"Ekologický" poplatek při přepisu
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Euro 3
Plní Renault Laguna 1,8 RT, r.v. 1993-94, VIN VF1B56A0511533471 limity Euro 3 nebo vyšší a kde případně seženu o tom doklad? Jedná se o dovoz z Rakouska a v technickém průkazu tento údaj není. Jde mi o slevu na silniční daň.
- Kalasnikov
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon čer 23, 2008 16:37
"Ekologický" poplatek při přepisu
http://ekonomika.idnes.cz/pri-prodeji-o ... nomika_abr
řešením by bylo řešit to jako za minulého režimu nepřepisovat jenom předávat techničáky, ale s tím jsou zase problémy s dědictvím atd.
takže je rozhodnuto 11tka u mně dožije protože než narvat 10 tis. nejakým zeleným pošukům tak ji radši zapálím.
řešením by bylo řešit to jako za minulého režimu nepřepisovat jenom předávat techničáky, ale s tím jsou zase problémy s dědictvím atd.
takže je rozhodnuto 11tka u mně dožije protože než narvat 10 tis. nejakým zeleným pošukům tak ji radši zapálím.
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je síla, myslím že nejlepší by bylo některý politiky popravit aby ty další už podobný pakárny nenapadli. Nejdřív bodový systém a teď tohle.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
- vampire.five
- Junior member
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř říj 10, 2007 15:30
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To by mne zajímalo do jaké cenové kategorie toho "ekologického" poplatku(3 - 10 tis. Kč)by zapadlo BMW z roku 1987 s řízeným katalyzátorem, které ve své době stálo jako 10 Favoritů. Místo toho aby zavedli silniční daň na všechna auta, teda i nepodnikatelská a smazali tím nesmyslnou diskriminaci podnikatelské sféry, tak vymýšlejí hovadiny.
Ministerstvo na vymýšlení daní se zase vyznamenalo, nejlépe třikrát zdanit už zdaněné. vemte si třeba příklad ze spotřební daně z pohonných hmot, která je opětovně zdaněná DPH-čkem. Také sociální povídačky o rozdílu 3l a 1l autech, která se rozvedla na tom serveru a produkce emisí není na místě, protože odvod nepřímých daní z provozu velkého auta mnohokrát převyšuje malé auto.
Ministerstvo na vymýšlení daní se zase vyznamenalo, nejlépe třikrát zdanit už zdaněné. vemte si třeba příklad ze spotřební daně z pohonných hmot, která je opětovně zdaněná DPH-čkem. Také sociální povídačky o rozdílu 3l a 1l autech, která se rozvedla na tom serveru a produkce emisí není na místě, protože odvod nepřímých daní z provozu velkého auta mnohokrát převyšuje malé auto.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- vampire.five
- Junior member
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř říj 10, 2007 15:30
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Platit se má pouze při přihlašování po 1.1.2009 (včetně) za každý auto jenom 1x.
Vzpomínáte na zavedení Evidenčních kontrol? Nejprv se taky říkalo, že od účinnosti toho zákona či vyhlášky projde každý auto evidenčkou jednou a dostane nálepku. Nejprv jsem jako puk čuměl na úředníka, který mě hnal před přihlášením na evidenčku, přestože ji auto absolvovalo půl roku předtím (ne při změně majitele, ale samostatně, jak předchozímu majiteli nařizoval ten předpis). Takže při každý změně majitele platíme (a nikoliv do státní nebo obecní, nýbrž do soukromé staniční pokladny; nálepky už zrušeny byly, protože někomu došlo, že když stát neinkasuje za ty evidenčky, tak nálepky musí hradit z jiných státních zdrojů..). Takže se může stát, že se potichoučku propašuje do toho zákona klauzule o placení ekologického poplatku při změně majitele, resp.vypadne to o první změně majitele..
K čemu tohle všechno vede? K obcházení, samozřejmě. V souvislosti s tím si vždy vybavím jeden z polistopadových dílů pořadu "Možná přijde i kouzelník.." a musím se pousmát. Kaiser s Lábusem tam demonstrovali tehdy aktuální "Lustrační zákon" s futrama (zárubněma) uprostřed jeviště a křišťálovým lustrem v ruce, jak že se budou dělat ty "lustrace". Prý když projde Kaiser s lustrem v ruce těma futrama na druhou stranu aniž by lustr zacinkal nebo se rozbil o futra, tak "prošel", v opačným případě "neprošel". No samozřejmě křišťálový lustr byl velký a futrama projít nemohl, cinkalo to hned při prvním pokusu. Pak ten lustr vzal do ruky Lábus a s úsměvem na rtech a se slovy "všechno se dá obejít" ty futra obešel obloukem okolo
Od doby, kdy zavedli na úřadě poplatek 800,-Kč při přihlašování, jsem ho neplatil ještě ani jednou. Zvýšení z 300,-Kč vůbec ani zdaleka neodpovídá kvalitě služeb a odvedené práci úředníka, tak nevidím důvodu to platit. V TP jsem jen v odhlášce, někdy i už jen ten předchozí majitel. No a? Se zavedením takovýho eko(ne)logickýho poplatku to bude dělat stále víc lidí..
Vzpomínáte na zavedení Evidenčních kontrol? Nejprv se taky říkalo, že od účinnosti toho zákona či vyhlášky projde každý auto evidenčkou jednou a dostane nálepku. Nejprv jsem jako puk čuměl na úředníka, který mě hnal před přihlášením na evidenčku, přestože ji auto absolvovalo půl roku předtím (ne při změně majitele, ale samostatně, jak předchozímu majiteli nařizoval ten předpis). Takže při každý změně majitele platíme (a nikoliv do státní nebo obecní, nýbrž do soukromé staniční pokladny; nálepky už zrušeny byly, protože někomu došlo, že když stát neinkasuje za ty evidenčky, tak nálepky musí hradit z jiných státních zdrojů..). Takže se může stát, že se potichoučku propašuje do toho zákona klauzule o placení ekologického poplatku při změně majitele, resp.vypadne to o první změně majitele..
K čemu tohle všechno vede? K obcházení, samozřejmě. V souvislosti s tím si vždy vybavím jeden z polistopadových dílů pořadu "Možná přijde i kouzelník.." a musím se pousmát. Kaiser s Lábusem tam demonstrovali tehdy aktuální "Lustrační zákon" s futrama (zárubněma) uprostřed jeviště a křišťálovým lustrem v ruce, jak že se budou dělat ty "lustrace". Prý když projde Kaiser s lustrem v ruce těma futrama na druhou stranu aniž by lustr zacinkal nebo se rozbil o futra, tak "prošel", v opačným případě "neprošel". No samozřejmě křišťálový lustr byl velký a futrama projít nemohl, cinkalo to hned při prvním pokusu. Pak ten lustr vzal do ruky Lábus a s úsměvem na rtech a se slovy "všechno se dá obejít" ty futra obešel obloukem okolo
Od doby, kdy zavedli na úřadě poplatek 800,-Kč při přihlašování, jsem ho neplatil ještě ani jednou. Zvýšení z 300,-Kč vůbec ani zdaleka neodpovídá kvalitě služeb a odvedené práci úředníka, tak nevidím důvodu to platit. V TP jsem jen v odhlášce, někdy i už jen ten předchozí majitel. No a? Se zavedením takovýho eko(ne)logickýho poplatku to bude dělat stále víc lidí..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Navic by to snad melo platit jen pri prvnim prepisu - udajne to ma byt snaha zabranit aby se z CR stalo autovrakoviste Evropy (holt to ods..ou i stodvacitky&spol).vampire.five píše:ale pokud jsem to dobre pochopil, tak se to bude platit pouze pri prepisu a ne kazdy rok
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 503
- Registrován: čtv úno 15, 2007 07:13
- Bydliště: Brno
http://zpravy.idnes.cz/ojetiny-podrazi- ... domaci_pje
To je přesně to co jsem čekal.
"Poplatek bude platit nový majitel při registraci ojetiny, lišit se bude podle stáří auta a emisí."
Aháá! Čili pokud děda předá leštěného žigula synovi a ten pak vnukovi, stát si příjde na 3x 10tkč, bezohledu na to, jesti pak bude žigul likvidován či nikoli. A chudák v Q6 v plné a N1 s 3.0 TDi, než ho postaví na železniční přejezd, ale zaplatí jen 3 tKč, protože je to nové. Přeháním, jsem si vědom. Neměl by se likvidační poplatek platit ve chvíli likvidace a třeba s ohledem na její náročnost, či množstvívyprodukovaného odpadu? Jaký asi bude rozdíl v likvidaci laguny 1994 1.8l a Vel Satise 2006 3.0 dCi?
Prostě další příjem za (možná) nic, navíc státu, který ty peníze stejně nepoužije tam kde má. Jaký je to hospodář, to tom raději nebudu.
To je přesně to co jsem čekal.
"Poplatek bude platit nový majitel při registraci ojetiny, lišit se bude podle stáří auta a emisí."
Aháá! Čili pokud děda předá leštěného žigula synovi a ten pak vnukovi, stát si příjde na 3x 10tkč, bezohledu na to, jesti pak bude žigul likvidován či nikoli. A chudák v Q6 v plné a N1 s 3.0 TDi, než ho postaví na železniční přejezd, ale zaplatí jen 3 tKč, protože je to nové. Přeháním, jsem si vědom. Neměl by se likvidační poplatek platit ve chvíli likvidace a třeba s ohledem na její náročnost, či množstvívyprodukovaného odpadu? Jaký asi bude rozdíl v likvidaci laguny 1994 1.8l a Vel Satise 2006 3.0 dCi?
Prostě další příjem za (možná) nic, navíc státu, který ty peníze stejně nepoužije tam kde má. Jaký je to hospodář, to tom raději nebudu.
ex: Laguna Grandtour, 1.6 16V, Concorde, 5. 11. 1998; 01:36 CET; pohodlná, prostorná, stále krásná...., byla prostě výborná.
nyní: Laguna Grandtour II, 2.0T GT, 2006; taková tichá, přemotorovaná raketa:-)
nyní: Laguna Grandtour II, 2.0T GT, 2006; taková tichá, přemotorovaná raketa:-)
Noo takový poplatek za starší auta je opravdu kravina. Ty se přece vyřazují sama tím, že morálně i fyzicky zastarávají. Často jsou pro něktré jedinou volbou, jak si zajezdit a nemyslím tím BUSEM
Mimochodem krátká úvaha: O co větší ekologickou zátěží je Š Favorit o hmotnosti 850kg s motorem 1300 vybaveným karburátorem Pierburg - LEKR, který najezdí ročně 10 000 Km, oproti Audi Q7 s motorem o výkonu 300-400k a hmotností ani nevím - 2200 Kg, který ročně nalítá 40-50 000Km ? Proč se neplatí daň z takových aut? Tady není třeba polemizovat o tom, jestli na to majitelé mají nebo ne.
Ono to totiž k tomuto směřuje. Myslím, že se určí hranice - např 130g CO2/km a auto, které bude mít prostě více, bude zatíženo daní úměrnou rozdílu.
Ale to bude ještě trvat dloouho...doufám
wecka
Mimochodem krátká úvaha: O co větší ekologickou zátěží je Š Favorit o hmotnosti 850kg s motorem 1300 vybaveným karburátorem Pierburg - LEKR, který najezdí ročně 10 000 Km, oproti Audi Q7 s motorem o výkonu 300-400k a hmotností ani nevím - 2200 Kg, který ročně nalítá 40-50 000Km ? Proč se neplatí daň z takových aut? Tady není třeba polemizovat o tom, jestli na to majitelé mají nebo ne.
Ono to totiž k tomuto směřuje. Myslím, že se určí hranice - např 130g CO2/km a auto, které bude mít prostě více, bude zatíženo daní úměrnou rozdílu.
Ale to bude ještě trvat dloouho...doufám
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Nooo, u dieselů sFAP filtrem je to docela v pořádku.
Ale budou to muset nějak kategorizovat, noooo... tady benzín konkurovat moc nemůže. Mylím, že v době, kdy se to zavede bude už min 10% hybridů a pro ty se zase víc hodí benzínový motor.
Ale budou to muset nějak kategorizovat, noooo... tady benzín konkurovat moc nemůže. Mylím, že v době, kdy se to zavede bude už min 10% hybridů a pro ty se zase víc hodí benzínový motor.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tam urcite ano, ale cim dal tim vic mam pocit ze Diesel s FAP filtrem musi byt nadprirozena bytost - vsichni ho znaji, vsichni o nem mluvi, ale nikdo ho jeste nevidel .wc píše:Nooo, u dieselů sFAP filtrem je to docela v pořádku.
Tim teda nechci tvrdit ze by benzinak byl nejakej superhypereko ... jen ze si v tom nemaji co vycitat ani jeden, ani druhej (FAP, neFAP). To ze zrovna produkce CO2 bude nizsi (bez ohledu na ten ostatni sajrajt) se zkratka u mne nerovna smer k ekologii.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
čauvec. Už ten bláznivej zákon vstoupil v platnost, nebo ne? Nikde sem ho tom nenašel ani zmínku, všude jen starý zprávy. At vím, co mám čekat po novým roce. V tom případě by prodejní cena mýho opečovávanýho autíčka byla téměř nulová .
Ex Renault Super 5 1,4 Spring r.v.1988 (Bílej drak)
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je problém a to tak, že velkej. Původně to mělo platit na dovoz ojetin, ale díky EU je to diskriminace a zvýhodnění trhu v ČR vůči trhu v EU a tak je nenapadlo nic lepšího, než to dát na všechny auta.
Hlavně by mne zajímalo, kterej čůr*k tohle vymyslel... Hold s R19 na věčné časy a nikdy jinak. Na jiný auto momentálně nemám a bůhví jak to bude, až mi tohle doslouží.
Kdo si to chce přečíst tak:
originál:
http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/ori ... 7431/40288
webový náhled:
http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htm ... alue=47431
legislativní proces schvalování:
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?O=5&T=367
Je mi z toho všeho smutno, snad jen, když je nemůžeš porazit, tak se k nim přidej
Edit: zajímavý článek z DFENSe http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008091001
Hlavně by mne zajímalo, kterej čůr*k tohle vymyslel... Hold s R19 na věčné časy a nikdy jinak. Na jiný auto momentálně nemám a bůhví jak to bude, až mi tohle doslouží.
Kdo si to chce přečíst tak:
originál:
http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/ori ... 7431/40288
webový náhled:
http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htm ... alue=47431
legislativní proces schvalování:
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?O=5&T=367
Je mi z toho všeho smutno, snad jen, když je nemůžeš porazit, tak se k nim přidej
Edit: zajímavý článek z DFENSe http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008091001
O celé problematice se příliš neví a relevantních odkazů na internetu je také minimum (výnatek z jednoho z těch článků, docela to sedí).
Poplatek se platí při první registraci použitého vybraného vozidla v České republice. Pokud je již vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první přeregistraci vozidla. ---pod tímhle si mám představit co? Moje auto už bylo registrováno v ČR před X lety, ale podle té druhé věty by se to stejně muselo zaplatit, jo?
Další věc z posledního odkazu vyplývá, že to teda ještě není schváleno???
Jinak díky moc za odkazy, já to fakt nemoh najít.
Poplatek se platí při první registraci použitého vybraného vozidla v České republice. Pokud je již vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první přeregistraci vozidla. ---pod tímhle si mám představit co? Moje auto už bylo registrováno v ČR před X lety, ale podle té druhé věty by se to stejně muselo zaplatit, jo?
Další věc z posledního odkazu vyplývá, že to teda ještě není schváleno???
Jinak díky moc za odkazy, já to fakt nemoh najít.
Ex Renault Super 5 1,4 Spring r.v.1988 (Bílej drak)
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
Jj tak nějak sem si říkal, že to asi bude. Otázka je, jestli to neschválej třeba v listopadu a od ledna to začne platit, to by potom nebylo opravdu moc času jednat. Já nechci dávat nikomu jen tak 10000, což je částka, o kterou bych pak musel snížit cenu auta při případným prodeji časem...
Ex Renault Super 5 1,4 Spring r.v.1988 (Bílej drak)
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
http://moje.auto.cz/Fremen/renault-r5.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů