Renault Thalia 1.2 16V 2011
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Renault Thalia 1.2 16V 2011
Dobrý den přeji všem.
Chtěl bych se poradit, zjistit něco, co sám nemohu.
Nemám takové zkušenosti.
O kolik moc se zvýší spotřeba, když budu držet otáčky těsně za hranicí 3000-3400, oproti tomu, když jsem doposud řadil kolem 2700 ot./m.
Průměrnou spotřebu mi to kvůli chybě neukazuje, a plovák nádrže též ukazuje rozličné údaje, když při poslední čárce mi zbývá dojezd cirka 240 km.
Budu rád za jakýkoliv příspěvek do této diskuze/radu.
Popř. i za zajímavost nebo tip pro daný vůz.
Jsem začínající řidič a snažím se v tom zdokonalovat všude, kde se dá .
Děkuji moc
Chtěl bych se poradit, zjistit něco, co sám nemohu.
Nemám takové zkušenosti.
O kolik moc se zvýší spotřeba, když budu držet otáčky těsně za hranicí 3000-3400, oproti tomu, když jsem doposud řadil kolem 2700 ot./m.
Průměrnou spotřebu mi to kvůli chybě neukazuje, a plovák nádrže též ukazuje rozličné údaje, když při poslední čárce mi zbývá dojezd cirka 240 km.
Budu rád za jakýkoliv příspěvek do této diskuze/radu.
Popř. i za zajímavost nebo tip pro daný vůz.
Jsem začínající řidič a snažím se v tom zdokonalovat všude, kde se dá .
Děkuji moc
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Konkrétně tento motor je naladěn na vyšší otáčky. Maximum točivého momentu je při otáčkách 4250. Čili teprve tam motor pracuje, jak má a jak se od něho čeká.
Na spotřebu paliva nemají vliv otáčky, nýbrž zatížení motoru, tedy sešlápnutí plynu.
Na spotřebu paliva nemají vliv otáčky, nýbrž zatížení motoru, tedy sešlápnutí plynu.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne sob srp 13, 2022 20:18, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
A nejvic spotrebu zvysuje seslapovani brzdy .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Když už je to v diskusi a pokecu, tak nejvíce spotřebu zvyšuje otočení klíčku ve spínací skřínce
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Jojo, to je problém, který nevím, jak vyřešit .
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Startování na tlačítko? Ne ale vážně, ono jedna věc je dynamická jízda v efektivním pásu otáček motoru a druhá je jízda na spotřebu, k tomu musí člověk dozrát a s autem si sednout a to může trvat i tisíce kilometrů. Pokud bych to chtěl řešit, osobně bych začal s opravou palubního PC, abych viděl kolik mi co vlastně žere...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Děkuji za rady od všech.
Těžko říci, ujel jsem s tím autem asi jen 4000 km za rok (ale je to skvělé auto, mé první).
Snažím se jezdit plynule, nejezdit plyn brzda, ale plynule a zpomalovat pak jen motorem, tudíž už tam 200 m před pustím nohu z plynu a podřazuji při snížení otáček kolem 2000 za minutu.
Omluvte mne, jsem začátečnické ucho ... když budu od 2. kvaltu víc vytáčet otáčky před přeřazením na vyšší stupeň (doposud kolem 2.8 tis. --> teď bych chtěl zkusit až k 3, 5 tis./min), bude ta spotřeba větší, a o moc?
Nebo tím že strávím víc času/plynu na nižším stupni a o to méně pak na tom dalším a dříve se dostanu k tomu 5. stupni, bude spotřeba neznatelně vyšší/nižší?
Těžko říci, ujel jsem s tím autem asi jen 4000 km za rok (ale je to skvělé auto, mé první).
Snažím se jezdit plynule, nejezdit plyn brzda, ale plynule a zpomalovat pak jen motorem, tudíž už tam 200 m před pustím nohu z plynu a podřazuji při snížení otáček kolem 2000 za minutu.
Omluvte mne, jsem začátečnické ucho ... když budu od 2. kvaltu víc vytáčet otáčky před přeřazením na vyšší stupeň (doposud kolem 2.8 tis. --> teď bych chtěl zkusit až k 3, 5 tis./min), bude ta spotřeba větší, a o moc?
Nebo tím že strávím víc času/plynu na nižším stupni a o to méně pak na tom dalším a dříve se dostanu k tomu 5. stupni, bude spotřeba neznatelně vyšší/nižší?
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Naposledy upravil(a) JOHN75 dne pát srp 12, 2022 18:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Upřímně, nikde nepíšeš jakou máš spotřebu, takže se nedá říci, zda jezdíš dobře nebo ne (nebo jsem jí přehlídl), ale pokud jezdíš 4000 Km za rok, tak spotřebu neřeš a jezdit tak aby jsi se cítil dobře a bylo to bezpečné
Cena benzínu 40 Kč/l
Spotřeba 6,5 l/100 km -> 10 400 Kč
Spotřeba 8 l/100 km -> 12 800 Kč
Rozdíl 2 400 Kč
To tě za ten rok výměna oleje a filtru vyjde více, STK jednou za 2 roky atd., spotřeba je to poslední co by se mělo řešit
Cena benzínu 40 Kč/l
Spotřeba 6,5 l/100 km -> 10 400 Kč
Spotřeba 8 l/100 km -> 12 800 Kč
Rozdíl 2 400 Kč
To tě za ten rok výměna oleje a filtru vyjde více, STK jednou za 2 roky atd., spotřeba je to poslední co by se mělo řešit
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
No, výměna oleje a filtru stojí pět stovek a půl hodiny vlastní práce . Ale jinak bych to s tou spotřebou viděl dost podobně.
Já to zkusím vysvětlit asi takto: Motor 1,2/16V, který máš, je motor malé kubatury, benzínový, atmosférický, se čtyřmi ventily v každém válci. Tyto motory obecně jsou motory do vyšších otáček, hodnoty maxima točivého momentu jsou obvykle ve vyšších otáčkách, často i přes čtyři tisíce, tento motor 4250. V nižších otáčkách (pod 3000) obvykle nejedou, a je to proto, že nemají ani točivý moment, ani výkon. Mnohem víc se to projevuje právě u motorů malých kubatur, což tento beze sporu je. Takže obecně platí víc je vytáčet. Motoru to prospívá a často i průměrná spotřeba je velmi příznivá.
Naproti tomu pokud se takový motor udržuje v nižších otáčkách, může mu to škodit, dokonce ani převodovce to nedělá moc dobře, a i spotřeba pravděpodobně bude vyšší, a to díky tomu, že motor nejede a tudíž je třeba pro jeho pohyb často víc šlapat na plyn.
Takže rozhodně víc točit. Osobně bych řadil při otáčkách tři tisíce a víc, při potřebě něco předjet nebo rychleji zmizet se neboj dát mu daleko víc. Optimální otáčky jsou 3000 až 5000. Pětku bych určitě řadil až při rychlosti vyšší než 80. A to jen po rovině - do kopce klidně i později.
Průměrná spotřeba tohoto motoru je velmi slušná. Delší trasy plynulou jízdou to umí jet i pod šest litrů, mnohdy i pod pět a půl. Po městě přes sedm, v zimě klidně i devět.
Mám v rodině dvě Clia s tímto motorem, obě servisuju.
Já to zkusím vysvětlit asi takto: Motor 1,2/16V, který máš, je motor malé kubatury, benzínový, atmosférický, se čtyřmi ventily v každém válci. Tyto motory obecně jsou motory do vyšších otáček, hodnoty maxima točivého momentu jsou obvykle ve vyšších otáčkách, často i přes čtyři tisíce, tento motor 4250. V nižších otáčkách (pod 3000) obvykle nejedou, a je to proto, že nemají ani točivý moment, ani výkon. Mnohem víc se to projevuje právě u motorů malých kubatur, což tento beze sporu je. Takže obecně platí víc je vytáčet. Motoru to prospívá a často i průměrná spotřeba je velmi příznivá.
Naproti tomu pokud se takový motor udržuje v nižších otáčkách, může mu to škodit, dokonce ani převodovce to nedělá moc dobře, a i spotřeba pravděpodobně bude vyšší, a to díky tomu, že motor nejede a tudíž je třeba pro jeho pohyb často víc šlapat na plyn.
Takže rozhodně víc točit. Osobně bych řadil při otáčkách tři tisíce a víc, při potřebě něco předjet nebo rychleji zmizet se neboj dát mu daleko víc. Optimální otáčky jsou 3000 až 5000. Pětku bych určitě řadil až při rychlosti vyšší než 80. A to jen po rovině - do kopce klidně i později.
Průměrná spotřeba tohoto motoru je velmi slušná. Delší trasy plynulou jízdou to umí jet i pod šest litrů, mnohdy i pod pět a půl. Po městě přes sedm, v zimě klidně i devět.
Mám v rodině dvě Clia s tímto motorem, obě servisuju.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Na spotřebu má vliv hlavně prvek mezi sedačkou a volantem.Na delších trasách mám průměrnou spotřebu 5,5l bez klimatizace a 5,6 s klimatizací.Na kratších 5,6l a teď s klímou 5,7l při průměrné rychlosti 54 km/h.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Děkuji opět Všem za odpovědi . Moc si toho vážím.
Omluvte mne, průměrná spotřeba je 6,7 l/100km. Nějak se mi to přeplo a už to ukazuje.
A #marek230177, s auty teprve začínám a taťka mi, pravděpodobně ze zkušeností ze starších škodovek, vždy říkal, ať se co nejrychleji dostanu na 5. kvalt, ať je spotřeba co nejnižší, ale to už i kolem 68km/h tu 5 dávám...tak to zkusím spíše trochu více vytáčet a uvidím, po pár dnech/týdnech, o jak moc se ta průměrná spotřeba zvýší.
Děkuji opravdu, a snad Vás všechny neobtěžují mé začátečnické dotazy.
S pozdravem a přáním klidných letních dnů.
Omluvte mne, průměrná spotřeba je 6,7 l/100km. Nějak se mi to přeplo a už to ukazuje.
A #marek230177, s auty teprve začínám a taťka mi, pravděpodobně ze zkušeností ze starších škodovek, vždy říkal, ať se co nejrychleji dostanu na 5. kvalt, ať je spotřeba co nejnižší, ale to už i kolem 68km/h tu 5 dávám...tak to zkusím spíše trochu více vytáčet a uvidím, po pár dnech/týdnech, o jak moc se ta průměrná spotřeba zvýší.
Děkuji opravdu, a snad Vás všechny neobtěžují mé začátečnické dotazy.
S pozdravem a přáním klidných letních dnů.
Naposledy upravil(a) JOHN75 dne ned srp 14, 2022 11:19, celkem upraveno 1 x.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Škodovka měla motor úplně jiné konstrukce. Rady otcovy je dobré poslouchat, ovšem v tomhle případě nemá pravdu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Ten se bude možná i divit, proč to tak vytáčím.
Ale jinak se ho snažím poslouchat v jiných věcech. Přece jenom, má nesčetněkrát více zkušeností.
Ale jinak se ho snažím poslouchat v jiných věcech. Přece jenom, má nesčetněkrát více zkušeností.
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Ještě mám jeden dotaz... já jich mám teda spoustu, ale nechci úplně zahlcovat.
Je pravda, že atmosférické motory s opravdu velkým objemem, dokážou efektivně pracovat, více než dieselové motory
Je mi jasné, že diesel má většinou větší kroutivý moment a to už v nižších otáčkách, ale jestli ten objem hraje až takovou roli. Příklad: 1.9 TDI vs 4.2 atmosféra
Je pravda, že atmosférické motory s opravdu velkým objemem, dokážou efektivně pracovat, více než dieselové motory
Je mi jasné, že diesel má většinou větší kroutivý moment a to už v nižších otáčkách, ale jestli ten objem hraje až takovou roli. Příklad: 1.9 TDI vs 4.2 atmosféra
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Porovnáváš jablka s hruškami.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Johne nemá smysl posuzovat naftu a diesel z tohoto hlediska.
Nicméně co se týče objemu, celkem obecně platí, že OBJEM NENAHRADÍŠ
Pro pohon podobně těžkého auta podobným způsobem jízdy se velký motor s větším krouťákem musí vytáčet na citelně nižší otáčky. Vstřikovače podávají sice o chlup větší dávky paliva než u motoru malého, ale podávají je méně často. Tedy první úspora.
Druhá, zásadnější úspora spočívá v (ne)opotřebení pohonné soustavy. Motor, který je veliký, má velkou hmotu, je pravděpodobně sestaven z bytelnějších součástí a má nižší otáčky se opotřebovává mnohem méně, než motůrek dohánějící výkon velkého vysokými otáčkami malých, lehkých a méně bytelných komponent. Životnost (provozní spolehlivost) velkého motoru je pravděpodobně vyšší, než malého.
No a pak je tady ta jízdní dynamika. Auto s velkým motorem mívá lepší poměr výkonu k otáčkám, tedy na drobné zrychlení / zpomalení nepotřebuješ měnit otáčky tak zásadně, jako u malého. Akcelerace znamená vyšší spotřebu. Tedy velký motor, který pro běžné drobné změny rychlosti při jízdě např. po okresce nemusí tolik měnit otáčky bude úspornější. Samozřejmě dokáže-li jeho výhody řidič využít.
Odskočím si teď do světa motorek, já a kamarád máme (skoro) stejné stroje. Yamahy XV. On má 750, Já 1100. Konstrukce motocyklu i motoru je stejná, rozdíl je v nastavení karburátorů (2x Mikuni), objemu válců a jiném výstupním poměru převodovky. Když jedeme stejnou trasu, obvykle stejným stylem (ono to v koloně nebo sparring jízdě ani jinak nejde), já mám o cca 0,6l/100km nižší spotřebu než on.
Nemusím tolik přidávat na mírný kopec, později řadím (mám nižší otáčky) a drobné změny rychlosti odbydu na menší dávkování paliva.
Jinak co se spotřeby týče, je důležité držet motor v optimálních otáčkách. Každý typ motoru je má někde jinde. V pásmu optimálních otáček máš nejvyšší kroutivý moment (výkon) při stále slušné schopnosti jak akcelerace, tak brždění a zároveň téměř nejnižší spotřebě. Na tobě jako řidiči je pomocí řazení převodových stupňů tyto otáčky +/- udržovat. Tím se motor nepodtáčí (mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) ani nepřetáčí (vysoké mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) a je mu dobře na světě. A dává to znát optimální spotřebou.
Jízdní styl jsi sám zmínil, chválím tě za myšlení "dopředu". Ono to udělá víc, než nějaké kutilské laborování s magnetama na hadičkách, paranoidním hlídáním otáček, nebo vyhazování "zbytečné zátěže" v podobě rezervy, kufru s vercajkem a heveru (zní to jak <>vina, ale s tím vším jsem se nejednou setkal).
Nemá smysl předhánět se s votuzenou fóbií 200m před křižovatkou, kde mi může padnout červená, steně jako nemá smysl z té křižovatky vystřelit driftem, když je za dalších 200m zatáčka, kam nevidim.
V náklaďáku (podobně jako na mašině) přemýšlím i kilometr dopředu. Je tam rovinka a pak sešup? Noha z plynu. Mám teď rovinku a pak táhlý kopec nahoru? Přidám radši teď a nahoru mě vynese kinetická energie místo litrů nafty při pozdní akceleraci v kopci. Jsou přede mnou místa kde budu muset reagovat rychleji? připravím si nižší stupeň (= vyšší otáčky, rychlejší reakce). Jen tenhle přístup mi u Actrose dělá oproti firemnímu průměru (stejné auto jezdí asi 6 lidí) cca 2,5-3l/100km což je u auta s nájezdem 100tkm za rok celkem znát.
Nicméně co se týče objemu, celkem obecně platí, že OBJEM NENAHRADÍŠ
Pro pohon podobně těžkého auta podobným způsobem jízdy se velký motor s větším krouťákem musí vytáčet na citelně nižší otáčky. Vstřikovače podávají sice o chlup větší dávky paliva než u motoru malého, ale podávají je méně často. Tedy první úspora.
Druhá, zásadnější úspora spočívá v (ne)opotřebení pohonné soustavy. Motor, který je veliký, má velkou hmotu, je pravděpodobně sestaven z bytelnějších součástí a má nižší otáčky se opotřebovává mnohem méně, než motůrek dohánějící výkon velkého vysokými otáčkami malých, lehkých a méně bytelných komponent. Životnost (provozní spolehlivost) velkého motoru je pravděpodobně vyšší, než malého.
No a pak je tady ta jízdní dynamika. Auto s velkým motorem mívá lepší poměr výkonu k otáčkám, tedy na drobné zrychlení / zpomalení nepotřebuješ měnit otáčky tak zásadně, jako u malého. Akcelerace znamená vyšší spotřebu. Tedy velký motor, který pro běžné drobné změny rychlosti při jízdě např. po okresce nemusí tolik měnit otáčky bude úspornější. Samozřejmě dokáže-li jeho výhody řidič využít.
Odskočím si teď do světa motorek, já a kamarád máme (skoro) stejné stroje. Yamahy XV. On má 750, Já 1100. Konstrukce motocyklu i motoru je stejná, rozdíl je v nastavení karburátorů (2x Mikuni), objemu válců a jiném výstupním poměru převodovky. Když jedeme stejnou trasu, obvykle stejným stylem (ono to v koloně nebo sparring jízdě ani jinak nejde), já mám o cca 0,6l/100km nižší spotřebu než on.
Nemusím tolik přidávat na mírný kopec, později řadím (mám nižší otáčky) a drobné změny rychlosti odbydu na menší dávkování paliva.
Jinak co se spotřeby týče, je důležité držet motor v optimálních otáčkách. Každý typ motoru je má někde jinde. V pásmu optimálních otáček máš nejvyšší kroutivý moment (výkon) při stále slušné schopnosti jak akcelerace, tak brždění a zároveň téměř nejnižší spotřebě. Na tobě jako řidiči je pomocí řazení převodových stupňů tyto otáčky +/- udržovat. Tím se motor nepodtáčí (mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) ani nepřetáčí (vysoké mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) a je mu dobře na světě. A dává to znát optimální spotřebou.
Jízdní styl jsi sám zmínil, chválím tě za myšlení "dopředu". Ono to udělá víc, než nějaké kutilské laborování s magnetama na hadičkách, paranoidním hlídáním otáček, nebo vyhazování "zbytečné zátěže" v podobě rezervy, kufru s vercajkem a heveru (zní to jak <>vina, ale s tím vším jsem se nejednou setkal).
Nemá smysl předhánět se s votuzenou fóbií 200m před křižovatkou, kde mi může padnout červená, steně jako nemá smysl z té křižovatky vystřelit driftem, když je za dalších 200m zatáčka, kam nevidim.
V náklaďáku (podobně jako na mašině) přemýšlím i kilometr dopředu. Je tam rovinka a pak sešup? Noha z plynu. Mám teď rovinku a pak táhlý kopec nahoru? Přidám radši teď a nahoru mě vynese kinetická energie místo litrů nafty při pozdní akceleraci v kopci. Jsou přede mnou místa kde budu muset reagovat rychleji? připravím si nižší stupeň (= vyšší otáčky, rychlejší reakce). Jen tenhle přístup mi u Actrose dělá oproti firemnímu průměru (stejné auto jezdí asi 6 lidí) cca 2,5-3l/100km což je u auta s nájezdem 100tkm za rok celkem znát.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
To bych podepsal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Objem nenahradis.
Zivotnost
Kineticka energie
To jenten zaklad. Je mi skoro 46 a mam 2.0dci, v duchu vim, ze priste bude Talisman 1.6,dci. Ale pokukuju po V6 3.0dci, bo ten jede furt a otacky kolisaj mezi 1500-2000
Zivotnost
Kineticka energie
To jenten zaklad. Je mi skoro 46 a mam 2.0dci, v duchu vim, ze priste bude Talisman 1.6,dci. Ale pokukuju po V6 3.0dci, bo ten jede furt a otacky kolisaj mezi 1500-2000
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011
Odbočím, ale navážu....
Z těchto důvodů je mi vlastně strašně líto, že z trhu odcházejí atmosférické motory. Až na výjimky luxusních značek už prakticky nejsou.
Nicméně budu muset se s tím srovnat, protože v téhle Evropě je spousta věcí postavena na hlavu.
Z těchto důvodů je mi vlastně strašně líto, že z trhu odcházejí atmosférické motory. Až na výjimky luxusních značek už prakticky nejsou.
Nicméně budu muset se s tím srovnat, protože v téhle Evropě je spousta věcí postavena na hlavu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů