"Ekologický" poplatek při přepisu

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát pro 26, 2008 14:07

Jojo, je to tak - kdo dosud nic nedělal, nic nezkazil. Jen my ostatní se řídili pravidlem "..půjdeme zkratkou - je to sice dál, ale zato horší cestou.." :evil:
Jinak doporučuju si někde stáhnout plný znění toho metodickýho pokynu, který by měl obsahovat v příloze jakousi tabulku Euro-emisí, k aplikaci právě těch ekopoplatků. Tady :arrow: http://www.brandysko.cz/data/File/5242.doc bohužel ta příloha chybí.

Zajímavá je část 2. toho metodickýho pokynu, kde se říká:
Zákon zde vychází z předpokladu, že „potvrzení o převzetí autovraku vystavené provozovatelem zařízení ke sběru autovraků“ nemusí být předkládáno v případě, že vozidlo se nestává odpadem, protože jeho vlastník pro něj má jiný způsob využití. Je zde uplatněn „zánik vozidla“, který však není fyzickým zánikem, ale pouze zánikem ve smyslu dalšího provozu na pozemních komunikacích.
Formulace je sice velmi obecná, avšak lze uvést základní případy, kdy lze využít tento institut a kdy nelze. V žádném případě nelze tento institut aplikovat, pokud vlastník (provozovatel) vozidla nemá další využití a hodlá se vozidla zbavit např. rozprodáním na náhradní díly. To v žádném případě nelze, likvidovat vozidlo je možné výhradně cestou určeného provozovatele zařízení ke sběru autovraků.
Je tam jasně napsáno, že nelze uplatnit v případě, že se vozidla hodlám zbavit rozprodáním na ND a že likvidovat vozidlo může jen "orávněná sběrna".
1) když si vozidlo rozeberu na díly pro vlastní potřebu (ne na prodej), mělo by to být v souladu s tímto pokynem
2) trošku si tu páni úředníci pletou pojmy a dojmy, který sami zavedli - v "oprávněných sběrnách" se nelikvidují "vozidla", nýbrž "autovraky".
Citace ze zákona č.185/2001Sb.o odpadech ve znění předpisů pozdějších:
Autovrak = každé úplné nebo neúplné motorové vozidlo, které bylo určeno k provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí (dále jen "vozidlo") a stalo se odpadem podle § 3
Odpad = každá movitá věc, které se osoba zbavuje nebo má úmysl nebo povinnost se jí zbavit a přísluší do některé ze skupin odpadů uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu
Vozidlo, který si doma rozeberu na ND, se nestává odpadem, protože se ho nezbavuju. Navíc žádný zákon nezakazuje rozebrat vozidlo (nebavíme se o autovraku) na ND doma. Vše mohu províst v souladu se zákonem o odpadech - mám např.kam prodat druhotný suroviny i kam odevzdat nebezpečný odpad.

Podle mého ten metodický pokyn ve zmíněný části 2. je v rozporu s platnými zákony.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pát pro 26, 2008 22:58

Jan Kalina píše:A my jak kreténi před svátkama pomalu nespíme a stojíme fronty na úřadech (a před nima) někdy od nočních hodin úplně zbytečně, protože to nebylo vůbec potřeba :boink: Fakt se někdo probudil brzo, že vydal metodický pokyn 23.12. :roll:
... mi povidej... :twisted:
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát pro 26, 2008 23:15

A to u nás v Kostelci n.O. měl celý úřad 23.12. dovolenou (představte si - v době totálního zahlcení registru vozidel dovolenou :roll: ) a úředníci přijdou do práce až 29.12. v 7:45, tedy v době, kdy už tam bude fronta tak 50ti lidí (za 1 hodinu jsou schopni vyřídit tak 4 lidi), a o nějakým pokynu se dozvědí až v průběhu toho dne, pokud se vůbec dozvědí. A o tom, jestli vylezou ven a budou lidi o tom pokynu informovat můžeme uzavírat sázky :P
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Martina Podroužková
Starting member
Příspěvky: 79
Registrován: pát zář 02, 2005 09:42
Bydliště: B?íství 45,Kounice,289 15

Příspěvek od Martina Podroužková » čtv led 01, 2009 11:02

Tak my dali vše do pořádku za cenu totálního fyzického, duševního a hlavně finančního vyčerpání a teď tohle :evil: Na druhou stranu toho nelituji, alespoň už budeme mít na věky klid.
Tady v Českém Brodě navíc o žádné novelizaci nic nevědí, včera jsem tam vyřizovala 5 aut a stála od 6ti ráno frontu. Dokonce mi tvrdili, že když budu chtít trvale vyřadit vozidlo z registru, které je jen v polopřevodu a budu mít potvrzení o ekologocké likvidaci z prosince 2008, přesto po 1.1.2009 zaplatím při dohlášce, která je před vyřazením nutná, taktéž 10.000,-Kč ekopoplatek :shock: To je Kocourkov, co? Takže já bych se tak neradovala, každý úřad na to má jiný pohled a boj s úředním šimlem je boj s větrnými mlýny :( A na to já nemám žaludek ani náturu.
Taky mi odmítli přihlásit auto s evidenčkou, ale bez STK, což nakonec vyřešilo okamžité uložení do depozita, což naštěstí šlo. Všechna naše auta jsou tedy zachráněna pro budoucí generace 8)
Renault 4 GTL + TL, Renault 5 GTE, 2x Renault 9 Alliance, Renault 11 Encore, Renaul 21 Medallion, Renault 25 - turbo-DX, turbo-D Beverly, V6-injection, V6 Baccara, Renault Espace 2,1 TD komplet v kůži, R11 Electronic, Rapid, Renault 5 TL a Renault 5 Exclusive, Peugeot 405 - americká verze, Fiat Ducato 2,5 TD

Uživatelský avatar
Butcher
Člen RCČR
Příspěvky: 794
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:00
Bydliště: Prypiat
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher » čtv led 01, 2009 13:10

Já musel akorát přihlásit jedno auto.Koupil(i) sme ho v půlce prosince.Byl jsem v odhlášce,papíry přišly asi 22-týho.Na evidenčku sem kvůli jejich skvěle načasované dovolené nemohl až do 29-týho.Naštestí sem ale do té doby nelenil a sehnal si od kamráda/majitele docela velkýho autobazaru, časovku na DI.Na 30.Prosince 15:20.Přišel sem tam,po frontách až za roh budovy ani stopa.Prostě nikde nikdo.A za 20 minut odcházel s novejma SPZ pod paží 8)

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » čtv led 01, 2009 17:13

Martina: úředníci jsou občas "velmi inteligentní" - po novém roce budu řešit 3 auta - dvě vyřadit z registru, jedno dohlásit a metodický pokyn už mám pro jistotu vytištěný ve třech kopiích - bude-li mi úředník tvrdit podobné nesmysly, co Tobě, hodím mu tu kopii pod nos a řeknu mu, ať kouká dodržovat zákony :-))
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv led 01, 2009 18:32

Karle ale pozor - Metodický pokyn není zákon! Je to pouze jednostranný výklad zákona, pod kterým je podepsán ředitel příslušnýho odboru. Domáhat se dodržování zákonů z jejich strany v tomto by mohlo znamenat se tím pokynem vůbec neřídit, protože jak je v tom pokynu zmíněno, je tu jistý rozpor více zákonů v termínech jako registrace a přeregistrace, tudíž výklady mohou být různé a už vidím, jak kvůli tý 11ce to ženeš k soudu, ať rozhodne ve tvůj prospěch :D
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv led 01, 2009 18:39

Viděl bych to tak, že pokud to někdo potřebujeme využít, využijme toho co nejdříve, než ten pokyn zruší nebo nahradí jiným, kde to bude vyloženo jinak, pro nás nevýhodně. V zákoně toto totiž napsáno není.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob led 03, 2009 00:44

Konečně jsem našel přílohu toho metodickýho pokynu, kde jsou tedy snad uvedený všechny směrnice a předpisy, podle nichž se ty poplatky budou odvozovat :)
:arrow: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/3707070 ... riloha.doc
(Metodický pokyn MD)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Monika2
Advanced member
Příspěvky: 472
Registrován: ned srp 06, 2006 12:35
Bydliště: Vyšší Brod

Příspěvek od Monika2 » sob led 03, 2009 21:02

to by mě zajímalo jak to budou dělat cikáni, několikrát do roka vymění starou šunku za ještě starší šunku. třeba budou k podpoře dostávat taky příspěvek na ekologický poplatek
jen škoda že se některý věci nedají díky moderním technologiím zjednodušit, že si to musíme někdy několikahodinově vystát ve frontách.
taky jsem si tu frontu z vlastní hlouposti musela vystát a když se na řadu dostane chlápek který tam stráví hoďku tak to je fakt na infarkt.
suzuki GS 500E

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » ned led 04, 2009 11:42

Monika2 píše:to by mě zajímalo jak to budou dělat cikáni, několikrát do roka vymění starou šunku za ještě starší šunku. třeba budou k podpoře dostávat taky příspěvek na ekologický poplatek
Třeba tak, že to nebudou přepisovat? :wink:
Monika2 píše: jen škoda že se některý věci nedají díky moderním technologiím zjednodušit, že si to musíme někdy několikahodinově vystát ve frontách.
taky jsem si tu frontu z vlastní hlouposti musela vystát a když se na řadu dostane chlápek který tam stráví hoďku tak to je fakt na infarkt.
Dají, třeba v ČB se lze přes jejich web objednat, tak jsem to udělal já. Čekal jsem asi jen 5 minut a byl jsem hned na řadě. Ovšem nutno dodat, že ke konci roku (nová místa nabíhala o půlnoci na další den (a to ještě týden dopředu) jim ten web silně nestíhal a vždycky to bylo přetížené.
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon led 05, 2009 00:19

Platit daň se nemusí, protože zákonodárci udělali v zákoně č. 383/2008 Sb opět chybu, za těchto podmínek: Vozidlo je v ČR již evidováno a jsem minimálně jeho druhým majitelem. Vysvětlení: v § 37e je uvedeno, že daň se platí v případě, že vozidlo je přihlášeno v ČR při jeho první přeregistraci. Ale pokuď jsem již druhým majitelem vozidla a převádím ho, tak se jedná již o jeho třetí přeregistraci, neboť ho převádím na třetího majitele.
Co si o tom myslíte? Díval jsem se na ten zákon a fakt tam nikde není uveden datum 1.1.09 :P Takže se budeme vyhýbat autům po 1.majiteli asi :lol:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » pon led 05, 2009 16:53

Jan Kalina píše:
Platit daň se nemusí, protože zákonodárci udělali v zákoně č. 383/2008 Sb opět chybu, za těchto podmínek: Vozidlo je v ČR již evidováno a jsem minimálně jeho druhým majitelem. Vysvětlení: v § 37e je uvedeno, že daň se platí v případě, že vozidlo je přihlášeno v ČR při jeho první přeregistraci. Ale pokuď jsem již druhým majitelem vozidla a převádím ho, tak se jedná již o jeho třetí přeregistraci, neboť ho převádím na třetího majitele.
Co si o tom myslíte? Díval jsem se na ten zákon a fakt tam nikde není uveden datum 1.1.09 :P Takže se budeme vyhýbat autům po 1.majiteli asi :lol:
No skoro to tak vypada :D Taky jsem na ten zakon koukal a nikde nenasel vetu, ve ktere by se rikalo, ze ta preregistrace musi byt po 1.1.2009. Vsude jen je, ze se to plati pri prvni registraci nebo prvni preregistraci v CR... Datum nikde...
Akorat si umim predstavit, ze budou na urade tvrdit, ze se to "samozrejme myslelo jako pri prvni preregistraci po zacatku ucinnosti zakona". Odpoved je celkem jasna: "Myslelo nemyslelo, v zakone se nic takovyho nepise. A o mysleni tam taky nic neni..."
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » úte led 06, 2009 00:14

R11 píše: Akorat si umim predstavit, ze budou na urade tvrdit, ze se to "samozrejme myslelo jako pri prvni preregistraci po zacatku ucinnosti zakona". Odpoved je celkem jasna: "Myslelo nemyslelo, v zakone se nic takovyho nepise. A o mysleni tam taky nic neni..."
To sice jo, ovsem bez pravnika se s Tebou na danem urade vubec nebudou bavit ;) Chces prepsat, ok, zaplat, jo nechces a myslis to takhle? No tohle je nas vyklad zakona, tvuj je jiny, jestli se ti to nelibi, tak podej stiznost... :?

Kazdopadne je tohle super zprava a ja jakozto treti registrovany majitel :lol:
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob zář 19, 2009 14:40

Dnes jsem úplně náhodou zaslechl v rádiu, že zrovna ode dneška vstupuje v platnost novela zákona 185/2001Sb. o odpadech, kde je od letoška stanoven poplatek za přepis. Cosi jsem o tom slyšel už před pár týdny, ale nic konkrétního v tom smyslu, že je cosi před schalováním a že není jistý, jestli to projde a podepíšou to všichni, na jejichž podpisech záleží. Ale kupodivu se docela v tichosti tomu stalo (nebo aspoň já o tom moc neslyšel) a je to tu. A co tedy? Ve zkratce - od poplatku jsou osvobozeni dědici v dědickém řízení, držitelé ZTP a ZTP-P, nabyvatelé po rozvodu manželství a hlavně vlastníci historického vozidla s alespoň klubovou testací (čili vozidlo nemusí mít zelený véčkový značky, stačí absolvovat klubovou testaci, tj.to samý, co stačí pro povinný ručení historickýho vozidla).
Link na platné znění §37e je zde :)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Koupimto
Advanced member
Příspěvky: 380
Registrován: sob dub 15, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koupimto » ned zář 20, 2009 11:59

pecka :!:
Renault Clio 1,9Divoch - sold

Uživatelský avatar
Ivon
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř srp 24, 2005 09:43
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Ivon » stř zář 23, 2009 09:52

Ahoj Honzo, nechtěl jsem to psát do téma toho inzerátu na R11T, ale prostudoval jsem všechny ty vyhlášky a paragrafy a zavolal na náš úřad. Tam o osvobození vůbec nevěděli :P :roll: a na základě nějaké klubové testace už vůbec ne... :roll:
Jediné, co jsem se dozvěděl, že zápis historického vozidla oni nedělají, ale nejbližší příslušný úřad, což je v mém případě Liberec.
Potom z našeho dlouhého rozhovoru, kdy jsem mu do telefonu citoval znění oného novelizovaného zákona o odpadech, jsme došli k závěru, že pokud by mělo být auto osvobozené od ekopoplatku, tak by v podstatě testování na historické vozidlo muselo proběhnout ještě na původního majitele, ten by ho musel do registru histor. vozidel převést a pak až odhlásit na nového majitele. No prostě mazec, opět maglajz informací... :shock: :roll:
Jinak prý pokud budu přihlašovat auto odhlášené z normálního provozu, byť i do registru historických, tak si "myslí", že stejně ekopoplatek bude, což mi přišlo už jako plácání, aby se pojistil, že neřekl něco špatně... :? Ale jinak byl ochotný povídat si dlouho, po hlase sympaťák... :ups:
Prosím nevíte někdo něco zaručeného?? :P
Megane CC 2,0 Privilege Luxe, Espace IV 2,0T Privilege (Ex.: 6xR19,Megane,Laguna,Scenic,R5)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř zář 23, 2009 22:11

Nejdřív si musíte zapamatovat jednu důležitou věc - úředníků na úřadě se nesmíte na nic ptát a nic si u nich zjišťovat - za nimi musíte přijít a chtít po nich rovnou něco udělat :!: A když odmítnou a myslíte si, že jste v právu, trvat si na svým a případně jít výš.

A k tý změně - vozidlo, který má pouze klubovou testaci, není v registru historických vozidel. Má dál klasický doklady a značky, dál musí každý 2 roky na emise a technickou. Jen je možný u některých pojišťoven sjednat to zanedbatelný povinný ručení a nově tedy jsou tato vozidla osvobozena od placení ekopoplatku. Doslova cituji z novely zákona: Poplatek se neplatí u vozidel, která splňují minimálně mezní hodnoty emisí EURO 3, a dále v případě historických vozidel podle jiného právního předpisu (31h)) a vozidel zapsaných v registru silničních vozidel, pro která je vydán platný doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost podle jiného právního předpisu (31i)).
Co je modře, to jsou historická vozidla zapsaná v registru historických vozidel a mající véčkový veteránský značky. Co je červeně, to je to nový - vozidla v normálním registru s normálníma značkama a to testování na historickou původnost podle jiného předpisu je klubová testace.
Je to platný pravděpodobně od tý soboty, ve Sbírce zákonů to už vyšlo. Na tom mým odkazu na Portálu veřejný správy to je - a tam je vždy jen a pouze to aktuálně platný znění zákonů. Co platilo do včera tam už není a co bude platit od zítra tam ještě není.
Budu se v něčem opakovat, ale lepší to napsat 3x než vůbec.
Registr historických vozidel vede Krajský úřad, v tvým případě Liberec - to je správně. Ale tohle osvobození od ekopoplatku se netýká aut v registru HV, čili odkazování na Liberec je mimo mísu.
Testace vozidla je vždy na majitele, tj.pokud by ji měl původní majitel, novýmu je k ničemu, musí ji absolvovat znovu na sebe. Žádný převod z registru do registru, to je nesmysl. Postup je následující, např. u tý R11Turbo s r.v.84 v TP - původní majitel auto na svým registru odhlásí na novýho majitele jako u jakýhokoliv jinýho auta. Nový majitel si nejdřív sjedná normální povinný ručení, s autem absolvuje klubovou testaci (např. na srazu RCČR v Mělníku, nebo se dohodne s Viktorem na jiným termínu, nebo si to absolvuje u nějakýho klubu k tomu oprávněnýho v místě svýho bydliště, apod..), v případě kladnýho výsledku si může sjednat povinný ručení na historické vozidlo, zajede na evidenčku a s protokolem o evidenčce, dokladem o testování vozidla na historickou původnost a 800,-Kč v ruce ho zajde na svůj místně příslušný úřad v Kotěhůlkách přihlásit na sebe. Neškodilo by si sehnat originál novely zákona o odpadech ze Sbírky zákonů a v případě jejich nechápání jim ho omlátit o hlavu.
Jestli jsem napsal něco blbě, tak mě opravte nebo doplňte. Ještě jsem nečetl nějakou prováděcí vyhlášku či metodický pokyn, pokud k tomu jsou - jak to budu mít, dám to sem taky :)
Zaručené informace najdeš přece vždy na tomto fóru :D
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

co lidi nevymyslí

Příspěvek od 100KUC » pát úno 12, 2010 02:50

Trochu nám to tu usnulo, tak to oživíme 8)

nebyli bychom v Čechách, kdyby se nenašel způsob "JAK NA TO" :

http://ekonomika.idnes.cz/lide-obchazej ... nomika_vel

PS: Držitelé průkazu ZTP budou doufám vstřícní ;)
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Áčko
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Áčko » pát úno 12, 2010 06:18

Tak o tomto způsobu jsem věděl.Ale všechny vás bohužel ZKLAMU.Toto se podařilo jen v několika případech.Již před několika týdny bylo provedeno opatření ze strany Ministerstva Dopravy a poslán příkaz všem odborům dopravy na příslušné městské úřady.Ty zdarma převedou auto na invalidu ZTP nebo ZTP-P ,ale další přepis na dalšího majitele zpoplatní příslušným EKOpoplatkem.Sám jsem si to 2x vyzkoušel na vlastní kůži a je to tak !!! Škoda,že si ten novinář nedokázal zjistit ověřené a správné informace .

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » pát úno 12, 2010 15:23

Áčko píše:bylo provedeno opatření ze strany Ministerstva Dopravy a poslán příkaz všem odborům dopravy na příslušné městské úřady.Ty zdarma převedou auto na invalidu ZTP nebo ZTP-P ,ale další přepis na dalšího majitele zpoplatní příslušným EKOpoplatkem.
Což je prakticky porušení toho zákona, protože po 1.1. 2009 se poplatek za ekologickou likvidaci platí při první registraci anebo první přeregistraci...
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » pát úno 12, 2010 15:59

me by zajimalo kdybych vytzahl favorita z orku 90 kterej nebyl jeste nikdy nikde registrovanej a budu k nemu mit cistopis jestli ho zaplatim taky :twisted:
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

milanhlavac
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned bře 25, 2007 11:22

Clio 1,2 typ B/C57, motor E7F S7 r.v. 1993 PLNÍ NĚJAKÉ EURO?

Příspěvek od milanhlavac » pát čer 11, 2010 10:03

Kdo tuší jestli tohle auto: Clio 1,2 typ B/C57, motor E7F S7 r.v. 1993,
plní nějaké EURO EKO směrnice - a z toho vyplývající poplatky při prvním přepisu?? :?: :?:
Ve velkým techničáku nemám nikde nic!!
Díky
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Re: Clio 1,2 typ B/C57, motor E7F S7 r.v. 1993 PLNÍ NĚJAKÉ E

Příspěvek od otas1 » pát čer 11, 2010 10:51

milanhlavac píše:Kdo tuší jestli tohle auto: Clio 1,2 typ B/C57, motor E7F S7 r.v. 1993,
plní nějaké EURO EKO směrnice - a z toho vyplývající poplatky při prvním přepisu?? :?: :?:
Ve velkým techničáku nemám nikde nic!!
Díky
Pokud v technicaku nic nemas bude se to brat jako ze neplnis nic - 10 000,-.

Moznosti je zaridit si dodatecne doplneni emisni normy do TP, ale tohle clio podle me stejne lepsi jak euro I plnit nebude.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

milanhlavac
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned bře 25, 2007 11:22

Příspěvek od milanhlavac » pát čer 11, 2010 11:42

Ještě jestli mi poradíš jak případně vyřídit to doplneni emisni normy do TP??
Kdysi jsem posílal dotaz do zastoupení Renaulta v CZ a odpověděli mi, že za 5000 mi pošlou odpověď :lol: . Takže 5+5=10 a jsem na stejným. Kdyby to bylo jen za bůra, tak se to dá! Pokouším se to zjistit, protože ženě odešlo hydraulický řízení (v druhovýrobě min 10000), tak řeším ,jestli investovat a nechat ještě pár let jezdit a pak zkusit prodat s vědomím toho, že tam bude bůra poplatek pro případného dalšího majitele :?:
Ď.
Kdysi R19-1,7; pak chvíli Laguna1,8 ta mi lezla krkem!; R5-1,2, Clio 1,2, Mitsubishi Space Star, Opel Vectra - A i B, Renault EspaceIII/2,2dCi/2001 - asi mě pálilo dobré bydlo s Toyotou Avensis!

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů