (vzhledem k tomu, ze bezny mineral je 15W40) by mohlo znamenat, ze je ten olej dost neobvykly. Byl vyvijen primo Mazdou s motorem a taky se jinde nez v Mazde neda sehnat.
Jinak ta generalka po 150 000 km prijde asi na 50 000 Kc i s praci, pokud se na ni clovek vykasle a jezdi dal, motor urcite nevydrzi vic jak 200 000 km a pak je potreba vymenit cely.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř říj 15, 2008 23:48

To s tím olejem je nesmysl, litr origo oleje do Rx8 (DEXELIA ULTRA 5W-30 (ACEA A5/B5) ) stojí 420 slovenských korun což vůbec není moc.

Nadměrné opotřebení spojky a brzd je jaksi samozřejmostí u sportovního auta :)
Těch 150 tisíc km co uvádíš jsou u většiny těch motorů zralé na kompletní G.O. nejenom na přetěsnění. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Pavel53
Člen RCČR
Příspěvky: 261
Registrován: stř říj 31, 2007 21:19

Příspěvek od Pavel53 » čtv říj 16, 2008 02:37

Předpokládá se že to bude auto pro radost a ne pro běžné ježdění. Není to krásný mít takový kousek. I když i starší nepatří zrovna mezi nejlevnější a ani provozní naklady nejsou zanedbatelné. Ale v tomto případě jde rozum a ekonomické myšlení trochu stranou. :D :hugz:


Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pát říj 17, 2008 18:30

Pockej...jako jak by jsi sel do RX-8 :) ...jeste chvilku vydrz..mazda v japonsku predstavila facelift :) - a je jeste o malinko hezci :) ...a motorove je to uplne super......
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

tomikku
Junior member
Příspěvky: 190
Registrován: pát úno 08, 2008 18:57
Bydliště: Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomikku » pát říj 17, 2008 19:37

jeste bych doplnil anarkiho o jdnu drobnost. a to tu ze 150tis. km na beznem aute v rodine je cca 7 let jezdeni a na sportaku je i 15. znam par lidi kteri maji sportovni auta a vsichni je maji na vylety a jen malo kdo najezdi s takovym autem vic jak 10tis rocne.

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » sob bře 14, 2009 23:34

Já k tomu řeknu asi toto :

Mě Mazda RX8 moc neoslnila. Pamatuji si jí hlavně z Need for Speed Most Wanted jako auto, které aby nějak slušně jelo, muselo se hrozně točit - ideálně 8000-9500. Nedávno jsem měl tu čest v reálu. Po zahřátí motoru a projetí se, jsem musel trošku přehodnotit svůj postoj k tomuto vozu. Ano, do 4-5tisíc otáček to skutečně moc netáhne (Stejně jak ve hře), ale ujet dotěrné oktávce 1.9Tdi to postačí. Nad 5tisíc se to značně zlepší. Zpočátku jsem se bál auto točit na maximum, takže jsem si říkal, že to sice táhne pěkně, ale zase tak extra to není. Po chvíli, když jsem měl pocit, že auto mám trochu v ruce, pustil jsem se do maximálních toček a to bylo jiné kafe. Auto mě vždy upozornilo zvukovým signálem, když jsem překročil 9tisíc. Je to zadokolka. Motor je umístěn za přední nápravou a nádrž před zadní, což dopomohlo k rozdělení váhy na 50:50. Autíčko mi přišlo pěkně ovladatelné a pocit, že mám auto trochu v ruce jsem získal relativně rychle. Velký otáčkoměr a digitální ukazatel rychlosti (Který stejně vnímat nebudete) se mi moc líbil. Vůbec je auto celkově pojato jako sporťák (Toto označení moc rád nemám, ale zde ho klidně užiji...). Vzadu místa taktak (Mám skoro 2metry a vážím 110Kg), ale vepředu jsem byl úplně v pohodě. Pěkně se mi nastupovalo (Jak dozadu, tak dopředu). Kufr je malý, a navíc má malý otvor na nakládání. Nicméně 230L postačí na lecos :) Na co u sporťáku větší, že?

K tomu motoru. Ten kdo má zájem o toto auto, si myslím, že musí být tak trochu fanda do techniky, protože jen blázen si koupí takové auto aniž by o něm něco věděl. A kdo je fanda do techniky, ví jak tento motor funguje, jaká má úskalí, jaké výhody a jak se k němu chovat. Nicméně k RX8 je celkem podrobný manuál jak auto startovat, kdy a jak vypnout motor, atd.. Existuje i Video instruktáž se všemi situacemi, možnými problémy a jejich řešení. O tom ale psát nechci. Na wikipedii a vůbec na netu je informací dost. Čeho ale není dost jsou zkušenosti majitelů. Napíši zde, co třeba zajímalo mě. Co jsem se bavil s lidmi, kteří auto mají, tak spotřeba výkonější verze 170KW (Slabší má jen 141KW) je při pohodové jízdě kolem 9L/100Km. Při běžném ježdění kolem 12-13L/100Km a když se na to šlape tak 15-19L/100Km. Co se životnosti týče každý mi říká něco jiného. V jedné Mazdě mi tvrdili, že motor se dá přetěsnit za cca 20.000Kč. V jiné, že je potřeba vyměnit blok motoru (Např. při studeném motoru se zadírají stírátka rotoru, která navíc poškozují vložku motoru) a to vyjde na cca 70.000Kč. Další mi říkali, že motor je neopravitelný. Když to shrnu, tak z toho co mi kdo řekl si vyvozuji, že když člověk narazí na šikovný servis, je motor opravitelný. Při správném používání dochází pouze k opotřebování stírátek po cca 100-150.000km. Při špatném používání dojde k poškození stírátek a následně i vložky bloku motoru, ve které se pohybuje rotor (Ta prý vyměnit nelze). Další závadou je, když se často vypíná motor za studena, odcházejí svíčky, což ale zase při správném používání není hned. Cena je celkem přijatelná - v motoru jsou 4 a pohybují se kolem 1000-1500 za kus. To jsou ale snad jediné možné závady na tomto motoru. Jasně, pak takové ty klasické, které ale jsou všude jinde. Ohledně toho oleje - na 3000Km 1L oleje za cenu do 400Kč za litr. Pokud je motor načatý, spotřeba oleje je vyšší a pak je problém na emisích. Pokud je ale motor v pořádku, emise nejsou problém (Je to ale taktak....) - dobrý způsob jak odhalit závadu na motoru. Bez servisní knížky a po druhém majiteli bych auto nekoupil. Jen se serviskou a první majitel, nebo nové.

Ohledně výkonu, motor sice nemá tak velký krouťák, ale zase hodně točí, takže pokud motor udržujete stále v otáčkách užijete si spoustu legrace - auto není nijak těžké cca 1300kg. Po úpravách, které se na RX8 běžně dělají, se dá z auta dostat ještě o cca 1/3 více - výfuk, turbo kit, řemenice,.... Výsledek já osobně považuji za dostačující - na tuto váhu 230KW je ok, ne? Ale ono i těch standartních 170.. Líbí se mi zvuk motoru. S laďákem jsem ho slyšel jen z videa na youtube - byly tam testy různých výfuků pro toto auto - takže nemůžu úplně hodnotit, ale zvuk původního v reálu mě opravdu nadchl. Jen mi přišel možná až velký hluk v kabině auta za jízdy... 141Kw verze má papírově o pár Nm vyšší krouťák ale je jen 5 rychlostní a točí o cca 2000 méně.

V nejvyšší výbavě s motorem 170KW má RX8 vše co si jen můžete - Xenonová světla, kožené, vyhřívané sportovní sedačky, řidiče elektricky stavitelná, DVD navigace (Naprosto děsně pomalá), eletrické střešní okno, audio systém BOSE s 8 repro a subwooferem, automatická klimatizace, 18"kola, 8x airbag, atd, atd.... Příjemné jsou drobné originální doplňky přímo od Mazdy, kterými si můžete upravit vzhled svého auta..

Po zkušenostech známých a osobních jsem se rozhodl pro koupi tohoto vozu. Musím říct, že to je zase po dlouhé době (po Velsatisu) auto, do kterého jsem se opravdu zamiloval... Jen zvažuji zda koupit novou, a nebo tomu věnovat čas a sehnat si venku slušnou jetou.. Chci to auto trošku upravovat, takže nové nemá smysl - přijdu o záruku, ale zase je tu to riziko jak je na tom motor....

Až budu autíčko mít, podělím se o více zkušeností.
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » ned bře 15, 2009 10:38

HonYa píše:Pockej...jako jak by jsi sel do RX-8 :) ...jeste chvilku vydrz..mazda v japonsku predstavila facelift :) - a je jeste o malinko hezci :) ...a motorove je to uplne super......
Motorově je super? To je přeci samozřejmost, když je v něm rotařní motor :) Je ale naprosto stejný jako u předchozí verze - žádná změna. Že by již byla mazda spokojena?

V závodu 24h LeMans jezdila Mazda s motorem s třemi rotačními písty - samozřejmě to mělo obrovský úspěch - motor ujel závod bez problémů a ve své kategorii Mazda vyhrála.

Repase bych se nebál - díky dobrému vyvážení rotorů nedochází k vibracím a tolik se neopotřebovávají ložiska (Především planetové ústrojí vně rotoru) a ostatní části náchylné na vibrace. Navíc žádné ventily, rozvody... Jako hlavní problém se tedy jeví třecí plochy a stírátka. Aby se motor nadměrně neopotřebovával (Především právě ta stírátka) je vnitřní převod na hřídel 2:3. Takže na jednu otáčku rotoru se hřídel otočí třikrát.

Ohledně toho oleje, Mazda vyvinula vlastní olej s vyšší viskozitou právě kvůli průnikům oleje do spalovacích prostor - kvůli tomu vyšší emise a i pokud je motor studený, horší cirkulace oleje a možnost zadírání stírátek. Proto se motor nemá za studena točit. Jak prosté.... Jenže... Motor se zahřeje až po delší době, kvůli únikům tepla přes plochu spalovací komory... Vždy když naleznu řešení nějakého problému, vyvstane další ale..

Abych to nějak uzavřel. Řešení všech problémů je správné zacházení. To je klíč k úspěchu a dlouhé životnosti... Motor rozhodně snese i ostré zacházení a točení do maxima aniž by se snižovala životnost, ale až po řádném zahřátí.....
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » ned bře 15, 2009 10:53

S RX-8 jsem nějaký pátek jezdil a abych se tu nemusel opakovat, koukni sem:
http://www.forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=6&t=11910
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » ned bře 15, 2009 11:09

MDN píše:... Vždy když naleznu řešení nějakého problému, vyvstane další ale..
:mg2:


Nemužu děkovat každému zvlášť, takže všem díky za názory :P

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » ned bře 15, 2009 11:22

Zdravím Luke. Tím jsi v zásadě vystihnul co si myslím i já a potvrdil co zde píši... Jenže já jsem limitován ještě jedním faktorem - manželka. Chce 4 místné auto kvůli dětem - navíc požaduje alespoň 4 dveře :) aby se jí děti dobře dávali do sedaček. Já zase ale chci auto na blbnutí. Tohle je takový kompromis.. Auta typu BMW M3,Audi A5 atd.. se mi tolik nelíbí - to už není tak sportovní a je to spíš o luxusu.... Navíc jsou o více jak 50% dražší..

Lidi hodně psali, že auto je hrozně tvrdé a na kostkách je to o život. Mě to ale zase tak hrozné nepřišlo a pokud se motor nevytáčí (Teď narážím na hluk v kabině jak píši výše), tak se to také dá přežít. Nikde nic nechrastí ani nerezonuje. Navíc má auto docela výkoné audio BOSE :lol: Ale najel jsem jen pár desítek KM, takže nemůžu udělit dlouhodobý posudek.

Ohledně toho krouťáku, nemá to velký krouťák, ale když je motor v otáčkách, jedo to také moc pěkně. Myslím, že je to hodně o tom, jak s tím autem člověk umí. A přesně jak jsi psal i ty ze své zkušenosti, auto nahání body v zatáčkách a to dost výrazně. Jinak srovnávat výkon s 350Z moc nejde. Na netu je spousta videí ze srazů a na sprintech je RX8 totální looser....
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » ned bře 15, 2009 12:07

jisté řešení je instalace turbokitu (cca 150t kaček) výkon vzroste na 300k a krouťák na zhruba takovou hodnotu jak by se od takového auta čekalo. Pak ale zas není potřeba to točit, ale jak v TD, řadit, řadit, řadit.

Pokud bych chtěl rodinného divocha v téhle cenové hladině, díval bych se po předchozí generaci S6, popř. Dodge Charger/Chrysler 300M.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » ned bře 15, 2009 12:39

Jak jsem psal výše, mám s autem další úmysly - Turbo kit, výfuk, řemenice, jiné svíčky,... Je spousta různých variant doplňků a úprav. Celkem zajímavá úprava, s kterou se ale osobně moc nestotožňuji, je na autorevue. Odkaz na recenzi a video v ČJ : http://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek336/

V zahraničí, obvzláště ve státech je mraky doplňků, takže úpravy nebudou problém... Ještě mě trošku láká Honda R type. Ta ale není nijak extra výjimečná. Mé se líbí ten rotační motor. Spotřeba mě nezajímá....
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

maxxz
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: pon úno 02, 2009 17:59

Příspěvek od maxxz » ned bře 15, 2009 12:53

Tuším, že mazda garantuje životnost Wankelu kolem 150 000 km, někde jsem četl, že mají dokonce už připravenou novou generaci Wankelu co vydrží přes 200 000 km, olej žere v podstatě jako každý sportovnější motor, takže kolem 1L na 1000 až 2000 km, ty emise se říkalo, že bývali větší, ale co jsem četl PR mazdy, tak to už mají taky dávno pořešené. Každopádně je to unikátní motor, kdyby automobilky tlačili Wankel pořád dopředu, tak dneska máme suprové motory, lehké, nízkoobjemové s velkým výkonem a spotřebovou v mezích, ale protože to tlačí jen Mazda, tak to bude ještě chvilku všechno trvat, než to bude optimální.
Současnost : Renault Mégane Coupe (Coach) 1.6 e - Yellow
Historie : Alfa Romeo 146 1.4 i.e. Boxer

Uživatelský avatar
Butcher
Člen RCČR
Příspěvky: 794
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:00
Bydliště: Prypiat
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher » ned bře 15, 2009 13:09

Nemám rád wankel :rr6: ...možná tak ještě 787B...
Dead man

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » ned bře 15, 2009 13:16

ja bych nesel do mazdy vubec ale je to vec nazoru ... a kdyz mazdu tak jedine dve RX-7 kdyz uz sportak a nebo 323f ... nic jinyho se mi uprimne nelibi ale rikam vec nazoru :wink:
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: JakuZ a 11 hostů